25.Červenec 2007

Audi Q7 4.2 TDI V8

Audi q7

Audi uvádí na trh nejvýkonnější naftové SUV na světě: motor V8 v Audi Q7 4.2 TDI, které se u autorizovaných prodejců Audi objeví během léta, má nejvyšší výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 760 Nm. Moderní osmiválcový motor je zajímavý nejen svými výkony, ale také mimořádnou účinností. Na 100 kilometrů jízdy v průměru vystačí s 11,1 l nafty.

Pod kapotou nového Audi Q7 4.2 TDI je nejvýkonnější osmiválcový sériový turbodiesel, jaký dosud Audi vyrobilo. Stejná pohonná jednotka o objemu 4,2 l již pracuje v luxusní limuzíně Audi A8. Nabízí největší výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 760 Nm, který je k dispozici mezi 1800 a 2500 min-1. Tyto hodnoty Audi Q7 4.2 TDI propůjčují jízdní výkony srovnatelné se sportovními vozy. Q7 akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 236 km/h.

Audi Q7 4.2 TDI


Audi Q7 4.2 TDI přenáší svou sílu přes šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic a sportovně naladěný pohon všech kol quattro, který za běžných provozních podmínek rozděluje hnací sílu na přední a zadní kola v poměru 40:60. Adaptivní pneumatické pérování je u nejsilnějšího turbodieselu součástí sériové výbavy a je tak efektivně vyřešen klasický konflikt mezi dynamickou ovladatelností rychlého automobilu a komfortem luxusního vozu.

Sériová komfortní výbava také posouvá tento model na vrchol třídy. Kožené čalounění propůjčuje interiéru nádech promyšleného luxusu, elektricky ovládané víko v zádi usnadňuje nakládání a manipulaci se zavazadly.

Novinkou je Audi lane assist system, který upozorňuje řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu.


Motor: koncentrovaná síla



Stejně jako všechny ostatní motory v modelové řadě Audi Q7, patří osmiválec k nové generaci motorů s uspořádáním válců do V. Úhel, který svírají dvě řady válců činí 90° a blok měří na délku jen 520 mm. Velkoobjemový motor TDI, se zdvihovým objemem 4134 cm3, má rozvodový mechanismus poháněný
bezúdržbovým řetězem, který roztáčí nejen 4 vačkové hřídele, ale také příslušenství motoru.

Kliková skříň je vyrobena z moderní litiny, ve které je uhlík uspořádán ve formě lamel, což dává materiálu mimořádnou pevnost a ve své objemové kategorii – pro Audi typickou – nízkou hmotnost motoru (257 kg).

Motor V8 TDI je mimořádným konstruktérským dílem, které dokládá vedoucí roli značky v oblasti vznětových motorů. Klikový hřídel je kován z chrommolybdenové slitiny oceli, zatímco písty jsou odlitky z hliníkové slitiny. Elektronicky ovládané klapky v sacím potrubí vyvolávají řízené víření v závislosti na zatížení motoru.

Malé piezoelektricky ovládané vstřikovače, integrované v systému common rail, jsou aktivovány s velkou rychlostí a s vysokou přesností. Vstřikovače mohou provést až 5 vstřiků během jednoho pracovního cyklu ve válci. Dvě turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek zajišťují velkorysý
točivý moment již v nízkých otáčkách motoru a současně vysoký výkon ve vyšších otáčkách. Velké mezichladiče snižují teplotu stlačeného vzduchu.

Motor 4.2 TDI dodává ohromujících 760 Nm točivého momentu, který na této hodnotě setrvává mezi 1800 a 2500 min-1. Řidič přitom může vychutnávat senzační výkonovou rezervu při jakýchkoli otáčkách. Při 3750 min-1 generuje osmiválec výkon 240 kW – díky tomu je Audi Q7 nejdynamičtějším modelem vozy třídy SUV poháněnými vznětovým motorem. Výkonné Q7 zrychluje z 0 na
100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlost činí 236 km/h.

Audi Q7 4.2 TDI


Hnací ústrojí s dynamickým charakterem



Výkon Audi Q7 4.2 TDI je standardně přenášen šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Její program Dynamic shift (DSP) rozhoduje o vhodné změně převodového stupně a přihlíží při tom na aktuální jízdní styl řidiče, profil trasy a aktuální podmínky na silnici. Speciální sportovní program podporuje sportovní jízdní styl řidiče. Řidič přitom vždy může aktuální volbu ovlivnit buď změnou polohy voliče na středové konzole nebo pohybem páček pod volantem, které jsou dodávány za příplatek. Protože převodovka tiptronic byla od počátku navržena pro vysoké točivé momenty, nemusela již nyní být kvůli novému motoru V8 TDI dodatečně zesílena.

Stejně jako všechna ostatní Audi Q7, má i motorizace 4.2 TDI mezinápravový diferenciál se zvýšenou svorností, který umožňuje asymetrické resp. dynamické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za běžných podmínek je hnací moment motoru směřován na přední a zadní kola v poměru 40:60 a vyžadují-li to aktuální adhezní podmínky, je tento poměr automaticky
měněn.


Podvozek se sportovními výkony



Podvozek Audi Q7 4.2 TDI umocňuje dynamiku vozu. A je přitom jedno, jestli mluvíme o rychlé jízdě v lehkém terénu nebo na silnici. Velmi dobrou ovladatelnost, vysokou míru aktivní bezpečnosti a současně komfort zajišťuje sériově dodávané adaptivní pneumatické pérování a elektronicky řízené tlumiče
s minimalizací náklonů karoserie v zatáčkách.

Řidič může zvolit jeden ze tří programů adaptivního pneumatického pérování: dynamický, komfortní a automatický. Spolu s režimem off-road a režimy pro zvednutí vozu nabízí tento systém celkem 5 různých využitelných světlých výšek karoserie. V režimu off-road je světlá výška 205 mm a to je hodnota
obvykle dostatečná i pro jízdu v náročném terénu. Pro pohodlné nakládání zavazadel může být záď snížena o 71 mm.

Všechna čtyři kola jsou nezávisle zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech, většina komponent podvozku je vyrobena z hliníkové slitiny. Posilovač řízení Servotronic pracuje v závislosti na rychlosti jízdy, má však také proměnný převod a poskytuje tak řidiči perfektní kontakt s vozidlem a vozovkou.

