Ferrari představilo F60 | Ferrari
TýmFerrari dnes jako první představil svůj monopost pro letošní sezónu.Podobně jako v roce 2006 nepoužila Scuderia obvyklé značení zposledních let a místo očekávaného F2009 se nový vůz jmenuje F60.Ferrari tak chce oslavit skutečnost, že se účastnilo všech 60 ročníkůformule 1.
"Svým způsobem chceme dát najevo, že historie apříběh šampionátu formule 1 byly vždy spojeny s přítomností Ferrari veformuli 1. Je to 60. ročník formule 1 a Ferrari je tu pošedesáté, zde,ve formuli 1," vysvětlil šéf italského týmu Stefano Domenicali.
Navzhledu vozu se výrazně podepsala nová pravidla, což je patrnépředevším na nízkém a širokém předním přítlačném křídle, vysokém aúzkém zadním přítlačném křídle a hladké karoserii vozu.
FerrariF60 má ve svých útrobách systém na rekuperaci kinetické energie, alevzhledem k přiznanému zpoždění s jeho vývojem zatím není jasné, zda hotým nasadí již v prvním závodě v Melbourne.
Převodovka zuhlíkových vláken je ve voze namontována podélně a vůz má nový brzdnýsystém vyvinutý ve spolupráci se společností Brembo.
"Abychbyl upřímný, jsem překvapen. Očekával jsem velké auto, jaké napříkladbylo před deseti lety. A když jsem přijel sem, tak jsem viděl, že jevůz velmi malý, velmi kompaktní, hlavně v zadní části. Vypadá celkemdobře, je celkem hezké a snad bude tak rychlé, jak vypadá," řekl onovém voze Felipe Massa.
"Kvůli novým pravidlům je odlišné,ale když se na něj chvíli díváte, zvyknete si. Z mého pohledu je sicejiné, ale vypadá velmi dobře. Je otázkou, jaké bude a kdo postavínejlepší auto, protože se hodně změnila pravidla, ale my si velmivěříme. Vůz by měl být velmi dobrý a během několika příštích týdnůuvidíme, jak si povede ve srovnání s ostatními," popisoval své pocityKimi Räikkönen.
Technický ředitel Ferrari Aldo Costa k novémuvozu dodal: "Jak můžete vidět, není to evoluce loňského auta, jedná seo zcela nový vůz. Při návrhu nového vozu jsme začínali s čistým listempapíru. Z pohledu aerodynamiky došlo k největším změnám v zásadě kvůlinovým pravidlům, další změny jsou pak z důvodu zavedení novétechnologie - KERS."
"Kvůli těmto dvěma hlavním aspektům anovému typu pneumatik jsme museli na novém voze začít pracovat poměrněbrzy. Museli jsme přehodnotit všechny hlavní koncepty, abychom došli kvozu, který nyní vidíte. Byla to tedy velmi náročná a intenzivní práce."
F60vyjede poprvé na trať dnes v Mugellu s Felipem Massu. Další testyčekají nový vůz v Portimau. Před začátkem sezóny pak uskuteční Ferrariještě dva testy v Bahrajnu, jeden v Jerezu a jeden v Barceloně.
Přidej komentář