Jak a čím nafilmovat kouzelné záběry z dovolené


Vybrat si nějakou šikovnou levnou kvalitní kameru, se kterou nebudeme mít problémy a snadno s ní zvládneme natočit velmi kvalitní filmy, to není jednoduché, mohli bychom sice použít některé fotopřístroje, které taky zvládají i filmování, ale nikdy zde nebudete mít tak dobrou kvalitu jako z filmové kamery. Život mě naučil s výběrem služeb a zboží nespěchat a v klidu si rozmyslet co vlastně potřebuji a co nepotřebuji? Pokud budu filmovat rekreačně, spokojím se s technickým vybavením, které tomu i odpovídá, technické vybavení u filmových kamer stárne velmi rychle to, co je dneska střední třída kvality záznamu to před třemi roky byla špičková profesionální třída kvality záznamu a profesionální kamery zde stáli tolik co osobní levný automobil. Amatér potřebuje šáhnout do kapsy vyndat kameru a rychle začít filmovat, amatér nemá náladu něco nastavovat a nad něčím přemýšlet, on potřebuje jednoduchost a automatiku, která vše za něj udělá ve veliké rychlosti a kvalitě. Automatika ochrání objektiv před prachem, když se nefilmuje a rychle otevře kryt, jakmile začnete filmovat a máte záruku, že na objektivu nebude špína. Je sice pravda, že všechny tyto automatické režimy nejsou dokonalé a ve složitějších situacích nepracují správně jako profesionální kamery, amatérům to nevadí, oni si můžou dovolit to, že se jim filmový záběr nepovede a prostě špatný filmový záběr zlikvidují a více se nad tím nezamýšlejí. Výhodou amatérských kamer je to, že jsou; malé, lehké, snadno ovladatelné, levné, atd. Profesionální kamery jsou vždy veliké a drahé, protože se vyrábí oproti amatérským kamerám v malém množství a z kvalitních kovových materiálů, které jsou ekonomicky náročné na výrobu. Kvalitu kamery snadno poznáte, pokud se s ní pokusíte natočit záběry při špatném světle, to všechny kamery nemají rádi, protože to odhaluje jejich technické a konstrukční slabiny, některé levné kamery při špatném světle nechtějí vůbec kvalitně fungovat. U fotoaparátu je možnost použít blesk, který je dneska ve většině fotoaparátů zabudován, teoreticky bychom mohli u kamery používat místo blesku reflektory. Reflektory se používají ve filmovém studiu, protože jsou na to studia vybavená, pro amatéra, který nemá čas ani možnost se zdržovat čímkoli a nosit sebou cokoli zbytečného je použití reflektoru možné jenom tehdy, pokud jej má kamera v sobě zabudovaný, jenže tyto reflektory jsou velmi slabé a jejich využití je v realitě velmi omezené. Možné je si ale dokoupit levné dobíjecí reflektory a připojit je ke kameře, problémem je kdo ty zbytečné krámy bude sebou tahat? Jednoduchým ukazatelem kvality kamery je její váha, čím je kamera lehčí, tím více je amatérská a nekvalitní. Prostě kvalita zvyšuje váhu kamery vždy a jistě, nejde udělat kvalitní kameru, která bude lehká jako amatérské kamery! Stativ to je věčné dilema pro amatérského kameramana, většinou si pořizuje malé lehké stativy, a pokud zafouká vítr, tak se roztřesou, navíc bývají i velmi malé na výšku a tím mnohdy i nepoužitelné. Jednoduchým filmovacím trikem bývá použít pevný široký řemínek kolem krku, který se napne a tím kamera získá velikou stabilitu. Filmování to je čarování a tak se používají pochopitelně kouzelnické triky, stát se kouzelníkem, který umí natočit kouzelné záběry, to vyžaduje mnoho let složité práce a odříkání.

Panasonic filmové kamery
HDC-SD90
HDC-SD900
AG-HMC41
AG-AC160EJ

Ekonomika Ideologie Inteligence Internet Psychoterapie Sobectví Společnost Video  GVKB CZ

Poslední návštěvy