Posezónní testy na konci minulého roku umožnily jezdcům vyzkoušet si jízdu podle nových pravidel bez kontroly trakce. Názory nejsou úplně jednotné, ale podle většiny pilotů by dění na trati mělo být více atraktivní. Na druhé straně se také objevily obavy o bezpečnost v mokrých závodech, kdy by mohly mít jezdci velké problémy udržet své vozy pod kontrolou. Piloti se proto rozhodli diskutovat o těchto svých obavách s ředitelem závodů F1 Charliem Whitingem, aby se dohodli, jak se bude postupovat při mokrých závodech a kdy případně dojde k jejich označení za příliš nebezpečné. David Coulthard přiblížil pohled pilotů: "Ve Fuji dostal Fernando Alonso smyk na vodě, dokonce i s kontrolou trakce. Elektronika mu nemohla pomoct a tohle se bude bez kontroly trakce dít mnohem více, protože motory F1 jsou velmi točivé. Nechceme vidět hrůznou nehodu, kdy někdo přejede přes vůz někoho jiného, vlétne mezi diváky, nebo bude mít nehodu jako Zanardi." "Nemám obavy o to, jak pracuje Charlie. Možná udělal několik těžkých rozhodnutí, ale on pouze reaguje na informace, které má. Nemá před sebou rozptýlenou vodu jako my, když jedete naplno 180 mílí v hodině, prostě nic nevidíte." "Ale věřím, že Charlie udělá tu správnou věc na základě naší pomoci a rad a proto jsme s nim začali hovořit raději teď, než abychom reagovali poté." Obavy o bezpečnost potvrdil Jenson Button: "Jedinou starost, kterou mám bez kontroly trakce, je jízda na mokru. Bude to velmi nebezpečné. Bez kontroly trakce bychom bývali nemohli loni závodit ve Fuji, lidé by se roztáčeli na rovince." Přidal se i Felipe Massa: "Co se týče bezpečnosti, je to velký krok zpět. Určitě bude více nehod a závodění na mokru bude velmi nebezpečné. Mluvil jsem s Michaelem Schumacherem a několika dalšími jezdci a oni mi řekli, že je nebezpečnější řídit vůz bez kontroly trakce teď, než to bylo v minulosti. Další závod jako ve Fuji by byl velmi nebezpečný." Tyto starosti jezdců ale nesdílí prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley: "Jezdit na mokru je celkem nebezpečné, s nebo bez kontroly trakce. Je to nebezpečné v tom smyslu, že pravděpodobně vyjedete mimo trať, ale máte menší šanci, že se zraníte, protože jsou rychlosti nižší. Taková vždy byla teorie drážkovaných pneumatik, protože se snížil grip a vážnost nehody." "Představte si extrém, kdy bychom pořádali GP Británie v Silverstonu na ujezděném sněhu. Nikdo by se nezranil, protože by nikdo ani nenabral rychlost, aby způsobil jakoukoliv škodu!" "Na mokru to budě těžší, ale na mokru je to vždy těžké. A lidé zapomínají, že i ten nejméně schopný jezdec F1 je pořád úžasně dobrý v tom co dělá. Nikomu to nezpůsobí moc problémů." |
Zdroj: Autosport |