Audi Q7 4.2 TDI


Audi Q7 4.2 TDI opouští výrobní linku na 18“ kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 255/55 R18. Čtyři kotoučové brzdy mají velkorysé rozměry: přední vnitřně chlazené kotouče mají průměr 350 mm, zadní dokonce 358 mm.


Luxusní výbava



Standardní výbava Audi Q7 4.2 TDI obsahuje například adaptivní pneumatické pérování, informační systém řidiče, tempomat a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Úhel, pod kterým se víko otevírá, může být naprogramován podle potřeb uživatelů. Sedadla mohou být čalouněna látkou,
Alcantarou nebo kůží. Zákazníci mají na výběr tři interiérové dekory z pravého dřeva nebo hliníku.

Řidiče Audi Q7 4.2 TDI podporuje několik asistenčních systémů. Nová technika - Audi lane assist – má v novém silném SUV svou premiéru. Od rychlosti asi 65 km/h výše varuje řidiče mírnými vibracemi volantu před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Jestliže řidič jednoznačně neindikuje změnu směru jízdy směrovým ukazatelem, vibrace jej na tuto situaci upozorní krátce před a během
přejíždění dělicí čáry na vozovce.


Audi Q7 4.2 TDI



Další high-tech systémy nabízejí ještě více pohodlí a bezpečné ovladatelnosti. Pokročilý Audi parking system advanced využívá kameru pro sledování prostoru za vozem. Příplatkový adaptivní tempomat je založen na informacích z radaru, umístěného na přídi a sledování odstupu od vozidel jedoucích ve stejném jízdním pruhu. Tento systém je kombinován s brzdovým asistentem
Audi braking guard. Audi side assist sleduje mrtvý úhel prostřednictvím radaru a informuje řidiče v případě, že by vozidlo přijíždějící zezadu mohlo ohrozit změnu jízdního pruhu. Dynamický charakter 5,09 m dlouhého Audi Q7 může být zvýšen mnoha dalšími doplňky. Jako příklad mohou posloužit kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců, rozměrné střešní okno nebo systémy k bezpečnému uložení zavazadel. Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná v rozmezí 100 mm. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve třídě SUV.

Základní cena Audi Q7 4.2 TDI na českém trhu je stanovena na 2 098 700 Kč.

zdroj: www.audiv8.cz

 
Autor: dudlisekk v 17:22, | Komentářů (0)

Autosalon Brno 2007 fotky

Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007Autosalon Brno 2007
 
Autor: dudlisekk v 17:20, | Komentářů (0)

Audi vítězí na Autosalonu Brno 2007

Porota složená ze známých osobností zvolila z exponátů veletrhu nejlepší auto pro ženu – LADYCAR 2007. Model Audi S5 zvítězil v kategorii „Auto snů“ a s největším počtem bodů se zároveň stal absolutním vítězem. Výsledky byly slavnostně vyhlášeny na společenském večeru Autosalonu 2007.

O výběru rozhodovalo deset českých celebrit ze světa showbusinessu i podnikání, mj. herečka Zlata Adamovská, moderátorka Hana Heřmánková, podnikatelka Olga Girstlová, módní návrhářka Liběna Rochová, advokátka Petra Buzková, majitelka modelingové agentury Milada Karasová a další. Na výstavišti dámy strávily celý den, navštívily třicet expozic a prohlédly si na 150 vozů.

Audi S5

Volba to vůbec nebyla jednoduchá. Velmi jsme přemýšlely, co bude rozhodujícím prvkem, a do výběru jsme zapojily i ženské cítění. Stejně jako partnera pro život – muže – si vybíráme i partnera pro každý den – auto, ve kterém často trávíme více času než s manželem a vozíme v něm své nejbližší. Ale také máme své sny a proto jsme vytvořily dvě kategorie.“ (ve druhé kategorii „Praktické auto“ zvítězil model jiné značky). Těmito slovy uvedla
verdikt poroty její předsedkyně Olga Girstlová, generální ředitelka GiTy a. s.

Absolutním vítězem celé ankety se stalo sportovní kupé Audi S5, které právě vstupuje na trh a na Autosalonu je představil fotbalový brankář Petr Čech. Z parametrů vozu Audi S5 je znát, že ženy milují sílu a rychlost stejně jako muži. Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k), maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a zrychlení z místa na „stovku“ zvládá již za 5,1 sekundy.

Porotkyně jsou zkušenými řidičkami a mnohé přiznaly, že rády přidají plyn. Vždycky ale myslí na bezpečnost a z nehod si vzpomínají pouze na škrábance. Návrhářka Liběna Rochová najezdí ročně 4000 kilometrů a rychlá auta miluje, žádnou havárii ale na silnici nezpůsobila. "Myslím, že ženy zdaleka nejsou tak špatné řidičky, jak tvrdí muži. Jen možná nemají moc příležitostí k řízení, zvlášť pokud je v rodině jen jedno auto," podotkla čerstvá majitelka nového sporťáku. Také exministryně Petra Buzková přiznala, že patří k razantnějším řidičům. „Neumím si představit, že bych jezdila v malém autě. Líbí se mi vozy středně velké, nižší, se silnějším motorem a dobrým zrychlením. Takové auto je
bezpečné.


Audi R8


Anketa vyvrátila zažitý názor, že ženy vybírají hlavně podle vzhledu, i když i ten hrál svoji roli – například pro Zlatu Adamovskou tak ze 30 procent. „Důležitější než vzhled je pro mě to, co auto umí, jaké má technické vychytávky, kolik se toho do něj vejde a kolik má airbagů,“ řekla herečka.
Trochu větší význam vzhledu přikládaly dámy ze světa designu. "V člověku samozřejmě bojuje praktičnost a nepraktičnost. Sama dám spíše na efekt a spokojím se pak třeba i s menším úložným prostorem," přiblížila své subjektivní hodnocení Liběna Rochová. Podobně se vyjádřila majitelka modelingové agentury Milada Karasová. "Vybírám hlavně na oko, musí se mi líbit především zadek. Pak se ale taky zamyslím, jestli má to auto i nějaké praktické výhody,"
prozradila.


Audi Q7 - Automobil 4x4 roku 2007

V anketě o nejoblíbenější automobil s pohonem všech kol v České republice v kategorii off-road a SUV v základní pořizovací ceně nad jeden milion korun vyhrál a titul „Automobil 4x4 roku 2007“ získal prestižní SUV Audi Q7. O jeho úspěchu rozhodly hlasy čtenářů odborných časopisů 4x4 Automagazín, Autodiesel, Autoforum a internetových stránek. Výsledky šestého ročníku ankety byly oficiálně vyhlášeny na společenském večeru Autosalonu 2007

Audi Q7


Audi R8 s přehledem zvítězilo u dětské poroty v soutěži Babycar

Vítězem 12. ročníku soutěže Babycar 2007 se stalo supersportovní Audi R8, které vybrala patnáctičlenná porota soutěže Babycar z osmnácti nominovaných vozů. Děti nehodnotily pouze vzhled vozu, ale i jeho bezpečnost, komfort, úroveň výbavy či přístup ze strany zástupců automobilky.

Perníkové modely vozů pro první tři automobily předali v neděli 10. června v pavilonu Y zástupci pořádající reklamní a produkční společnosti Efektmedia společně s vedoucím manažerem Autosalonu Jiřím Čiklem.
 
Autor: dudlisekk v 17:17, | Komentářů (0)

Audi TT clubsport quattro Concept 2007 fotky

Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007Audi TT clubsport quattro Concept 2007
 
Autor: dudlisekk v 17:13, | Komentářů (0)

Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě

Audi TT clubsport quattro

Cíl, který si při vývoji tohoto konceptu inženýři stanovili, bylo dosažení puristické čistoty nejvyššího stupně. Žádné čelní sklo, žádné A-sloupky, žádná střecha - místo toho jen extrémně nízký štít kolem celého interiéru,
který připomíná klasický speedster. Ochranné rámy známé z TT Roadsteru byly zachovány, ale v nižším provedení o stejné výšce jakou mají sedadla.

Audi TT clubsport quattro



Přídi dominuje jednodílná maska chladiče s hliníkovými prvky, která TT clubsport dělá opticky ještě plošší než ve skutečnosti je. Čtyři kruhy nejsou umístěny na masce jako na většině modelů značky Audi, ale až výše na kapotě. Velké vstupy na přídi přivádí vzduch k výkonnějšímu motoru TFSI®. Světla pro denní svícení ze světelných diod přitahují zraky kolemjdoucích kdekoliv se TT clubsport quattro objeví. Jasně viditelný tlumič výfuku z ušlechtilé oceli je výrazným prvkem zadního nárazníku a společně s difuzorem podtrhuje sportovní charakter vozu. Dvojice koncovek výfuku připomíná sériové sportovní modely značky Audi jako je například RS 4.

Boční pohled byl záměrně ponechán bez výrazných rušivých prvků a dokonce i dveřní kliky bude pozorovatel hledat marně. Koncept TT clubsport quattro je otevírán dálkovým ovládáním. Rozměry vnějších zpětných zrcátek byly také minimalizovány. Kola z lehkých slitin o průměru 20“ s pneumatikami o rozměru 265/30 R20 zvýrazňují muskulaturní vzhled studie, podobně jako rozchod kol zvětšený o 80 mm ve srovnání s produkční verzí Audi TT. Širší jsou dokonce i lemy blatníků.

Karoserie je nalakována v šedém laku Daytona Grey, který se nejprve objevil na modelech RS 4 a S8. Exteriér je vyveden ve tmavých odstínech šedé, kontrastujících s maskou chladiče a dalšími prvky v ocelově lesklém provedení. Oranžové brzdové třmeny symbolicky spojují exteriér s oranžovým interiérem.
Posádce jsou k dispozici skořepinová sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, která řidiči a spolujezdci poskytují výbornou oporu i při extrémních jízdních situacích – třeba na závodním okruhu.

Audi TT clubsport quattro



Velkorysé uplatnění hliníku v interiéru je pro vozy Audi charakteristické. Začíná u volantu zdobeném dvojitými rameny z tohoto lehkého kovu. Pokračuje u perforovaných pedálů z hliníkové slitiny, které usnadňují ovládání a současně šetří hmotnost. Hliníková opěrka nohou je připravena jak pro řidiče
tak i pro spolujezdce. Řadicí páku převzatou z Audi R8 s hliníkovou hlavicí je radost uchopit.

Designéři Audi přišli s originálním nápadem v oblasti integrace mobilní zábavy. Do prostředního ze tří centrálních výdechů ventilace umístili rozhraní pro MP3 přehrávač BeoSound 2 od renomované firmy Bang & Olufsen.

Přístrojový štít je velmi odlišný od toho, který je v produkční verzi Audi TT. Pohledy přitahují vertikálně orientované ručky palubních přístrojů i jejich originální grafika. Hodiny i ukazatel počtu najetých kilometrů jsou v takovém automobilu nadbytečné, a tak je na přístrojovém štítu nenajdete. Tady jde o čistý požitek z jízdy.

Audi TT clubsport quattro



Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitou technikou. Konstruktéři Audi vsadili studii pod kapotu motor 2.0 TFSI s ještě větším výkonem, než 260 koní u vrcholné verze Audi S3. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva překonává třísetkoňovou hranici. Díky pozměněnému sacímu potrubí bylo možno z agregátu, který byl ve své kategorii v letech 2005 a 2006 zvolen motorem roku, dosáhnout ještě vyššího výkonu. Ten je přenášen na všechna čtyři kola. TT clubsport quattro je tak prvním čtyřválcovým Audi TT nové generace, které je vybaveno pohonem všech kol.

Dvouspojková převodovka S tronic řadí rychlostní stupně prakticky bez přerušení toku výkonu a umožňuje možnost manuální volby řidiče.

Kdokoli otevře kapotu spatří fascinující motorový prostor bez kabelů a pomocných zařízení, která obvykle kazí estetický dojem. Motorový prostor je designérsky velmi čistě provedený. Z tohoto důvodu byla jednotka ABS, komponenty klimatizace a filtr s aktivním uhlím přemístěny. Sportovní vzduchový filtr zajišťuje dostatečný přísun vzduchu do motoru. Výfukový systém byl přepracován tak, aby odpovídal sportovním vlastnostem vozu po výkonové i zvukové stránce.

