08.Březen 2009
KomiksAlana Moorea Watchmen je považován za vůbec nejlepšího zástupce ve svémžánru. Natočit podle něj film proto byla obrovská výzva. Hozenourukavici nakonec zvednul Zack Snyder, muž který si vydobyl renomé režiíadaptace komiksové verze řecké historie 300: Bitva u Thermopyl.Vizuálně omračující styl, který zdobil i jeho předchozí hit,naordinoval i snímku Strážci-Watchmen. Přidejte k tomu temnýmnohovrstevnatý příběh obývaný velmi netradičními postavami superhrdinůa najednou je tu jeden z nejzajímavějších filmů roku 2009. „Komiksasi může jen těžko něco nastartovat lépe než nález mrtvého superhrdiny.Jak se příběh pomalu odvíjí, dostáváme se čím dál hlouběji do panoptikalidí s nadpřirozenými schopnostmi a střetáváme se s realitou
,která se od obecné představy o chování a myšlení superhrdinů dostliší,“ říká o svém díle Alan Moore. V úvodu nalezená mrtvola bylazaživa jistým Edwardem Blakem, který byl mezi superhrdiny známý podpřezdívkou Komediant. Evidentně násilná smrt nikoho neznepokojuje, světmá úplně jiné starosti. V kalendáři se píše rok 1985, venku zuřístudená válka, která velmi reálně hrozí přerůst v nukleární střetsvětových velmocí. Maskovaní superhrdinové už dávno nejsou považováníza ochránce lidstva, živoří na okraji společnosti a už jen vzpomínajína staré dobré časy. Světlou výjimkou je umíněný borec přezdívanýRorschach, který za Komediantovou smrtí vidí rozsáhlé spiknutí, kterémá zlikvidovat nebo zdiskreditovat bývalé superhrdiny, a tím otevřít cestu
daleko ambicióznějšímu a nechutnějšímu projektu
.Ve snaze zabránit nejhoršímu se Rorschach pokusí zmobilizovat všechnysvé bývalé kolegy, z nichž opravdu nadpřirozené schopnosti má veskutečnosti jen jeden. Jejich cílem
bude strážit lidstvo. Kdo ale bude strážit je?   (oficiální text distributora)