Paul Jackson Pollock se narodil 28.ledna 1912 na ranči Watkins ve městě Cody ve Wyomingu, ve Spojených státech. Byl pátým a posledním synem LeRoye Pollocka a Stelly Mac Clurové. Jeho rodiče byli nepraktikující presbyteriáni irsko-skotského původu. Otec byl farmář, zbožňující své řemeslo, které mu však nevynášelo mnoho peněz. Jacksonova matka tkala a příležitostně pracovala jako švadlena. Několik měsíců po Jacksonově narození se rodina přestěhovala do San Diega v Kalifornii. Když bylo Jacksonovi 10 let, odchází jeho bratr Charles do Los Angeles, kde se zapsal na Ortis Art Institut. Mladý Jackson miloval svého bratra a později se jeho prostřednictvím dostal k zájmu o umění. Od té doby se rodina neustále stěhuje. V Arizoně v jedenácti letech poznává pozůstatky kultury amerických indiánů, rituální tance a malby v písku. Mladý chlapec je fascinován tímto uměním spjatým s přírodou a duchovní silou, která z něj vyvěrá. Během léta 1927 pracuje Jackson jako požární hlídka v lesích po pravé straně Velkého Kaňonu. Jackson má problémy ve škole, přesto ho jeho otec vede ke studiu. Jackson se rozhoduje opustit školu a následovat svého bratra Charlese. Na podzim roku 1928 se zapisuje na Manual Arts School v Los Angeles. Základy uměleckého vzdělání mu předává Frederick Schwankovsky. Mladý chlapec si tohoto profesora váží. V Los Angeles potkává Pollock rovněž Philipa Gustona a jiné mladé umělecké rebely, se kterými zakládá ?Journal of Liberty?. Díky polemickému tónu magazínu, který útočí zejména na Manual Arts School, je mladý muž vyloučen ze školy. Mladý muž toho využívá a odjíždí za svými bratry Charlesem a Franckem do New Yorku, zde začíná jeho umělecký život. Zapisuje se na Art Students League, kde navštěvuje přednášky Thomase Harta Bentona, velkého regionalistického malíře. Setkává se s mexickým malířem Orozcem, který jej ovlivnil zejména v oblasti nástěnných fresek. V roce 1932 se mladý umělec stává asistentem na Art Students League. Jackson je prací ve škole vášnivě zaujat. Navštěvuje kurzy kresby, nástěnné malby, litografie malby u Johna Sloana. 1.srpna 1935 vstupuje do rozsáhlého federálního programu pro pomoc umělcům Work Progress Administration (WPA), který pro umělce vytváří pracovní příležitosti a snaží se uplatnit umění ve veřejných stavbách. Díky této relativní finanční jistotě může Jackson rozvíjet a prohlubovat svůj talent. Pomalu se odpoutává od Bentona a zajímá se o revolučního ducha mexických malířů (Orozca, Rivera, Siqueirosy). V ateliéru posledního jmenovaného potkává v rove 1936 malířku Lee Kasnerovou. V té době již Jackson hodně pije. V roce 1937 nastupuje do psychiatrického léčení, aby se zbavil závislosti na alkohol. V roce 1938 ztrácí svou práci u WPA z důvodů opakovaných absencí. Nastupuje na detoxikační kůru v New York Hospital. WPA jej po návratu z nemocnice znovu zaměstnává. V následujícím roce se Pollock podrobuje jungovké psychoanalýze u Josepha L. Hendersona, který konstatuje schizofrenii ne základě příznaků ?silný neklid?, ?inhibice? a ?patologická forma introverze?. Umělec v terapii používá své kresby a léčba mu prospěje. V roce 1940 potkává Pollock Johna Grahama, umělce, mystika, konzervátora muzea a spisovatele. Tento znamenitý muž je znalcem afrických masek a zprostředkuje Pollockovi koncept umělce jako šamana. Malíř znovu získává sebedůvěru a soustřeďuje se na svou uměleckou práci. V roce 1942 se účastní několika kolektivních výstav, které spojují americké a evropské umělce. V roce 1943 se seznamuje s galeristkou Peggy Guggenheimovou, toto setkání znamená počátek nového období v Polloskově tvorbě, období abstrakce. V tomto období začíná být umělcova práce ceněna, jeho plátna jsou žádána na kolektivní výstavy. 