28.Červenec 2009
Autor: GameWorld v 16:36
Krátky popis:
Článek o Vrchol Světové třídy.GW ( PavelKilleR )

Článek:
Vrchol Světové třídy. Alan jak vše bylo! Historické recenze GW

Mám chuť trochu zavzpomínat na minulost na herním magazínu a představit vám nejznámější tři tituly her, které svým šarmem hrají určitou roli v novém virtuálním prostředí, ve kterém žijeme. Tři rozdílné tituly her. Tři rozdílné příběhy, ale přeci mají jedno společné. Jsou to hry, které se dostaly do síně slávy a možná žádna novinka v prostředí ve kterém žijeme, je nedokáže nahradit. Pokud li nepočítáme grafiku. Tyto Tři hry kdysi dávno byly na GameWorld mezi prvními recenzemi a v té době jsem ještě věděl málo, ale hlavní bylo, že mě tyto tři hry natolik bavili, že vám je musím opět připomenout. Doufám, že tento článek budete brát jako připomínku na hry, které se začínají ztrácet a že tento článek nebudete brat ve špatném smyslu slova., jelikož to nemám v úmyslu.

Metal Gear Solid

Je to už pár let co na Playstation 1 jsme si koupili demo cédéčko a v něm nalezli trailer k nové hře Metal Gear Solid a měsíc na to první demo. Už při ukázce na demu jsem věděl, že tahle hra bude mít vše, co jsem celou dobu na Playstation 1 hledal. Určitě nejsem sám, který ihned po vydání celé verze šel do obchodu pro tuhle pecku, kde váš hrdina má teď už známou přezdívku ( Solid Snake ). Už na začátku po ukázce jsem si uvědomil, že špion ze kterým hraju, je opravdový bojovník ze špatnou minulostí, kterou dokáže překonat, pouze pokud bude spolupracovat a ihned se objevil příběh, který má opravdu hlavu a patu. Váš úkol je poněkud jednoduchý, zabránit teroristům, vydírající Americkou vládu aby odpálili jadernou raketu. Bohu dík úkol jednoduchý jen na pohled hráče. Už po ukázce od vstupu z výtahu však zjistíte, že to asi nebude lehký oříšek a potkáte prvního bojovníka Revolvera Ocelota, který má vliv na každý nový díl. Celý děj se začne odehrávat na Aljašce. Pokud si myslíte, že vás hlavní úkol je rozdrtil arzenálem a svým karatem všechny bojovníky, tak se mýlíte, ba naopak váš hlavní úkol je se vojákům co nejvíce vyhýbat a chovat se jako opravdový špion. Vývojáři tedy museli vymyslet systém, který by vás přemlouval plnit úkoly a tak vznikl radar a hlavně volání teroristů o pomoc. Hned na začátku vás čeká jen vaše karate a pokud spustíte alarm, tak vás možná čeká hrobeček. Prostě dobře vymyšlený systém, který asi všechny překvapil. V této hře nechybí ani vtip teroristů, který též je příjemným systémem hry. Náhle zjistíte, že Metal Gear Solid je Ďábelská akční střílečka z neuvěřitelným dabingem, grafikou a hlavně příběhem, který má málo jaká hra a možná nikdy mít nebude. Pro mě je Metal Gear Solid zážitkem na který nikdy nezapomenu a patří v mém srdci na prvním místě mezi hrami.

