S prezidentem Ferrari o titulech, jezdcích, týmové režii a penalizacích | Ferrari
Tým Ferrari má v letošní sezóně příležitost obhájit oba mistrovské tituly, ale jako pravděpodobný se jeví úspěch "pouze" v poháru konstruktérů. Tato situace je možná trochu paradoxní, protože zatímco se Hamilton i Massa letos dopustili mnoha chyb a těžko hodnotit, kdo byl v tomto ohledu jednoznačně lepší, byly to monoposty Ferrari, které trpěly větší nespolehlivostí než vozy konkurenčního McLarenu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo vnímá situaci podobně a dokonce uvedl, že svým jezdcům nic nevytýká: "Snažíme se vyhrát titul s jiným jezdcem než loni a oba nám vyhrávají šampionát konstruktérů. Pokud je tu něco, s čím nemáme problémy, tak jsou to jezdci. Kromě neradostné Räikkönenovy druhé poloviny sezóny, Massa má výjimečnou sezónu."
Kvůli zmíněným Räikkönenovým výsledkům se hodně spekulovalo o příchodu Fernanda Alonsa do Ferrari, ale v Monze tým oznámil prodloužení smlouvy s finským jezdcem do roku 2010, z čehož vyplývá nezměněné jezdecké složení pro další dvě sezóny. Di Montezemolo uvedl, že Alonsa mohl získat "levně" před čtyřmi roky, ale v současnosti je spokojen s jezdeckým složením, které Ferrari má.
Pro Ferrari mají význam samozřejmě oba tituly, ale ten konstruktérský je velmi důležitý z pohledu prodeje silničních vozů.
"Mrzí mě, že jsme v Číně podali z pohledu konkurenceschopnosti náš letošní nejhorší výkon. Ale jsme ve vedení poháru konstruktérů a když v něm zvítězíme, můžeme na naše vozy napsat ´mistři světa.´ Mým cílem bylo na začátku roku vyhrát osm titulů v deseti letech. To nikdo předtím nedokázal," řekl di Montezemolo.
K šampionátu jezdců prezident Ferrari dodal: "Promarnili jsme mnoho příležitostí, měli jsme špatnou spolehlivost, ale jsme pořád tady. A protože se bude šampionát rozhodovat v Brazílii, doufejme, že dokážeme vstřelit gól v devadesáté minutě. Věřím týmu, Kimi je mu k dispozici, Massa je v dobré formě a závodí doma."
Brazilský pilot jede domů se sedmibodovou ztrátou na Hamiltona, která však mohla být ještě o dva body větší, kdyby si s Räikkönenem nevyměnil pozici v závodě v Šanghaji. Týmovou režii zakazují pravidla, takže tato situace vyvolala určité diskuze, ale vzhledem k tomu, že Fin byl z boje o titul již venku, kritika nebyla tak velká.
Di Montezemolovi se pravidlo zakazující týmovou režii nelíbí natolik, že by se ho chtěl zbavit: "Popovídám si o něm s Mosleym, tohoto pokrytectví se musíme zbavit. Důležité je, abyste nepoškodili ostatní. Kromě toho je týmová práce v týmovém sportu jedna z nejlepších věcí. Vzpomeňte si na cyklisty, když jeden druhého vede ve sprintu."
Na současném bodovém stavu obou šampionátů se letos významně podíleli i stewardi prostřednictvím penalizací, které v závodech udělili. Kvůli této skutečnosti čelí FIA dlouhodobě kritice. Di Montezomolo přiznal, že se se stewardy neztotožnil pokaždé, ale ve svém vyjádření pro Gazzettu dello Sport kritizoval v této souvislosti i nové městské okruhy.
"Možná byli někdy trochu moc vybíraví, ale souhlasím s nimi, jinak by totiž v závodech zavládl zmatek. Ale problém představují nové okruhy, nenabízí žádnou podívanou. Stačí jedno Monako," uvedl di Montezemolo.
Přidej komentář