Jak správně vytvořit profesionální webovou stránku


Vývoj webů je mladý obor, plný mýtů, nepřesností a problémů. Jedním z největších problémů ve vývoji jsou, vývojáři a zákazníci. Vývojáři jsou techničtí fanatici, kteří milují technologie, ale nemají od nich odstup běžného člověka. Na druhé straně stojí zákaznici, tedy ti, co chtějí mít podnikový web, ti zase často přistupují k webu jako k něčemu od techniků, nebo naopak jako k něčemu, co je samozřejmé, co zvládne každý technicky zaměřený mladý student a k čemu není potřeba žádných extra znalostí.
Výsledkem spolupráce průměrného zákazníka s průměrným vývojářem je pak průměrný web, který lze směle nazvat černou dírou, neboli to jsou peníze vyhozené oknem. Na počátku vyhození peněz za zbytečný web bývá často geniální myšlenka řiditele, a jde rovnou do fáze realizace. Pokud chcete vyhodit peníze opravdu velkolepě, nikdy nenechte, aby vám do nápadu mluvil někdo z podniku. Vždyť web, to jsou přece počítače, tak kdo jiný by k tomu měl co říct, než specialisté na počítače a internet v podniku!
Všichni dneska web mají, konkurence ho má, kdo ho nemá, ten jako by byl mrtvý, všichni na tom hodně vydělávají. No a samo sebou musí být rychle a levně. Potřebujeme web, protože ho mají všichni a my ho musíme mít taky. Web musí být pro všechny a musí tam být všechno! Takové zadání je naprosto ideální začátek vyhazování peněz za zbytečný web.
Máme zadání, které nám pomůže vyhodit peníze, a teď musíme najít někoho, kdo to zrealizuje. Pokud máte ve firmě počítačové oddělení, je situace jednoduchá. Oblíbeným autorem podnikových webů, rychlým, levným a téměř vždy dostupným, bývá čerstvý vysokoškolák, který neustále vysedává v podniku u počítače. Za větší prémie to jistě rád profesionálně spíchne, a bude to i rychle.
Firemní web je v první řadě ekonomický nástroj a hlavní slovo by tedy měli mít právě ekonomové. A nejvíc ušetříte, když web udělá jeden mladý člověk. Pokud někde uslyšíte, že tvorba webu potřebuje; analytika, designéra, grafika, programátora, redaktora, testera, atd. nevěřte tomu, to jsou ubohé pověry.
V nouzi nejvyšší si web dokážete udělat sami. Tvorba webu je, stejně jako například vytvoření televizního seriálu, knihy nebo domu, záležitostí několika různých profesí. Výjimky, které zvládnou udělat vše pro kvalitní firemní web, jsou na internetu velmi vzácné a pouze potvrzují pravidlo. Ostatně kolik bylo filmařů, co dokázali napsat scénář i hudbu k filmu, ten zrežírovat, zahrát v něm hlavní roli, sestříhat ho a produkovat?
Firemní web potřebuje stejnou údržbu jako jakákoli jiná věc. Neznamená to, že jej musíte často celý změnit, ale musíte sledovat, jestli dělá to co, od něj čekáte. Jestli přivádí návštěvníky a jestli pomáhá zákazníkům, aby se rádi vraceli. Všechno tohle je potřeba sledovat, vyhodnocovat a reagovat na to.
Konečně máte web, který je naprosto k ničemu a ať jste za něj zaplatili stovku nebo sto tisíc, tak to byly vyhozené podnikové peníze. Nikdo na něj nechodí, a i když na něj někdo přijde, tak tam nic nenajde, a i kdyby našel, tak neví, k čemu mu to bude, a i kdyby mu to k něčemu bylo, tak na vás nenajde mail ani telefon. V obchodu a prodeji vám to nepomůže, k lepšímu postavení na trhu taky ne. Jsou to opravdu vyhozené podnikové peníze. Zbytečný web vznikne tehdy, když zadavatel neví, proč ho chce, pro koho bude a co s ním bude dělat. Zbytečný web vznikne tehdy, když ho necháte udělat nějakému mladému technikovi v podniku jen proto, že chcete ušetřit podniku peníze! Informace, které na webu nikdo nenajde, když je ve vyhledávači hledá, jako by nebyly na internetu vůbec.
Nebo můžete udělat přesný opak a dát peníze do webu, který vašemu podniku přinese veliký zisk, jak to ale udělat? Podívejte se na internetu na vaši konkurenci, která má web s velikou návštěvností, nebo hledejte na internetu jiný web s velikou návštěvností, který se vám líbí a pokud najdete konečně web, který se vám bude mnoho líbit a bude mít i velikou návštěvnost, tak se zajímejte o to, kdo tento web vytvořil. Z díla poznáváme kvalitu tvůrce, reklama může klamat, ale dílo klamat už nemůže o tom to je. Kvalitní web může vytvořit jeden člověk nebo veliká firma, není zde univerzální návod na to, kdo vám podnikový web vytvoří, vše se rychle na internetu mění a co platilo včera, to dneska už platit nemusí!

Ekonomika Ideologie Inteligence Internet Psychoterapie Sobectví Společnost Video  GVKB CZ

Poslední návštěvy