25.Červenec 2007

Audi R4: střízlivý supersport

Audi r4

Záplava nových a originálních modelů od Audi pokračuje. Společnost Audi opravdu nikdy nezahalí a stále zdokonaluje a rozšiřuje svoji modelovou nabídku. Dnes si povíme něco málo o voze šitém na míru milovníkům sportovních automobilů. Touto novinkou od Audi není nic menšího než vůz Audi R4, což je vůz určený především pro ty, jenž se nemohou rozhodnout mezi Audi TT a Audi R8. Tedy těm, pro které je Audi TT málo a zároveň netouží po nabušeném supersportu R8. Výrazy se kterými jsem se v souvislosti s Audi R4 setkal hovoří za vše, tedy sem s nimi: "Rychlý dorostenec", "Dělnický supersport", "Menší sestra R8"... (Novináři jsou zdá se opravdu velmi kreativní :)


Audi R4 2010


Co na to Porsche?



Audi R4 představuje zlatou střední cestu mezi výše zmíněními modely a za cíl si dost možná neklade nic menšího než konkurovat automobilům Porsche Cayman, či Boxter. Ovšem otázkou zůstává jak na tuto skutečnost zareaguje samotné Porsche, jenž nyní vlastní 27,4 % akcií koncernu Volkswagen (což automobilku stálo údajně více než 4 miliardy eur). "Spor" mezi Porsche a koncernem Volkswagen se objevil již v minulosti a to především díky uvedení modelu Audi R8, jenž konkuruje vozu Porsche 911. U Audi R8 není zcela na místě se obávat, protože Audi chce ročně produkovat pouze kolem 4 tisíc kusů tohoto modelu, přičemž prodejní čísla u Porsche 911 se pohybují kolem 19 tisíc ročně. Zde ovšem nastává problém s Audi R4, u něhož se předpokládá produkce kolem 30 tisíc modelů za rok.


Co od R4 čekat?



Teď již ke specifikacím vozu. V zadní části vozu bude usazen přímovstřikový přeplňový dvoulitr TFSI známý z ostrého hachbacku Audi S3. Motor bude disponovat výkonem 270 koní, přičemž se pravděpodobně dočkáme i verze RS která bude osazena zcela novým řadovým pětiválcem 2,5 s turbodmychadlem o výkonu 350 koní.

Audi R4 2010


Výkon by se na rozdíl od modelů Audi TT měl přenášet primárně na zadní kola, přičemž je vysoce pravděpodobné že se nová Audi R4 dočká i pohonu všech kol.
Zajímavostí u nového Audi R4 je zejména použití prostorového rámu z vysokopevnostní oceli namísto obvyklé hliníkové konstrukce. Vnější panely by pak měly být z hliníku a také plastických hmot.


Kde bude umístěn motor?



Dalším překvapením by mohlo být umístění motoru, výše jsem uvedl že se dočkáme motoru umístěného za řidičem, tedy v zadní části vozu. Toto ovšem není zcela jisté! Objevují se hlasy proč by Audi mělo mít dva vozy stejné kategorie - vedle vozu Audi TT, ještě Audi R4. Což vede ke spekulacím že nový model Audi R4 by mohl mít zcela jinou koncepci než je použita u TTček. Tedy motor umístěný vzadu a náhon na zadní kola, nebo motor vpředu a náhon na zadní kola.
Reálnější variantou se zdá být umístění motoru v přední části vozu. Domněnka vychází take ze skutečnosti že Audi nedávno jednalo s Maserati o sdílení technologií. Maserati se zajímalo o velké naftové motory a Audi pak o system transaxle. Transaxle je totiž systém náhonu na zadní kola v kombinaci s motorem vpředu a převodovka je též umístěna u zadních kol, což nám dává jednoduchou rovnici, jejíž výsledek si již každý z vás jistě pohodlně odvodí. Necháme se překvapit jak vše nakonec dopadne :-)


Audi R4 2010



A kdy se tohoto krasavce dočkáme? Audi R4 by mělo být zařazeno do modelové řady 2010, což znamená že již v roce 2009 si budou moci zájemci tento vůz pořídit. Předpkládaná cena by se měla pohybovat kolem 2 milionů korun. Doufejme že se vůz i přes výše zmíněné skutečnosti bude opravdu vyrábět. Již nyní jsem na něj velmi zvědavý.

zdroj: www.audiv8.cz

 
Autor: dudlisekk v 17:03, |

Komentáře (0):