27.Leden 2009

WSBK – Portimao potřetí


WSBK – Portimao potřetí Poslední den posledního předsezónního testování je za námi. Zbývá vyhodnotil získané informace a přijmout opatření :-)
Tak jak?
Testování skončilo, motorky jsou v bednách a obrovská množství datčekají na analýzu. Týmy vyzkoušely spoustu nového materiálu a těžkosoudit jestli dokázaly během tří dnů dosáhnout maxima. 
Na lepší odhady vývoje sezóny si budeme muset počkat až po prvních závodech. 
A co se líbí? Hlavně privátní stáj na prvním místě, to asi nebylo snemtováren. Lví podíl na tom má samozřejmě při chuti jezdící Shakey Byrne, ale na druhou stranu, Sterilgarda uměla vždycky postavil rychlou motorku. 
Stejně tak i mechanici Mirco Guandaliniho :-) .Jakub byl totiž během celého testování hodně vpředu a jeho jméno je slyšet stále víc.
Sedmička v celkovém pořadí má megagrády - jen se podívejte na jména za ním. Dobrá práce, až z toho jde mrazík .. .
Tabulka nejlepších časů celých testů ukazuje hlavně vyrovnanost jezdců.První jedenáctka ve vteřině, skoro dvacítka v další, to je sen každéhopromotéra i diváka.
Nováčci mezi jezdci vycenili hodně ostré zuby, novinky mezi motorkami nezapadly. Jejich prapor nesl nejvýš mazák Troy Corsera na Báwku. Zapsal se na jedenáctém místě se ztrátou vteřiny. Nakano a Biaggi na Aprilkách se stále vejdou do dvou vteřin. Ruben Xaus na druhém BMW se stále hledá, ale ono najít optimální set-up pro jeho rozevlátý styl asi nebude záležitost několika kliknutí. 





WSB nejlepší časy z testů

1 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'43.294
2 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'43.484
3 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'43.487
4 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'43.546
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'43.657
6 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'43.674
7 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'43.767
8 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'43.951
9 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'44.115
10 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'44.170
11 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'44.261
12 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'44.425
13 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 1'44.546
14 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'44.610
15 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'44.704
16 53 Polita A. (ITA) Ducati 1098R 1'45.108
17 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 1'45.179
18 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1'45.199
19 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 1'45.278
20 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'45.393
21 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 1'45.446
22 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 1'45.672
23 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 1'45.679
24 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'45.820
25 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1'46.128
26 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 1'46.916
27 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'46.971

Dnes nebylo počasí nic moc, kromě sprchnutí všechny zlobil silný vítr. Přesto došlo i na zkoušku nového systému Superpole.Do něj postupuje dvacet nejlepších, z nich dál šestnáct a do poslední rundy osm jezdců.
Svoje nadání pro tenhle „osobní“ souboj nervů prokázal Mr. Troy Superpole Corser na šestém ! místě. Kuba měl trochu smůlu když po prvním postupu mu během dalšího kola začalo poprchávat. Restart nestihl včas a tak skončil 14.
Rekordmanem byl Patrik Vostárek,se svými 114 nakrouženými koly neměl konkurenta. Je to porce jako hrom,ale Patrik potřebuje jezdit, jezdit .. , čím víc, tím víc líp :-)

Superpole
1. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'43.874;
2. Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'43.965;
3. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'44.144;
4. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'44.157;
5. Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'44.217;
6. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'44.261;
7. Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'44.586;
8. Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 1'47.057;
9. Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'49.387;
10. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'52.340;
11. Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 1'56.553;
12. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1'56.643;
13. Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'44.119;
14. Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'45.182;
15. Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'45.624;
16. Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'45.931;
17. Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'46.181;
18. Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'46.260;
19. Polita A. (ITA) Ducati 1098R 1'46.849;
20. Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 1'46.897


WSS nejlepší časy z testů

1 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'45.214
2 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'45.264
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 1'45.397
4 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'45.757
5 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 1'45.817
6 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1'45.960
7 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 1'45.971
8 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'46.018
9 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 1'46.024
10 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'46.036
11 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 1'46.220
12 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 1'46.561
13 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 1'46.633
14 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 1'46.712
15 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 1'46.911
16 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 1'47.041
17 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 1'47.095
18 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 1'47.270
19 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 1'47.508
20 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 1'48.131
21 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 1'48.311
22 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675 1'48.331
23 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 1'48.364
24 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'48.459
25 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'48.849
26 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1'49.149
27 5 Pradita Doni T. (INA) Yamaha YZF R6 1'51.338
28 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'51.480
29 71 Morillas Cuenca J. (ESP) Yamaha YZF R6 1'53.407


WSS 2.
1 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 1'47.314     drak se rozjel
2 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 1'47.965    hezky Triumph !
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'47.983
4 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'48.248
5 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'48.458
6 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 1'48.467
7 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1'48.614
8 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 1'48.874          Intermoto moc hezky !
9 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'48.973
10 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 1'49.372
11 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 1'49.457
12 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 1'49.650
13 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 1'49.657
14 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 1'49.998
15 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675 1'50.122
16 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'50.232
17 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 1'50.446
18 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 1'51.282        Mates si zvyká na nové všechno19 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 1'51.341
20 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 1'51.347
21 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 1'51.554        Vosty se ještě rozkouká a pak ...
22 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'52.123
23 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1'52.404
24 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 1'52.845
25 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'53.537
26 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'54.920
27 71 Morillas J. (ESP) Yamaha YZF R6 1'55.103
28 5 Pradita Doni T. (INA) Yamaha YZF R6 1'56.258

dopoledne

Hrdinové kteří vylezli z pelechů a vyrazili na trať si ale jízdu asi moc neužívají, leden je leden i na jihu Evropy.
Podmínky navíc vylepšil Yukio Kagayama když na trať upustil trochu oleje. Tím dopolední zasedání pro velké bajky skončilo.

WSB
1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 2'01.679
2 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 2'01.715
3 53 Polita A. (ITA) Ducati 1098R 2'04.343
4 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 2'05.324
5 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'05.923
6 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 2'07.300
7 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 2'08.082
8 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 2'13.128
9 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 2'14.144 

WSS
1 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 2'02.373
2 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 2'02.540
3 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 2'03.018
4 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 2'03.546
5 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2'03.768
6 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 2'05.042
7 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 2'05.184
8 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675 2'05.375
9 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 2'05.550
10 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 2'06.760
11 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 2'07.662
12 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 2'07.712
13 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2'08.085
14 5 Pradita Doni T. (INA) Yamaha YZF R6 2'10.194
15 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 2'12.372
16 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 2'17.158
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
15.Listopad 2008

Troy Bayliss
Povolání: Motocyklový závodník
Věk: 39
Datum narození: 30. 03. 1969
Místo narození: Taree, Austrálie
Znamení: Beran

Fotky 31

Troy Bayliss
Troy Bayliss
Troy Bayliss

Videoklipy 4

Přehrát videoklip
Přehrát videoklip
Přehrát videoklip

Životopis

TroyBayliss se narodil 30. března 1969 jako jediný syn Warrena a LorraineBaylissových.Jeho dětství ztrávil na rodinné farmě v Taree, Nový
Jižní Wales, Austrálie s jeho sestrou Jane.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let se Troyrozhodl závodit! Během následujících čtyř let cestoval po okruzích sjeho otcem,závodil v motokrosu.

