11.Prosinec 2007
G-Power BMW M5 Hurricane



Najít nedostatky ve výkonu BMW M5 je těžké. Ale stále existuje sortalidí, kteří chtějí mít skutečně něco extra a 500 koní je jim málo.G-Power pro ně dokáže připravit tuning, po kterém se zkrátí dech imajitelům Lamborghini.

G-Power BMW M5 Hurricane je automobilem, který se představil na essenkém autosalonu. Firma sama o voze mlčí i na svých stránkách a nenajdete zde žádnou informaci, kromě otevírací fotografie, kteránení ničím jiným, než motorem z tohoto vozu. Ani jinde na internetunení informací zrovna přehršel. Kolem tohoto vozu se na výstavě klidněprošlo a jen málokdo si všiml, že automobil má na cedulce napsáno 537kW a maximální rychlost 340 km/h.

Po úpravě elektroniky pak naměřili u G-Power nárůst výkonu až na již zmiňovaných 537 kW (730 koní).

Ovšemtakovému nárůstu síly nemůže odolat ani tak dobrý podvozek, jaký BMW M5v základu má. Nahradilo ho proto závodní zavěšení, jaké známe zokruhových speciálů. O pružiny se postarala firma Bilstein, G-Power sipak nechala vyrobit speciální kotoučové brzdy se šestipístkovými třmenyu značky Brembo.

A jak k tomu vlastně M5 přišla?No jednoduché to nebylo. Do válců totiž tlačí vzduch dva mechanickyhnané kompresory o obřích rozměrech a velkém tlaku (0,3 nebo 0,5 barupodle provedení). Díky tomu mohly být do spalovacích prostorů nasazenyvětší vstřikovací trysky, které propustí větší množství paliva.

Jenževíce paliva zase způsobuje přehřívání pístů, které proto musely býtvyměněny za závodní „kováky“. Také kliková hřídel, pístní čepy, ojnice,ložiska, spojka… To všechno muselo jít ven a nahradily je novéodlehčené a především pevnější součástky z moderních materiálů.

Vložil: CoreMax23 ¤ Komentářů (0)

Hyundai Genesis Coupé: nový, lepší... koncept


Dnes prodávaný Hyundai Coupé je sice celkem dobrým vozem, alev konkurenci už celkem zaostává. I když prošel nedávno faceliftem,stále to nestačí. Pokud jej však nahradí ve čtvrtek představený HyundaiGenesis Coupé, pak se musí zase bát konkurence.

Jak to tak vypadá, tak autosalon v Los Angeles se stává pomalu stejnědůležitým, jako je ten v Detroitu. Je to poznat už na tom, koliknovinek se zde představuje. Jednou z nich je koncept Hyundai GenesisCoupé. Nikdo nepochybuje o tom, že právě tohle je studie vozu, kterábude zanedlouho představená v sériovém provedení jako nástupce HyundaieCoupé.

Ani představitelé značky se netají tím, že to tak bude a dokonce užnaznačili, s jakou cenovou relací můžeme počítat. podle nich by mohlvůz stát asi jako Mitsubishi Eclipse... Moc vám to neřeklo, že. Asiproto, že prvním místem na prodej vozu bude USA, kde Eclipse v nabídceje.


Kupé jak má být

Automobil má rozměrytakové, jaké bychom očekávali u sportovního vozu - ani velké, ani malé.Při délce 4666 mm a šířce 1902 mm je výška vozu celkem ideálních 1386mm. Rozvor 2820 mm pak zaručí, že automobil bude na silnici solidněsedět a nebude příliš divoký

Studie ale disponuje něčím, co se asi do sériovévýroby nedostane - pneumatikami o parádní šířce 255 mm vpředu a 275 mmvzadu. Všechny pneumatiky jsou nasazeny na dvacetipalcových ráfcích.

Ovšemto nejlepší na autě je jeho technika. Současný Hyundai Coupé totiž sezrovna nechlubí tím, že má "všechno vpředu". Pro sporťák to není zrovnaideální kombinace. Genesis Coupé však přijde s motorem vpředu, ales pohonem zadních kol, a to dokonce přes diferenciál se zvýšenousvorností.

Skoro čtyři litry

Aco se stará o dodávku pořádného výkonu? Přece vidlicový šestiváleco objemu (na Hyundai hodně nezvyklých) 3,8 l. Výkon 221 kW doplňujetočivý moment 340 N.m. Pak se není co divit číslu, které udávázrychlení z 0 na 100 km/h - 6 sekund.

O krocení takového výkonu se starají kotoučové brzdy o průměru 340 mm vpředu a 330 mm vzadu.

  • Konfigurace: sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu
  • Rozvor kol: 2820 mm
  • Celková délka: 4666 mm
  • Celková šířka : 1902 mm
  • Celková výška: 1386 mm
  • Kola: 20-ti palcová, pětipaprsková
  • Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní
Předpokládané detaily vozu
  • Typ motoru: V6 3,8 l
  • Výkon: více než 300
  • Točivý moment: více než 338 Nm
  • Zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin
  • Převodovka: manuální šestirychlostní
  • Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm, dvoupístové třmeny
  • Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm, dvoupístové třmeny
  • Diferenciál s omezeným prokluzem
Vložil: CoreMax23 ¤ Komentářů (0)