Audi TT clubsport quattro



Poprvé jsou na Audi TT použity keramické brzdy, které vykazují nevadnoucí opakované brzdné výkony a dramatická zpomalení. Audi TT clubsport quattro je puristickým strojem kombinujícím výkon sportovního automobilu s jedinečným designem. Zůstává současně původním Audi TT, stejně tak jako ukazuje, co vše je možné vytvořit z tak fantastického sériového vozu. Výroba malé série tohoto prototypu je v současné době zvažována.

zdroj: www.audiv8.cz

 
Autor: dudlisekk v 17:09, | Komentářů (0)

Audi R4: střízlivý supersport

Audi r4

Záplava nových a originálních modelů od Audi pokračuje. Společnost Audi opravdu nikdy nezahalí a stále zdokonaluje a rozšiřuje svoji modelovou nabídku. Dnes si povíme něco málo o voze šitém na míru milovníkům sportovních automobilů. Touto novinkou od Audi není nic menšího než vůz Audi R4, což je vůz určený především pro ty, jenž se nemohou rozhodnout mezi Audi TT a Audi R8. Tedy těm, pro které je Audi TT málo a zároveň netouží po nabušeném supersportu R8. Výrazy se kterými jsem se v souvislosti s Audi R4 setkal hovoří za vše, tedy sem s nimi: "Rychlý dorostenec", "Dělnický supersport", "Menší sestra R8"... (Novináři jsou zdá se opravdu velmi kreativní :)


Audi R4 2010


Co na to Porsche?



Audi R4 představuje zlatou střední cestu mezi výše zmíněními modely a za cíl si dost možná neklade nic menšího než konkurovat automobilům Porsche Cayman, či Boxter. Ovšem otázkou zůstává jak na tuto skutečnost zareaguje samotné Porsche, jenž nyní vlastní 27,4 % akcií koncernu Volkswagen (což automobilku stálo údajně více než 4 miliardy eur). "Spor" mezi Porsche a koncernem Volkswagen se objevil již v minulosti a to především díky uvedení modelu Audi R8, jenž konkuruje vozu Porsche 911. U Audi R8 není zcela na místě se obávat, protože Audi chce ročně produkovat pouze kolem 4 tisíc kusů tohoto modelu, přičemž prodejní čísla u Porsche 911 se pohybují kolem 19 tisíc ročně. Zde ovšem nastává problém s Audi R4, u něhož se předpokládá produkce kolem 30 tisíc modelů za rok.


Co od R4 čekat?



Teď již ke specifikacím vozu. V zadní části vozu bude usazen přímovstřikový přeplňový dvoulitr TFSI známý z ostrého hachbacku Audi S3. Motor bude disponovat výkonem 270 koní, přičemž se pravděpodobně dočkáme i verze RS která bude osazena zcela novým řadovým pětiválcem 2,5 s turbodmychadlem o výkonu 350 koní.

Audi R4 2010


Výkon by se na rozdíl od modelů Audi TT měl přenášet primárně na zadní kola, přičemž je vysoce pravděpodobné že se nová Audi R4 dočká i pohonu všech kol.
Zajímavostí u nového Audi R4 je zejména použití prostorového rámu z vysokopevnostní oceli namísto obvyklé hliníkové konstrukce. Vnější panely by pak měly být z hliníku a také plastických hmot.


Kde bude umístěn motor?



Dalším překvapením by mohlo být umístění motoru, výše jsem uvedl že se dočkáme motoru umístěného za řidičem, tedy v zadní části vozu. Toto ovšem není zcela jisté! Objevují se hlasy proč by Audi mělo mít dva vozy stejné kategorie - vedle vozu Audi TT, ještě Audi R4. Což vede ke spekulacím že nový model Audi R4 by mohl mít zcela jinou koncepci než je použita u TTček. Tedy motor umístěný vzadu a náhon na zadní kola, nebo motor vpředu a náhon na zadní kola.
Reálnější variantou se zdá být umístění motoru v přední části vozu. Domněnka vychází take ze skutečnosti že Audi nedávno jednalo s Maserati o sdílení technologií. Maserati se zajímalo o velké naftové motory a Audi pak o system transaxle. Transaxle je totiž systém náhonu na zadní kola v kombinaci s motorem vpředu a převodovka je též umístěna u zadních kol, což nám dává jednoduchou rovnici, jejíž výsledek si již každý z vás jistě pohodlně odvodí. Necháme se překvapit jak vše nakonec dopadne :-)


Audi R4 2010



A kdy se tohoto krasavce dočkáme? Audi R4 by mělo být zařazeno do modelové řady 2010, což znamená že již v roce 2009 si budou moci zájemci tento vůz pořídit. Předpkládaná cena by se měla pohybovat kolem 2 milionů korun. Doufejme že se vůz i přes výše zmíněné skutečnosti bude opravdu vyrábět. Již nyní jsem na něj velmi zvědavý.

zdroj: www.audiv8.cz

 
Autor: dudlisekk v 17:03, | Komentářů (0)

Audi S5 2008 fotky

Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008Audi S5 2008
 
Autor: dudlisekk v 17:01, | Komentářů (0)

Audi S5: Vlastní liga

Audi s5

Audi S5 je v závodním poli vysocevýkonných kupé zcela výjimečným šampiónem. Zásluhu na tom má kombinace agregátu V8 FSI a stálého pohonu všech kol quattro [?]. Vidlicový osmiválec má se svým jedinečným výkonem důstojné partnery ve speciálně vyladěném sportovním zavěšení kol a vysocevýkonných brzdách. Jemné ale jasně propracované designérské prvky exteriéru i interiéru napomáhají k zařazení tohoto špičkového atleta do vlastní, zcela výjimečné třídy. Audi S5 bude uvedeno na trh současně s modelovou řadou Audi A5.

Audi S5 2008


Motor a podvozek



Fascinace, kterou nelze popsat čísly

Číselné parametry jsou samy o sobě fascinující, nicméně jen naznačují, jak fantastický zážitek z jízdy Audi S5 nabízí. Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k). Maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a Audi S5 s ním zvládá sprint z místa na „stovku“ již za 5,1 sekundy. Ale žádná čísla nemohou odpovídajícím způsobem popsat jedinečný pocit nespoutané síly, spontánní reakci, nepřetržitý nárůst tahu nebo vzrušující zvuk vidlicového osmiválce. Svou neobyčejnou sílu čerpá z předností inovativní technologie přímého vstřikování benzinu a vysokého kompresního poměru i dokonalého vytváření optimální směsi paliva.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky má velmi přesné vedení a díky krátké dráze řazení s velmi rychlým účinkem je přeřazování stupňů velmi příjemné. Stálý pohon všech čtyř kol quattro zajišťuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku využívající proměnného rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou. Základní poměr distribuce točivého momentu je nastaven na čtyřicet procent na přední a šedesát procent na zadní nápravu. Dynamický systém pohonu se ve zlomku vteřiny přizpůsobuje aktuálním trakčním podmínkám a neustále udržuje optimální rozdělení hnací síly.

Sportovní zavěšení kol kupé Audi S5 je laděno tak, aby vozu dodalo vynikající dynamickou ovladatelnost podtrhující jeho neobyčejnou výkonnost. Speciální vysocevýkonné brzdy zdůrazněné černě lakovanými třmeny zaručují přesně dávkovaný brzdicí efekt. Navíc je také možné ve dvou stupních účinnosti vypínat činnost stabilizačního systému ESP [?], kdykoliv chce řidič na vhodném úseku trati využít plný potenciál vozu Audi S5.

Design a interiér



Sportovní elegance s jasnou funkčností

Zatímco v designu Audi A5 je pečlivě vyvážena elegance se sportovností, zvenku vyniká Audi S5 energickými rysy robustně stavěného atleta. Sportovní sedadla, sportovní volant, přístroje se šedými číselníky a prahy dveří ozdobené hliníkovými panely vyzařují vytříbenou dynamickou atmosféru. Ve výrobním programu se samozřejmě počítá s nabídkou mnoha možností k uspokojení individuálních požadavků na design. Příkladem mohou být třeba dekory výplní, u nichž je výběr mezi karbonovým nebo hliníkovým provedením, nerezovou ocelí či ušlechtilým dřevem. Audi S5 tak může být dokonale přizpůsobeno individuálním požadavkům a očekáváním kteréhokoliv zákazníka.

Audi S5 2008


Vedle osmnáctipalcových litých kol se speciálním designem pro modely S a pneumatik 245/40 R 18 patří k sériovému vybavení Audi S5 takové prvky jako světlomety xenon plus [?] s efektními denními světly ve tvaru proužku LED diod nebo sportovní sedadla s elektrickým nastavováním.
 
Autor: dudlisekk v 16:56, | Komentářů (0)

Audi A5 2008 fotky

Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008Audi A5 2008
 
Autor: dudlisekk v 16:52, | Komentářů (0)

Audi A5: Elegance a dynamika

Audi a5


Audi uvádí na trh fascinující modelovou řadu, zaměřenou na nejatraktivnější segment automobilového trhu: v Audi A5 se úspěšně spojuje uznávaný designérský styl Audi se vzrušující dynamikou jízdních výkonů. Moderní design dodal novému kupé elegantní a zároveň dynamický vzhled. Díky velmi výkonným motorům FSI a TDI, zcela nově vyvinutému preciznímu podvozku a široké řadě inovativních prvků luxusní výbavy vytvořili konstruktéři v modelu Audi A5 moderní cestovní vůz nejvyšší třídy touring coupé, odpovídající těm nejlepším tradicím.

Audi A5 2008


Sportovní variantou doplňující modelovou řadu je Audi S5. Mimořádný výkon osmiválce V8 FSI mu propůjčuje dynamickou exkluzivitu, zdůrazněnou jeho výrazně atletickým designem. Na německém trhu bude možné modely Audi A5 a S5 objednávat od 6. března 2007; první vozy začnou brány výrobního závodu opouštět v červnu. Na českém trhu bude možné Audi A5 objednávat od června 2007 a svoji premiéru si odbude v rámci Karlovarského filmového festivalu.
První představu o konceptu výkonného a dokonale navrženého kupé s neobyčejným dynamickým potenciálem a progresivní konstrukcí v intencích Audi, která znamenala odvážný krok do budoucnosti, podala koncepční studie Nuvolari quattro z roku 2003.
V Audi A5 se z konceptu Nuvolari uplatnila řada prvků. Nové kupé přesvědčivě vypovídá o sportovním stylu a eleganci. Zároveň však nabízí zážitek z řízení, umocněný fascinující dynamikou a vynikajícím pohodlím i na dlouhých cestách.
Svou délkou 4,63 metry se Audi A5 řadí do nejvyšší třídy vozů kupé. Díky čtyřem pohodlným sedadlům a zavazadlovému prostoru o objemu 455 litrů je plnokrevným komfortním cestovním vozem pro dlouhé cesty. Odpovídající dynamiku mu dávají motory FSI [?] a TDI [?], s výkony v rozmezí od 125 do 195 kW (170 až 265 k). Všechny motory se vyznačují ohleduplností k životnímu prostředí a vysokou efektivností.
Výkon motorů může být na vozovku přenášen prostřednictvím předního pohonu nebo pohonu všech čtyř kol quattro [?] a šestistupňové mechanické nebo automatické převodovky. Podvozek Audi A5 je zcela nově vyvinutý a kombinuje agilní ovladatelnost s mimořádnou bezpečností jízdy.


Design - Jednoduše kupé snů



U zájemců o automobily typu kupé hrají emoce při výběru vozu rozhodující roli; v případě dvoudveřového sportovního vozu je nejdůležitějším hlediskem při výběru vozu jeho design. V tomto ohledu oslovuje Audi A5 zákazníky zcela nezaměnitelně – jeho návrh povyšuje stylový designerský výraz do zcela nových poloh. Sportovní silueta, precizně formované linie, které ladně harmonizují ve výrazných plochách, expresivní příď a neméně výrazná záď spoluvytvářejí kupé snů. „Audi A5 je nejkrásnější vůz, který jsem dosud navrhnul“, tvrdí s naprostým přesvědčením Walter de’Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen.
Sportovnost, elegance a dynamické výkony jsou nezaměnitelnými atributy společnými pro všechny současné modely Audi. Je samozřejmé, že Audi A5 je těmito znaky „genetického kódu Audi“ vybaveno obzvlášť bohatě a jeho design to prozrazuje na první pohled: proporce nového kupé charakterizuje výrazně nízká a široce rozkročená stavba, krátký přední převis a dlouhý, plynulý přechod C sloupku do zádi vozu.

Linie a plochy si pohrávají se světly a stíny

Rysy přední části vozu vyzařují rozhodný výraz: jednodílná maska chladiče propůjčuje její tváři charakteristické rysy nových modelů Audi a široce rozkročenou architekturu čelní siluety zdůrazňují hranatě tvarované světlomety a rozměrné otvory pro vstup vzduchu.. Totéž lze pozorovat i na zádi vozu – výrazné horizontální linie a efektně tvarovaná koncová světla, která jakoby vybíhala z obrysu vozu, podtrhují sportovní vzhled modelu A5.
Bočnímu obrysu vozu dominuje mohutný lichoběžníkový C sloupek střechy, který nejenže zdůrazňuje sportovní styl karoserie, ale zároveň připomíná legendární Audi Ur-quattro.
Dalším stylistickým rysem inspirovaným zmíněným pionýrským modelem s pohonem všech čtyř kol je výrazné tvarování linií podběhů kol, jejichž křivky jsou vykrojeny v širokém obrysu boků karoserie. Hra světel a stínů na povrchových plochách a křivkách oživuje modelaci karoserie a uděluje jí výrazný plastický charakter, díky němuž je design Audi zcela unikátní.
Tradiční vášeň konstruktérů Audi pro detail je zvláště zřetelná na tvarování světlometů: jejich propracované křivky vyzařují preciznost a špičkovou technickou úroveň. Díky denním světlům, které jsou tvořeny pruhy LED diod [?] situovaných po obou stranách vozu, je vzhled světlometů xenon plus zcela nezaměnitelný.

Interiér - Luxusní dokonalost Audi



Interiér, hlavní prostředník mezi řidičem a vozem, charakterizuje ergonomický design a vysoká funkčnost stejně jako zřejmá exkluzivita daná pro Audi typickým použitím materiálů nejvyšší kvality. Dominantním rysem interiéru je komfortní atmosféra, v níž se každý cítí naprosto jako doma, a to i při dlouhých cestách.


Design interiéru, příjemného na dotyk

Architektura celého kokpitu je zaměřena na řidiče a sdružuje všechny přístroje společně s centrální konzolou do kompaktního celku. Výrazné tvarování, preciznost provedení a vyspělá konstrukce přístrojů nabízejí atraktivní vzhled i příjemné ovládání. Při řízení Audi A5 zajišťuje design jeho interiéru neobyčejně příjemný dotykový vjem. Jedním z příkladů tohoto všeobecně aplikovaného designérského přístupu je panel výplně dveří, na němž jsou ovládací prvky, obklady, ruční opěrka i ukládací prostor stylizovány do výtvarně harmonické jednoty.
Přístrojová deska s typickým kapkovitým krytem rychloměru a otáčkoměru se vyznačuje charakteristickými stylistickými rysy Audi, přesto však byly všechny její detaily zcela nově navrženy.
Audi A5 je vybaveno i obrazovkou řídicího a ovládacího systému MMI, která je v kokpitu umístěna v ergonomicky optimální výšce. Díky nové pokročilé verzi oceňované intuitivní ovládací logiky systému MMI [?] je široká řada jeho funkcí velmi snadno srozumitelná.

Audi A5 2008


Klíček se sloní pamětí

Dalším příkladem konstrukčního prvku poskytujícího nejvyspělejší funkčnost je nový klíček zapalování. Jeho příjemný plynule tvarovaný povrch dokonale zapadne do dlaně. Ale nejen to, jeho inovativní konstrukce značně přesahuje možnosti konvenčního klíčku, protože ihned, jakmile je připojen k ovládání vozu, začne elektronicky komunikovat s jeho elektrickým systémem. Zároveň ukládá důležitá data, jako jsou například údaje o ujetých kilometrech nebo varovné informace dodávané informačním systémem řidiče [?]. Tato data jsou vždy aktuální a stále k dispozici, aby umožnila zaměstnancům poprodejního servisu rychlé a snadné přijímání vozů do údržby a oprav.


Motory - Pro zážitek z dynamické jízdy



Kupé vynikající výrazným sportovním charakterem potřebuje výkonné a velmi efektivní pohonné jednotky. Motory všech modelů řady Audi A5 se vyznačují inovativními technologickými rysy. Všechny agregáty nové řady používají koncepci přímého vstřikování paliva do válce; u zážehových motorů je to princip FSI, vznětové jednotky staví na koncepci common rail TDI. To propůjčuje všem motorům fascinující nespoutanou sílu, která vozu bez problému dodává úctyhodný tah při současně vysoké energetické účinnosti. Propracované jednotky TDI vyhovují svými nespornými sportovními předpoklady charakteru A5 stejně dokonale jako zážehové motory. Pro který typ se má řidič rozhodnout, je čistě věcí jeho osobních preferencí. Všechny jednotky přesvědčivě demonstrují skutečnost, že potěšení z dynamické jízdy a efektivnost se v žádném případě vzájemně nevylučují.

Vrcholnou pohonnou jednotkou modelové řady Audi A5 je nový 3,2litrový motor FSI s pokrokovým řešením ventilového rozvodu systému Audi valvelift [?]. Tento inovativní princip zabezpečuje ve dvou stupních proměnnou výšku zdvihu sacích ventilů (vyšší pro plné a nižší pro částečné zatížení). Každý plnicí ventil je ovládán sadou dvou přiléhajících vaček, odpovídajících nižšímu a vyššímu zdvihu ventilu. Rozhodnutí, která z obou vaček je použita k otevírání ventilu, se řídí podle okamžitého zatížení motoru.
Popsaným řešením konstruktéři dosáhli podstatného zvýšení účinnosti motoru. Řidič může těžit z vyššího výkonu a z dokonalejšího ovládání při současném značném snížení spotřeby paliva. Audi A5 s motorem 3.2 FSI tak poskytuje výkon 195 kW (265 k) a obrovský točivý moment 330 Nm ve velmi širokém rozsahu od 3000 do 5000 otáček, který zaručuje bleskovou akceleraci ve všech režimech práce motoru. Audi A5 se šestistupňovou mechanickou převodovkou dokáže sprintovat z nuly na 100 km/h během 6,1 sekundy a jeho maximální rychlost zbrzdí omezovač na hranici 250 km/h. Přes tyto úžasné výkony si vyžádá v průměru jen 8,7 litru benzinu na 100 km jízdy.
Náskok značky Audi v technologii pohonných jednotek plně potvrzuje konstrukce nového čtyřválcového high-tech motoru 1.8 TFSI/125 kW (170 k), který bude dostupný na podzim roku 2007. Tento agregát kombinuje technologii přeplňování výfukovým turbodmychadlem s principem přímého vstřikování benzinu do válce. Disponuje vysokým výkonem a točivým momentem, díky nimž překonává konkurenci ve své třídě prakticky ve všech otáčkových režimech. Stejně jako to dokázali u motorů TDI, podařilo se vývojářům Audi uskutečnit průkopnický krok i v oblasti přeplňovaných zážehových motorů. Technologii zážehových motorů tak přivedli na zcela novou kvalitativní úroveň jak pokud jde o jízdní výkony, tak i spotřebu paliva.
Díky širokému souboru technických inovací se u zážehových motorů podařilo podstatně snížit jejich spotřebu paliva při současném výrazném omezení obsahu emisí CO2.

Audi A5 2008


Také vidlicový šestiválec TDI značky Audi je ve své třídě zcela bezkonkurenční. Svou velkou rezervou točivého momentu, vynikající úsporností a příkladnou vytříbeností konstrukce vítězí na všech frontách. Ale nejen to, nepřekonatelným favoritem je i ve své ohleduplnosti k životnímu prostředí. Jeho „čistota“ pramení například i z toho, že všechny motory TDI montované do Audi A5 jsou sériově opatřeny filtrem pevných částic .
Sportovním šampiónem nové modelové řady Audi TDI je zcela přepracovaný třílitrový motor, který nyní dává 176 kW (240 k) výkonu a jeho maximální točivý moment dosahuje úctyhodných 500 Nm. To ale není všechno, se svou špičkovou akcelerací z nuly na 100 km/h během 5,9 sekundy a maximální rychlostí 250 km je Audi A5 3.0 TDI quattro jedním z nejsportovněji laděných vozů své třídy. A navíc na ujetí stokilometrové vzdálenosti spotřebuje v průměru jen 7,2 litru paliva!
Druhý agregát TDI pro řadu Audi A5 je dokonce ještě úspornější. Vidlicový šestiválec 2,7 litru poskytuje výkon 140 kW (190 k) a pro řidiče kupé kladoucího důraz na komfort jízdy je ideálním doplňkem převodovky multitronic. Přesto však i jeho výkonové parametry dosahují působivě vysokých hodnot: vozu poskytuje maximální rychlost 232 km/h při průměrné spotřebě 6,7 litru paliva na 100 km. Nemusí se stydět ani za dosahovanou akceleraci pouhých 7,6 sekund, která potvrzuje oprávněnost sportovních nároků jím vybavené verze Audi A5.
Audi A5 2.7 TDI multitronic [?] užívá pohon předních kol, zatímco třílitrový TDI s manuální převodovkou disponuje stálým pohonem všech čtyř kol. Stálý pohon všech kol quattro zvyšuje u Audi A5 podobně jako u mnoha dalších modelů Audi jízdní dynamiku díky rozdělování hnací síly v základním nastavení ze čtyřiceti procent na přední a ze šedesáti na zadní nápravu. V závislosti na trakčních poměrech na vozovce systém automaticky udržuje optimální distribuci výkonu na nápravy.
 


Osmistupňová převodovka multitronic se sportovním režimem

V sériovém provedení se u Audi A5 přenáší hnací síla prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky se sportovně odstupňovanými převody. Převodovka vyniká krátkými řadicími drahami a snadným a hladkým řazením stupňů.
Automatická převodovka multitronic s plynule proměnným převodovým poměrem nabízí bezkonkurenční pohodu řazení a dodává se v kombinaci s motory 3.2 FSI a 2.7 TDI. Zároveň je velmi úsporná a díky dlouhému nejvyššímu převodovému stupni zaručuje i nízkou spotřebu paliva, i když ta je velmi příznivá také při všech ostatních převodových stupních. Pokud řidič vyžaduje sportovnější režim jízdy, může převodovku kdykoliv přepnout do manuálního režimu s osmi pevně nastavenými převodovými stupni.


Podvozek



Přesné nástroje pro agilní řízení

Dokonce i v klidu působí Audi A5 dynamickým dojmem: široký rozchod, velká kola a krátké převisy mu nejen propůjčují muskulární výraz atleta, ale zároveň spolupůsobí na vytvoření stylu, který navozuje pocit dravé jízdní aktivity a výkonnosti. Kupé Audi A5 vyniká nad konkurencí velmi přesnou odezvou řízení, vynikající směrovou stabilitou a nadprůměrnou agilitou, přičemž zároveň plní i nejvyšší požadavky na komfort jízdy.

Všech těchto vlastností dosáhli inženýři Audi návrhem zcela nové konstrukce podvozku: přední kola jsou usazena na pětiprvkových závěsech s horními a dolními příčnými rameny. Ta jsou upevněna v samostatném pomocném rámu, který je pro zvýšení tuhosti pevně přišroubován ke karoserii. Dalším zcela přepracovaným uzlem je hřebenové řízení. Je uloženo před přední nápravou poblíž středů otáčení kol a díky strmému převodu řídicích sil výrazně zvyšuje agilnost jízdy.


Dlouhý rozvor, krátké převisy

Přední náprava je na vůz s podélně uloženým motorem a předním pohonem nebo stálým pohonem všech kol uložena nezvykle daleko vepředu. Tato architektura umožňuje koncipovat vůz s dlouhým rozvorem a krátkými převisy a optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou nové prvky, které dále zvyšují vynikající ovladatelnost Audi A5. Pro realizaci této koncepce použili konstruktéři trik osvědčený u Audi A8: diferenciál přední nápravy je umístěn před spojkou.
Stěžejním prvkem zadní části podvozku je náprava s lichoběžníkovými rameny s novými kinematickými vlastnostmi, která zaručuje vysokou úroveň jízdního komfortu kombinovanou s výjimečnou směrovou stabilitou. Nejdůležitější díly přední i zadní nápravy jsou vyrobeny ze slitiny hliníku. Mohutné brzdy jsou bohatě dimenzovány tak, aby odpovídaly vysoké výkonnosti vozu. Brzdná síla může být velmi přesně dávkována a kinematika nově koncipované zadní nápravy zamezuje efektu známému jako ponořování přídě při brzdění.
Standardní elektromechanická parkovací brzda známá z modelů A8 a A6 se ovládá tlačítkem na středovém panelu poblíž řadicí páky. Audi A5 může být vybaveno i pomocným brzdicím systémem hold assist, který zabraňuje případnému ujíždění vozu při zaparkování ve svahu.

