PRAŽSKÉ METRO- LINKA B | HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
Linka B: Zličín - Černý Most | ||||||||||
Rozsah provozu: 5:00 - 24:00 | ||||||||||
Počet stanic: 24 | ||||||||||
Provozní délka: 25,704 km | ||||||||||
Jízdní doba celé trasy: 41 min. | ||||||||||
Provoz: | ráno | dopoledne | odpoledne | večer | ||||||
int. | souprav | int. | souprav | int. | souprav | int. | souprav | |||
po - čt | 2:30- 5:00 | 33 | 4:00- 9:30 | 15 | 3:05 | 31 | 10:00 | 10 | ||
pá | 2:30- 5:00 | 33 | 4:00- 9:30 | 15 | 3:30 | 26 | 10:00 | 10 | ||
so + ne | 7:30 | 13 | 7:30 | 13 | 7:30 | 13 | 10:00 | 10 | ||
Provoz zajišťují soupravy: 81-71, 81-71M | Typ zabezpečovacího zařízení: ARS | |||||||||
Schéma trasy | |||||
Historie výstavby | |||||
Úsek | Název | Počet stanic | Datum otevření | Délka | Zahájení výstavby |
I.B | Smíchovské nádraží - Florenc | 7 | 2. listopadu 1985 | 4,9 | 1979 |
II.B | Florenc – Českomoravská | 4 | 22. listopadu 1990 | 4,4 | 1986 |
III.B | Smíchovské nádraží – Nové Butovice | 3 | 26. října 1988 | 4,9 | 1984 |
IV.B | Českomoravská – Černý Most | 5 | 8. listopadu 1998* | 6,3 | 1991 |
V.B | Nové Butovice – Zličín | 5 | 11. listopadu 1994 | 5,1 | 1988 |
Podrobné informace o jednotlivých úsecích | |||||
II.B :: Florenc – Českomoravská | |||||
IV.B :: Českomoravská – Černý Most | |||||
V.B :: Nové Butovice – Zličín | |||||
* bez stanic Kolbenova a Hloubětín. Úsek byl oficiálně dostavěn až 8. června 2001. | |||||
Zkratky linky B | |||||
Zličín | ZL | ||||
Stodůlky | SD | ||||
Luka | LK | ||||
Lužiny | LZ | ||||
Hůrka | HU | ||||
Nové Butovice | NB | ||||
Jinonice | JI | ||||
Radlická | RD | ||||
Smíchovské nádraží | SN | ||||
Anděl | AN | ||||
Karlovo náměstí | KN | ||||
Národní třída | NA | ||||
Můstek | MS-B | ||||
Náměstí Republiky | NR | ||||
Florenc | FR-B | ||||
Křižíkova | KR | ||||
Invalidovna | IN | ||||
Palmovka | PA | ||||
Českomoravská | CE | ||||
Vysočanská | VS | ||||
Kolbenova | KL | ||||
Hloubětín | HL | ||||
Rajská zahrada | RZ | ||||
Černý Most | CM | ||||
Depo Zličín | DZ |
Souhrnné informace | ||||||||||||
stanice | hloubka [m] | délka [m] | typ | šířka nástupiště [m] | počet vestibulů | délka středního tunelu [m] | počet prostupů [páry] | obrat cestujících v ranní špičce (1986) | cena [mil. Kčs] | |||
celkem | nástup | výstup | přestup | |||||||||
Zličín | 2,80 | 444,50 | HSo | ? | 1 | - | - | - | - | - | - | ? |