Jeho láska k adrenalinovým sportům pak Troye vedly směrem k surfování atím strávil všechen jeho volný čas na pláži.Setkal se s jeho budoucímanželkou, Kim, ve věku 18 let a jeho bláznění po fyzickém fitnessvedlo jeho soutěživého ducha směrem k cyklistickému závodu. Jaký druhcyklistického závodu? Všechny druhy … horská kola, rychlostní zkoušky,triatlony.

1992:
V roce 1992 ho přitažlivost motocyklového závodění donutila se vrátit do závodu motocyklů
,ale tentokrát v silničních závodech. Jeho první závody byly na jehoKawasaki ZXR750,ale nakonec se rozhodl pro 250ccm sportovní výrobnímotorku.Jezdil na Kawasaki KR1 ve třídě 250 sportovní produkci a brzovítězil.Koncem roku 1992 vstoupil do několika Australských NationalSports Production závodů a ty vyhrával také.Byla to veselá zábava!

1993:
Rok 1993 byl rušný rok pro Troye nejen protože se chtěl dostat do většía silnější třídy,ale také protože si vzal jeho přítelkyni, Kim.
Objevil vzrušení z závodění na okruzích, a byl horlivý k tomu, aby sestále posouval v žebříčku. Troy závodil na Kawasaki 600 a postupovalkonkurencí v několika Australských národních soutěží.

1994-1995:
V roce 1994 Troy jezdil stejnou motorku šestý v Australském národním600 mistrovstvích a zvítězila 600 závod v Bathurst.Celkově skončildruhý v šampionátu.

1996:
V roce 1996 Troy stále šel nahoru s podporou Team Kawasaki Australia avstoupil Australian Superbike Championship a celkově skončilneuvěřitelně třetí.

1997:
V roce 1997 svět viděl Troye soutěžit ve dvou ohromných světovýchšampionátech a rozpoznal jeho talent a potenciál,když jel v týmu AnsettAir Freight Suzuki na divokou kartu,ohromil světové třídní týmydokončením pátý v obou závodech na Phillip Island World Superbike round.
Jestli kdokoliv potřeboval další důkaz jeho schopností,tak jistě homohl mít,protože ve světovém Grand Prix ve Phillip Islandu ještě jednoumu Suzuki nabídla divokou kartu na jejich 250cc stroji. Suzuki bojovalacelý rok k tomu, aby měl dobré výsledky v této neuvěřitelně konkurenčnítřídě ale Troy ihned kvalifikovaný jako šestý v tabulce a dokoncebojoval o vedení.
Myslel si, že GP by mohl být jeho další krok,ale po volání od někoho dívajícího se na 250 GP závod z druhé strany světa.
Darrell Healey byl Angličan,který právě sledoval závod ve Philip Islandu 250 GP.
Jako majitel stáje GSE Team telefonal Troyovi přímo po GP a nabídlmu,aby se přesunul do Anglie a aby závodil v jeho týmu GSE Ducati vbritské Superbike Championship.

1998:
Na začátku roku 1998 se Troy se svou rodinou přestěhoval do Anglie,askončil osmý v pravděpodobně nejtěžším národním mistroství na světě:TheBritish Superbike Championship.

1999:
V roce 1999 si Troy už plné zvykl na jeho GSE Team a byl připraven na velmi dobré výkony.
Šesti Pole Position a pěti umístění v první řadě na startu dosáhl šestivýher a 14 podium a stal se tak vítězem britského šampionátu s 28 body!

2000:
Navzdory chybějícím šesti závodům v roce 2000 skončil 6. ves světovémSuperbike Championship. Troyův vzestup k vrcholu byl zřejmí,ale nynístál před jeho největším krokem v závodech motocyklů! Poslední kroky ktomu, aby se stal mistra světa Superbiků.
Slučovací talent, rozhodnutí a konzistence je to, co je potřebný kzískání titulu World Superbike Championship. A to bylo přesně to, coTroy dělal!

2001:
Rok 2001 je období pro nový start pro Troye. Už od začátku sezony bylna podium a zůstával tam co závod po závodu.Do konce sezony Troyzaznamenal působivých šest vítězství a devíti dalších pódiích.V roce2001 byl Troy korunovaný na výherce Světového Superbikového Šampiona!

Navzdory jeho dominantní jízdě, ať tak nebo onak, získání titulu nebylotak snadné,jak se Troyovi zdálo. V prvním závodu 11. kol vOschersleben, zažil jeho jediný technický problém roku a muselodstoupit ze závodu. Toto dovolilo jeho nejbližším soupeřům , abysbírali body a ohrozili tak naději,aby se Troy stal mistrem světa.Tatorušivá změna událostí možná nutila další jezdce, ale Australana tovůbec nezneklidňovalo. Místo toho, Troy dál postupoval ve druhém závodua vrátil se tak na podium.
Troy pomohl Ducati vrátit se zpět nahoru v roce 2001. Pro Ducati získalstou první pozici a pomohl jim tak vyhrát jejich desátý pohárkonstruktérů a jejich devátý titul jezdců.

2002:
Rok 2002 nebyl pro Troye jako mistra světa nijak rozmanitý. To byldalší rok vytvořený z jednotlivých závodů. To byl další rok ve kterémbyl odhodlaný uspět.
Panující mistr světa začal rok 2002 na neuvěřitelné poznámce se šesti prvními místy!
Troy ukázal jeho charakteristický kámen když spadl v Brands Hatch apoškodil si záda a žebra. Navzdory krutému výprasku,se vrátil a jezdili přes bolest
3. a 2. místa. Dokonce srážka v Assenu, která dovolila jemu nejbližšímusoupeři vklouznout před něj v tabulce stojícím od něho jeden bod.TroyBayliss řekl"nyní musím jít a dohnat to všechno v Imole."
Imola bude navždy nezapomenutelná. Motocyklový fanoušci z celého světaviděli jeden z nejlepších závodů v historii "vítězi bere všechno". TroyBayliss a Colin Edwards bojovali dvě neuvěřitelné bitvy.Stále sestřídali ve vedení.Mohl být pouze jeden vítěz a toho dne to byl ColinEdwards.
Troy skončil v mistrovství celkově druhý.

