27.Červenec 2009
Autor: GameWorld v 16:55
Team Fortress 2

Konečně je to tu. Po bezmála desetiletém vývoji a několika odkladech vychází konečně revoluční kousek.



Změna plánu.

Team Fortress 2 vznikalo (ještě několik let určitě vznikat bude a to ve formě opravných updatů a patchů). Druhý díl vychází z pevných kořenů prvního dílu, který vyšel roku 1996. Většina z vás si jistě povšimla kosmetických změn ale i herních změn např. odstraněné granáty.



Vzniká tu ale pár otázek.

Proč se po mnohaletém vývoji rozhodli vývojáři zahodit realistickou grafiku a sáhnout po vysoce stylizovaném ztvárnění? Zjistily totiž například, že by si ve skutečnosti soupeřící armády nepostavily základny tak blízko sebe jako zde. Dále také proto, že při tomto výtvarném zpracování daleko lépe rozeznáte různá herní povolání. Na první pohled je přece jasné, co dělá takový Heavy a co třeba Spy.
Vezměte si třeba Medicův léčivý paprsek. Je vidět že léčí a koho léčí. Bylo by tohle možné v reálném zpracování?



Detaily a zase detaily.

Když se podíváte na obrázky kolem, co vás napadne. Nádhera. Jak už to tak bývá, když je něco geniálního, vypadá všechno jaksi samozřejmě, ale je za tím velmi velký kus práce. Grafici z Valve se nechali inspirovat stylem proslaveného Ilustrátora J.C.Leyendeckera, jež už na počátku minulého století svou skvělou kresbou a originálními, které však zároveň zanechávají čistotu a ostrost výsledné siluety. Nádherně však působí i prostředí hry, které je tak originální a skvěle zpracované až oči přecházejí.



Méně je někdy více.

Tak zde vývojáři zvítězili na celé čáře. Proč vytvářet kvanta map, když stačí šest propracovaných.
Ve vývoji jsou samozřejmě další, ale zaměřme se na těch několik hotových. Hra obsahuje vedle klasiky 2Fort, ve které kradete ze soupeřovy základny kufřík v módu CTF. Z ostatních módů zde máme ještě CP. Každá mapa je skvěle stylizovaná a menší počet není vůbec na škodu. Každá mapa má několik možných cest. Klasickou ale třeba nějakou pomalejší, delší cestu. Geniální jsou detaily, jako například projíždějící vlaky na mapě Well. K dokonalosti dovedli vývojáři mapu Hydro, na které ani nevíte kde bude vaše základna.



Devět statečných.

Bez rozdílných postav by tato hra nemohla existovat. Každá z jich zmíněných devíti rozdílných postav má své světlé, ale i stinné stránky. Přednosti i slabiny. Proto je hraní tak vyvážené.Podle mých zkušeností je hraní za takového Heavyho velmi odlišná než za takového Medica, ale spolu si velmi rozumí. Každá z postav má svou adekvátní strategii. Například takový Spy(shodou okolností má oblíbená postava) si může zvolit převlek za člena soupeřova týmu, nebo se udělat neviditelným, až na 10 sekund. Musí se ale obezřetně pohybovat. A takhle to chodí i u ostatních postav. Není to užásné?



Velmi rafinované.

Každá z postav má své bodování, takže i takový Medic, leč zaznamená pomalu nejméně fragů, může vést statistiky. Další výbornou věcí je systém achievementů, tj. úkolů pro každou postavu specifické.
Vývojáři vymysleli také systém Dominací. Pokud někoho několikrát za sebou zabijete, nominujete mu. Pokud ovšem zabije několikrát on vás stává se vaší Nemesis, nad hlavou se mu objeví symbol a můžete se mu pomstít tím že ho zabijete. Potom status Nemesis ztrácí.



Steam.

Samozřejmě že je hra integrovaná do služby Steam. Všechny statistiky, rekordy i vše ostatní je zde zobrazeno. Začátečníci zde získají motivaci, a veteráni zde mohou překonat staré rekordy.
Ve Valve také nemají rádi remízy a proto tým který vyhrává má možnost rychlejších respawnů a respawnů blíže k centru dění. Nevěřily by jste jak to zrychlí hratelnost. Pokud však nastane remíza, započne mód Sudden Death(Náhlá Smrt). Nyní mají všichni jeden život a pokud vás zabijí musíte čekat na další kolo. Pokud ani nyní nenajde hra vítěze objeví se nápis:You are all losers.



Finally.

Blížíme se do finále. Jediné co mě mrzí je absence botů, avšak Team Fortress 2 je tak geniální počin že nechat si ho pro sebe, to by byl hřích. Tato hra přináší do multiplayerových vod svěží vítr.
Geniální grafický styl a hratelnost by měl být zajímavý jak pro ostřílené veterány prvního dílu, tak pro nováčky, nebo příležitostné hráče, o se chtějí jen tak odreagovat. Nebo by jste chtěly více? Ja nic více nepotřebuji a to, co je mi stačí na udělení 95%.

Larwajz

Omlouváme se za zp
 



0 Komentáře: