Optimální ekonomická cesta
Kdysi velmi dávno v Číně byla napsána cesta k slušnosti,( Tao te ťing ) člověkem ( Lao-c') který byl moudrý a mnohému zde porozuměl, protože byl inteligentní a zvědavý, i já jsem zvědavý a inteligentní, i v dnešní době je zde pořád veliký problém s tím, že je zde nedostatek slušnosti, protože neznáme optimální ekonomickou cestu. Vše co je živé to se pohybuje po cestě, a na konci životní cesty je smrt, která životní cestu násilně ukončuje z nejrůznějších důvodů. Optimální ekonomická cesta nemusí být vždy ta nejkratší cesta k cíli, jak si mnoho ekonomických teoretiků naivně myslí, většinou ale je nejlepší jít k cíli tou nejkratší cestou, abychom cíle rychle dosáhli. Vše co je živé zde plní složité náročné úkoly způsobené životní situací, ve které se živý systém právě nalézá, při plnění úkolů je nutné jít po cestě která je duševní a tělesná, na prvním místě je vždy duševní cesta, která určuje i tělesnou cestu. Svoboda je tam kde je možnost volby, logicky otroctví možnost volby násilně omezuje a tím i život umrtvuje a následkem jsou problémy a nemoci. Zlo zde je konáno proto, aby se něco sobeckého zde mělo velmi dobře, nadbytek hodnot vytváří takto logicky nedostatek hodnot, aby se svatá vláda mohla ekonomicky smát, musí hříšný pracující lid ekonomicky plakat, o tom to zde neustále je. Normální je zde to co je v normě, to je logické, mnohé v nás a okolo nás není z nejrůznějších důvodů bohužel často ve správné normě, a tedy je to i logicky nenormální, a tím nám to způsobuje mnoho nejrůznějších problémů. Nejvíce nám vadí v současnosti ekonomické problémy, protože žijeme v konzumní sobecké civilizaci, kde za vším jsou vždy bohužel jenom výhody a peníze a vše zde i výhody a peníze rychle vyřeší, když nejsou na nic peníze, jsou zde veliké problémy a tím i krize, spojené s násilím v nás a okolo nás. Kdysi jsem seděl v čekárně a dal jsem se náhodou do hovoru s jedním starým podnikatelem, který měl veliké ekonomické problémy a tím i deprese, když jsem mu vysvětlil to, že ekonomika je věda o tom, jak správně zacházet s hodnotami v nás a okolo nás, tak byl podnikatel smutný, protože si uvědomil to, že on správně často nevěděl, jak se má s hodnotami správně zacházet? Správné zacházení s hodnotami, je vždy otázkou funkčnosti systémů v nás a okolo nás, jakmile systémy nefungují, tak dochází logicky k mnoha chybám, klasickou ukázkou nefunkčnosti můžou být bolavé zuby a tato veliká bolest, dokáže narušit náš klid a tím i náš spokojený život zde. Tak jako bolavé zuby spravuje zubař, tak i musí vše v nás a okolo nás, co je zde z nějakého důvodu nefunkční, spravovat ten kdo je profesionál a nemůže to spravovat ten, kdo není profesionál, drasticky šetřit na profesionálech je největším problémem naší konzumní civilizace, už od jejího vzniku. Lze konstatovat že je zde přímá úměrnost v tom, že čím více šetříme na profesionálech, tím větší jsou krize v nás a okolo nás. To že někdo zde má vysokou ekonomickou školu a mnoho let praxe v ekonomice, ještě bohužel ale zde neznamená to, že on je profesionál v ekonomice. Profesionála v každém oboru poznáme logicky vždy jenom podle toho, že on správně a rychle zvládl každý složitý úkol, který vzniknul nečekaně ve složité situaci. V přírodě je to jednoduché, nezvládneš složitý úkol tak jsi nemocný nebo mrtvý, není zde žádný soucit a těmi co nejsou profesionálové, pro amatéry v přírodě není nikde místo, proto příroda správně a rychle funguje a nejsou zde ekonomické krize. Z dálky může každý starý prezident nebo řiditel vypadat jako dokonalý profesionál, je to ale jenom ubohé pokrytecké divadlo, z blízka poznáme že mnoho starých prezidentů a řiditelů jsou ubozí amatéři, co neumí správně zacházet se všemi hodnotami v sobě a okolo sebe. Nemohu pomoci starým ubohým prezidentům a řiditelům, pokud mě osobně o pomoc nepožádají a neposlechnou to co jim řeknu, komu zde není rady, tomu již pomůže jenom smrt, která starého prezidenta nebo řiditele rychle zlikviduje. Vše co zde staří prezidenti a řiditelé pracně nahromadili, to jejich dědicové rychle zlikvidují za hlouposti, vše co zde používáme, to je nám jenom zapůjčené, nic zde nikdo vlastně nemůže nijak skutečně vlastnit, vlastnictví je dokonalá iluze, způsobená ideologickými svatými dezinformacemi, které z nás učinili ubohé sobecké svině. Díky bohu se smát sobeckým sviním mohu, tak to je že ten druhý je sobecká svině. V této optimální dokonalé GVKB meditaci, je správná optimální ekonomická cesta.