Císařský řez na přání

Tak trochu mě k tomu inspirovala diskuze ohledně (ne)přítomnosti otce u porodu a zároveň i pár zajímavých článků, co jsme na Univerzitě probírali a zajímal by mě váš názor.
Co si myslíte o možnosti císařského řezu na přání? V Česku zatím tato možnost neexistuje a pokud nemáte dobré známé v oboru nebo vážné zdravotní důvody, tak je všem vaše přání jedno.
Na druhou stranu v Rakousku a jiných zemích tato možnost už několik let existuje a zdá se, že ji podle průzkumů využívá čím dál tím více žen.

Myslíte si, že je to dobře? Chtěli by jste aby to bylo možné i v ČR nebo by to podle vás stále měl určovat lékař?

19.01.2012 17:40:43
Myslím, že lidi ze zpovědnice nejsou dostatečně kompetentní k tomu, aby hodnotili problematiku tak odbornou, jakou je zdravotní riziko císařského řezu při porodu
bye-bye 25
19.01.2012 17:30:42
Jsem pro to, aby to šlo.
vybaven
19.01.2012 17:26:39
Ewangelle: Jo, to máš pravdu, je to drahý špás...ale asi bych do toho šla se vším všudy, co to obnáší...Možná že kdybych tady našla nějakého špičkového porodníka, tak ne, ale pochybuju o tom. Zatím se u doktorů setkávám jen s nepochopením a arogancí. Výjimku tvoří jistá pražská nemocnice specializovaná na neuro, tam jsem spokojená moc.
Syal Antilles 25
19.01.2012 17:23:22
libik: Tak to mě by dali císaře 100% protože já už mám od jakživa z porodu fobii
Mína
19.01.2012 17:20:14
Chci aby to bylo na přání!!!Jelokož jsem posera a řvu i u odběru krve ,takže porod bych asi nepřežila a je to i důvod proč NIKDY nechci děti navíc hodně krvácím a blbě se mi zastavuje krev takže....
Mína
19.01.2012 16:38:50
Syal Antilles: Na zdravotnictví tady mám (díky zkušenostem), především ve srovnání s našimi rakouskými sousedy podobný názor jako ty. Na druhou stranu, musela by jsi tam být hlášená a tím pádem i pojištěná, aby jsi tam měla zdravotní péči, protože jinak by jsi se asi nedoplatila (co vím, tak za vyloženě císaře na přání se platí okolo 2000-3000Euro a kdyby jsi tam nebyla pojištěná, tak by jsi si musela uhradit i všechny další náklady).
Ewangelle 20
19.01.2012 16:36:56
No jako že příroda ví, co dělá... ono třeba při vyvolávačce oxytocinem, když do toho budete ještě muset být kvůli monitorování ozev ležet několik hodin v nějaké šílené poloze, ta bolest bude o dost horší, než si "příroda" naplánovala...
achjo
19.01.2012 16:35:18
Sichrhajcka: Plný souhlas.
Ewangelle 20
19.01.2012 16:35:03
Jsem nemocná, takže jestli budu moct mít někdy děti (jestli vůbec), tak pojedu rodit do Rakouska. Bez císaře si to nelajsknu a zdravotnictví v ČR je v takovém stavu, že bych se jim nesvěřila, natož svoje dítě.
Syal Antilles 25
19.01.2012 16:33:38
Byla bych pro. Upřímně mám s přirozenýma porodama stejnej problém jako ty. To, že poslouchám od všech známejch, který si tim prošly, historky, jaký to bylo příšerný, bych ještě ustála, ale v prváku na bakaláři mě dorazilo pár reálnejch obrázků a videí z porodů, který nešly zrovna hladce, a to mě dokonale přesvědčilo o tom, že tohle nikdy nechci zažít. Ano, z psychologickýho hlediska to možná má svůj smysl, na druhou stranu nechápu, proč by ve 21.století ještě měla ženská snášet takovou bolest.
Sichrhajcka 23
19.01.2012 16:19:45
