Räikkönen by letos mohl těžit z nových pravidel a loňské práce týmu | Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen se loni snažil ve spolupráci s Ferrari pozměnit některévlastnosti F2008, které mu bránily v podávání maximálních výkonů.Potíže měl především s nedostatečně zahřátými pneumatikami vkvalifikacích, což by se letos nemuselo opakovat. Hladké pneumatikymají jiné vlastnosti a zároveň by se měly projevit výsledky práceinženýrů, kteří jsou bohatší o loňské zkušenosti.
"Vůzsi můžete změnit hodně podle svých představ a s novými pravidly to budesamozřejmě o trochu obtížnější, kvůli hmotnosti a dalším věcem. Přizměnách záleží na hmotnosti jezdce (kvůli KERS), ale pokud si mámvybrat, určitě preferuji přetáčivost před nedotáčivostí. Velkou rolihrají také pneumatiky," uvedl Räikkönen.
A právě novépneumatiky způsobily větší nárůst přilnavosti vpředu, což vůz přirozeněvede směrem k přetáčivosti. Při návrhu nového vozu F60 navíc inženýřiFerrari aplikovali poznatky z loňského roku, které se u Räikkönenaprojevily pozitivně již v závěru sezóny.
"Celý loňský rok jsmevšichni spolupracovali, chtěli jsme v některých oblastech (vozu) trochuněco jiného, ale v průběhu roku je samozřejmě těžké dělat velké změny.Vyzkoušeli jsme mnoho věcí a probírali jsme záležitosti, které bychomchtěli alespoň vyzkoušet, abychom zjistili, jaké jsou. A za ten celýrok jsme samozřejmě dostali několik nápadů a jak jsem řekl, teďuvidíme, jak fungují," řekl finský pilot.
Räikkönenovi se vroce 2008 vedlo u Ferrari paradoxně hůře než v první sezóně, v kterézískal titul mistra světa, což vysvětlil následovně.
"Udělalijsme několik chybných rozhodnutí a několik chyb. A pak trvalo mocdlouho, než jsme je napravili. Ale nemá smysl hovořit o loňském roce,je to minulost a už to nemůžeme změnit," uzavřel Räikkönen.
Nový monopost Ferrari F60 si Räikkönen poprvé vyzkouší příští týden během testů v Portimau.
"Vůzsi můžete změnit hodně podle svých představ a s novými pravidly to budesamozřejmě o trochu obtížnější, kvůli hmotnosti a dalším věcem. Přizměnách záleží na hmotnosti jezdce (kvůli KERS), ale pokud si mámvybrat, určitě preferuji přetáčivost před nedotáčivostí. Velkou rolihrají také pneumatiky," uvedl Räikkönen.
A právě novépneumatiky způsobily větší nárůst přilnavosti vpředu, což vůz přirozeněvede směrem k přetáčivosti. Při návrhu nového vozu F60 navíc inženýřiFerrari aplikovali poznatky z loňského roku, které se u Räikkönenaprojevily pozitivně již v závěru sezóny.
"Celý loňský rok jsmevšichni spolupracovali, chtěli jsme v některých oblastech (vozu) trochuněco jiného, ale v průběhu roku je samozřejmě těžké dělat velké změny.Vyzkoušeli jsme mnoho věcí a probírali jsme záležitosti, které bychomchtěli alespoň vyzkoušet, abychom zjistili, jaké jsou. A za ten celýrok jsme samozřejmě dostali několik nápadů a jak jsem řekl, teďuvidíme, jak fungují," řekl finský pilot.
Räikkönenovi se vroce 2008 vedlo u Ferrari paradoxně hůře než v první sezóně, v kterézískal titul mistra světa, což vysvětlil následovně.
"Udělalijsme několik chybných rozhodnutí a několik chyb. A pak trvalo mocdlouho, než jsme je napravili. Ale nemá smysl hovořit o loňském roce,je to minulost a už to nemůžeme změnit," uzavřel Räikkönen.
Nový monopost Ferrari F60 si Räikkönen poprvé vyzkouší příští týden během testů v Portimau.
Přidej komentář