ja si nyni uvedomuji ze school of life jejikoz byla napsana ve vancouveru v britske kolumbii bude vam tam asy tesko srozumitelna nebot u vas nikdy nikde neprsi pro pacific coby zde u nas na pobrezi.

school of life

your college did may teach you alot of knowledge
but i did learn in school of life.
that man is not man even pretending
when he have no wife.

and i did also learn

that in some parts of this world
is rainig alot
rain is good for the ducks.
and that good looking women
hardly did ever took me seriously
and poverty sucks.

MAESTRO  IVAN  KAVACIUK.

naleznuvsi se v pomocny ja dost stratil vsechen zajem o skolu. to predevsim proto ze sem stratil veskerou viru pro moji budoucnost.
no a chozeni za skolu mi bylo mnohem vabivejsi. to vsak ze muj strejda venda mi zacal davat tak trochu viry do budoucna a - no ne priliz viry pro budoucnost - avsak jeho influance pro me kresleni strejda mi take ucil milovat hudbu. vice nezly polky a lidovky ktere hraly na radiu mimo mamy i tety a babicka.
moje mama vsak taky dostavala pravydelne v hotelu listky na predstaveni her v kladenskym krajskym divadle. kam mi brala na hry namisto taty kterej coby kulturu znaval jen racandu no a ani si na ty ostatni rozdelovsky hospody vspomenout nemuzu.
ja pochopil ze sem byl v divadle schopen rozumet plotum divadelnich her no a zrovna tak i vychutnat sluchove jakekoli melodie budto klasicke hudby ci strejdovych nejoblibenejsich operet.

no a tak kdyz nam bylo jednou ve skole receno ze nase cela trida pujde do divadla na predstaveni v padesatych a ranich sedesatych letech svetove renoundovaneho housloveho viruosa maesrta ivan kavaciuka.
tak sem nevahal no a na mistu ze skolu sem sel rad do ni.

no pred zacatkem programu ivan kavaciuk nam predstavil mladika usazeneho do vozicku pro invalidy.
onen mladik mnel usazenou na kline klasickou kitaru.

pan kavaciuk nam o tom mladikovy rekl ze ten mladik onemocnel jako dite obrnou coz ho umistilo do toho vozicku pro invalidy.
no a kdyz onen mladik dospel skolniho veku tak tehdejsi cesti pedagogove co demagogove nemely poneti co s nim delat.
no a oni ve scem geniu coby se mnou se ho take rozhodly umistit do zvlastni skoly.
dale pote jelikoz v onech dobach nebyly zadne paraolympijske sporty a sporty ci kulturni cinosti pro lidi ve vozickach pro invalidy.
tak ten mladik coby hoch mnel pozadat rodice o kytaru aby se nenudil no a mohl se na ni ucit hrat.

no a jelikoz mnel pry hodne casu na tu svou kitaru takze ne ze nejen se na ni naucil dobre hrat avsak si ji i tak oblibyl ze po skonceni zvlastni skoly, mladik mnel jit vecerne do normalni skoly si udelat zakladni osmyletku pote vecerne si udelat gimpl no a nakonec pry sel ke skousce na prazskou konzervator hudby pro studii klasicke kitary.

v dobe kdy pred namy sedel na podiu mladik byl jiz plneuznany klasicky kitarista.
.
napsal/a: popletazesveta 07:27 Link


Komentáře

« Domů | Přidej komentář