Hip hop do Česka pronikl hlavně po stránce výtvarné, mladí lidé začali po revoluci jezdit do Berlína, který byl jedním z nejpomalovanějších měst na světě, kde spatřili fenomén grafitti. Prvním kdo u nás začal dělat rap byl Lesík Hajdovský s kapelou Manželé, kteří v roce 1984 vydali album Kamufláž, na němž asi nejznámější skladba nese název Jižák, který pak v roce 1994 znovu narepovala pražská skupina PSH. Ta dnes patří mezi průkopníky hip-hopu v Čechách. Mediálně známější se však v počátcích stala dnes již neexistující skupina Chaozz, která se se svými tracky (Policiééé, Svišti a Vodopády) dostala až na přední místa v komerčních hitparádách. Velmi významná je kompilace East Side Unia, na níž se sešel ten nejlepší východoevropský hip hop.
Český hip hop je kritizován za kopírování americké produkce. Není divu, v USA hip hop vznikl a je tedy zde nejvyspělejší.
První nekomerční hiphopovou deskou (pokud pomineme kompilace) je v roce 2001 Repertoár od PSH. Ten odstartoval příliv nových hiphopových desek. V tomtéž roce vyšla deska Syndrom Snopp-Syndrom Separace. O rok později vydávají CD pražští Indy & Wich a rapper Phat.
Velký význam pro další rozvoj hip-hopu u nás měl bezpochyby třídenní festival věnovaný čistě tomuto hudebnímu žánru, jehož 1.ročník se konal v roce 2002 v Pardubicích. Na něm mohli návštěvníci shlédnout kromě širokého zastoupení domácích MC’s a DJ’s, také zahraniční kapely. Festival kromě hudby nabízí lidem i ostatní aspekty tohoto stylu, které bezpochyby k hip-hopové kultuře patří, jako je např: Graffiti, Breakdance a Beatbox. Akce si získala časem evropský věhlas a s německým Splashem dnes patří k největším Hip-hopovým akcím v Evropě.
V roce 2004 vychází CD kontroverzních Supercrooo (Phat&Hack), které hudební vydavatelství album nejprve odmítla vydat pro obscénnost. Právě Supercrooo, PSH a label P.A.trick records lze považovat za hybnou sílu českého hip hopu.