blog o hře Gothic 1,2,3 a o životě kolem nás
20.Srpen 2007,17:26
Magie

Jako v každém RPG tak i v Gothicu tvoří magie velkou kapitolu. Kouzla jsou rozdělena do dvou velkých skupin - svitky a runy. Zatímco svitky jsou na jedno použití a vyžadují určitý počet many, runy mají použití nekonečně mnoho, ale krom many potřebují také jistou úroveň magie. Pokud tedy nehodláte nějak výrazně rozšiřovat svoje obzory v magii, budou vám svitky dobrým pomocníkem.

Zmíněné magické úrovně jsou ve slangu hráčů Gothica nazývány magické kruhy. Takových kruhů je ve hře celkem šest. Na začátku hry nemáte samozřejmně žádný. První kruh zahrnuje nejzákladnější kouzla jako například světlo či ohnivý šíp. V dalších kruzích pak kouzla sílí. Ale není vůbec jednoduché se dopracovat na nejvyšší úroveň, jelikož každý postup vyžaduje kvantum dovednostních bodů.

Pokud si někdo myslí, že když má kouzlo například druhého kruhu, které dává určité zranění, že bude dávat tím samým kouzlem na čtvrtém kruhu magie větší zranění, je na omylu. Gothic se opět liší od jiných RPG, kde to takhle je. Kouzla mají pevně stanové hodnoty zranění, trvání apod. a nejdou ničím ovlivnit.

Pro vyvolání určitého kouzla je samozřejmě zapotřebí kouzelné tekutiny, odjakživa zvané many. Many máte na začátku hry jen malinko a zvyšovat její množství můžete jen u mágů, kteří vám to za body dovednosti umožní. Nebo také pomocí lektvarů trvale zvyšujících její hodnotu. Ty je ale velmi těžké najít.

Kouzla se prakticky dělí do pěti skupin. Ohnivá, ledová, Spáčova, nekromantská a ostatní. Ohnivá a ledová jsou snad každému jasná. Spáčova kouzla zahrnují spánek, telekinezi, pyrokinezi atd. Nekromantská kouzla zahrnují vyvolávání příšer. Ostatní jsou spíše užitková jako například světlo.

Čarování kouzla nám poskytuje zajímavé světelné efekty, které by neměly uniknout oku žádného hráče.

Jednorázové/Obnovitelné kouzlo

Také se již dlouho ptáte, co to vlastně znamená? Je to jednoduché... Jednorázové kouzlo je takové, jehož trvání je omezeno pouze velikostí vaší many. Například blesk, nebo telekinenze... naopak obnovitelné kouzlo má "strop" na spotřebu many, např. ledový šíp ubere 1 manu a poté se vypálí...

Délky vyvolávání kouzel

Délky vyvolávání se velice liší a to podle síly kouzla. Ledový šíp je seslán prakticky ihned, naopak na seslání kouzla zmenši nestvůru si počkáte asi 5 sekund... Některá kouzla také mají speciální "nabíjení". Podle délky nabíjení kouzlo působí určitou škodu. Např. ohnivá bouře se na maximální stupeň nabíjí 5 sekund...

Vyvolávací svitky

Svitek armáda temnot vyvolá 3 kostlivé bojovníky a 6 kostlivců.
Svitek vyvolej kostlivce vyvolá jednoho kostlivého bojovníka a 2 kostlivce.
Všimněte si také ceny svitku armáda temnot. Pekelné součíslí 666.
Všechny vámi vyvolané bytosti jdou vaším hrdinou zabít při plném zisku zkušeností (tip Jak získat ke konci hry přes 200 tisíc zkušeností).

Bugy

Kouzla přeměny jdou použít k překonání některých bran. Stačí se postavit dost blízko a všechno spustit.

Strach, ovládnutí, šarm

Tyto kouzla z Bratrstva jsou velice zajímavá, ale spousta lidí je nechápe. Bohužel ani hra nám neposkytuje potřebné informace, např. spotřeba many u Ovládnutí. To činí 2 many/sec. Délka sesílání tohoto kouzla se dost liší a to podle síly ovládané osoby. Tak třeba Lee, silné NPC, trvá asi 48 sekund, což chce zhruba 96 many. U tohoto kouzla také platí pravidlo, že ať kdokoliv na vašeho hrdinu zaútočí, ovládání se přeruší a hra se vrátí do hlavy našeho hrdiny... ovládaná postava se také nesmí od hrdiny příliš vzdálit, jinak se spojení přeruší. Na ohrožení spojení jste varování zeleným poblikáváním obrazovky. Do vaší postavy se dá navrátit i klávesou Enter.

Strach je kouzlo spíše pro zábavu. Působí pouze na slabé NPC (novic atd.). Po seslání kouzla lidé v okolí utečou hrůzou.

Šarm je docela užitečné kouzlo. Pokud se na vás někdo chystá zaútočit, či je nepřátelsky naladěn (např. když mu vlezete do chatrče), šarm z něj udělá vašeho přítele. Tohle kouzlo se dost hodí např. při úkolu roznášení vody rolníkům a následné agresi Leftyho.

Svitky navíc

Jediná příšera, která vlastní svitek, je kostěný mág. Můžete získat svitek vyvolání kostlivce, pokud však mága zabijete rychle (tj. nestihne je vyplýtvat). Také některé NPC vám za splnění úkolu, nebo jen tak, darují různé svitky.

Světlo

Určitě velice zajímavé a užitečné kouzlo. Osvětlí vaší postavu a blízké okolí. Trvání tohoto kouzla je přesně 5 minut.

Zapálení

Pokud je u svitku napsáno "poškození ohněm", není to pro srandu králíkům. Tyto kouzla nejen že zraní postavu svým účinkem, ale dále jí působí škodu ohněm (v závislosti na odolnosti proti ohni). Zapálena je každá postava, nicméně efektu hořícího strašáka (postava se zmítá v plamenech a není schopna akce) se dočkáme pouze tehdy, když zasáhneme pohybující se cíl. Pokud tedy někdo stojí a my jej trefíme, bude schopen nám útok vrátit...

Další

Pokud sesíláme kouzlo, jehož sesílání trvá trošku déle a někdo do nás sekne, musíme začít sesílat znovu od začátku, bez návratu many... sesílejte tedy kouzlo co nejdále od potencionálního útočníka.
 
vloženo Corristo
Permalink ¤