Ewangelle: je pravda, že žena má právo na plánované rodičovství, včetně ukončení nechtěného těhotenství, vybere si porodníka i naprogramuje porod, ale tohle bohužel zatím umožněno není, ale myslím, že pokud je vztah s rodičkou a jejím gynekologem na nějaké úrovni, třeba by se o tom dalo s ním dohodnout, protože rizika obou porodů jsou téměř stejná.
sennoci 40
19.01.2012 16:17:53
pawel
To nezní hnusně, ta bolest má opravdu smysl. Příroda ví, co dělá, nehledě na to, že žena sama má svoje vlastní hormony, který bolest tlumí... to, že do tohohle přirozenýho procesu zasahujou lékaři, má právě za následek démonizaci něčeho tak přirozenýho a ve svým výsledku i krásnýho, jako je narození novýho člověka. Kdyby příroda chtěla, aby se rodilo císařem, dala by dítěti do dělohy nůž, kterým by se mohlo prořezat ven.
Oriq 27
19.01.2012 16:16:52
Jistě. Doktor není žádný polobůh a na jeho rozhodnutí by nemělo záležet vůbec nic.
Každý svobodný člověk by se měl vždy rozhodnout sám a být sám za své rozhodnutí odpovědný!
Doktor by měl akorát tak doporučovat nebo říct ne, tohle neudělám.
Jediná výjimka, kdy by doktor mohl udělat něco bez souhlasu a podle svého uvážení, by měla být v případě, že pacient není schopný komunikovat a je v kritickém stavu. Tady by už ale nesl odpovědnost doktor!
M6E4
19.01.2012 16:14:03
pawel: Jo to jsem někde už slyšela, že to ovlivňuje vazbu mezi nimi a "bezbolestným porodem" může být ten vztah narušen, ale do jaké míry je to pravda nevím.
Ewangelle 20
19.01.2012 16:12:27
BlackRainbow:
Podle posledních zahraničních zkoumání je císař daleko méně rizikový jak pro matku, tak pro dítě a co jsem tak viděla na německých fórech, tak maminy si to celkem pochvalovaly a psaly, že to probíhalo dobře, personál byl ok a že jizva není skoro vidět, ale samozřejmě jsou i protichůdné názory a bude to asi u každého jinak.
Ewangelle 20
19.01.2012 16:10:51
Z psychologickeho hlediska to odemne jako od muze bude znit hnusne, ale ta bolest tam ma smysl a je dulezitym prvkem mezi zenou a ditetem.
pawel
19.01.2012 16:07:02
Co si myslíte o možnosti císařského řezu na přání? V Česku zatím tato možnost neexistuje a pokud nemáte dobré známé v oboru nebo vážné zdravotní důvody, tak je všem vaše přání jedno.
------------
Jde to jednoduše obejít, pokud chceš - zajdeš za psychologem, tomu řekneš, že se děsíš normálního porodu a pak tě vezmou na císaře :).
libik 23
19.01.2012 16:06:45
Nějak nevěřím tomu že takový nepřirozený zásah může být tělu ženy a dítěti prospěšný, pokud se nejedná o nějaké závažnější důvody. To že to tu budou dělat na přání za nějakou peněžní částku je jen otázka času a je mi jasný, že to hodně žen využije. Ale jaké reálné důsledky to skutečně bude mít (jestli nějaké) se dozvíme až za spoustu let... proto bych tomu nevěřila.
BlackRainbow 24
19.01.2012 15:57:46
Ewangelle
V tom případě bych se radši zbavila strachu :o).
Oriq 27
19.01.2012 15:57:15
Myslím si, že je to dobře. Ono ta bolest, natržení hráze, které je časté a tak taky není nic příjemného.
jjojo
19.01.2012 15:56:51
Oriq: Jsou lidé, co mají z klasického porodu naprostou hrůzu (třeba já) a tak to vidí jako možné řešení.
Ewangelle 20
19.01.2012 15:54:33
O tom jsem neslyšela a upřímně řečeno, nešla bych do toho, pokud bych vyloženě nemusela. Nerozumím tomu, proč...
Oriq

Ekonomika Ideologie Inteligence Internet Psychoterapie Sobectví Společnost Video  GVKB CZ

Poslední návštěvy