Interiér - Plasty | Auto - Mitsubishi Colt

autor: G.eorg.e | 25.Květen 2008
První co jsem na mém mišákovi změnil, byly plasty, konkrétně jejich barva. Červená není jedna z mých nejoblíbenějších barev, ne že by se mi nelíbila, ale prostě mi nic neříká. Nicméně mě nenepadla žádná, která by kontrastovala právě s červenou.

Černá-stříbrná; Oranžová-modrá; Modrá-žlutá ... to je výčet některých řekl bych dokonalých kontrastů. nicméně k červené mě nic nenapadlo. V úvahu připadaly barvy jako modrá, černá nebo dokonce žlutá. V úvahu připadala taky moje oblíbená oranžová, ale jsem stylista, nechtěl jsem mít barvu auta jinou než interiér.

Na řadu přišla tedy červená. V Globusu měli několik odstínů. Signální červená, Ohnivá červená a Dopravní červená. Po opravdu dlouhém přemýšlení (po Globusu jsem chodil asi 20 minut se třemi barvami spraye a mezi rohlíkama jsem vymýšlel, která se tam hodi nejvíc. Zvítězila Signální. Je to něco mezi ohnivou a dopravní. Dopravní je až moc červená, dopravní mi přijde taková teplá a já nechci mít teplý auto

No barvu jsem přivezl domů, koupil jsem raději 3 - a vyplatilo se .... Na radu kamaráda jsem koupil posléze ještě lak. Část sundávání plastů/opětovného nandání je jedna z nejsložitějších. Chce to opravdu notnou dávku zručnosti, cviku a klidných nervů. Já jsem málem rozpůlil středový panel, protože jsem neodšrouboval jeden šroubek a chtěl jsem to vypáčit Prostě na tohle bacha, shánení plastů u auta jako mám já opravu není jednoduché.

Sundáno máme, všechny plasty do igelitky a šup s nimi do sklepa (pokud nevlastníte box). Nejlepší je samozřejmě bezprašné prostředí, unás v paneláku padla jediná možnost na sklep. Nejprve všechny plasty obrousit šmirglem, já používám v rozmezí hodnot 200-500. Plast (pokud je černý jako v mém případě) divně zbělá, je to strašný pohled. Po důkladném obroušení je nutné plast odmastit a zbavit zbylých částí šmirglu. Co se týče částí, které nechcete strříkat, doporučuji je demontovat, skrývaní je zdouhavé a pokud jej provedete nekvalitně, barvy se potom těžko zbavuje. Konkrétně v mém případě mluvím o mřížkách topení, spínaču a úložných prostor.

Na zemi máme obrovský igelit, větračky otevřené a tak stříkání může začít Konkrétní techniku stříkání zde popisovat nebduu, každý máme svůj styl. Ihned po první vrstvě to skoro vypadá, jako byste nic nestříkali, ale to je dobrě, je potřeba několik vrstev. Nejlepší je všechy plasty stříkat najednou, tím ušetříte hodně barvy. Všechny vrstvy nechte důkladně vytvrdnout. Obzvláště tu poslední. Já jsem to nechal jeden den, bylo to dostačující. Po zatvrdnutí barvy, přichází na řadu opět šmirgl, takzvaný "dokočovák". Měl by být nad 2000. Tím vše jemně obrousíme, otřeme a můžeme připravit pro lak. Já jsem lak nanášel ve třech vrstvách. Lak zabrání otěru některých namáhaných částí a dodá výslednému efektu lesk. Opět nechte vytvrdnout.

Po vytvrdnutí opatrně odstaníme případné kdycí fólie a můžeme opatrně  instalovat demontovné součásti. Kritické je to převážně u  mřížek na topení. Mě se povedlo barvu  poškodit, proto jsem musel  dělat záchranné  práce, ale zatím to nikdo nepoznal

No a nyní už je potřeba jen umístit plasty na své místo. Šrouby dotahujte s citem, ať plast nepraskne, ale zase tak, aby nic nevrzalo. Mě se vše povedlo podle představ a proto Vám můžu ukázat výsledek. Při Vaší práci přeji hodně štěstí
Výsledek předVýsledek po