Opel Kadet | Tuning Car
Ve své domovině si poměrně levný Opel Kadett vysloužil přezdívku „automobil pro mládež a důchodce“. Ti první ho mají jako svůj vůbec první automobil, ti druzí pak jako poslední. Podobně je tomu i u nás.Automobily s tímto názvem se vyráběly kolem padesáti let. Nás nyní zajímá nejvíce rozšířený Opel Kadett poslední generace E, který sjížděl z montážních linek v období 1984 až 1993.
Karoserie
Aerodynamický tvar modelu Opel Kadett dostal v Německu velmi rychle přídomek „vejce bez skořápky“. Něco na tom je, protože starší karoserie tohoto automobilu obvykle vypadají dost nevábně. Důvodem je rez, jíž trpí v prvé řadě prahy dveří, podběhy kol, podvozek a spoilery. Více či méně spolehlivá antikorozní ochrana se na vozech Opel Kadett poprvé objevila až v roce 1988. Typy karoserie jsou hatchback, sedan, kabriolet a kombi. Pokud si chcete pořídit ten poslední, zvlášť pečlivě si prohlédněte zadní dveře: čepy, stírač, elektrické vedení. Kromě toho má kombi oproti ostatním zvýšenou úroveň hluku.Motor a převody
Chronickou nemocí těchto automobilů je nespolehlivé vodní čerpadlo. Jednak dlouho nevydrží, jednak je jeho výměna velmi pracná. Z toho vyplývají také problémy s chlazením motoru. V horším případě může být důsledkem delšího působení vadného čerpadla spálená hlava bloku válců, což je velký problém. Druhou nepříjemností je prosakování oleje z motoru a převodovky. Oba agregáty se jinak chovají spolehlivě a korektně. Pouze vznětový motor neplní očekávání: urputně klepe celým vozem a buší jako parní válec, avšak nemá bohužel jeho sílu.Vnitřek Opelu Kadett je ztvárněn bez jakýchkoli zbytečností – precizně a elegantně. Je pravda, že plastové součástky o sobě dávají poměrně hlasitě vědět, na druhé straně je v každé modifikaci hodně místa, a to i na zadních sedadlech. Snad pouze „košovitá“ přední sedadla se mohou někomu zdát příliš měkká a jejich opěradla příliš úzká.

V interiéru Opelu Kadett je dost místa pro přepravu čtyř cestujících. Nepohodlná jsou snad pouze opěradla, která mohou vadit především osobám se širšími rameny.

Motor automobilu Opel Kadett nepůsobí svým majitelům příliš velké starosti. Mnozí za celou dobu měnili pouze olej a klínový řemen.
Jízdní vlastnosti
Opel Kadett působí za jízdy příjemným dojmem. Dokonce i základní agregát s pouhými 44 kW (60 k) nemá problémy s dosažením rychlosti 170 km/h díky malému aerodynamickému odporu. Podvozek se chová velmi dobře.Koroze, která je největším problémem Kadettu, napadá především nosníky karoserie, prahy, podběhy kol, paraboly světlometů, potrubí brzdové kapaliny a zadní dveře kombi. Vodní čerpadlo je nespolehlivé a špatně utěsněné. Také blok systému zapalování a termostat mají „své mouchy“. Izolace elektrického vedení není příliš kvalitní.
Statistika
V oblasti chladicí soustavy dělá řidičům vrásky na čele chronicky nemocné čerpadlo chladicí kapaliny. Vyvolává přehřátí motoru (zhruba u 60 % všech automobilů). V každém pátém voze se objevují problémy s termostatem. Ani elektrické vybavení není úplně odolné. Nekvalitní elektroinstalace působí závažné problémy zhruba v 50 procentech případů. Značně poruchový je i rozdělovač a startér, ale v tomto ohledu už statistické údaje vycházejí příznivěji. Motory obecně jsou docela spolehlivé. Častěji se přepalují těsnění pod hlavou válců. Ozubený klínový řemen pak poměrně často vyžaduje výměnu.
Místa pro nohy zadních cestujících není nazbyt, ale musíme vzít v úvahu dobu vzniku.

Vedle pětidveřového hatchbacku existoval i třídveřový, dále pak sedan, kombi i kabrio.
Opel Kadett E 1.4 LS (1991) | |
---|---|
Motor | zážehový řadový čtyřválec |
Zdvihový objem (cm3) | 1389 |
Max. výkon (kW/k) | 44/60 |
při otáčkách/min | 5600 |
Max. točivý moment (N.m) | 103 |
při otáčkách/min | 2800 |
Max. rychlost (km/h) | 162 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 14,5 |
Počet převodových stupňů | 5 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 910 |
Zavazadelník (m3) | 0,390 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) | -/-/6,8 |
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) | 3998/1663/1400/- |
Cena | kolem 60 000 Kč |
Opel Kadett (1991) - hodnocení | |
---|---|
+ | prostornost |
+ | zážehové motory |
+ | náchylnost vůči korozi |
- | nízký bezpečnostní standard |
Přidej komentář