25.Červenec 2007

Audi S5: Vlastní liga

Audi s5

Audi S5 je v závodním poli vysocevýkonných kupé zcela výjimečným šampiónem. Zásluhu na tom má kombinace agregátu V8 FSI a stálého pohonu všech kol quattro [?]. Vidlicový osmiválec má se svým jedinečným výkonem důstojné partnery ve speciálně vyladěném sportovním zavěšení kol a vysocevýkonných brzdách. Jemné ale jasně propracované designérské prvky exteriéru i interiéru napomáhají k zařazení tohoto špičkového atleta do vlastní, zcela výjimečné třídy. Audi S5 bude uvedeno na trh současně s modelovou řadou Audi A5.

Audi S5 2008


Motor a podvozek



Fascinace, kterou nelze popsat čísly

Číselné parametry jsou samy o sobě fascinující, nicméně jen naznačují, jak fantastický zážitek z jízdy Audi S5 nabízí. Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k). Maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a Audi S5 s ním zvládá sprint z místa na „stovku“ již za 5,1 sekundy. Ale žádná čísla nemohou odpovídajícím způsobem popsat jedinečný pocit nespoutané síly, spontánní reakci, nepřetržitý nárůst tahu nebo vzrušující zvuk vidlicového osmiválce. Svou neobyčejnou sílu čerpá z předností inovativní technologie přímého vstřikování benzinu a vysokého kompresního poměru i dokonalého vytváření optimální směsi paliva.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky má velmi přesné vedení a díky krátké dráze řazení s velmi rychlým účinkem je přeřazování stupňů velmi příjemné. Stálý pohon všech čtyř kol quattro zajišťuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku využívající proměnného rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou. Základní poměr distribuce točivého momentu je nastaven na čtyřicet procent na přední a šedesát procent na zadní nápravu. Dynamický systém pohonu se ve zlomku vteřiny přizpůsobuje aktuálním trakčním podmínkám a neustále udržuje optimální rozdělení hnací síly.

Sportovní zavěšení kol kupé Audi S5 je laděno tak, aby vozu dodalo vynikající dynamickou ovladatelnost podtrhující jeho neobyčejnou výkonnost. Speciální vysocevýkonné brzdy zdůrazněné černě lakovanými třmeny zaručují přesně dávkovaný brzdicí efekt. Navíc je také možné ve dvou stupních účinnosti vypínat činnost stabilizačního systému ESP [?], kdykoliv chce řidič na vhodném úseku trati využít plný potenciál vozu Audi S5.

Design a interiér



Sportovní elegance s jasnou funkčností

Zatímco v designu Audi A5 je pečlivě vyvážena elegance se sportovností, zvenku vyniká Audi S5 energickými rysy robustně stavěného atleta. Sportovní sedadla, sportovní volant, přístroje se šedými číselníky a prahy dveří ozdobené hliníkovými panely vyzařují vytříbenou dynamickou atmosféru. Ve výrobním programu se samozřejmě počítá s nabídkou mnoha možností k uspokojení individuálních požadavků na design. Příkladem mohou být třeba dekory výplní, u nichž je výběr mezi karbonovým nebo hliníkovým provedením, nerezovou ocelí či ušlechtilým dřevem. Audi S5 tak může být dokonale přizpůsobeno individuálním požadavkům a očekáváním kteréhokoliv zákazníka.

Audi S5 2008


Vedle osmnáctipalcových litých kol se speciálním designem pro modely S a pneumatik 245/40 R 18 patří k sériovému vybavení Audi S5 takové prvky jako světlomety xenon plus [?] s efektními denními světly ve tvaru proužku LED diod nebo sportovní sedadla s elektrickým nastavováním.
 
Autor: dudlisekk v 16:56, |

Komentáře (0):