Stodůlky | 13,10 | 356,00 | HSo | ? | 2 | - | - | - | - | - | - | ? |
Luka | 0,55 | 368,00 | POo | ? | 1 | - | - | - | - | - | - | ? |
Lužiny | 7,00 | 378,00 | HSo | ? | 1 | - | - | - | - | - | - | ? |
Hůrka | 1,70 | 360,00 | HSo | ? | 1 | - | - | - | - | - | - | ? |
Nové Butovice | 5,30 | 592,70^ | HOo | 10,96 | 2 | - | - | 40 100 | 22 700 | 17 400 | - | 279,3 |
Jinonice | 23,00 | 198,00 | RPo | 18,06 | 1 | 35,0 | 7 | 7 300 | 2 000 | 5 300 | - | 306,7 |
Radlická | 10,16 | 251,00 | HOo | 10,16 | 1 | - | - | 2 400 | 1 500 | 900 | - | 306,5 |
Smíchovské nádraží | 10,0 | 405,6^ | HOo | 10,16 | 2 | - | - | 28 800 | 20 900 | 7 900 | - | 478,0 |
Anděl | 35,4 | 145,7 | RPo | 18,06 | 2 | cca 110 | 27 | 21 300 | 11 500 | 9 800 | - | 556,0 |
Karlovo náměstí | 40,0 | 165,8 | RPo | 18,06 | 2 | cca 110 | 19 | 12 200 | 4 300 | 7 900 | - | 711,0 |
Národní třída | 39,0 | 111,5 | RPo | 18,06 | 1 | 134 | 15 | 6 000 | 900 | 5 100 | - | 334,0 |
Můstek | 40,3 | 109,6 | RSo | 16,06 | 1 | cca 110 | 18 | 55 000 | 9 700 | 26 400 | 18 900 | 552,0 |
Náměstí Republiky | 40,0 | 109,4 | RPo | 18,06 | 2 | cca 90 | 18 | 14 800 | 3 800 | 11 000 | - | 618,0 |
Florenc | 39,0 | 109,5 | RSo | 16,06 | 1 | cca 110 | 23 | 47 200 | 12 500 | 19 600 | 15 100 | 560,0 |
Křižíkova | 34,8 | 111,0 | RPo | 18,06 | 1 | ? | 7 | - | - | - | - | 353,0 |
Invalidovna | 20 | 111,0 | RPo | 18,06 | 1 | ? | 7 | - | - | - | - | 309,6 |
Palmovka | 12,4 | 203,4 | HOo | 10,16 | 2 | - | - | - | - | - | - | 412,5 |
Českomoravská | 25,8 | 217 | RPo | 18,06 | 1 | ? | 7 | - | - | - | - | 504,8 |
Vysočanská | 31 | ? | RPo | 18,06 | 2# | ? | ? | - | - | - | - | ? |
Kolbenova* | 26 | ? | RPo | 18,06 | 1 | ? | ? | - | - | - | - | ? |
Hloubětín** | 26 | ? | RPo | 18,06 | 1 | ? | ? | - | - | - | - | ? |
Rajská zahrada | 0 | ? | PSs | ? | - | - | - | - | - | - | - | ? |
Černý Most | 0 | ? | PSp | ? | 0 | - | - | - | - | - | - | ? |
Legenda ke sloupci typ: RXx - ražená, HXx - hloubená, PXx - povrchová XSx - sloupová, XPx - pilířová, XOx - bezsloupová XXo - ostrovní, XXp - postranní, XXs - speciální ^ Včetně odstavných kolejí # Druhý vestibul byl otevřen až 28.6.2000 * Stanice zprovozněna až 8.6.2001 ** Stanice zprovozněna až 17.10.1999 |
Jízdní řád prvních a posledních vlaků | ||||||||||||
4:50 | 23:50 | 0:00 | Zličín | 5:05 | 5:15 | 5:25 | 0:33 | |||||
4:52 | 23:52 | 0:02 | Stodůlky | 5:03 | 5:13 | 5:23 | 0:31 | |||||
