blog o hře Gothic 1,2,3 a o životě kolem nás
20.Srpen 2007,18:01
Magické runy
Runy jsou magické kameny, které obsahují nejrůznější kouzla. Narozdíl od svitků, můžete kouzla z run používat do nekonečna. Mínusem však je potřebná dovednost v magii pro každou runu. Ty se podle síly dělí do šesti magických kruhů. První obsahuje ty nejslabší kouzla atd. Na každý magický kruh vás vyučí příslušný učitel, což stojí množství dovednostních bodů.

Ohnivý šíp
1.Kruh magie
Ohnivý šíp je základním kouzlem ohnivé školy magie. Nechybí v arzenálu žádného mága. Z rukou mága vyletí střela magického ohně, která poškodí cíl. Tímto kouzlem moc neuspějete proti ohnivým golemům a ještěrkám, které jsou vůči ohni imunní.
Spotřeba many 1
Poškození 30
Cena 300


Světlo
1.Kruh magie
Světlo je první Innosův dar lidstvu. Nad mágem se objeví magická koule, která osvětlí přilehlé okolí. Velmi užitečné kouzlo v temných místech, jako jsou rudné doly. Škoda že si jej hra nepamatuje po loadu. Dobra trvání kouzla je 5 minut.
Cena 300


Ledový šíp
1.Kruh magie
Ledový šíp je základní kouzlo vodní magie. Skvěle působí i na silnější ohnivá monstra. Z rukou mága vyletí střela magické energie, která zraní cíl. Ledové příšery jsou vůči jemu imunní.
Spotřeba many 1
Poškození 20
Cena 500


Uzdravení
2.Kruh magie
Adanos viděl, že lidé umírají a že je to vůle Beliarova, který si přeje, aby tomu tak bylo. Pravil: nebudu se vůli Beliarově protivit, dám však lidstvu moc léčení. Léčí 10 zdraví za bod many. Vynikající kouzlo, když máte dostatek many, nepotřebujete lektvary života.
*) do vyčerpání
Spotřeba many *)
Cena 500


Spánek
2.Kruh magie
Účinky tohoto kouzla jsou jasné. Nabourá mysl cíle a následně jej na několik okamžiků uspí.
Spotřeba many 3
Cena 500


Úder větru
2.Kruh magie
Vyvolá vítr, který odvane cíl dále od vás a přitom mu při dopadu způsobí zranění. Zraňuje cíl 10 body za bod many.
Spotřeba many 3
Cena 200


Ohnivá koule
3.Kruh magie
Druhý dar, který dal Innos dětem ohně. Z rukou mága vyletí žhnoucí ohnivá koule, která zapálí své oběti a způsobuje jim velkou bolest. Vynikající kouzlo. Zraní jen jeden cíl
Spotřeba many 5
Poškození 30/m
Cena 700


Ledový blok
3.Kruh magie
Kouzlo chrámu mágů vody. Z rukou mága vyletí proud letu směrem k cíli. Zasáhne-li, uvězní jej do ledu.
Spotřeba many 3
Poškození 50
Cena 700


Kulový blesk
3.Kruh magie
Kulový blesk je kouzlo, které už stojí za to. Z rukou mága vyletí magická koule na jeden cíl. Zasáhne-li, zraní i všechny okolo.
Spotřeba many 5
Poškození 20/m
Cena 700


Telekineze
3.Kruh magie
Telekineze je známé kouzlo z každého RPG. Slouží k přitahování nedosažitelných předmětů. Ve hře jej ale užijete jen ve specifických situacích.
Spotřeba many 1/s
Cena 700


Šarm
3.Kruh magie
Z nepřátelsky naladěné NPC se stane váš přítel.
Spotřeba many 3
Cena 700


Blesk
4.Kruh magie
Zraní útočníka bleskem.
*) do vyčerpání
Spotřeba many *)
Poškození 25/s
Cena 700


Ovládnutí
4.Kruh magie
Dokáže ovládnout KAŽDOU smrtelnou NPC, délka sesílání závisí na síle cíle.
Spotřeba many 2/s
Cena 700


Smrt nemrtvému
4.Kruh magie
Smrt nemrtvému je pravé kouzlo Nekromantů. Z rukou mága vyletí směrem k cíli oblak magické energie a při kontaktu s nemrtvou hmotou zabíjí. Je to vynikající, rychlé a účinné kouzlo, kterým odrovnáte každou nemrtvou bestii. Neexistuje nic nemrtvého, co by účinkům odolalo.
Spotřeba many 5
Poškození 9999
Cena 1100


Ohnivá bouře
4.Kruh magie
Ohnivá bouře je v postatě ohnivá koule s plošným efektem. Z rukou mága vyletí výboj magické energie k jednomu cíli. Pokud zasáhne, zraní i živé objekty v blízkém okolí cíle. Výhodou Ohnivé bouře je, že můžete regulovat zranění. To závisí na tom, jak dlouho budete kouzlo "tlakovat".
Spotřeba many max 10
Poškození 50/m
Cena 1100


Pyrokineze
4.Kruh magie
Pyrokineze je jedno z nejlepších kouzel magie Spáče. Z rukou mága vyletí proud magické energie směrem k jednomu cíli. Aby bylo kouzlo účinné, musíte neustále čarovat (držet CTRL + kurzor nahoru), tím znemožníte cíli v jakékoli akci a můžete jej nerušeně dodělat. Hodí se ale pouze v boji jeden na jednoho.
*) do vyčerpání
Spotřeba many *)
Poškození 20/s
Cena 700


Větrná pěst
4.Kruh magie
Silnější a účinnější verze úderu větru.
Spotřeba many max 8
Poškození 15/m
Cena 900


Ohnivý déšť
5.Kruh magie
Ohnivý déšť je nejlepší kouzlo školy Ohně. Z rukou mága vyletí proud magického ohně k nebesům. Následně se snese k zemi jako déšť a spaluje vše, s čím přijde do kontaktu. Vynikající plošné kouzlo na hromadné ničení.
Spotřeba many 15
Poškození 100
Cena 1300


Ledová vlna
5.Kruh magie
Ledová vlna je v podstatě ledový blok v plošném efektu. Zakouzlíte-li toto kouzlo, vše okolo vás bude pohlceno do neprostupného ledu. Já osobně jsem toto kouzlo nepoužíval vůbec.
Spotřeba many 8
Poškození 50
Cena 1100


Dech smrti
6.Kruh magie
Tuto runu získáte od posledního nemrtvého skřetího šamana v chrámu Spáče.
Spotřeba many 5
Poškození 100
Cena 1500


Smrtelná vlna URIZIELU
6.Kruh magie
Nejsilnější kouzlo hry. Získáte jej jen za magické charaktery vyjmutím runy z meče Uriziel. Při zakouzlení z vaší pozice vyletí vlna magické energie do všech směrů a ubližuje všemu živému i nemrtvému. Vynikající kouzlo na ničení velkých skupin nepřátel.
Spotřeba many 10
Poškození 200
Cena 10000


Teleport k mágům Ohně
Nachází se v jedné z truhel ve staré Xardasově věži. Získáte ji až těsně před koncem hry. Teleportuje do prvního patra budovy mágů Ohně ve Starém táboře.
Spotřeba many 5
Cena 0


Teleport k mágům Vody
Získáte od Saturase po dokončení úkolu s ohnisky. Teleportuje na kouzelný pentagram u mágů Vody.
Spotřeba many 5
Cena 0


Teleport k nekromantovi
Získáte od démona strážící vstup do Xardasovy věže. Teleportuje na kouzelný pentagram v Xardasově věži.
Spotřeba many 5
Cena 0


Teleport do tábora v bažinách
Získáte od Cor Angara po smrti Y Beriona. Teleportuje na chrámové náměstí v táboře v bažinách.
Spotřeba many 5
Cena 0
 
vloženo Corristo
Permalink ¤