2003:
Rok 2003 byl velký jak pro Troye tak pro Ducati,kteří se společněpřesunuli do MotoGP.Úsilí vložené v novém Ducati MotoGP Team bylo pevnéa před hlavní sezonou testy
povzbuzovaly. Málokdo pochyboval o tom, že Troy by mohl dál nést jehopostoj, ale nehledě na to je první rok pro Desmosedici stroj, nejvíceuskutečnitelný,že málo jezdců ve skutečnosti se dokáže přemístit se zeSuperbike do Moto GP úspěšně. Dvě startovní pozice z první řady, třipódium umístění a celkově šesté místo byl neuvěřitelný začátek v MotoGP!
Jen dva body Troyovi ukradli pátou pozici v šampionátu .Troy Baylisszískal ocenění "nováček roku" a pokud svět Grand Prix nikdy neslyšeljméno Troy Bayliss,tak jemu právě teď

2004:
Ve druhém GP roku na okruhu, který on nikdy předtím neviděl,se Troyujal vedení v Jihoafrický GP ve Welkom z třetí řady a držel to.Bránilse zuby nehty s vládnutím mistra světa Valentina Rossiho polovinuzávodu,ale nakonec mu přinesla Ducati čtvrtou pozici.
Příštím závodem v Jerez, Troy Bayliss nebyl nejen na pódiu ale také nartech každého závodního fanouška kolem světa. Tento 34- letý mužstvořený pro rodinný život, kterému byla dána šance vznést se ve WorldSuperbike, teď dělal to stejný v MotoGP.

V roce 2004 se Troy seřadil s jeho stájovým kolegou Lorisem Capirossiještě jednou pro Ducati Moto GP tým. Konkurence v této úrovni nikdynebude snadná, a toto bylo tuhé období, zvláště pro ohromného nováčkaroku.Nepochybně Troy měl období pod očekáváními,ale on skončil vohromném stylu s konečným pódiem ve Valencii.
Na konci této sezony Troy opustí Ducati a četné úspěšné roky s italskou značkou. Troy skončil celkově čtrnáctý.

2005:
V sezoně 2005 uvidí bývalý World Superbike šampión Troy Bayliss spojení a přesun do satelitní Camel Honda
Team, kde je jeho stájový kolega veteránský brazilský GP jezdec Alex Barros pro 2005 MotoGP World Championship.
"Pro mě je větší změna přejít z Ducati do Hondy ze Superbiků do MotoGP" říká Troy." Ale to je výzva kterou já jsem připravený vzít na sebe ato dává mi hodně motivace".
Po průměrném prvním poločasu sezony, si Troy zranil jeho zápěstí přitréninku na jeho motokrosové motorce v Austrálii. Troy pak zmeškáMotegi , jeho domácí závod Phillip Island a nakonec i zbytek sezonníchzávodů.
Troy skončil celkově na 12. pozici v mistrovství světa.

2006:
V sezoně 2006 se Troy opět vrací do světových superbiků a vrací se mu tak jeho agresivní a velkolepý jízdní styl.
Troy Bayliss je prostě legenda pro Ducati a 36- letý Troy z městečkaTaree v Austrálii se nyní vrací do mistrovství,kde si udělal jehojméno.Jde opět do týmu Ducati Xerox Team.
Mimochodem během šampionátu superbiků se ještě Troy zaskočil zpět doMoto GP do Ducati,kde zajel poslední závod sezony ve Valencii zazraněného Sete Gibernaua a Troy vyhrál jak kvalifikaci,tak závod!!
Troy v roce 2006 opět předvádí v superbicích to,co všichni čekali a získává svůj druhý titul mistra světa v superbicích!

2007:
V sezoně 2007 jejzdí Troy stále supebike a stále za Ducati Xerox Team,ale tahle sezona není tak úspěšná jako minulá sezona.Během této sezonyměl Troy pád a měl poraněný malíček.Později mu část malíčku museliamputovat.Ale i po této události zajížděl stále velmi dobré výkony.
Celkově obsadil 4 místo.1-Toseland,2-Haga,3-Biaggi a 4 tedy Troy.

2008:
Tahle sezona 2008 je pro Troye poslední,a parádně se mu vydařila. ZaDucati Xerox team vyhrál titul po 3 a opravdu vyšel v nejlepšímprotože,v posledním závodě v Portugalsku v Portimau vyhrál oba závody.
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
04.Listopad 2008

WSBK 14. Portimao : Král odchází

 
WSBK 14. Portimao : Král odchází Druhým dnešním závodem skončila nejen tahle sezóna, ale i jedna velká éra. Od dob King Carla Fogartyho nebyla ve světovém šampionátu Superbiků výraznější osobnost než loučící se Troy Bayliss.

Zatím co Foggy skončil nedobrovolně, po vážném zranění, jeho náhradník se dnes rozloučil ve velkém stylu. 
Dva starty, dvě vítězství, navíc naprosto dominantním způsobem. Tahle skutečnost protentokrát zastínila veškeré další dění na trati a v budoucnu se o ničem jiném v souvislosti s letošním Portimaem mluvit nebude. 
Není to proto že by nebylo na co koukat. Naopak, kdyby se zajímavé momenty z druhé rundy rozhodily do letošního ročníku „královské“ třídy, dalo by se o závodech mluvit i v souvislosti s MotoGP.
Stejně jako v prvním závodě i teď se o „poklidný“ průběh starali divoce létající Rea a na divoké karty jedoucí Crutchlow a Haslam. Zdatně jim sekundoval Ruben Xaus který se ze třetího místa dokázal v desátém kole katapultoval před on-board kamerou Carlose Checy. Výborně jel Michel Fabrizio když se z desátého místa v prvním kole dokázal v devátém protáhnout až za svého kolegu a dojel si pro druhé místo. Dobře jely i Suzuki Maxe a Fonsiho. Max byl dokonce jedenáct kol na třetím místě, nakonec ale dvě kola před koncem podlehl tlaku Leona Haslama. Fonsi dojel pátý, když cílem prvního kola projížděl 14. Troy Corser se rozloučil s Yamahou šestým místem a titulem vicemistra. Situaci mu hodně usnadnil Haga, tomu šlo také o celkové druhé místo, ale pro ulitý start musel projet boxy a bylo po nadějích. Je to škoda protože jel jako drak, a k trestu najížděl ze druhého místa.
Zvláštní kapitolou jsou starty Jakuba Smrže, následované stíhací jízdou. Nejinak tomu bylo i teď. První kolo – 20. pozice , 4. kolo – 18., na body se dostal v devátém, v devatenáctém pojel Maxe Biaggiho a skončil na dvanáctém místě.
I tak to jde. 

