Začátky

12.Květen 2007 | Něco o Porsche

Vše to začalo 3. září 1875 ve Vratislavicích nad Nisou, kde se narodil legendární automobilový konstruktér Ferdinand Porsche (zemřel 30. ledna 1951 ve Sttutgartu).

Ferdinand byl vyučený klempíř a samouk v oboru elektrotechniky. Jako spolupracovník jedné vídeňské továrny na vozy skonstruoval pro světovou výstavu v Paříži v roce 1900 elektroautomobil bez transemisního pohonu.  Jako úspěšnému konstruktérovi mu bylo v roce 1906 svěřeno technické řízení rakouského závodu firmy Daimler.  V roce 1917 se stal jeho generálním ředitelem a od roku 1923 pracoval ve vedení základního závodu v Unterturtheim u Stuttgartu. V roce 1931 založil vlastní automobilovou konstrukční kancelář, která podala přes 1000 patentů v oboru motorových vozidel. Vrcholem konstrukční kanceláře byly pětilitrový kompresorový závodní vůz pro Auto Union, německý lidový vůz (Volkswagen) se vzduchem chlazeným motorem v zádi, Mercedes-Benz 38/250 a další.  Porschemu se také připisuje konstrukce německých tanků Tiger a dalších vojenských vozidel. Během války se Porsche přestěhoval do rakouského města Gmünd, aby unikl bombardování. Po 2. svět. válce byl za konstrukci vojenské techniky odsouzen na 2 roky vězení ve Francii. Po vypršení trestu v roce 1948 za pomocí svého syna Ferryho a dcery Luis skonstruoval svůj vlastní vůz a pojmenoval ho Porsche 348. Toto vůbec první Porsche v historii poháněl čtyřválcový motor Volkswagen. Vůz měl originálně aerodynamicky řešenou karoserii. Z tohoto vozu vznikla řada 356

napsal/a: Terka-Porsche 14:33 Link komentáře (0)




Ferdinand "Ferry" Anton Ernst Porsche, druhé dítě Ferdinanda a Aloisie Porsche, se narodil 19. listopadu 1909 v Německu. Jeho sestra Louise již měla 5 let (1904-1999). Když se Ferry narodil působil jeho otec Ferdinand Porsche jako generální ředitel rakouského závodu firmy Daimler. Ferry byl jedením z prvních zaměstnanců otcovy konstrukční kanceláře, kterou založil ve Stuttgartu v roce 1931. Předtím jeden rok působil ve firmě Bosch.

V otocově firmě přijal post technického dohledu nad projekty motorových vozidel a podílel se na významných projektech (vozy Auto Union, budování Volkswagenu). V roce 1938 byl jmenován zástupcem ředitele celé firmy v sídle firmy v německém Stuttgartu-Zuffeuhausenu. Během války se část podniku přesunula do rakouského města Gmund aby unikla bombardování spojeneckých letadel. Ferry Porsche ale zůstal. Následovalo několik měsíců vězení, kterému neunikl ani jeho otec. Byli obvinění z napomáhání nacistům (vývoj vojenské a další techniky - podíleli se i na vývoji tanků Tiger či vojenské verzi "Brouka"). V červenci 1946 se Ferry Porsche vrátil do rakouského Gmundu, kde dohlížel nad obchody, zatímco jeho otec byl stále vězněn francouzy (ale i tam konstruoval vozy pro Renault). Po navrátu jeho otce začli společne s odborníkem na motory Karlem Rabem (1895-1968) a konstruktérem Erwinem Komendem (1904-1996) vyvíjet lehké sporotvní vozy na základě vozů Volkswagen. Z původních prototipů vznikla řada 356, která si za chvíli dobyla pověst úspěšných sportovních vozů a napomohla firmě získat celosvětou slávu a uznání.

V rakouském Gmundu vzniklo "na koleně" pouhých 52 vozů. V roce 1949 se totiž celá firma přestěhovala zpět do Stuttgartu-Zuffeuhausenu, kde Porsche působí dodnes. Nový začátek ale nebyl lehký, jelikož původní prostory byly ještě stále obsazené američany. První stuttgartské Porsche 356 bylo vyprodukované pod provizorními podmínkami v pronajatých místnostech z karoserie osobního automobilu společnosti Reutter. Ferry, již jako generální ředitel firmy, uzavřel smlouvu s Heinzem Nordhoffem, generálním ředitelem Volkswagenu o dodávání dílů Volkswagenu, z kterých částečně vozy Porsche vznikaly. Po smrti jeho otce v roce 1951 se stal vládcem firmy a zdárně ji mnoho let vedl a přetvořil na silnou a prosperující společnost. Do roku 1990 byl předsedou dozorčí rady firmy Porsche a po své resignaci pokračoval jako čestný předseda až do roku 1998 kdy ve svých 89 letech zemřel.za svůj velký přínos automobilovému průmyslu dosáhl mnoha ocenění. Mezi nejvýznamnější patří "čestný Doktorát Vídeňské Univerzity", "Čestný Profesorský Titul Bádenska-Wutemberska" a mnoho dalších významných ocenění.

