Šéf týmu Ferrari bilancoval před GP Velké Británie
Pětvítězství, pět pole position, stejný počet nejrychlejších kol, 91 bodů,vedení v poháru jezdců a konstruktérů - to jsou čísla, na která můžetebýt hrdý. Stefano Domenicali: "To je pravda. Připohledu na tato čísla můžeme být spokojeni s tím, co jsme doposuddokázali, ale nesmíme zapomínat, že to nešlo moc hladce. Po cestě jsmeztratili několik důležitých bodů, kvůli nedostatku spolehlivosti nebochybám na všech úrovních. Naše situace v šampionátu mohla být mnohemlepší. Dokonce i během víkendu, kdy byla naše výkonnost mnohem lepšínež našich konkurentů se mohlo stát, že svých cílů nedosáhneme kvůlijednomu malému detailu. Měli jsme štěstí a dokázali jsme Kimiho autodovézt domů. Ale toto varování by nás mělo udržet v ostražitosti." F2008 je velmi konkurenceschopný na všech tratích. Je to dobré znamení pro zbytek sezóny? SD: "Toje pravda. Možná je nejpříjemnějším poznatkem z prvních osmi závodůtéto sezóny skutečnost, že vůz byl doposud konkurenceschopný na různýchtypech tratí. Ve srovnání s loňským rokem jsme udělali velký krokvpřed, dokonce i na těch tratích, kde to bylo těžké, jako jsou Monako aMontreal. Dokázali jsme to, protože jsme na tom pracovali při plánovánía vývoji vozu a protože jsme k těmto GP přistoupili jinak než vpředchozích letech, co se nastavení týče. Ale i tak jsme zklamáni, ženavzdory našemu úsilí jsme v těchto závodech nezískali dost. Bylo to zdůvodu našich chyb i kvůli tomu, že podmínky byly trochu mimořádné." Který konkurent vám dělá větší starosti, McLaren nebo BMW? SD: "Mámvelký respekt ke všem devíti soupeřům Ferrari, protože vím, kolik úsilívkládají do své denní práce. Myslím, že v bojích na špičce budeme my adva týmy, které jste zmínil. McLaren může mít schované něco v rukávu,co se výkonnosti týče, zatímco BMW prokázalo výsledkovou konzistenci.Co se týče šampionátu jezdců, na seznamu jsou čtyři jezdci. A my jsmerádi, že dva z nich jsou v našem týmu. Občas slýchávám, že může býtnáročné mít dva jezdce, kteří bojují spolu a zároveň s jezdci ostatníchtýmů. Ale s tím vůbec nesouhlasím. Když uvnitř týmu pracujeteharmonicky a transparentně, tak mít dva jezdce, kteří dokáží bojovat otitul, je bych řekl přínosem, ne handicapem." Silverstone je v kalendáři F1 tradiční závod. Jaké jsou výhledy pro Ferrari? SD: "Jevždy příjemné závodit v jednom z chrámů mezinárodního motorsportu. Jeto místo, ke kterému máme mimořádný vztah. Froilan Gonzales tam získalpro Scuderii první vítězství v GP v roce 1951. Samozřejmě chceme přidatdalší úspěch, ale víme, že čelíme motivovaným soupeřům, kteří udělajívše. Minulý týden jsme tu měli tři velmi dobré dny testů a myslíme si,že jsme konkurenceschopní. Pro vítězství je třeba skromnosti a udržetse nohama na zemi. Musíme se soustředit na práci a věnovat velkoupozornost detailům. Pokud se nám to podaří, můžeme získat další dobrývýsledek." A nakonec dvě technické věci: budou na voze nové díly a co uděláte s Räikkönenovým motorem, poté co se stalo v Magny-Cours? SD: "Mámeurčité úpravy aerodynamiky a mechaniky, což patří k vývoji F2008. Neníto nic tajného, ale jde o mnoho malých detailů, které všechny dohromadypřispějí k lepšímu výkonu. Co se týče Kimiho motoru, tak s ohledem napravidla, abychom se vyhnuli penalizaci, použijeme novou jednotku,abychom minimalizovali riziko." |
NOVÝ PŘÍSPĚVEK | NASTAVENÍ |
FelippeMassa
Šéf týmu Ferrari bilancoval před GP Velké Británie
Stefano Domenicali: "To je pravda. Připohledu na tato čísla můžeme být spokojeni s tím, co jsme doposuddokázali, ale nesmíme zapomínat, že to nešlo moc hladce. Po cestě jsmeztratili několik důležitých bodů, kvůli nedostatku spolehlivosti nebochybám na všech úrovních. Naše situace v šampionátu mohla být mnohemlepší. Dokonce i během víkendu, kdy byla naše výkonnost mnohem lepšínež našich konkurentů se mohlo stát, že svých cílů nedosáhneme kvůlijednomu malému detailu. Měli jsme štěstí a dokázali jsme Kimiho autodovézt domů. Ale toto varování by nás mělo udržet v ostražitosti."
F2008 je velmi konkurenceschopný na všech tratích. Je to dobré znamení pro zbytek sezóny?
SD: "Toje pravda. Možná je nejpříjemnějším poznatkem z prvních osmi závodůtéto sezóny skutečnost, že vůz byl doposud konkurenceschopný na různýchtypech tratí. Ve srovnání s loňským rokem jsme udělali velký krokvpřed, dokonce i na těch tratích, kde to bylo těžké, jako jsou Monako aMontreal. Dokázali jsme to, protože jsme na tom pracovali při plánovánía vývoji vozu a protože jsme k těmto GP přistoupili jinak než vpředchozích letech, co se nastavení týče. Ale i tak jsme zklamáni, ženavzdory našemu úsilí jsme v těchto závodech nezískali dost. Bylo to zdůvodu našich chyb i kvůli tomu, že podmínky byly trochu mimořádné."
Který konkurent vám dělá větší starosti, McLaren nebo BMW?
SD: "Mámvelký respekt ke všem devíti soupeřům Ferrari, protože vím, kolik úsilívkládají do své denní práce. Myslím, že v bojích na špičce budeme my adva týmy, které jste zmínil. McLaren může mít schované něco v rukávu,co se výkonnosti týče, zatímco BMW prokázalo výsledkovou konzistenci.Co se týče šampionátu jezdců, na seznamu jsou čtyři jezdci. A my jsmerádi, že dva z nich jsou v našem týmu. Občas slýchávám, že může býtnáročné mít dva jezdce, kteří bojují spolu a zároveň s jezdci ostatníchtýmů. Ale s tím vůbec nesouhlasím. Když uvnitř týmu pracujeteharmonicky a transparentně, tak mít dva jezdce, kteří dokáží bojovat otitul, je bych řekl přínosem, ne handicapem."
Silverstone je v kalendáři F1 tradiční závod. Jaké jsou výhledy pro Ferrari?
SD: "Jevždy příjemné závodit v jednom z chrámů mezinárodního motorsportu. Jeto místo, ke kterému máme mimořádný vztah. Froilan Gonzales tam získalpro Scuderii první vítězství v GP v roce 1951. Samozřejmě chceme přidatdalší úspěch, ale víme, že čelíme motivovaným soupeřům, kteří udělajívše. Minulý týden jsme tu měli tři velmi dobré dny testů a myslíme si,že jsme konkurenceschopní. Pro vítězství je třeba skromnosti a udržetse nohama na zemi. Musíme se soustředit na práci a věnovat velkoupozornost detailům. Pokud se nám to podaří, můžeme získat další dobrývýsledek."
A nakonec dvě technické věci: budou na voze nové díly a co uděláte s Räikkönenovým motorem, poté co se stalo v Magny-Cours?
SD: "Mámeurčité úpravy aerodynamiky a mechaniky, což patří k vývoji F2008. Neníto nic tajného, ale jde o mnoho malých detailů, které všechny dohromadypřispějí k lepšímu výkonu. Co se týče Kimiho motoru, tak s ohledem napravidla, abychom se vyhnuli penalizaci, použijeme novou jednotku,abychom minimalizovali riziko."
Vloženo: 01.Červenec 2008 v 16:16.
O autorovi
Upe normalni kluk
Koukni na můj profil
Kategorie
Poslední články
Archív
Přátelé
Návštěvy
© 2006 FelippeMassa | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly