blog o hře Gothic 1,2,3 a o životě kolem nás
21.Srpen 2007,14:07
Deník vývojáře I

díl 1. 2. 3. 4. 5.


Milý deníčku,

To, že jsem vzal pero a rozhodl se do tebe napsat pár řádků, je hřích, protože na to opravdu nemám čas.

Ale možná tobě, můj milý deníčku, a později svému psychiatrovi mohu sdělit, jaké opravdu náročné požadavky jsou na mě kladeny jakožto na jednu z Piraní. Práce na Gothic 2 zatím efektivně pokračují a to ve všech ohledech. Ovšem musím přiznat, že ještě musíme udělat velký kus práce v krátkém čase. Spací pytle nacpané pod stoly nejsou ojedinělou záležitostí, chceme totiž ušetřit těch pár minut, které trvá cesta do našich kanceláří.

Během mého krátkého průzkumu kanceláří mých kolegů jsem zjistil, jak jsou zaneprázdnění s dokončováním hry a vylaďováním jednotlivých herních prvků. Mike nastavuje a ladí různé hodnoty a čísla, takže hra bude vyvážená. Mattias dodělává druhou kapitolu a má na starosti i nějáké rozhovory. Carsten vylepšuje herní engine a nezastaví se, dokud nebude kompletně optimalizovaný. Björn má na starosti vyvážené rozmístění příšer a také umisťuje různé předměty a objekty. André předělává animačky takže budou skvěle vypadat. Na Mariově obrazovce jsem spatřil, jak vytváří dřevěnou konstrukci chaty, zatímco Sascha předstírá, že modeluje díru ve starém táboře :-). Horst tady momentálně není a netuším, kde teď je. Ale pokud vím, měl by dodělat atmosférické osvětlení interiérů.

Co se mě týče, něco jsem udělal s hudbou a musím to nějak napravit... z nějákého nevysvětlitelného důvodu hudba znějící během hraní zabere až 120MB paměti, což samozřejmě není dobré. Po několika hodinách vychytávání bugů a přeskupením celého orchestru se už mi to skoro povedlo pod 30MB limit. Možnosti se tím samozřejmě zmenšují (představte si, že máte nahrávku určenou pro 80 osob ale nakonec to nahraje jen 20 osob), ale výsledek se mi stále líbí.

Ještě se angažuji při znázornění některých kouzel. Celé je to o zátěži po efektu, protože pořádný ohnivý efekt musí mít mnoho jisker a vypadat bombasticky. Ale je těžké najít zlatou střední cestu mezi vizuálními efekty a výkonem. Efekt s mnoha polygony, který skvěle vypadá, hru zpomaluje, jakmile jej využije více NPCček zároveň. Proto neustále hledám efekty, které hru nezpomalí, ale pěkně vypadají.

Tak, prozatím to stačí. Děkuji ti, milý deníčku, že jsi mi tak trpělivě naslouchal.

Deník vývojáře II

díl 1. 2. 3. 4. 5.


Milý deníčku,

jenom kdybys mohl spatřit nové efekty kouzel. Většina z nich vypadá opravdu pěkně a je zázrak že nezpomalují hru. Zábavné je, že efekty kouzel vyprodukovaly další pěkné vedlejší efekty, které jsou právě začleňovány do hry. Například, na prvním oficiálním Gothic 2 wallpaperu (lesní téma), si můžete všimnout měsíčního svitu zářícího přes koruny stromů a dokonce osvětluje i prachové částice (dobře, přiznávám že nejdou vidět). Tento efekt byl v obdobné podobě součástí kouzla, ale dále jsem jej upravoval, až se z toho stalo něco úplně jiného. Ale náhodný zisk přesně toho, co potřebujeme se povede jen zřídka.

Na Saschově obrazovce se děje něco velmi zajímavého. Poté, co až do rána pracoval na lokalitě, která vypadá jako zahrada (včetně rybníčku pro kachny), teď pracuje na...přísně tajných věcech. Pokud Sleeprova jeskyně některým lidem náháněla husí kůži, měli by vždy mít po ruce toaletní papír... kdyby náhodou, protože některé věci ke konci Gothica 2 opravdu nahánějí husí kůži.

Zatímco já (po volném víkendu a mých prvních bázlivých lyžařských pokusech) se cítím vyrovnaný a odpočinutý, Nico očividně strávil celý víkend programováním v kanceláři. Začínám věřit, že zvuk chladiče a modré světlo jeho monitoru už ho udržují při životě. Teď, když jsem si přes víkend pořádně odpočinul, nemohu dělat nic, jen ho litovat. Na mou otázku, na čem pracoval, zamumlal něco o vylepšeném systému obchodování.

Mike a Matthias se ponořili do nějákého tvůrčího blouznění a pouze chutný hot-dog je dokáže vytrhnout z jejich tvrdě pracující polohy. Podobné příznaky můžeme pozorovat u Björna, ale ten si právě našel čas a vchází do mé kanceláře s přátelským úsměvem na tváři, aby mi připoměl můj dlouhatánský "coještěmámudělat" seznam.

Což mi připomíná že musím jít...

Best screen
Fórum
Gothicz IRC kanál

Alchymie
Bestiář
Bohové
Deník vývojáře
Dovednosti
FAQ
Herbář
Innosovy svatyně
Magie
Mapy
Obchodování
Tipy a triky
Tvorba run
Učitelé

Lokace
Akilova farma
Bengarova farma
Klášter
Lobartova farma
Město Khorinis
Onarova farma
Sekobova farma

NPC postavy
Domobrana
Drakobijci
Gilda zlodějů
Mágové Ohně
Novicové
NPC postavy
Paladinové
Žoldáci

Předměty
Amulety
Cennosti
Jednoruční zbraně
Kuše
Lektvary
Luky
Magické runy
Magické svitky
Obouruční zbraně
Potraviny
Prsteny
Trofeje
Zbroje

Návod
Kompletní návod
Seznam úkolů

Download
Obal na CD
Programy
Screenshoty
Wallpapery




Výsledky anket


naše ikonka



Podporujeme









Spolupracujeme


















od 2.5.2004 Deník vývojáře III

díl 1. 2. 3. 4. 5.


Milý deníčku,

je velmi znepokojující potkat spolupracovníky, kteří mluví jen o tom jak 'všichni zemřeme'. Přemýšlel jsem o tom a výrok je sice pravdivý, ale zhoršuje náladu. Ani jeden z mých kolegů není ušetřen našeho závěrečného finiše! Nico dnes poskytl rozhovor pro naši sérii portrétů a při focení jsem na jeho obličeji jen obtížně vykouzlil úsměv, ale jinak musím říct, že to bereme vážně a opravdu makáme!

Nahrávání dabingu začne už za pár dní. To znamená, že už je nejvyšší čas pro dokončení příběhu, protože kde jinde než v nahrávacím studiu by dialogy měly být kompletní jak jen to je možné. Mike, Mattias, Björn a Stefan nejsou momentálně k zastižení, zaslechl jsem Mattiase mumlat něco o žaludečních vředech.

Gothic 1 obsahuje přibližne 70.000 mluvených slov, což už je samo o sobě vysoké číslo! Mike a já jsme byli ve Frankfurtském studiu víc než týden, od rána do noci, abychom z dabérů dostali to nejlepší. Gothic 2 bude obsahovat víc než dvakrát tolik slov, z této situace nevidím žádné východisko, protože zároveň musím dokončit zvuky příšer! Ale sral to pes. V posledních dnech je často slyšet 'nikdo neříkal, že to bude snadné', hned po 'všichni zemřeme'.

Jestli mám i nějáké dobré zprávy? Ale ano, z webových stránek jsem odstranil odpočítávání, bez dalších komentářů. Připouštím, že to není nejvybranější způsob, ale vždy, když chci něco říct, musím na to dostat povolení od spousty lidí. Takže tady je neoficiální stanovisko pro tebe, můj milý deníčku: Někteří dabéři to zabalili (ale už máme náhradu) a test kompatibility jsme o chvíli odložili, ale je to jen malé spoždění. Hra je téměř hotova a určite vyjde v říjnu. Odpočítávání bude obnoveno jakmile se domluvíme s JoWoodem.

Tak dobrá, můj milý deníčku...co bych si bez tvé automatické korekce počal.
Deník vývojáře IV

díl 1. 2. 3. 4. 5.


Milý deníčku,

Hotovo, Gothic 2 je dokončen!

No dobře, trochu jsem kecal, ale jsme velmi blízko. V měřítku od 1 do "hotovo" jsme momentálně někde na "dobrý jako kdyby byl hotový". Nahrávání dabingu jede neustále naplno, ale díky Mikově vynikající režii vás již nadabované postavy nutí chtít slyšet víc! V nahrávacím studiu ve Frankfurtu tu a tam zvoní telefon a k příběhu se doplňuje pár posledních "zapomenutých" vět, ale nahrávání do týdne skončí!

Tým se pomaloučku začíná těšit na vydání hry. Horst se právě chystá připravit konfety a také pro většinu ostatních Piraní se nervy drásající stres mění na optimistický nervy drásající stres. Právě jsem dodělal závěrečné titulky, což je dobré znamení, protože nejdůležitější práce se dokončují.