Resident Evil

Racoon City. Klidné městečko, které patří mezi nejoblíbenější města. Bohužel v posledních pár dnech se z klidného města stává jedna velká kritika a také první volání o nouzovou pomoc. Nikdo neví oč přesně jde a proto je vyslán nejlepší tým Bravo do akce k horám, aby prozkoumali okolí a nahlásili zprávu, že je všechno v pořádku. Bohužel Bravo tým ne že nenahlásil žádnou zprávu, ale také se vypařili ze Světa a tak přihází nový tým Alpha, kde nesmějí chybět hrdinové jak všech dílů tak i ve filmovém zpracování. Jedná se o Chrise Redfielda a Jill Valentine a hned na začátku si můžete vybrat, ze kterým hrdinou budete hrát. Už při druhé ukázce hry po vstupu ze sálu zjistíte, že hlavní úkol se začne stávat hororem, který by mohl klidně být i sen, ale bohužel není to sen a rozežrané chodící monstra mají prostě hlad a co s tím asi uděláte? To je už na vás. Náhle zjistíte, že všechno je špatně a že viníkem je známá společnost Umbrella . V době vytvoření perfektního příběhu plných zápletek zjistíte, že se jedná o nejlepší hororový scénář, který je teď už ToP! K tomu přidejme nejlepší dostupnou grafiku, zvuky které jsme mohli na konzoly sehnat. Při vší ústě stojí za zapamatování teď už nejznámější a nejslavnější výrobce světa-CAPCOM. Kdyby totiž si do ruky vzali jiní vývojáři hru, tak by to určitě byl masakr, který by se nikdy nedostal, tam kde je. Resident Evil a CAPCOM se ihned stali nejvíce diskutovanou hrou a výrobcem na Světě. Do teďka se vždy píše jen o CAPCOM ať už ve špatném, nebo v dobrém. Je pravda, že nové díly už nepřipomínají hru, na kterou jsme byly zvyklí, ale spíše graficky dobře vypadající propadák. Málo kde uslyšíte chodící mrtvolku, ale spíše jaký si dav lidí, kteří mají jen místo mozku cibuli, která vás rozpláče nad vším co CAPCOM v posledních letech pokazili. Jediná věc je přeci jen zachránila a to nový film od CAPCOM. Alespoň tak.

Half Life

O Valve se psalo ještě dříve než vůbec na venek první známý díl celé ságy Half Life a nebudem si nalhávat, když napíši že Valve se bude diskutovat vždy nejvíce. Píše se rok 1996 a bývalí zaměstnanec Microsoftu Gabe Newell začíná pracovat na projektu jménem Half Life. Hra měla mít vlastní engine, ale ukázalo se, že by to nemělo smysl a tak jsme se dopracovali k tomu, že engine je přepracovaný z Quake 2. Half life spatřil opravdově světlo až v roce 1998, kdy byl v každém časopisu na titulních stránkách jako král všech her. Hra se stala králem díky šarmu, grafikou a neuvěřitelnou atmosférou, kde jsme museli i přemýšlet na rozdíl u jiných her. Hra měla dokonce bombastický příběh plný zvratů. K tomu přidejme pana Doktora Freemena a jeho arzenál zbraní. Přitom slyvný Gordon Freeman byl kdysi dávno učitel, který učil jste ve Vídeňské univerzitě, jak jinak než Fyziku. Po dopisu z vlády jste však vyslán na průzkum látek, o kterých nemá nikdo ani páru. Tak tedy hurá doktore do Black Mesa. Neznámá látka se měla ve skutečnosti proměnit a rozpadnou, ale bohužel to tak nebylo. Látka při zkoumání začínala mutovat. V reaktoru se objevilo neuvěřitelné množství energie, které dopomohlo mutaci. Teď je z krásné laboratoři v Black Mesa jen mutující oblast a vy jako viník, který ve skutečnosti za nic nemůže. Samotná hra však vývojářům pro slávu nestačila a proto se začlo pracovat na patchu nazývaným Half Life : Opposing Force, Team Fortress a poté Counter Strike. Američan a japonec spojili síly a vytvořili modifikaci Counter strike, která je též asi nejslavnější multiplayer a asi i zůstane. Američan Cliffe a japonec Gooseman stvořili v roce 1999 to, co hraje teď skoro každý multiplayerový maniak. Hra, která zná hranice jen pro teroristy a policisti a vaší taktikou, která pokud nesplňuje požadavky, tak jednoduše nemáte šanci se propracovat například do klanů a vyhrát každou ligu. Největší revoluci pak zařídila společnost STEAM. A jakou že vidím budoucnost já osobně Valve. Není třeba psát, jelikož Valve a STEAM mají o budoucnost postaráno a já věřím v nových úspechů, ať už Half Life nebo Counter strike.

Závěr článku

Já doufám, že článek se povedl a že jsem na malou chvíli opět zviditelnil 3 nejznámější hry na Světě. Metal Gear Solid, Resident Evil a Half life udělali v minulosti krok dopředu, bez kterého bychom nehráli to, co hrajeme teď. Jakou budoucnost udělají vývojáři známým hrám nechme na nich. Například Metal Gear Solid a Half life jdou stále kupředu a stále se o nich píše v hezkém i teď. To bohužel nemůžu napsat například o nové sérii Resident Evil 4 a 5 která je čím dál více kritizována, ale záleží jen na vás jaký si uděláte obrázek. Jedno mají tyto hry společné a to je sláva. Ať už hra bude mít více chyb, tak stejně se tyto 3 hry budou hrát na Celém Světě a já si myslím že Legendy neumírají!