A na konec - jedna věc je jistá. Superbiky už nikdy nebudou stejný. Troy byl z rodu motorkářů, ke kterým v celém poli patří už jen  Corser. 
Bayliss má u mně nesmazatelné plus za způsob jakým se na motorce bavil, jak do toho vždycky dával všechno a jak pro něj bylo vítězství nade vše. Dokonce i nad titul. Protože mně nikdo nevymluví, že si v roce 2002, v sezóně bohů, prvenství sám neprokoučoval ;-)

To je všechno, zazvonil zvonec, sezóny konec. Škoda.

1. Bayliss (Ducati) 460; 2. Corser (Yamaha) 342; 3. Haga (Yamaha) 327; 4. Checa (Honda) 313; 5. Neukirchner (Suzuki) 311; 6. Nieto (Suzuki) 256; 7. Biaggi (Ducati) 238; 8. Fabrizio (Ducati) 223; 9. Kiyonari (Honda) 206; 10. Xaus (Ducati) 178; 11. Y. Kagayama JPN 153;
12. G. Lavilla ESP 117; 13. J. Smrz CZE 116; …



1 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 38'26.125 (157,705 kph)
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 3.638
3 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.356
4 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 4.983
5 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 6.775
6 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 7.403
7 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 7.578
8 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 16.113
9 35 Crutchlow C. (GBR) Honda CBR1000RR 16.284
10 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 16.446
11 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 21.633
12 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 22.098
13 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 24.089
14 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 24.117
15 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 31.003
16 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 31.136
17 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 31.330
18 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 32.272
19 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR 34.049
20 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 35.028
21 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 41.669
22 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1 44.889
23 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 47.366
24 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 48.733
25 18 Bridewell T. (GBR) Suzuki GSX-R1000 K8 1'07.702
26 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR 1'14.242
27 99 Scassa L. (ITA) Honda CBR1000RR 1'34.781
28 14 Carreira L. (POR) Suzuki GSX-R1000 K8 1'37.326
29 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1
RET 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R
RET 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 



WSS
1. Pitt (Honda) 214; 2. Rea (Honda) 164; 3. Brookes (Honda) 162; 4. Parkes (Yamaha) 150; 5. Lascorz (Honda) 121; 6. Foret (Yamaha) 111; 7. Jones (Honda) 100; 8. Veneman (Suzuki) 92; … 12. M. Lagrive 56

SST 1000
1. Roberts (Ducati) 147; 2. Berger (Honda) 140; 3. Polita (Ducati) 137; 4. Simeon (Suzuki) 136; 5. Pirro (Yamaha) 102; 6. Smrz (Honda) 84; 7. Giugliano (Suzuki) 72; 8. Foray (Suzuki) 62.

SST 600
1. Baz (Yamaha) 186; 2. Bussolotti (Yamaha) 134; 3. Rea (Yamaha) 132; 4. Vostarek (Honda) 121; 5. Linfoot (Yamaha) 117; 6. Beretta (Suzuki) 88; 7. Petrucci (Yamaha) 83; 8. Lonbois (Suzuki) 71,

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
07.Říjen 2008

WSBK 13. Magny-Cours a Troy Bayliss opět mistr SVĚTA(UŽ PO 3)

WSBK 13. Magny-Cours : Smolný víkend podtržený klasickou třináctkou Dvě dlouhé a velmi těžké bitvy ze zadních řad čekaly na Kubu Smrže ve francouzském Magny Cours.
Do páteční prvního volného tréninku Kuba Smržpro zdravotní problémy ani nenastoupil, místo toho skončil na kapačce vmobilní klinice a snažil se stlačit svou horečku na minimum. 
V odpolední kvalifikaci pak na mokré trati objel pouhá 4 kola, z nichžvzešel jen dvacátý šestý čas na roštu. Proměnlivé povětrnostní podmínkyve střední Francii totiž zapříčinily to, že ve druhé sobotní ranníkvalifikaci osychající trať nedovolila zrychlit. A tak český jezdecpodruhé letos zůstal bez Superpole a navíc byl před nedělním startem vevelmi nevýhodně situaci, která jej odsoudila k boji o světové body zezadních pozic. V první jízdě to pak vypadalo na to, že z té „víkendovéšlamastyky“ vytěží dobrý výsledek, ale v předposledním kole se přiodřazování ulomil řadička. V ten okamžik jel Kuba velmi rychle, o hodněrychleji než skupina soupeřů pár desetin před ním. Byl patnáctý, mohlbýt lepší, ale za svou snahu nakonec nebyl korunován bodovým ziskem. 
Řekne se pech, ale význam tohoto slova pak přesně podtrhuje stejnásnaha, která však skončila v druhé jízdě místem, které je pro totoslovo příznačné. Kuba Smrž skončil v druhé jízdě na 13. místě atřináctý je i celkově před posledním závodem v Portugalsku.

Jakub Smrž: Tento víkend byl jeden z nejtěžšíchv letošní sezóně. V pátek jsem se probudil a ani se mi nechtělo vylézatz postele. V Clinica Mobile mi naměřili 38,5 stupně a okamžitě si mětam nechali a prali do mě co se dalo. V kvalifikaci jsem dvakrát vyjelz boxů a dvakrát začalo pršet, takže jsem zvládl jen jedno měřené koloa byla z toho 26. pozice. Modlil jsem se, aby byla druhá kvalifikace nasuchu, ale bohužel trať nestihla oschnout, takže jsem byl odsouzenstartovat z poslední řady. 
Volný trénink už jsem se pohyboval do desítky, než prvních 16 začalozkoušet kvalifikační gumy, takže nastavení motorky bylo celkem dobré. 
V prvním závodě jsem se začal postupně probíjet dopředu, už jsem byl zaskupinkou bojující o 11.místo, ale udělal jsem chybu a ztratil. Běhempár kol jsem získal zpět své pozice, dojel onu skupinku, ale než jsemmohl začít bojovat o další umístění, v nájezdu do nejpomalejší zatáčkyse mi ulomila řadička a pomalu jsem dojel do boxů. 
Ve druhé jízdě jsem se snažil jet hned od začátku na plno a postupnějsem se probojoval až na 13.místo, což je pro mě s ohledem na startovnípozici velice dobrý výsledek. Navíc kromě dvou jezdců nikdo nespadl ati byli přímo přede mnou a pomalejší. Obě jízdy byly hrozně náročné,protože jsem fungoval prakticky pod vlivem infuzí, injekcí a prášků,ale doufám, že v posledním závodě na novém okruhu v Portimau si spravímchuť. 
Podstatně se zlepšily starty a začátky závodů, takže už se těším ažbudu startovat z přednějších pozic a během závodu se měřit snejlepšími. 
Neupřímnější gratulace patří bráchovi, který po vyhrané kvalifikaci atechnických problémech ve warm upu dokázal naprosto úžasně vyhrát závodlitrových stocků a zlepšit mi tím náladu po mém rozpačitém víkendu. “
 


 a ještě pár fotek z dnešního závodu






Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)

WSBK 13. Magny-Cours: Bellisimo, Baylissimo!!


