28.Leden 2008
Moja 'recenze' na Iron Maiden:)

Mno sem měla referát na Iron Maiden do školy xD..

Na světě je mnoho skvělých kapel. Mezi které patří i anglická skupina Iron Maiden, u které by jsme se dneska chvíli pozastavili. Jejich kariéra začala v 70. letech. Kapelu založili roku 1975 baskytarista Steve Harris a kytarista Dave Muurey. V počátcích se obsazení kapely rychle měnilo. Skupinu v té době hlavně ovlivňovala hudba Deep Purple, Judas Priest, Yes, Black Sabbath, Led Zeppelin, Queen a Wishbone Ash. Nyní kapela vystupuje v seskupení-Bruce Dickinson(zpěv) Steve Harris(baskytara) Dave Murray(kytara) Adrian Smith(kytara) Janick Gers(kytara) Nicko McBrain(bicí) Tereza Moravcová(kytara), Barbora Houfková(klávesy). Jejich první album neslo velice originální název "Iron Maiden". Tohle album se umístilo na 4. místě prodávanosti, což se teda sakra divíme, bo my by sme ho daly na první xD!!! Album působí velice uvolněným a hbitým dojmem, člověk se u něj rozhýbe, a zároveň si zlepší náladu. Hlavně nás zaujala písnička Prowler. Hned na první desce jsou slyšet speciální prvky, které Iron Maiden používali i později. Možná je to jenom náš dojem, ale kytara a baskytara se potom oběvuje i na dalších albíčkách. Další album-Killers-bylo vydáno o rok později, a bohužel se neprodávalo tak dobře jako první. Což už vůbec nechápem, bo je to opět povznášející, fenomenální a bůh ví co ještě xD.. Nám osobně se líbí písnička Wratchild. Album už ale není tak uvolňující jako první, působí spíš temným dojmem. V době vydání desky došlo k ale velice smutné události. Náš-buhuhů-Paul Di'Anno propadl kokainu, což ale z mého hlediska není ani tak na škodu, bo ho vystřídal Bruce Dickinson, kterého moje osůbka považuje za nejlepšího zpěváka Iron Maiden. Já osobně ho poslouchala ještě než jsem narazila na Iron Maiden, a moc se mi líbila například jeho písnička Tyranny Of Souls. Ale zpátky k věci. Pod jeho vedením vyšla nová deska The Number Of The Beast. Tahle deska Iron Maiden velice prospěla, jelikož se stala legendární deskou heavy metalu, a zároveň nejznámější deskou Iron Maiden. Ani se nedá říct která z nich je nejlepší, pokoušely jsme se vybrat nejlepší, ale nakone jsme vyjmenovaly všechny xD.. Ale za zmínku určitě stojí The Number Of The Beast, Hallowed By Thy Name, 22 Acacia Avenue a Run To The Hills. Takže velice povedené album, s originální myšlenkou, kladným nábojem a dokonce i předehry písní jsou v porovnání s jinými alby kratší. Bruce Dickinson se tady opravdu vyřádil s hlasem xD.. Takže vlastně ani není žádné překvapení, že se deska vyhoupla na první místo prodejnosti, a její songy obsadily první příčky hitparád. Iron Maiden poté vydali další veleúspěšnou desku-Pieces Of Mind, vela se mi páčila písnička Still Life a The Trooper. Album je typicky Iron Maidenovské, pocity z něj se nedají nijak konkrétně popsat, prostě to nutí k zamyšlení a hlavně k poslechu. I když album získalo opět platinovou desku, nezdá se mi tak dobré jako The Number Of The Beast. No, už vás beztak ty kecy nudí, a tak zbývajících deset alb vemem hopem. Dále následovalo album Pwerslave, s mou oblíneou písniškou 2 Minutes To Midnight. Další bylo vydáno Somewhere In Time, které už ale upadalo do jistého stereotypu. Iron Maiden vydali každý rok nové album, jezdili giga šňůry koncertů, chudáčci byli celí znavení, a písničky si byli vela podobné. Teda to je spoň můj pocit. Od tohodle alba se mi prostě musely líbit všechny, bo byly stejné xD.. Ale konečněěěěě vyšlo album Seventh Son Of A Seventh Son, které je totálně božské xD.. Jako všechny, mno, ale veď detail xD.. Moc se mi odtud líbí Can I Play With Madness. Poprvé se tady objevily klávesy, a album se stalo opět světoznámým. No Prayer For The Dying, které teda nebylo nic moc. Dostalo se totiž jenom na druhé místo prodejnosti :(. Ale písnička Bring Your Doughter...to the Slaughter slavila gyga úspěchy. Napsal ji sám ó veliký Bruce Dickinson, a oběvila se například v Noční Můra v Elm Street. Dále tu je album Fear Of The Dark, a už mě nebaví psát jak bylo všecko úžasné tak to kašlu. Pio tomhle albu se ale stala naprosto úúúděsná věc-Brucíček opustil Maideny, aby mohl zpívat sólo:(. Místo něj si našly nějakého Blazeya Bayleyho, ale ten mě vůbec nezajmá. Jako nebyl špatnej ale prostě ho nenávidím, protoŽe mi nahradil Brůcíčka :(. No jasně že deska byla propadák, šak bez mé lásky to prostě nešlo :(. S ním ještě vydali Virtual XI, což teš stálo za hovno. Naštěstí se nám toho šmejda podařilo vypískat, a na scénu se opět vrátil Božský Bruce 8D.. Vydali desky Brave New World a Dance With Death, které se staly metalovými hity roku xD.. Veď podle mě hrajou spíš do rocku, ale tak nebudu do toho kecat xD.. Na Dance With Death jsou podle ma delší písničky než na ostatních albech, ale dle mého vysoce neodborného názoru to vůbec neubralo na kvalitě. Nejnovější albíčko Iron Maiden je A Metter Of Life And Death, z kerého miluju písničku Reincarnaton of Benjamin Breeg. Aaaaaaaaaaaaa konečně koneeeeec xD.. Snad jsem vás neunudila k smrti mno xD..

Kategorie: Iron Maiden | vložil: BaseballRacquet ¤