FelippeMassa

Scuderia Marlboro Ferrari
 

Dvaačtyřicáté Silverstone

Nedalekovesničky Silverstone ležící okruh, jehož středem prochází hranice dvouhrabství (Northamptonshire a Buckinghamshire), hostil prvníautomobilový závod už v roce 1948. Původně byl od roku 1943 letištěm střemi rozjezdovými dráhami pro bombardéry RAF, jež odtud během válkyoperovaly. Ale když válka skončila a za vybombardovaný Brooklands sehledal nějaký jiný nový domov pro britská automobilová klání, kdosipřišel na to, že v tomhle Bohem zapomenutém kraji nebude řev motorůnikoho moc rušit. A tak dostalo Silverstone svou novou úlohu. V roce1948 tato trať poprvé hostila britskou GP a v sobotu 13. května 1950 seprávě tady jel i první závod čerstvě narozeného automobilovéhomistrovství světa vozů formule 1...

Z počátku sice britskáVelká cena rotovala i mezi dvěma dalšími tratěmi (4 207 m dlouhý,okruhem v Brands Hatch nedaleko Londýna a 4 828 m dlouhým aseverovýchodně od Liverpoolu ležícím okruhem Aintrée, dislokovaným vareálu, v němž se jezdí i Grand National Steeplechase), ale od roku1987 je jejím domovem výhradně Silverstone. A v jeho blízkém okolí másídlo hned několik týmů F1: nejblíže z nich to má na dráhu rozhodněForce India, jehož dílny najdete kousek od hlavní brány.

Trať,ležící nějakých 50 km od Northamptonu, prošla postupně už osmirekonstrukcemi a tedy i řadou délkových proměn: od prvotních 4 649 m ažpo maximálních 5 226 m. Původně dokonce měla start a cíl na dnes jižneexistující rovince mezi zatáčkami Abbey a Woodcote. A i když seokruh, na němž se v roce 1965 točily scény k bondovce Thunderball,střídal v pořádání britské GP s dvěma dalšími, patří stále mezi ty,které jsou ve světovém šampionátu nejfrekventovanější. Takže letos užse tam pojede závod MS podvaačtyřicáté (nejvíc závodů šampionátu zatímpořádala Monza 57, po ní Monte Carlo 55, Spa 40 a Nürburgring 37).

Dnešníkomplex nabízí pět různých tratí, z nichž ta, určená pro závod F1, měří5 141 metrů a vozy na ní nastavují téměř maximální aerodynamickýpřítlak. Na okruhu, který má dvě místa, na nichž se obvykle předjíždí(před zatáčkami Becketts a před zatáčkou Stowe), najdete nejrychlejšíúsek právě před Stowe (loni tam naměřili Alonsovi 299,5 km/h), zatímconejpomalejším úsekem je zatáčka po rovince Vale, projíždí se na dvojkurychlostí kolem 98 km/h. Trať se 17 zatáčkami se dá ze 67 procentprojet s akcelerátorem až na podlaze (nejdelší takto projetý úsek měří12 sekund) a traťový rekord tu průměrem 235,049 km/h drží MichaelSchumacher (Ferrari) z roku 2004.



Jezdci řadí během okruhu v Silverstone 40krát a v této doběz palivové nádrže zmizí 2,43 kg paliva, přičemž jeho 10 kg, představuječasový rozdíl 0,35 sekund na kolo. V Silverstone, kde měl loni poleposition Hamilton, ale zvítězil Räikkönen, se při závodě na 59 kolpředpokládá strategie dvou zastávek (loni je Räikkönen absolvoval v 18.a 43. kole), v případě tří zastávek se očekává příjezd do boxů mezi 14.a 16. kolem a pak mezi koly 28 až 32 a 44 až 48.

A co ve Velkéceně Velké Británie říkají statistiky? Faktem je, že při pohledu na něsi člověk tak trochu připadá jakoby se na ostrovech zastavil čas.Ostatně posuďte sami.

Zatím nejčastějšími vítězi britské GPjsou s pěti výhrami Jim Clark a Alain Prost, před Nigelem Mansellem(čtyři vítězství). Z vozů si dosud nejvíc tamních výher připsalymonoposty Ferrari (15), před McLareny (13) a Williamsy (10). Skotskýdvojnásobný mistr světa Jim Clark má doposud i nejvíc ostrovních poleposition (5), před Stirlingem Mossem (4), zatímco ve vozech v tomhlesměru vedou maranellské monoposty (14), před vozy Williams (13) a Lotus(10). Nejrychlejším kolům v britských GP pro změnu kraluje NigelMansell (7), před Stirlingem Mossem (5) a ve značkách vozy Ferrari(16), před monoposty Williams (10). Nejvíc pódií prozatím získal vtamních GP Alain Prost společně s Michaelem Schumacherem (po sedmi),před Nigelem Mansellem (6), ve vozech pak italské monoposty Ferrari(48) před wokingskými vozy McLarenem (31). Britské body pro změnuvyznívají jasně pro Michaela Schumachera (65), za nímž najdeme AlainaProsta (56), Nigela Mansella (53), Jima Clarka (48) a Jacka Brabhama(42), přičemž ze současných pilotů jich má nejvíc Räikkönen 38. A stařípiloti ovládají i statistiky v počtu kilometrů, strávených v britskýchzávodech ve vedení. V tomhle směru totiž vede opět Jim Clark (1693 km),před Jackem Brabhamem (1047 km), Niki Laudou (1014 km) a NigelemMansellem (973 km). A z pilotů současného startovního pole k nim má sesvými 442 kilometry nejblíže Fernando Alonso. Je pozoruhodné, že zeznaček se kupodivu na druhou příčku v počtu kilometrů strávených vevedení, ještě se svými 3 169 kilometry nedostaly vozy McLaren (první jev tomto směru Ferrari s 4 683 km, před Lotusem s 3 348 km). Že by nadávno nezávodící značku Lotus zaútočily konečně letos? No, uvidíme.

Vkaždém případě se zdá, nebo se to alespoň tvrdí, že britská GP jevyprodaná. Takže říkat, že třídenní vstupenky do Copse, Luffieldu a doWoodcotte by se měly dát pořídit za 374 €, je asi úplně zbytečné. Alenenechte se odradit. Tentokrát by totiž měl být závod zajímavý ze všechpozic. Dokonce i z těch od televizních obrazovek...

« Domu | Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »

» Přidej komentář Dvaačtyřicáté Silverstone | FelippeMassa

FelippeMassa

Scuderia Marlboro Ferrari
 

Dvaačtyřicáté Silverstone

Nedalekovesničky Silverstone ležící okruh, jehož středem prochází hranice dvouhrabství (Northamptonshire a Buckinghamshire), hostil prvníautomobilový závod už v roce 1948. Původně byl od roku 1943 letištěm střemi rozjezdovými dráhami pro bombardéry RAF, jež odtud během válkyoperovaly. Ale když válka skončila a za vybombardovaný Brooklands sehledal nějaký jiný nový domov pro britská automobilová klání, kdosipřišel na to, že v tomhle Bohem zapomenutém kraji nebude řev motorůnikoho moc rušit. A tak dostalo Silverstone svou novou úlohu. V roce1948 tato trať poprvé hostila britskou GP a v sobotu 13. května 1950 seprávě tady jel i první závod čerstvě narozeného automobilovéhomistrovství světa vozů formule 1...

Z počátku sice britskáVelká cena rotovala i mezi dvěma dalšími tratěmi (4 207 m dlouhý,okruhem v Brands Hatch nedaleko Londýna a 4 828 m dlouhým aseverovýchodně od Liverpoolu ležícím okruhem Aintrée, dislokovaným vareálu, v němž se jezdí i Grand National Steeplechase), ale od roku1987 je jejím domovem výhradně Silverstone. A v jeho blízkém okolí másídlo hned několik týmů F1: nejblíže z nich to má na dráhu rozhodněForce India, jehož dílny najdete kousek od hlavní brány.

Trať,ležící nějakých 50 km od Northamptonu, prošla postupně už osmirekonstrukcemi a tedy i řadou délkových proměn: od prvotních 4 649 m ažpo maximálních 5 226 m. Původně dokonce měla start a cíl na dnes jižneexistující rovince mezi zatáčkami Abbey a Woodcote. A i když seokruh, na němž se v roce 1965 točily scény k bondovce Thunderball,střídal v pořádání britské GP s dvěma dalšími, patří stále mezi ty,které jsou ve světovém šampionátu nejfrekventovanější. Takže letos užse tam pojede závod MS podvaačtyřicáté (nejvíc závodů šampionátu zatímpořádala Monza 57, po ní Monte Carlo 55, Spa 40 a Nürburgring 37).

Dnešníkomplex nabízí pět různých tratí, z nichž ta, určená pro závod F1, měří5 141 metrů a vozy na ní nastavují téměř maximální aerodynamickýpřítlak. Na okruhu, který má dvě místa, na nichž se obvykle předjíždí(před zatáčkami Becketts a před zatáčkou Stowe), najdete nejrychlejšíúsek právě před Stowe (loni tam naměřili Alonsovi 299,5 km/h), zatímconejpomalejším úsekem je zatáčka po rovince Vale, projíždí se na dvojkurychlostí kolem 98 km/h. Trať se 17 zatáčkami se dá ze 67 procentprojet s akcelerátorem až na podlaze (nejdelší takto projetý úsek měří12 sekund) a traťový rekord tu průměrem 235,049 km/h drží MichaelSchumacher (Ferrari) z roku 2004.



Jezdci řadí během okruhu v Silverstone 40krát a v této doběz palivové nádrže zmizí 2,43 kg paliva, přičemž jeho 10 kg, představuječasový rozdíl 0,35 sekund na kolo. V Silverstone, kde měl loni poleposition Hamilton, ale zvítězil Räikkönen, se při závodě na 59 kolpředpokládá strategie dvou zastávek (loni je Räikkönen absolvoval v 18.a 43. kole), v případě tří zastávek se očekává příjezd do boxů mezi 14.a 16. kolem a pak mezi koly 28 až 32 a 44 až 48.

A co ve Velkéceně Velké Británie říkají statistiky? Faktem je, že při pohledu na něsi člověk tak trochu připadá jakoby se na ostrovech zastavil čas.Ostatně posuďte sami.

Zatím nejčastějšími vítězi britské GPjsou s pěti výhrami Jim Clark a Alain Prost, před Nigelem Mansellem(čtyři vítězství). Z vozů si dosud nejvíc tamních výher připsalymonoposty Ferrari (15), před McLareny (13) a Williamsy (10). Skotskýdvojnásobný mistr světa Jim Clark má doposud i nejvíc ostrovních poleposition (5), před Stirlingem Mossem (4), zatímco ve vozech v tomhlesměru vedou maranellské monoposty (14), před vozy Williams (13) a Lotus(10). Nejrychlejším kolům v britských GP pro změnu kraluje NigelMansell (7), před Stirlingem Mossem (5) a ve značkách vozy Ferrari(16), před monoposty Williams (10). Nejvíc pódií prozatím získal vtamních GP Alain Prost společně s Michaelem Schumacherem (po sedmi),před Nigelem Mansellem (6), ve vozech pak italské monoposty Ferrari(48) před wokingskými vozy McLarenem (31). Britské body pro změnuvyznívají jasně pro Michaela Schumachera (65), za nímž najdeme AlainaProsta (56), Nigela Mansella (53), Jima Clarka (48) a Jacka Brabhama(42), přičemž ze současných pilotů jich má nejvíc Räikkönen 38. A stařípiloti ovládají i statistiky v počtu kilometrů, strávených v britskýchzávodech ve vedení. V tomhle směru totiž vede opět Jim Clark (1693 km),před Jackem Brabhamem (1047 km), Niki Laudou (1014 km) a NigelemMansellem (973 km). A z pilotů současného startovního pole k nim má sesvými 442 kilometry nejblíže Fernando Alonso. Je pozoruhodné, že zeznaček se kupodivu na druhou příčku v počtu kilometrů strávených vevedení, ještě se svými 3 169 kilometry nedostaly vozy McLaren (první jev tomto směru Ferrari s 4 683 km, před Lotusem s 3 348 km). Že by nadávno nezávodící značku Lotus zaútočily konečně letos? No, uvidíme.

Vkaždém případě se zdá, nebo se to alespoň tvrdí, že britská GP jevyprodaná. Takže říkat, že třídenní vstupenky do Copse, Luffieldu a doWoodcotte by se měly dát pořídit za 374 €, je asi úplně zbytečné. Alenenechte se odradit. Tentokrát by totiž měl být závod zajímavý ze všechpozic. Dokonce i z těch od televizních obrazovek...

« Domu | Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »
| Další »

 
   





© 2006 FelippeMassa | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly



 
   





© 2006 FelippeMassa | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly