Ideální život to je naivní utopie
Ekosystém nebyl nikdy ideálním prostředím pro život a nikdy ani ideálním prostředím pro život nebude, všechny naše myšlenky na ideální systém a ideální společnost jsou jenom naivní utopie, které nelze realizovat. Z dálky může nějaká společnost nebo systém, vytvářet iluzi toho že je ideální, ale z blízka poznáme, že to byla jenom iluze a že život zde pro nikoho není ideální.
Logicky se každý musí optat, co je příčinou toho, že ideální život to je naivní utopie? Vše zde jsou jenom příčiny a následky a tak zde je zajisté i příčina, která má za následek to, že život zde pro žádnou formu života není ideální. Tou příčinou je konkurence, život je totiž postaven na konkurenci, díky které je zde evoluce spojená s bojem a soutěží o existenci u jedince nebo u společnosti.
Tam kde je boj a soutěž, tam nemůže být život nikdy ideální, protože je zde nejistota která vytváří strach o to, co milujeme a potřebujeme. Mnohokráte zde bylo nekonečně mnoho snah konkurenci násilně eliminovat a nastolit pomocí násilí monopol, aby zde nebyl strach způsobený nejistotou.
Každá násilná akce vyvolá násilnou reakci, která monopol zlikviduje a nastolí zase konkurenční prostředí. Na počátku internetu zde bylo málo monopolních stránek, protože internet neumožňoval vznik konkurenčního prostředí, s příchodem moderní vědy a technologie vzniklo i konkurenční soutěživé prostředí a dneska je na internetu veliká konkurence a prosadit se v této konkurenci je obtížné a musí se mnoho investovat, aby se to povedlo.
Ježíš Kristus hlásal kult ideální společnosti a ideálního člověka protože si naivně myslel, že je možné realizovat ideální systém, ve kterém by bylo vše ideální. Mohli bychom vytvořit objektivní testy na mnohé, které by otestovali u mnohého co je v nás a kolo nás nakolik je to objektivně ideální.
Určitá míra ideálnosti je v každém systému, každý systém je obrazně jako řetěz kde nejslabší článek určuje pevnost tohoto řetězu a tím i to nakolik je systém ideální. Ve škole je žák známkován, aby se zjistilo, nakolik je každý žák ideální v nějakém předmětu, ze známek získáme informace o tom, jaká vysoká škola bude pro žáka ideální ke studiu.
Technici testují technické produkty a testy nám ukazují nakolik je který technický produkt ideální pro nějaké technické použití. Ten druhý se na tebe podívá a tím tě vlastně testuje, nakolik jsi ideální a pokud v testech uspěješ, tak vznikne vztah, který může být výhodný pro tebe a toho druhého.