18.Květen 2007,03:29
Styl zdůrazňuje verticality a představuje téměř kostlivé kamenné struktury s velkými rozlohami skla, gotické oblouky používat ogive tvar, škádlil sklepy, sdružené sloupce, ostře špičaté věže, opěrné oblouky a vynalézavý sochařský detail takový jako chrliče a vyrovnat motýly napadnutí mužů. Tyto rysy jsou celý důsledek použití gotického oblouku a zájmu o velká okna z barevného skla, která dovolila více světla vstoupit než byl možný se staršími styly. To dosáhne tohoto "lehkého" stylu, opěrné oblouky byly používány jak prostředky k podpoře umožnit vyšší stropy a štíhlé sloupce. Mnoho z těchto rysy už se objevily, například v Durham katedrále, jehož stavba začala v 1093.

Jako určující charakteristika gotické architektury, gotický oblouk byl představen pro oba vizuální a strukturální důvody. Vizuálně, verticality navrhne aspiraci na Heaven. Strukturálně, jeho použití dodá větší pružnost k Architectural formě. Gotický sklep, na rozdíl od válené klenby Romana a románských staveb, moci být zvyklý na střechu obdelníkový a nepravidelně formoval plány takový jako různoběžníky. Jiná výhoda je že gotický oblouk soustřeďuje váhu na molech postoje nebo sloupce ve strmém úhlu.

V gotické architektuře gotický oblouk je využit na každém svém místě kde klenutý tvar je vyžadován, oba strukturální a dekorační. Gotická otevření takový jak doorways, okna, pasáže a galerie mají poukázaly oblouky. Gotický skákat přes prostory oba velký a malý je obvykle podporován bohatě zalisovanými žebry. Řady oblouků na jemných šachtách tvoří typickou zední výzdobu známou jako slepý arcading. Výklenky s gotickými oblouky a sochařství obsahování jsou hlavní externí rys. Gotický oblouk opíral sebe ke komplikovaným křížícím se tvarům, které se vyvíjely uvnitř výkladních prostorů do komplexního gotického tracery tvořit strukturální podporu velkých oken, která jsou charakteristická pro styl.

Konzervativec 13th století gotický v Provence: Bazilika Marie Magdalene, Svatý Maximin la Sainte Baume.

Gotické katedrály mohly být velmi ozdobeny sochami na vnější straně a obrazem vevnitř. Oba obvykle prozradili Biblical děje, zdůrazňovat vizuální typological alegorie mezi proroctvím starého zákona a novým zákonem.

Důležité gotické kostely mohly také být hrozně jednoduché. U baziliky Marie Magdalene ve svatém-Maximin, Provence (ilustrace, pravý), místní tradice střízlivý, masivní, románská architektura byla ještě silná. Bazilika, začatý v 13th století pod sponzorstvím Charlesa Anjou, byl vyložen na ctižádostivé váze (to bylo nikdy dokončil celou cestu k západnímu přijetí přední) ubytovat poutníky, kteří přišli ctít památky. Stavba v gotickém slohu pokračovala u baziliky dokud ne 1532.

V gotické architektuře nová technologie stane za stylem nové budovy. Gotická katedrála měla být mikrokosmos reprezentovat svět a každé architektonické pojetí, hlavně vznešenost a obrovské dimenze struktury, byl zamýšlel projít kolem teologické zprávy: velká sláva boha proti drobnosti a bezvýznamnosti smrtelné bytosti.
 
kategorie: gotika
vložil: Eveeee
Permalink ¤


0 Komentáře: