Onewinger
Recenze
Pátý návrat do tichého města na jednom vysokém kopci k nám připlachtil v poněkud vynoveném moderním stylu. Už dlouho všem kritikům výměna japonského vývojářského týmu za americký (Double Helix) nasadila brouka do hlavy. Ti, jenž testovali americkou verzi hry neustále hlesali, že hra se stala více „americkou“ a ztratila veškerou japonskou historii. Opravdu přišla hra o své kouzlo, podobně jako tomu bylo u kauzy Resident Evil 4?
Hned na začátek můžu říci, že ne. Ba naopak, Homecoming je možná nejlepším dílem celé herní série. A není to jenom neobyčejně kvalitním příběhem plným nečekaných zvratů a překvapení, ale také různorodostí prostředí, grafikou a celým zpracováním hry vůbec.
Zmíněný příběh je typický každému, kdo hrál alespoň jeden díl Silent Hillu. Hlavní hrdina a vojenský veterán Alex Shepherd přichází po několika nočních můrách zkontrolovat svého malého bratra Joshe, všechno se však zvrtne a Alex postupně odhaluje nejenom děsivé tajemství jeho rodiny, ale také svého rodného městečka, které se drasticky mění k horšímu z minuty na minutu. Všude je chaos, lidé mizí a objevují se nechutné příšery. Hlavním tahounem celého příběhu je nepochybně brilantní systém dávkování strachu spojený s pomalým odhalováním všech tajemství. Zažijete nervy drásající pasáže bez jediného nepřítele, ale i nečekané zvraty nebo nástupy těch nejhnusnějších bossů na světě.
S revolucí souvisí kompletní změna ovládání hlavního hrdiny, které je vyřešeno vcelku slušně, a hlavně soubojový systém. Na ten si budete muset zvykat poněkud déle, základem je totiž uhýbání a následný výpad provedený lehkým nebo těžkým úderem. Na každého z nepřátel platí jiná taktika, přemýšlet pak budete speciálně u bossů a větších příšer. Alex je obyčejným člověkem, tudíž mnoho ran nevydrží, proto je opravdu důležité se krycímu systému naučit. Na druhou stranu, voják umí se sekyrou či nožem zacházet rozhodně líp, než jeho kolegové z předchozích dílů. Kromě zbraní pro boj zblízka (nůž, sekyra, ocelová tyč, atp.) se dočkáte i střelných zbraní jako je pistole a brokovnice, ale až do akčnějšího závěru hry bude munice opravdu cenným zbožím, což však celé hře jako celku přidává na realičnosti.
Je třeba také vyvrátit fámy o akčním zaměření celé hry. To určitě není pravda, protože všechno dobré, co znáte ze starších dílů, najdete i zde. Prohledávání města a budov, hledání předmětů potřebných pro postup v příběhu, kombinování předmětů, řešení zapeklitých rébusů. To vše v patřičné dávce, aby se přece jenom někdo nezasekl. I rozhovory s NPC postavami se dočkali změny – mnoho setkání teď probíhá dialogem, kde máte na výběr několik možností. S dialogy i s vašimi vzpomínkami souvisí i větší počet in-game filmečků, které podporují příběh a zároveň vytváří filmovou podívanou. Herní doba se pohybuje někde mezi deseti až patnácti hodinami, ale jelikož má hra tradičně několik variant zakončení dle vašich rozhodnutí, vyšplhá se určitě o několik hodin navíc.
Grafika je rozhodně detailní, ve spolupráci s fyzikálním systémem Havoc je hodně předmětů dokonce i pohyblivých. Postavy působí živě, příšery zase dokonale odpudivě. Potkáte staré známé sestřičky, ale i příšery, kde nepoznáte, co to na vás vlastně útočí. Pro zatuchlé městečko Silent Hill je typická mlha, šero či kouř – to všechno je zpracováno také s dostatečnou kvalitou. Pochvalu si tvůrci zaslouží i za herní prostředí, které je opravdu různorodé – začínáte ve špinavé nemocnici, ale podíváte se i do svého rodného domu, do parku, na hřbitov, na policejní stanici, vaší pozornosti neunikne ani starý známý hotel v Silent Hillu, budete zlézat nekonečným řadem řebříků do jakési propasti, zabojujete si i v městských stokách, v dolech a tak dále. Palec nahoru si zaslouží přechod do takzvaného „Temného světa“, a to v reálném čase. Vše kolem vás zčerná a rozpadne se, přesně jak to bylo ve filmu. Po zvukové stránce dopadl Homecoming víc než dobře. Hudební mistr Akira Yamaoka nezklamal, opět potěšil svými pochmurnými a zároveň jemnými melodiemi.
Hodnocení GameWorld: 85%
Cena hry: 499 KČ
Screeny z hry
Gameplay video