4:54 | 23:54 | 0:04 | Luka | 5:02 | 5:12 | 5:22 | 0:29 | |||||
4:55 | 23:55 | 0:05 | Lužiny | 5:00 | 5:10 | 5:20 | 0:28 | |||||
4:57 | 23:57 | 0:07 | Hůrka | 4:58 | 5:08 | 5:18 | 0:27 | |||||
4:48 | 4:58 | 23:58 | 0:08 | Nové Butovice | 4:57 | 5:07 | 5:17 | 0:25 | ||||
4:50 | 5:00 | 0:00 | 0:10 | Jinonice | 4:55 | 5:05 | 5:15 | 0:24 | ||||
4:52 | 5:02 | 0:02 | 0:12 | Radlická | 4:53 | 5:03 | 5:13 | 0:22 | ||||
4:45 | 4:55 | 5:05 | 0:05 | 0:15 | Smíchovské nádraží | 4:50 | 5:00 | 5:10 | 0:19 | 0:29 | ||
4:47 | 4:57 | 5:07 | 0:07 | 0:17 | Anděl | 4:58 | 5:08 | 0:18 | 0:28 | |||
4:49 | 4:59 | 5:09 | 0:09 | 0:19 | Karlovo náměstí | 4:56 | 5:06 | 0:16 | 0:26 | |||
4:50 | 5:00 | 5:10 | 0:10 | 0:20 | Národní třída | 4:55 | 5:05 | 0:15 | 0:25 | |||
4:51 | 5:01 | 5:11 | 0:11+ | 0:21 | Můstek | 4:54 | 5:04 | &0:14 | 0:24 | |||
4:53 | 5:03 | 5:13 | 0:13 | 0:23 | Náměstí Republiky | 4:52 | 5:02 | 0:12 | 0:22 | |||
4:54 | 5:04 | 5:14 | 0:14* | 0:24 | Florenc | 4:51 | 5:01 | ^0:11 | @0:21 | |||
4:56 | 5:06 | 5:16 | 0:16 | 0:26 | Křižíkova | 4:49 | 4:59 | 0:09 | 0:19 | |||
4:58 | 5:08 | 5:18 | 0:17 | 0:27 | Invalidovna | 4:47 | 4:58 | 0:07 | 0:17 | |||
4:59 | 5:09 | 5:19 | 0:18 | 0:28 | Palmovka | 4:46 | 4:56 | 0:06 | 0:16 | |||
5:01 | 5:11 | 5:21 | 0:20 | 0:30 | Českomoravská | 4:44 | 4:54 | 0:04 | 0:14 | |||
5:03 | 5:13 | 5:23 | 0:22 | Vysočanská | 4:52 | 0:02 | 0:12 | |||||
5:05 | 5:15 | 5:25 | 0:24 | Kolbenova | 4:51 | 0:00 | 0:10 | |||||
5:06 | 5:16 | 5:26 | 0:25 | Hloubětín | 4:49 | 23:59 | 0:09 | |||||
5:09 | 5:19 | 5:29 | 0:28 | Rajská Zahrada | 4:46 | 23:56 | 0:06 | |||||
5:10 | 5:20 | 5:30 | 0:29 | Černý Most | 4:45 | 23:55 | 0:05 | |||||
+ možnost přestupu na poslední vlak směr Dejvická (6) | ||||||||||||
* možnost přestupu na poslední vlak směr Ládví (12) | ||||||||||||
& možnost přestupu na poslední vlak směr Dejvická (3) | ||||||||||||
^ možnost přestupu na poslední vlak směr Ládví (15) | ||||||||||||
@ možnost přestupu na poslední vlak směr Ládví (5) | ||||||||||||
(údaj v závorce je doba v minutách za kterou pojede vlak na jiné lince metra) |
INTERVALY NA LINCE B (platné pro neprázdninový provoz) | |||||||
Pondělí - Čtvrtek | Pátek | Sobota | Neděle | ||||
5:00 - 6:30 | 10-5 min | 10 - 5 min | 10 min | 10 min | |||
6:30 - 8:30 | 2-3 min | 3-4 min | 2-3 min | 3-4 min | 7,5 min | 7,5 min | |
8:30 - 9:45 | 2-4 min | 2-4 min | 2-4 min | 2-4 min | 7,5 min |
Přidej komentář
Kategorie
|