365 Kolem skupiny Idea Fatte DJ Aka bylo v minulém roce docela rušno. Mc Idea aka „Malý Pepek“ vydal vlastní mixtape, celá parta se prezentovala dvěma vinyly a v neposlední řadě také stačili odjet desítky koncertů po celém Česku, potažmo Slovensku. A teď na začátku roku posílají Idea FatteAkou do hry svoje debutové album nazvané „365“. Zajímá Vás jak se povedlo?

Pod názvem „365“ si asi většina z Vás stejně jako já představí rok. Právě ten poslední je pro IF s Akou hodně typickým obdobím. Psal se právě březen roku 2006, když na sebe poprvé výrazněji parta upozornila vinylem, který obsahoval kousky „Ty chceš, já mám“ , „Pocta favoritům“ a hit „Máme vás“. Od vydání prvního vinylu rok téměř uplynul a během těch posledních 365 dní se začali i díky dalším počinům IF a Aka vrývat lidem pořádně do paměti. Není divu, že se od nové desky logicky čekalo hodně. Kluci slibovali hosty včele s Mojí Rečí, Strapem, Indym, Vecem nebo Efkem, ale na poslední dva jmenované se nedostalo ( což ovšem ve finále až tak nevadí ). Na produkci se podíleli kromě zaručeného Fattea také Deckl, breakbeatový producent Philip TBC, brněnský Opia nebo Indy, který mně v remixu „Pro naše kids“ dokázal, že jeho prodklady nemusí znít vůbec špatně. Rapově se jedná o desku podařenou ( i když chápu, že Ideův rap nemusí vždycky sednout úplně každému ). Pepek totiž opět dokázal, že umí pobavit i ve věcech, kde se na majku objevuje sám. V „Jednoboji“ s instrem od Opii se snaží dát posluchači najevo, že je „Malý Pepek“ o krok vpřed před ostatními na scéně, v tracku nazvaném „Útěk z věznice Bota“ objasní přestěhování do Prahy a „ignoraci“ zlínské scény. Téměř nejvíc jsem si oblíbil Decklem produkovanou „Start – Stop DJs“. Text, který pojednává o dj´s, jenž o skills slyšeli snad naposledy v mateřské školce, a navíc velmi přesně sedí i na jednu postavičku z mojeho okolí. Docela mě udivuje, že takoví djové bez znalosti hudby a umění udělat sebemenší scratch existují v celé republice. Mezi další zajímavé tracky patří určitě remix známé pecky „Máme vás“, kde krom Idei můžeme slyšet jako vždy striktní Moji Reč a mladou slovenskou krev Strapa. Nebo song s názvem „Nejlepší přítel“, kde diktuje polovina již zmiňované Mojí Reči, Delik. Ambice stát se hitem má i téměř záverečná „Nechci psát jinak“, kde Pepek shrne několik důležitých přelomů kariéry a zmíní obsah několika tracků, jimiž se kapela doposud prezentovala. Další rozměr desce dává „The world is yours“, ve které krom produkce ve stylu Scarface od Philipa TBC řádí i Aka, který ukazuje všem wack djs co je to turntablism.

A co napsat závěrem? Myslím, že se album docela povedlo. Idea rapuje hodně odlišným stylem než ostatní mcs na scéně ( což je určitě u mě plusem, ale to na druhou stranu nemusí vyhovovat všem ). Nesnaží se nikoho kopírovat. Fatte vyrostl v hodně schopného producenta a o schopnostech Aky pochybovat nemusím. Deska je prostě jiná než ostatní, originální a rozhodně by neměla chybět nikomu, kdo se zajimá o Českou hiphopovou scénu.

napsal/a: Katrin-remix 23:07 | Link