WSBK 13. Magny-Cours: Bellisimo, Baylissimo!!

WSB 2./2
Obvykle si v průběhu závodu sem tam písnu poznámku, to abych potom do reportíku neplácal úplný nesmysly.
Při dnešním druhém závodě jsem ale jen seděl a koukal. Protože to copředváděli mimozemšťani vpředu, to bralo dech. Po pár kolech to bylavíce méně společná jízda Hagy, Baylisse a Corsera. V kontaktu s nimi byl ještě Checa, ten se ovšem do křížku s vedoucí trojkou nepouštěl. Tihle čtyři postupně odjížděli zbytku pole.
Vedoucí trojku vodil do osmého kola Haga, potom tři kola Bayliss, alekdyž šel Haga znovu dopředu v jedenáctém kole, mohlo se zdát že sezbytek závodu ponese spíš v profesorském duchu. 
Růžky ještě párkrát vystrčil Corser, při jednom útoku na Baylisse bylale dlouhý, vyjel až mimo asfalt na umělou trávu a tím jeho trkánískončilo. Kontakt sice neztratil, na útok už to ale nadalo a tak sizkušeně dojel pro třetí stupínek. 
Ipřed ním to na okamžik vypadalo na „klidné“ dokroužení, to když si Hagavyjel miniaturní náskok. Netrvalo ale dlouho a všechno bylo jinak.Baylissovi se povedlo na Noriho docvaknout během pár zatáček a to, copředváděli ti dva potom, to bylo z jiné planety. Nejvýstižnější je asiže, to bylo plast na plast. Japonsko v téhle megabitvě kapitulovalo aždvě kola před koncem a tak zvítězil čerstvý šampion.
Úplně mimo kamery jel svoji soukromou pilu i Jakub.Dokázal proměnil 26. startovní pozici na body za 13. místo a asi to byldocela slušný hukot. Téměř celý závod strávili Checa na čtvrté a Xaus na páté pozici, šestý dojel Biaggi
Byl to zkrátka další mazec, představení, za jaké se tleská ve stoje.

Celkové bodování
1 Bayliss AUS 369
2 Corser AUS 290
3 Haga JPN 280
4 Neukirchner GER 280
5 Checa ESP 262
6 Biaggi ITA 212
7 Nieto ESP 206
8 Fabrizio ITA 201
9 Kiyonari JPN 193
10 Xaus ESP 160 
11 Kagayama 153
12. Lavilla 117
13 Jakub Smrž 116


WSB 2. runda
1 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 38'33.579 (157,864 kph)
2 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 0.909
3 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 2.966
4 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 7.175
5 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 12.822
6 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 13.004
7 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 18.876
8 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 19.512
9 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 19.627
10 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 21.425
11 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08 25.133
12 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 30.538
13 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 35.334
14 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 38.453
15 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR 40.008
16 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 40.802
17 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 46.941
18 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 50.172
19 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR1000RR 58.616
20 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 1'00.422
21 69 Silva I. (ESP) Honda CBR1000RR 1'02.852
22 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR 1'21.378
23 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'32.289
RET 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1
RET 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1
RET 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1
RET 32 Bauer M. (AUT) Honda CBR1000RR


 

průběh závodní neděle před druhou jízdou superbiků, tedy 1. jízda WSB a závod WSS

WSBK 13. Magny-Cours: WSBK má nového krále

Ze závodu který se obešel bez velkých dramatickýchmomentů, ale který byl hlavně v závěru docela emotivní, vzešel šampionletošního ročníku Mistrovství světa Superbiků.


WSB 1./2
V poslední době asi nikdo nepochyboval o tom že Troy odejde zesuperbikové scény jako šampion. Matematika je neúprosná a šance, že byo titul přišel byly někde na hranici mezi teorií a nesmyslem. 

Jen se mohlo stát, že korunovace bude něco později. Na Olympu byli aleBaylissovi nakloněni a tak to tomuhle chlapíkovi klaplo už dnes a jehouž třetí mistrovská koruna mu říká pane.

Po startu se v čele závodu rychle usadil Nori Hagaa ukázal všem, že jeho forma na konci sezóny je fantastická. Dalo by seskoro říct, že si poklidnou jízdou dojel pro vítězství. Tedy nebýt jehoobčas roztancovaného zadního kola. 
Na druhém místě dlouho jezdil právě Baylisstic a za ním se pošťuchovali napřed Checa, Fabrizio a Nieto, později už jen Fonsi a Michel. Carlos totiž brzy zničil gumy a postupně se propadl až na sedmou příčku v cíli. 
V 18. kole se dostal Fonsi před Michela Fabrizia, který ale o dvě kolapozději upadl. Fonsiho francouzská krasojízda pokračovala ještězkušeným předjetím Baylisse. Za toho se probojovali výbornějedoucí Biaggi, Neukirchner a šestý Corser. 
Kuba vyjížděl do závodu z dvacátého sedmého místa adokázal se dotlačit až na bodované patnácté ve dvacátém prvním kole. Okolo později už byl ale až 21. ale do cíle nedojel. 
(podle Stargatera přišel Kuba o řadičku, díky za avízo)
Na stupních vítězů se tak potkali staronový král a korunní princ. Nejenproto že Nori vystřídá Troye na trůnu u Ducati, ale svým vítězstvím vzávodě se dostal v celkovém hodnocení na druhé místo.



