10.Srpen 2009
Autor: GameWorld v 13:44
Recenze hry The Sims 3 ( PavelKilleR )

Nejočekávaněkší hra roku 2009 je tu. Slavná série The Sims je opět tu. Tentokrát je tu už po třetí. Konečně se na nás směje otevřené sousedství a mnoho zajímavých novinek. Přesto nejde o revoluční titul tohoto roku. Hra má hodně vysoké HW nároky a samostatná hra bez datadisku je velmi chudá!.

The Sims je ve svém směru zaměřen na simulaci života a vztahů ve virtuálním Světě. GameWorld tipuje, že letos přinese The Sims společnosti EA Games velké mění!

Hned na začátku vás čeká tvrdá práce ve tvorbě vaší rodiny neboli vašich Simíků. Ve tvorbě postavy přibyl nástroj pro tvorbu rysu obličeji. Stačí kliknout na jakýkoliv úhel na oblyčeji a stisknou tlačítko na myši a pozmění se vám obličej. S tímto nástrojem se mi pracovalo dobře. Za to styly účesů je dosti málo a vývojáři mohli více účesů klidně dodat. To o vaše budoucí šaty je velmi postaráno. Můžete si klidně na vaše šaty udělat vlastní potisky. Potisky si můžete vlastně dělat do všeho, co si koupíte do vašeho baráčku (auto, popelnice, lednice atd..atd..). S tímto nástrojem se můžete velmi vyblbnout a potěší vás i tvorba vlastní barvy.
Mezi hlavní části tvorby postavy patří vlastnosti vašich Simíků. Batole má dvě vlastnosti, dítě tři, dospívající mají čtyři a dospělí mají pět vlastností. Vlastnosti vašich Simíků máte ve svých rukách a je jen na vás, které vlastnosti budou mít vaši Simíci. Jedná se například o životní cíle vaší postavy, které patřejí jen k dospělím Simíkům. Například, když vás Simík je emotivní postava, tak například často pláčou pro spokojenost. Mnoho věcí velmi prožívají. Jejich nálada proto často kolísá mezi body dobré a špatné nálady.

Další systém hry je tedy životní cíl vašeho dospělého Simíka. Jde jen o jednu část přáníčka, které během hry nemůžeme měnit a je jen na vás, jestli si váš Simík splní svůj životní cíl. Pokud životní cíl neboli přání odmítneme, tak můžeme vytvořit nový životní cíl vašeho Simíka. Za splnění cíle můžete pak dostat bonusové penízky, za které si můžete něco koupit. Tímto se pomalinku dostáváme k náladě Simíků. Ve hře se tomu říká NÁLADOVKA SIMÍKŮ. Jde o to, že pokud o svého Simíka dobře pečujete, tak dostanete náladovku, která ovlivňuje náladu vaší postavy. Stačí pouze dodržovat dobrou náladu pod zelenou barvou . Stačí Dopřát vaší postavě dobré jídlo, vyspání se do růžovoučka nebo za dobrou a pohodovou koupel. Bohužel tito náladovky nejsou na pořád, ale jen na nějakou časovou dobu.

Další novinka je ukazatel obtížnosti. Ukazatel se chová podle počtu Simíku o které se musíte starat. Čím více postav, tak tím těší obtížnost hry. Vyzkoušejte se starat například o děti, maminku, tatínka, babičku, musím vám říci, že to není žádná legrace a procházka růžovou zahradou už vůbec ne!.
Co mají Simíci rádi
Ve hře se často setkáte s tím, že vaše postava bude unuděná. Nemusíte se však obávat, pokud vlastníte počítač. Na nic nečekejte a vašeho Simíka posaďte k počítači a on vám bude vděčný. Není špatné vám také připomenout, že vaše postavy musejí také chodit do školy a do práce. Například použiju zaměření na žurnalistu. Pokud chcete být žurnalista, tak musíte trénovat v psaní a někdy je dobré si zajít na fotbal a napsat o tom článek. To kuchař musí zase umět vařit a podobně. K tomu se dostáváme k velké novince celé hry a to je sousedství. Pokud budete mít peníze, tak vám nic nebrání k tomu, abyste se šli projít do města. Například není špatný se projít do parku, do kina. Můžete si i zaplatit například rybářské papíry a jít chytat ryby.

Online The Sims 3
Hned dostanete 1000 SimPoints za které si můžete například koupit více doplňků, jako nábytek a mnoho zajímavých vylepšeních. Bohužel je to všechno. Pokud si chcete užít více možností, tak si vše musíte koupit za reálné peníze. Velká ONLINE novinka také je, že můžete vytvářet v editoru svoje vlastní videa o které se podělíte na internetu s opravdovými hráči, kterým se můžete pochlubit, jak žijí vaši Simíci.
Závěr

The Sims 3 se stal kandidátem na hru roku 2009 a to dosti zaslouženě. Přesto je tu mnoho nedojetých věciček. Samotná hra vám až na pár novinek nepřinese nic evolučního a pokud si chcete užít opravdový The Sims 3, tak si musíte počkat na nový datadisky, které už brzy budou k sehnání a ke stáhnutí zdarma na oficiálních stránkách. Celková hra vás vyjde na 1 300 KČ což je docela dost. Pro ty co nemají k The Sims negativní postoj, tak vás simulační životní hra The Sims 3 potěší. Od PavelKilleR dostává hra 75% a od GameWorld 80% . Dobrá práce.