napsal/a: Terka-Porsche 14:31 Link komentáře (0)



První Porsche

08.Květen 2007 | Něco o Porsche

První Porsche, které bylo uvedeno již pod značkou Porsche, bylo sice sestrojeno Ferdinandem Porsche až v roce 1948, ale jinak pod neoficiálním názvem bylo již vyrobeno daleko dříve.

Ferdinand Porsche jako technický konstruktér firmy Daimler vyvýjí taky Mercedes SS a SSK.

V roce 1931 zakládá Ferdinand Porsche Konstrukční kancelář Porsche ve Sttutgartu.

1948 - Ferry Porsche a jeho věrní spolupracovníci vyvinuli a zhotovili v Gmündu "První Porsche" typ. 8. června bylo Porsche technicky schváleno. Vzniká tak první sportovní vůz, který nese jméno Porsche. Je to roadster s karoserií z lehkých kovů.

napsal/a: Terka-Porsche 21:58 Link komentáře (0)




1951 - první vítězství Porsche v závodu Le Mans na 24 hodin, jak šťastná to událost, jen profesor Ferdinand Porsche umírá.

1956 - vyroben desetitisící vůz k 25. výročí založení firmy Porsche

napsal/a: Terka-Porsche 21:58 Link komentáře (0)




Již v roce 1961 začíná práce na novém vozu s šesti-válcovým motorem. Syn Ferdinanda Porsche navrhl design tohoto autí.

V září roku 1964 byla zahájena výroba vozu 911....

napsal/a: Terka-Porsche 21:57 Link komentáře (0)




1972 - Porsche se stává akciovou společností (a.s.)

Jů a o dva roky později konečně přichází představení 911 Turbo na pařížském autosalonu.

napsal/a: Terka-Porsche 21:57 Link komentáře (0)




Porsche 959, které bylo vyráběno v omezeném počtu kusů vozů, které vyhrálo Rallye Paris Dakar v roce 1986.

A nová Carrera 4 byla představena v 1988, která byla konstrukčně téměř nová

napsal/a: Terka-Porsche 21:56 Link komentáře (0)




První návrh na Boxster byl představen v roce 1993. Výroba se zahajuje o tři roky později.

napsal/a: Terka-Porsche 21:55 Link komentáře (0)




Model                                Maximální rychlost                  0-100 km/h    

911  Carrera                                  285 km/h                                  5,0 s

911 Carrera S                                293 km/h                                  4,8 s         

911 Carrera Cabriolet                   285 km/h                                  5,2 s

911 Carrera S Cabriolet               293 km/h                                   4,9 s

911 Carrera 4                               280 km/h                                   5,1 s

911 Carrera 4 Cabriolet               280 km/h                                   5,3 s

911 Carrera 4S                             288 km/h                                   4,8 s

911 Carrera 4S Cabriolet            288 km/h                                    4,9 s

911 Turbo                                     310 km/h                                   3,9 s

911 GT3                                       310 km/h                                    4,3 s

 

Boxster                                          258 km/h                                   6,1 s

Boxster S                                       272 km/h                                   5,4 s

 

Cayman                                         258 km/h                                    6,1 s

Cayman S                                      275 km/h                                    6,1 s

 

Cayenne                                        214 km/h                                     9,1 s

Cayenne S                                    242 km/h                                     6,8 s

Cayenne Turbo                            266 km/h                                     5,6 s

Cayenne Turbo S                         270 km/h                                     5,2 s

 

napsal/a: Terka-Porsche 21:42 Link komentáře (0)




Sportovní automobily Porsche řady 911 projdou v roce 2008 velkou úpravou. Nová generace, vždyť vozy dostanou pravděpodobně i převodovky DSG.

V roce 2008 získá Porsche Turbo novou převodovku, která bude pracovat na systému dvojice spojek. Tu známe už z koncernu Volkswagen, kde se nyní nazývá DSG.

Porsche pravděpodobně nahradí touto převodovkou vlastní výrobek Tiptronic, který je proti DSG pomalejší.

napsal/a: Terka-Porsche 21:41 Link komentáře (0)