Audi R8: první supersport od Audi
Audi r8
Tak a je to tady první supersport od společnosti Audi je realitou a za cenu kolem 3 milionů Kč může být Váš. Supersport Audi R8 byl oficiálně představen na letošním autosalonu v Paříži a podle očekávání se stal obletovanou hvězdou celé výstavy. Audi R8 vychází z konceptu Audi Le Mans quattro, který byl představen již před 3 lety. U konceptu LeMans byl použit motor V10 biturbo FSI o výkonu 449 kW a obsahu 5,0 litru se čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním a přímým vstřikováním benzínu. Ovšem Audi R8 představené v Paříži, bylo překvapivě poháněno jiným, nicméně také skvělým motorem V8 FSI.
Audi R8 je navíc prvním vozem automobilky, jenž má motor umístěn uprostřed. Ingolstadtská automobilka u svého prvního supersportu využila dlouholeté zkušenosti z motoristického sportu a dokázala je zkombinovat s technologickým know-how a vše zabalit do úžasného designu. Výsledkem je dostatečně výkonný, skvěle vypadající a cenově stále ještě relativně střízlivý vůz.
Osmiválec: jasná volba
Jak bylo řečeno výše Audi R8 bude poháněn vysokootáčkovým podélně umístěným osmiválcem s přímým vstřikováním V8 FSI o výkonu 309 kW (420 koní) a objemu 4,2 litru, samozřejmostí je pohon všech čtyř kol systémem quattro. Výkon vozu jistě nebude brzdit ani ultralehká hliníková karoserie vystavěná na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame (poměr 3,8 kg/k). Audi R8 dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za stále slušných 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost se vyšplhá na úctihodných 301 km/h. Nejvyšší točivý momen 430 N.m je k dispozici v rozmezí 4300 – 6000 ot./min, v širokém pásmu 3500 – 7600 ot./min pak neklesá pod 90 procent této hodnoty. Tyto hodnoty nejsou tak skvělé jak se očekávalo, nicméně vůz je takto jasným kompromisem mezi výkoným, nicméně nesportovním S8 a sportovním ale méně výkoným Audi TT.
Co převodovka?
Co se týče převodovky, budou k dispozici dvě varianty. Sériově šestistupňová manuální a na speciální přání pak sekvenční převodovka Audi R tronic, která je ovládaná joystickem na střední konzole a pádly pod volantem. Vůz bude vybaven i známým magnetickým tlumicím systémem Audi magnetic ride, ale bohužel pouze na přání.
Vlezu se tam?
Karoserie vozu je vysoká 1,25 metru a dlouhá 4,43 metru, do šířky pak měří 1.90 metru, rozvor kol pak činí 2,65m. V sériové výbavě jsou k dispozici osmnáctipalcvá kola o rozměru 235/40 vpředu a 285/35 vzadu. Novinkou je výrazná, barevně odlišená část karoserie za předními dveřmi, jenž je příznačně nazvaná sideblade, do které jsou začleněny mohutné vstupy vzduchu a chlazení pro centrálně umistěný osmiválec.
Dojem neřízené střely
Design vozu je ovlivněn umístěním motoru mezi zadní nápravu a sedačky, což zapříčinilo posunutí kabiny o notný kus dopředu. Rozložení hmotnosti je pak v poměru 44 procent na přední a 56 procent na zadní nápravu.
Docela úchvatný pohled se vám nabídne, při nahlédutí do rozměrného zadního okna, skrze které si můžete prohlédnout srdce celého vozu, tedy osmiválcový motor. Tento úžasný zážitek, lze umocnit objednáním LED osvětlení, které Vám umožní obdivovat motor i v noci. Na zadní okno pak navazuje spojler, který se vysouvá jak jinak než automaticky a při pohledu na zadní nárazník jistě každého zaujme dvojice výfuků, jenľ rámují zadní nárazník.
Pohodlný interiér
Uvnitř vozu naleznete kromě nezbytného komfortu pro řidiče i sportovní sedadla, která jsou sériově dodávaná v kombinaci kůže/Alcantara a na přání mohou být vyměněna za sedadla skořepinová, která byla vyvynuta exkluzivně pro R8 výrobcem Quattro GmbH. Zavazadlový prostor pod přední kapotou pojme střízlivých 100 l objemu, ovšem menší zavazadla lze uschovat I v prostoru za sedadly.