Audi A5 2008


Karoserie



Mimořádně prostorná a dokonale pevná

Svého řidiče a pasažéry Audi A5 doslova hýčká. Začíná to luxusní prostorností, a to nejen vepředu – i na zadních sedadlech nabízí parametry plnohodnotného velkého cestovního vozu. Podobně prostorný je i zavazadlový prostor nabízející objem 455 litrů, který se téměř nikdy nezaplní ani mimořádnými nákupy při těch nejdelších cestách. Metrová ložná plocha Audi A5 dokáže pojmout i největší kufry a na šířku lze uložit značně napěchovaný golfový vak. Dělená opěradla zadních sedadel jsou samostatně sklopná dopředu a dají se uvolňovat ze zavazadlového prostoru.
Neobyčejně tuhá konstrukce karoserie, typická pro všechny modely Audi, vytváří bezpečný základ pro přesné ovládání vozu i pro navození příjemného pocitu solidnosti a komfortu. Inženýři Audi dokázali při vývoji kupé A5 úspěšně zkombinovat výjimečnou sportovní výkonnost a agilitu s neméně dokonalým potlačením vibrací. Bezkonkurenční lehkosti konstrukce karoserie bylo dosaženo užitím nejmodernějších technologických prostředků, například ocelových plechů s proměnnou tloušťkou, kombinací bodového sváření a lepení a také použitím hliníku (například na předních blatnících).
Hladké plochy přídavného krytu spodku karoserie přispívají ke zvýšení již bez toho vynikajících aerodynamických vlastností Audi A5. Jedním z drobnějších, ale typických příkladů precizní optimalizace karoserie v aerodynamickém tunelu mohou být spoilery vytvořené po stranách koncových světel.


Výbava

High-tech prvky luxusní třídy


Pokud jde o výbavu, nové Audi A5 překvapí její rozsáhlostí už v sériovém provedení. Zahrnuje nejen sedmnáctipalcová litá kola a automatickou klimatizaci [?] s řídicím a informačním systémem s logikou MMI, ale i audiosystém s přehrávačem CD a samostatným displejem nebo automaticky ovládané víko zavazadlového prostoru. K sériové výbavě patří i komfortní paměťový klíček zapalování a elektromechanická parkovací brzda.

Nabídka výbavy na přání obsahuje ještě širší výběr high-tech prvků luxusní třídy: adaptivní světlomety Audi kombinují bi-xenonové světlomety a speciální odbočovací světlomety s pruhovými denními LED světly. Přístupový systém Audi advanced key charakterizují bezklíčkové ovládání dveří a víka zavazadelníku i bezklíčkové startování motoru. Luxusní automatická klimatizace se třemi regulačními zónami umožňuje cestujícím, aby si nastavili své individuální klimatické podmínky. Neobvykle rozměrná vyklápěcí panoramatická střecha poskytuje cestujícím vzrušující pocit jízdy s otevřeným vozem. Parkovací systém Audi advanced využívá pohledu zpětné kamery, který usnadňuje manévrování v obtížných podmínkách na přeplněných parkovištích.

Zlatým hřebem výbavy na přání je systém infotainmentu (informační & zábavní systém). Kromě navigačního systému opatřeného DVD a zahrnujícího MMI, dále pak digitálního rádia a přijímače digitální televize nabízí také dokonalou lahůdku pro sluch pasažérů: prémiový audiosystém pro Audi A5 je dodáván dánským hi fi specialistou, společností Bang & Olufsen. Tento systém zahrnuje 14 reproduktorů a 500 W hudebního výkonu, surround sound, aktivní potlačování rušivého hluku a v neposlední míře zprostředkovává i využití know-how světově proslulého specialisty na audiosystémy nejvyšší třídy, díky nimž se každá jízda v kupé Audi A5 může stát vrcholným akustickým zážitkem.


Individuální přizpůsobení



Kupé vyrobené na míru

Rozhodnutí pořídit si vůz typu kupé je vždy značně emocionální záležitostí. Právě u kupé vystupují do popředí taková měřítka jako vyjádření osobních preferencí a životního stylu jeho majitele. Pokud nějaké kupé může splnit takové požadavky, je to právě Audi A5: co byste řekli bočním dílům sedadla z břidlicově modré kůže Valcona doplněné centrálním dílem ve stříbřité šedém odstínu a k tomu ladícím rovněž stříbřitě šedým čalouněním střechy? Budeme-li pokračovat dále, je tu i hliníkové vykládání s „hologramicky“ duhovým odleskem nebo je libo trochu vavřínového dřeva? Zákazník si může vybrat: co se týče designových variant je Audi A5 luxusním vozem v plném smyslu tohoto slova. Nabízí dva druhy látkových potahů, dvě varianty kůže, kombinaci kůže a Alcantary, pět druhů výplní a širokou paletu barevných variant. A k tomu všemu ještě navíc může Audi exclusive programme od quattro GmbH vyplnit prakticky každé individuální přání.

Audi A5 2008


Pro zákazníky, kteří hledají ještě silnější sportovní zážitek než v modelu Audi A5, jsou se svými zcela exkluzivními sportovními geny k dispozici modely S. Exteriér modelů řady S se vyznačuje například výraznějšími předními i zadními nárazníky, sportovní paket zahrnuje takové položky jako sportovní sedadla, potah volantu a řadicí páky z perforované kůže, černé čalounění stropu a speciální výplně. I zde je široká možnost individuálního výběru mezi matovaným hliníkem, pianovou černí nebo dřevem Vavona v zeleném odstínu assam. Vzhled sportovního provedení podtrhují osmnáctipalcová litá kola a exkluzivní barevný finiš. Dokonalý prožitek z jízdy zabezpečuje sportovně laděný podvozek.
 
Autor: dudlisekk v 16:48, | Komentářů (0)
< Novější články | Starší články >