20.Srpen 2009,15:43

Češi na rozdíl od Němců, Italů nebo Francouzů málo spoří a neefektivně nakládají s úsporami. Zatímco Čechům leží přes 60 % volných peněžních prostředků na nepatrně úročených účtech, ve vyspělých zemích je to kolem 30 %. Vyplývá to z průzkumu České bankovní asociace a Factum Invenio. Více než čtvrtina občanů v ČR nemá žádné úspory
a finanční rezervy. Přežít bez výplaty půl roku by zvládlo jen 24 % rodin. Vedle toho také takřka polovina dotazovaných se neorientuje ve finančních produktech.

 

Mnoho lidí, také vlivem reklamy pojišťoven
a prodejní řečí mnoha pojišťovacích zprostředkovatelů, si plete pojištění se spořením. To je velká chyba, protože i když součástí životního pojištění bývá i tzv. spořící složka, smyslem a podstatou je právě pojistná ochrana a nikoliv spoření.

Málo lidí si uvědomuje, že se jim může něco stát. Většina si myslí, že "něštěstí nechodí po lidech, ale po horách". Opak je pravdou. Z naší zkušenosti víme, že lidé, kterým se v jejich okolí stane nějaká nešťastná událost, se snaží rychle pojistit právě proto, že si riziko jakékoliv něšťastné události uvědomili.

Ale jsou i tací, kteří pojištění berou jako prevenci. Známe mnoho klientů, kteří si pojištění sjednali právě proto, aby se jim nic nestalo. Myslí na "zákon schválnosti".

Orientovat se v pojištění obecně je pro laika velmi složité. V současné době je v České republice zhruba 40 pojišťoven a každá má odlišný produkt. Životní pojištění je běh na dlouhou trať. Před jeho uzavřením by měl klient velmi vybírat, jaké pojištění uzavře. Jak bylo napsáno výše, není v silách laika se v různých nabídkách orientovat. K tomu mu má pomoci odborník.

Tak jako máme svého praktického lékaře, svého zubaře, pro právní rady chodíme k právníkovi, tak bychom měli hledat pomoc v oblasti pojištění u "svého pojišťováka". Dobrý poradce nezprostředkovává jen pojištění, ale má ve svém portfoliu i další návazné produkty tak, aby byl schopen uspojit co nejlépe finanční potřeby klienta. Nemluvě o tom, že nepracuje pouze pro jednu pojišťovnu. Protože každý takový zprostředkovatel pak vychvaluje tu svoji pojišťovnu a jím prodávané pojištění jako nejlepší. Ale většinou to tak nemusí být. Z praxe víme, že tito zprostředkovatelé vůbec nemají ponětí o konkurenčních produktech a chybí jim přehled.

 
vloženo petriiik
Permalink ¤