25. října 1945 se Jackson Pollock žení s Lee Krasnerovou ve státe New York. V roce 1947 Peggy Guggenheimová odjíždí do Evropy a Pollock podepíše novou smlouvu s galeristkou Betty Parsonovou. Nový ateliér umělci vyhovuje, v roce 1947 vstupuje Pollock do další etapy své tvorby. Sbližuje se s ostatními americkými malíři a začíná požívat dripping, který se brzy stane kultovní technikou. Umělec prochází příznivým obdobím, přestává pít a vášnivě pracuje na svých plátnech. Technika dripping (stékání barvy bez použití štětce po plátně volně položeném na zemi) jej okouzlí a dá mu nevídanou svobodu gesta. Výstavy se množí, avšak Pollock prodává velmi málo pláten. Umělec je přitom slavný(v magazínu Life se objeví titulek ?Je Jackson Pollock největším žijícím malířem?). Úspěch ale Jacksona deprimuje, opět začíná pít a tíseň mu brání v tvorbě. Znovu se účastní skupinových terapií , které se podstupuje až do roku 1953. V té době se zdá, že Pollock ukončil práci s technikou dripping a vrací se k figurativní malbě. Ovšem jeho nová figurativní plátna jsou odmítána kritikou, která je považuje za regresi. Pollock maluje čím dál méně. Od roku 1953 se jeho zdraví zhoršuje a tráví mnohem více času v barech než v ateliéru. V roce 1956 se potkává s modelkou Ruth Klingmanovou, která se stává jeho milenkou. 11.srpna 1956 při návratu z koncertu sjel Pollockův vůz z vozovky a narazil do stromu. Pollock byl na místě mrtev. Tak umírá jeden z největších amerických malířů 20.století.
Dripping = Slovo pochází z anglického slovesa ?to drip?, které znamená ?stékat, kapat?. Označuje zvláštní techniku vyvinutou Jacksonem Pollockem po roce 1947. Malíř během práce na svých obrazech používá tyčky, špachtle, a nože, které namáčí v nádobách s barvami a poté nechá zředěnou barvu skapávat na plátno položené na zemi. Pollock občas vytváří silné polepy (velmi silné nánosy), které modeluje pomocí písku, drceného skla, hřebíků a dalších rozličných materiálů.(To je příčinou nestálosti obrazů a jejich ničení, nestálosti) 4 období tvorby: americký západ, indiáni. Ovlivněn přírodou a mytologií. Going West, Moon Woman(Žena měsíc), The Moon-Woman cuts the circle(Žena měsíc protíná kruh) abstrakce. Mural(1943) jeho 1.první abstraktivní plátno, které vzniklo na objednávku Peggy Guggenheimové. Nástěnná malba(6m délka a 2,5m šířka) určená pro vstupní halu Guggenheimové rezidence na Manhattanu. Pollock se rozhodl malovat na plátno, byl projektem úplně posedlý. -zbavuje se mytologických námětů, ale stále zůstává vztah k přírodě síla, svoboda, nemá střed, perspektivu Eyes in the Heat(Oči ve výhni) podivné, zneklidňující, duch přírody, pozorování očí dripping. Alchemy; Watery Paths (Vybledlá cesta); Silver over Black, White, Yellow, and Red; Number 2; Lavender Mist:Number1; Blue Poles:Number II; Untitled; Postrait and a Dream(Portrét a sen); Greyed Rainbow (Šedivá duha) -naprostá svoboda diváka vidět v obraze věci nebo pocity, které se ho dotýkají -není to změt čar, autor ví co chce udělat - nemá začátek ani konec, donekonečna -odráží vnitřní impulsy Pollocka figurativní malba. Ovlivněna psychoanalýzou