1 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 38'33.367 (157,878 kph)
2 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 6.223
3 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 6.875
4 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 7.237
5 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 8.925
6 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 10.714
7 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 16.176
8 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 22.661
9 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR1000RR 27.224
10 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 31.300
11 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 35.558
12 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 35.774
13 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 36.078
14 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 36.289
15 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR 40.472
16 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 40.497
17 32 Bauer M. (AUT) Honda CBR1000RR 43.350
18 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 54.263
19 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR 54.382
20 69 Silva I. (ESP) Honda CBR1000RR 54.513
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08
RET 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1
RET 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08
RET 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08
RET 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1
RET 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08
RET 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R



WSS  Také tady známe mistra
Sporty, jak jinak nabídly napínavou a matematicky složitoupodívanou. Nejen z hlediska celkového hodnocení šampionátu, aletentokrát i z našeho českého pohledu. Francouzská raketa Matt Lagrive z hradeckého Intermota letěljak drak a prokrájel se polem ze čtrnáctého až na fantastické čtvrtémísto. Jeho body jsou téměř k nezaplacení, a to doslova, protožepromotér prvním deseti cvakne příští rok cesťák do zámoří. Stejněpotěšující je i 13. pozice a tedy první světové body Patrika Vostárka.
Dnes byl pro celý závod nejdůležitějším momentem pád tří jezdců z vedoucí šestky. V desátém kole totiž spadli Rea, Parkes a Harms. Tohle a samozřejmě taky první místo v závodě dovolilo Andrew Pittovi radovat se z titulu už dnes. Gratulace Mistrovi a pochopitelně všem klukům z Intermota.

1 88 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 37'57.929 (153,364 kph)
2 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 1.250
3 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR600RR 1.514
4 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 1.685
5 83 Van Keymeulen D. (BEL) Suzuki GSX-R600 5.075
6 55 Roccoli M. (ITA) Yamaha YZF-R6 13.171
7 69 Nannelli G. (ITA) Honda CBR600RR 13.386
8 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF-R6 19.563
9 41 Hayes J. (USA) Honda CBR600RR 19.677
10 65 Rea J. (GBR) Honda CBR600RR 21.686
11 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 22.599
12 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 24.967
13 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 28.888
14 47 Clementi I. (ITA) Triumph 675 29.351
15 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 38.000
16 126 Martin C. (GBR) Kawasaki ZX-6R 40.934
17 44 Salom D. (ESP) Yamaha YZF-R6 43.876
18 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 46.230
19 34 Nemeth B. (HUN) Honda CBR600RR 58.762
20 10 Perret D. (FRA) Honda CBR600RR 59.258
21 11 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 1'01.131
22 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR600RR 1'14.306
RET 169 Enjolras J. (FRA) Yamaha YZF-R6
RET 74 Mulot T. (FRA) Kawasaki ZX-6R
RET 117 Sacchetti D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 23 Parkes B. (AUS) Yamaha YZF-R6
RET 26 Lascorz J. (ESP) Honda CBR600RR
RET 4 Alfonsi L. (ITA) Honda CBR600RR
RET 17 Praia M. (POR) Honda CBR600RR

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
23.Září 2008

Pavel Hanzlík zemřelTento rok je pro profesionální jezdce opravdu smutný. O tomto víkendupřišla zpráva o tragické nehodě kaskadéra a stunt-ridera Pavla Hanzlíka.
Pavel
patřil k prvním známým jménům naší kaskadérské motocyklové scény a určitě si jej budete pamatovat z akcí typu Streetfighter day či motocyklových výstav. Byl ale také filmovým kaskadérem působícím v hollywoodských filmech,zajímal se o překonání rekordů při jízdě po zadním či předním kole, coje ale nejsmutnější, byl také otcem rodiny, manželem a tátou.


Pavlovi se stala osudnou jeho show v českobudějovickém pivovaru, přikteré se mu nezdařil rozjezd po zadním kole, spadl na něj motocykl apoté ještě narazil do zdi. I přes rychlou profesionální pomoc se jižjezdce nepodařilo oživit a na české motocyklové scéně tak vzniklo poněm smutné prázdné místo. Na celé události si bohužel smlsla bulvárnímédia, video celé nehody najdete i v archivech Novy, odkaz ale záměrněneuvádíme.
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
16.Červen 2008

WSBK 7. Double  Nori!!


WSBK 7. Double Nurburg Nori!!Máme za sebou další z řady víkendů opepřených skvělými superbikovýmibitvami, tentokrát na závodním okruhu Nurburgring. A protože docelapřálo i počasí, na které by si místní nevsadili ani poslední fenik,nakonec z toho byl víkend z těch hodně dobrých.


Pro naše barvy to dopadlo vlastně všelijak. Naprostou peckou bylo mazácké sobotní premiérové vítězství Patrika Vostárkav malých štocích. Bodový příděl za tuhle bednu pošoupnul Vostyho zečtvrté pozice průběžně na druhou. V celkovém bodování na prvního Bazeztrácí 19 bodů ale na třetího Linfoota jich má 9 k dobru. 

SST 1000
Dařilo se i ve velkých štocích. Matěj Smržzase řádně tahal a bylo z toho páté místo. Tím si upevnil sedmou příčkuprůběžně, ale protože na třetího má ztrátu jen 8 bodů, určitě s tímbude chtít něco udělat. Příležitost bude mít už za čtrnáct dní v Misanu.

1 155 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 22'17.805 (152,059 kph)
2 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R1000 K8 0.307
3 19 Simeon X. (BEL) Suzuki GSX-R1000 0.444
4 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF-R1 8.763
5 96 Smrz M. (CZE) Honda CBR1000RR 9.786
6 71 Corti C. (ITA) Yamaha YZF-R1 10.713
7 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 13.766
8 78 Foray F. (FRA) Suzuki GSX-R1000 K8 18.348
9 119 Magnoni M. (ITA) Yamaha YZF-R1 19.419
10 132 Tiberio Y. (FRA) Kawasaki ZX-10R 22.772
..
27 90 Drobný M. (CZE) Honda CBR1000RR 47.537
..
34

WSS
V supersportech to bylo tentokrát horší. Lagrive nedojel a Wili De Angelis skončil osmnáctý.

1 88 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 38'26.584 (152,334 kph)
2 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR600RR 0.387
3 23 Parkes B. (AUS) Yamaha YZF-R6 1.379
4 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF-R6 10.279
5 18 Jones C. (GBR) Honda CBR600RR 11.624
6 65 Rea J. (GBR) Honda CBR600RR 19.211
7 83 Van Keymeulen D. (BEL) Suzuki GSX-R600 28.775
8 111 Tode A. (GER) Triumph 675 28.890
9 9 Walker C. (GBR) Kawasaki ZX-6R 28.990
10 31 Kallio V. (FIN) Honda CBR600RR 37.853
11 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 43.101
12 26 Lascorz J. (ESP) Honda CBR600RR 51.843
13 17 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 54.459
14 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 54.653
15 124 Crowe J. (AUS) Yamaha YZF-R6 54.705
16 34 Nemeth B. (HUN) Honda CBR600RR 54.818
17 38 Leblanc G. (FRA) Honda CBR600RR 58.623
18 37 De Angelis W. (RSM) Honda CBR600RR 1'03.132
19 81 Gowland G. (GBR) Honda CBR600RR 1'08.323
20 199 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'08.443
21 72 Magda A. (HUN) Honda CBR600RR 1'25.250


