Píšou se 90. Léta a herní průmysl začíná drtit velká porce té nejlepší hry v té době. Dokonce se spekulovalo, že tato hra, byla vytvořena v prvním herním studiu na Světě. Málo kdo tomu ale uvěřil a je jen otázka jak to vše začalo. Pokud ještě stále nevíte, jaká hra měla nejlepší osud v minulém století, tak vám napovím. Programátor John Carmack se stal v té době králem všech programátorů a s ním i společníci neboli designéři Tom Hall a John Romero. Tento tým stvořil první studio, o které se dokonce začali psát v minulém století i knihy! Pokud stále nevíte, jaká že ta hra byla stvořena, tak vám napovím jméno studia, které bylo tak proslavené. Studio se jmenuje id_Software. A pokud ani teď nevíte, tak vás nebudu trápit. Ne jen v minulém století, ale v tom, ve kterém žijeme, se stává čím dál víc proslulý známý hororový titul Doom.
Určitě plno z vás si teď říkáte při čtení mého článku, že moc přeháním :-), jenomže firma Apogee dopomohla, aby id_software vyšel ven jako opravdový král. Id_software pak mohl v klidu pracovat na 1st person střílečky, který ale nebyl vytvořen id softwarem, ale to nevadí. Novým hardwarovým maniakem se pak stal sám Carmack, který svými hardwarami přemlouval lidi, aby si kupovali nejdostupnější hardware a hlavně hry, které v té době byly podány mistrovsky. Hardware jsem měl namysli jen grafické karty. Hlavní obrovský kus v trhu se objevil, až když id software stvořili první internetovou síť a lan, nebo hraní her po netu či lanu, teď už známý slovo „Multiplayer“ . Nevím co by se stalo a ani na to nechci pomyslet, kdyby id software nestvořili tento virtuální trend. Jo hráči co bychom si počali třeba kdyby Call of Duty 2 neměl multiplayer ?
Pc byl dříve jako platforma! V roce 1990-1991Carmack a Romero pracovali ve Softdisk. Softdisk se zabývala elektronickými přílohy. V této firmě se tři slavní týpkové učili a zkoušeli práci na počítači „Carmack, Romero, Hall“ . Vrcholem v té době byla asi nejznámější hopsačka světa Super Mario Bros na Nintendo. Carmack se naučil vyscroolovat engine z této hry „super mario“ . Velcí kamarádi ze Softdisk pak id software ukázali Nintendu. V tom samém roce 1990 se Carmack a jeho tým spojili ze Scottem Millerem, který vlastnil firmu Apogee software. Poté byla stvořena další legenda Commander Keep. Éra 2D plošinovek se blížila ke konci a na svět mělo přijít něco extra. Wolfestein 3D. Hoši stále vymýšlely nové věci, ale Carmacovi se nelíbili návrhy na nového Dooma a v té době odešel do Apogree Tom Hall. Další zážitek byl z Carmacovo strany Quake 1 a poté Quake 2, který měl už zázračný Multiplayer. A potom přišla další bomba světa. Pro Multiplayer stvořena hra Quake 3 Arena. Bohužel musím oznámit že více informací nemám, ale mohu slíbit se pokusím udělat rozhovor z magazínem Level, kteří podle mě o tomto vědí více a vlastně více Info se nedozvíte na webu, ale na slibovaném herním .pdf magazínu. Opravdu se těžte, jelikož tento článek bude zajímavý a dozvíte se třeba, jak vznikla budoucnost Valve a ostatních Firem.