Když už mluvím o závěrečných titulcích, je známo, že Piranha Bytes se skládá z pouhých 13 lidí. I když přidáme lidi z JoWoodu a spoustu externích pomocníků, závěrečné titulky by skončily rychleji, než byste řekli švec, pokud bychom je trošku nenatáhli. Takže jsme vymysleli podivné tituly jako "Senior Texture Artist" a rozdělili jsme je do několika podtitulů.

Například máme "Lead Game Design", "Game Design" a "Additional Game Design", pokud se pořádně podíváte, zjistíte, že se v nich většinou objevují stejná jména. Přiznejme si..kdo se vůbec dívá na závěrečné titulky, tedy..pokud se na konci nebude něco zábavného dít...

Předpokládám, že naše webové stránky po dlouhé pauze aktualizuji tento týden. Možná přijdu s něčím okázalým, jako kompenzace za dlouhou pauzu. Také uzavřu naši sérii portrétů, aby do vydání hry nikdo nechyběl.

Co to vidí oči mé? V téměř každém herním časopisu je preview na Gothic 2. Takže tiskový maratón našeho vydavatele (JoWood), ve kterém Horst předvedl redaktorům hratelnou verzi, se vyplatil. Můj oblíbenený výrok z PC Action je: "Mimochodem, před rozhovorem doporučuji hru uložit. Takhle můžete zjistit, jestli se v rozhovoru nevyskytuje nějaká další, výhodnější možnost." to je ale -censored- ..

Deník vývojáře V

díl 1. 2. 3. 4. 5.


Milý deníčku,

29. listopad, den, kdy měla hra vyjít, byl opravdu velmi smutný! Vlastně to měl být ten nejlepší den po týdnech a týdnech vývoje. V kanceláři jsem se vznášel jako anděl, s nesmírně širokém úsměvem na tváři. Zároveň mnoho zklamaných fanoušků marně spěchalo do obchodů a později na fóru vyjádřili svou nespokojenost s tím, že si Gothic 2 nemohli koupit.

Zpočátku jsem o tom nic nevěděl. Všichni byli přesvědčeni, že se Gothic 2 dostane do obchodů včas! Speciální skupina, skládající se z Nica, Carstena a mě se dokonce sešla v kanceláři, navzdory všeobecné dovolené, abychom pomohli hráčům na fóru a přes email. Bleskurychle napsaná zpráva na oficiálních stránkách tvrdila 'Je to tam!' a 'Gothic 2 dnes vyšel' a to ještě není vše.

Když jsme se později na fórum znovu podívali, bylo plné rozčarování. V každém druhém příspěvku proklínali nás nebo JoWood, protože velmi žádané kopie Gothica 2 stále čekaly na doručení do obchodů. Co se stalo?

Po pár telefonátech to začalo dávat smysl: Kvůli finančním problémům se náš vydavatel dva dny před vydáním hry změnil: Koch Media vše převzal od Leisure Softu, původního distributora, teď měl dodat zboží velkoobchodům, napsat objednávky a faktury a konečně poslat náklaďáky s hrou na cestu až k hráčům.

Původní plán nebyl dodržen, což se dalo čekat, protože na to bylo pouhých 48 hodin. A většina překupníků příjmá nové zboží jen odpoledne, což ještě více pozdrželo vydání. Jedna věc souvisela s druhou, a můj telefonát do Media Markt (velkoobchod v Německu) v Bochumi (sídlo Piranha Bytes) pohřbil všechny naděje na to, že to byl jen hrozný sen. Gothic 2 byl opožděn, alespoň v Německu!

Hledání obětního beránka bylo však marné, protože v tomhle případě byly oběti, ale žádní "pachatelé". Můžete vinit JoWood? Ne, protože to byl jediný způsob, jak dostat Gothic 2 do obchodů v rozumné době. Ani Koch Media za to nemůže, protože dostat produkt jako je Gothic 2 do obchodů do 48 hodin je takřka nemožné. My, Piraně, nemůžeme nic dělat, jen se znechuceně sledovat situaci a doufat, že všechna nespokojenost bude pryč a hráči se konečně dočkají.

Nezávisle na německé verzi se také pracuje na anglické. Björn a já děláme přes čas na videích, aby seděly hlasy a titulky. Datum vydání se blíží a já chci za každou cenu předejít zpoždění.

Naše centrum technické podpory by již brzy mělo začít fungovat na oficiálních stránkách a už teď sbíráme různé problémy hráčů, abychom vytvořili užitečné tech. centrum podpry.

Takže, můj milý deníčku, drž nám palce ať se zklamání a vztek naší komunity brzy vytratí. Opravdu se nám to nelíbilo.
 
vloženo Corristo
Permalink ¤