WSB
Skvělé dva závody nabídli divákům jezdci superbiků. Jako obvykleplápolaly šarvátky v celém poli, nikdo nikomu nic nedaroval a tak bylopořád na co koukat. Do bojů zasahoval i Jakub, když v první runděpostupoval polem a nakonec se mu povedlo prokrájet se z devatenáctépozice po prvním kole až na jedenáctou příčku v cíli. To není vůbecšpatné. 
Do závodu nejlépe odstartoval průběžný pan vedoucí Troy Bayliss, ale už ve druhém kole šel dopředu Nori Haga.Troy mu pak visel za zadkem až do 16. kola, kdy šel znovu do čela.Jenže v 18. kole byl dlouhý do první zatáčky a tak vlastně vítězstvídal Norimu bez boje. Třetí dojel Go, go, Max Neukirchner. Ten jel hodně dobře. Odstartoval čtvrtý, ve čtvrtém kole pojel Corsera ale na víc to nedalo.


1 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 39'19.427 (156,76 kph)
2 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 2.025
3 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 2.792
4 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 5.458
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 10.225
6 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 10.462
7 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 17.018
8 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 20.520
9 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 21.162
10 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 22.650
11 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 22.845
12 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 25.555
13 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 25.879
14 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 26.288
15 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 32.824
16 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 42.157
17 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 42.486
18 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 52.232
19 83 Holland R. (AUS) Honda CBR1000RR 52.387
20 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'00.099


Druhá runda byla ještě zajímavější a k vidění byly mraky soubojů.Všechno ale zastínili pánové na továrních Yamahách. V 5. kole se dočela dostal Nori, když předjel Baylisse, a v 7. se za něj pověsilparťák Corser. Ten jel jako za mlada ;-), agresivně a přitom bezvelkých chyb a s neuvěřitelnou chutí. Šli po sobě jako psi a párkrát tovypadalo na vnitrostájový sestřel. 
I jejich mechanici v boxech byli dost na prášky, když viděli jak si toti dva dávají. V desátém kole šel dopředu Corser, ale ve dvanáctém muto Nori vrátil. Možná si všichni trochu oddychli když v patnáctém kolečervené vlajky ukončily závod protože začalo poprchávat. Mimochodem, vten moment vedl už zase Corser. Ale protože se počítá pořadí vposledním ukončeném kole, šlo vítězství opět za panem Mám zlomenou kostHagou. 
Přes naprosto fantastickou Hagovu jízdu na mě nejvíc zapůsobil Corser.Tomu když to jede, to je taky docela slušná nálož - Pan profesor Závodymě baví. Troy se po závodě přiznal že mu to takhle šlapalo hlavně díkyHagovi, protože použili mapy z jeho motorky! (a za odměnu ho v závoděmálem sundal :-). 
Třetí byl opět Neukirchner a čtvrtý Bayliss, určitě spokojený protože vobou závodech dopadl lépe než druhý průběžně, Carlos Checa. Kuba sevydal na stíhací jízdu ze 16. pozice ale v sedmém kole měl pád.

 Pořadí v šampionátu
1  Bayliss  AUS  227
2  Checa  ESP  188
3  Neukirchner GER 176
4  Haga  JPN  172
5  Corser AUS  154
6  Nieto  ESP  141
7  Xaus  ESP  110
8  FabrizioI  TA  106
9  Biaggi  ITA  97
10  Kiyonari  JPN  89
...
15 Smrž CZE  56

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
15.Květen 2008

WSBK – Monza


WSBK – ještě jednou Monza Ještě jednou se vraťme několika komentáři těch, kteří byli v hlavních rolích, k tomu supr bijáku v italské produkci.

Max Neukirchner 1., 2. „Jsemstrašně šťastný protože jsem vyhrál svůj první závod Superbiků jakoprvní německý jezdec. Před závodem jsem byl nervózní ale pak už to země spadlo. Bylo docela snadné jet rychle, motorka byla strašně rychlána rovinkách i dobrá v zatáčkách. Hagu jsem měl pod kontrolou a věděljsem jak na něj. Do druhého závodu jsme s motorkou nic nedělali, aleHaga porychlil hlavně v zatáčkách. Jel jsem za ním, když se z jehomotorky vyvalil kouř, myslel jsem že mu vybouchnul motor a že ubere.No, neubral! V posledních kolech jsem na něj útočil ale on to ustál avyhrál. “

Noriyuki Haga 2., 1. „Vprvním závodě jsem zkoušel jet naplno ale nešlo to. Proto jsme tořešili před druhým závodem a udělali jsem nějaké změny. Bylo to mnohemlepší a mohl jsem se všude nacpat. v posledním kole jsem šel tvrdě nabrzdy a pak se mně povedlo předjet Kiyonariho. Byl to dobrý den a díkyvšem v mé garáži.“

Ryuichi Kiyonari 6., 3., „Jsemrád za takovýhle výsledek, ale když se ohlédnu zpátky, myslím si žejsem to prokaučoval. Pár chyb mě stálo moje první vítězství. Stále seperu se starty, ale ve druhém závodě jsem měl dobrou rychlost a dostihljsem první skupinu. Byl to zážitek, jezdil vpředu. Pak jsem předjelMaxe, přede mnou byl Nori a tak jsem ho taky předjel, ale byl jsemdelší v poslední zatáčce. Haga se tlačil dovnitř a mě to vynášelo ven,musel jsem ubrat.

Troy Bayliss 3., DNF „Tušiljsem že závody budou hodně tvrdé. V první rundě nebyla motorka úplně vpohodě a hlavně dlouhé zatáčky byly problém. Nakonec jsem rád že z tohobylo třetí místo. Smekám před Maxem a jeho prvním bajkovým vítězstvím.On i Nori jeli veliký závod a dostat se před ně prostě nebylo možné. Adruhý závod? Je fajn že mám větší náskok než před Monzou :-) .

Yukio Kagayama 4., DNF„Bolí mě celej Yukio. Hodně jsem se rozbil v druhém závodě. Přišlo torychle a nešlo s tím nic dělat. Možná byl na okraji tratě binec. Mysleljsem na pódium a skončil v Clinica mobile! V první rundě jsem měltrochu problémy s brzdami a proto jsem občas vzal šikanu rovně, alenechtěl jsem se vzdát. Má zranění snad nejsou tak vážná, ale vím žezítra to bude hodně bolet.“

Fonsi Nieto 7., 4. „První runda byla špatná.Dostal jsem ránu od Checy a ztratil tak kontakt s vedoucími. Ve druhéto bylo lepší. Na motorce jsem se cítil dobře a v průběhu závodu jsemse naučil jezdit jednu zatáčku která mně dělala problémy. Jel jsem zaHagou když se u něj objevil kouř. Myslel jsem že má po motoru a kapkujsem ubral, protože jsem měl strach z oleje. Ono to trochu smrdělo jakoolej, ale za půl kola to zmizelo. Nakonec jsem se rozhodl v klídkudojet pro čtvrté místo.“

Max Biaggi 5., DNF „První runda byla docela dobrá,hlavně s ohledem na postavení na startu. A ztráta 3 sekundy na prvníhotaky naznačovala obrat správným směrem. Ve druhé jsem měl problém spřilnavostí vzadu a hodně jsem ztrácel na výjezdech. A pak tři kolapřed cílem mě Smrž zlomil malíček a poškodil prsteník na levé ruce. Tanehoda je poslední věc jakou jsem čekal, a musím počkat jak to bude spříštími závody.“

Ruben Xaus DNF, 7., „Přáljsem si aby to všechno dopadlo líp. V prvním závodě jsem upadl kdyžjsem se vracel do první skupiny. Byl jsem si jistý že to půjde a věřiljsem že se zapojím do boje o pódium. Ve druhém závodě neměl motormaximální výkon a nestačil jsem na soupeře.“





          

.. a Mates, jasně!!! 


Funkce

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
04.Duben 2008

Loris Capirossi má už 35 let

Je veteránem seriálu Grand Prix a právě dnes slaví své 35-ténarozeniny. Absolvoval celkem 268 závodů v nejprestižnějšímmotocyklovém šampionátu.

ItalLoris Capirossi začal svou kariéru v Grand Prix na závodech v Japonskuv roce 1990. Ve stejném roce vyhrál svou první Velkou cenu, na GP VelkéBritánie ve třídě do 125 cc. Od té doby jich dokázal vyhrát ještědalších 28, 7 ve stopětadvacitkách, 12 ve dvěstěpadesátkách a 9 vkrálovské kubatuře 500 cc a později v MotoGP.

 Tento skvělý italský jezdec je celkem trojnásobným mistrem světa,dvakráte ve stopětadvacítkách a jeden ve dvěstěpadesátkách, i když tenposlední má trochu hořkou příchuť...

 Loris Capirossi stál ve své dlouhé kariéře celkem 98x na stupníchvítězů a zajel 32 nejrychlejších kol v závodě a do nich startovalcelkem 41x z Pole position. Postavou malý, jezdeckým uměním rozhodněvelký. To je stručná charakteristika současného továrního jezdce týmuRizla Suzuki, který je v průběžném pořadí šampionátu po dvou závodechna 8. místě s 19 body, kdy si jistě všichni pamatujete na poslednízatáčku v Jerezu, kdy pozávodil čtyřčlennou skupinu Toseland, Hopkins aDovizioso.

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
27.Březen 2008

Chris Pfeiffer - Streetbike Freestyle Rider


Sezóna 2008 ještě ani pořádně nezačala, a Chris Pfeiffer za řídítky BMWF800 už má na kontě další titul světového šampióna z Zurichu. Zajímávás, jak vypadá život špičkového stuntridera? Společnost BMW Motorradzveřejnila zajímavé interview s ‘CP’.
Už jsi měl čas strávit víkendové vítězství a dokážeš říci, co to pro tebe znamená?
Ostatní jezdci se hodně snažili, ale všichni nakonecřekli, že jsem titul jednoznačně obhájil zaslouženě, a toho si velmicením. Soutěž ve Švýcarsku patří k mám oblíbeným akcím a jsem hrdý nato, že jsem ani v tvrdé konkurenci nezklamal.

V nadcházejících měsícíchasi budeš mít docela rušný program. Chystáš se na vystoupení v Libyi,USA, Malajsii, Francii a Španělsku. Jak složité je přepravovatmotocykly při tak vzdálených přesunech?Mámněkolik identických motocyklů a posíláme je po světě pomocí DHL vbednách. Lidi od DHL odvádějí skvělou práci a zatím jsem vždy měl svémotocykly na akcích včas – a to i v poměrně exotických krajích, kecelní odbavení není zrovna nejjednodušší. Cestování na zámořské akce jeo hodně náročnější než jízdy po Evropě a někdy mám pocit, že navedlejší úvazek pracuji pro nějakou logistickou firmu! Ve středníEvropě jezdíme na akce s obytným vozem Knaus s přívěsem – to je vpohodě, odpočineme si.
Jaká je tvoje oblíbená země a proč?
Ježdění na Tchaj-wanu bylo úžasné, davy doslova šílely ato jsem opravdu nečekal. Také vystoupení v blízkosti pláží v Karibikunejsou špatné! Cestování tvoří zajímavou součást mé práce a líbí se mi,že můžu poznávat různé kultury.

Kolik kilometrů ročně najezdíš na svá vystoupení?
Vloni jsme najezdili přes 50 000 km, ale také hodně létám. Za rok mám na kontě kolem 60 letů.

Jakým vozem jezdíš?
BMW X5.

Jakou hudbu nejraději posloucháš při řízení?
Hip Hop, rock a kvalitní pop.

Jezdíš ještě vůbec někdy na motorce, jen tak pro radost?
Ano, na silici beru svoje BMW HP2 Megamoto a ven jezdím natrialových strojích, když dělám doprovod svým dětem na jejichčtyřkolkách a dětských kolech.
Kolik hodin týdně přibližně trávíš tréninkem stuntridingu?
To záleží na aktuálním rozvrhu. Když jsem doma, trénuji týdně 10-15 hodin na svém stroji F800.

Co dalšího obnáší tvůj současný tréninkový režim?
Každý den si dám 30 minut na kole, pak nějakou gymnastiku,strečing a něco málo posilování. Mám doma malou tělocvičnu. V rámcitréninku taky jezdím na běžkách.

Na jakém motocyklu se chystáš na letošní závody EuropeanHill Climbing Championship? Myslíš, že to letos konečně dotáhneš až navrcholek kopce?
Pojedu na novém BMW 450 ve standardní třídě apravděpodobně na speciálním motocyklu s motorem F 800ve třídě speciálů.Rozhodně se dostanu až na vrcholek – přinejmenším pěšky při studovánítrati!

Pojedeš letos znovu na Erzberg Rodeo?
Musím se už brzy rozhodnout.
Uvažoval jsi někdy o založení stuntridingové školy?
Na to se necítím, zato bych rád vybudoval areál pro stunt a trial freestyle s velkou plochou a pěknými překážkami.
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)