14.Září 2008
Autor: el-sHy v 06:51


Budou kříženci mezi autem, motorkou nebo skútrem za pár let brázditnaše silnice? Automobiloví konstruktéři a designéři v nich vidí velkýpotenciál. Tyto stroje, které je těžké zařadit, spojují dohromadykomfort s praktičností a výkon s energetickou úsporností.

KTM a její silniční F1
Rakouská společnost,specializovaná na závodní motorky, se nedávno vrhla do automobilovéarény se svým X-Bow, dvousedadlovým roadsterem dlouhým 3,6 metru. Kespolupráci přizvala italskou značku Dallara. Karosérie je vyrobena zvláken uhlíku, čímž se hmotnost vozu dostala pod 750 kg. Pod kapotou seukrývá dvoulitrový benzinový motor TFSi značky Audi disponující výkonem240 koní při 5 500 otáčkách za minutu. Pak nepřekvapí, že zrychlení z 0na 100 km dosáhne už po 3,9 sekundách. Odvážlivci, kteří chtějí totooranžovočerné žihadlo bez střechy a s téměř neexistujícím čelním sklemzkrotit, by neměli do kokpitu nasedat bez ochranné přilby. KTMpředpokládá výrobu 1 000 kusů za rok za jednotnou cenu 46 000 euro(1,058 milionu Kč).
Carver One: trochu auto, trochu moto
Tato trojkolka se zastavila někde na poloviční cestě mezi autem a motorkou. Motor Daihatsu o objemu 660 cm3 s turbem pohání 650 kg vážící stroj rychlostí 182 km/h, při zakoupení speciálního výkonnostního kitu až 225 km/h. Při jízdě do zatáčky se naklání kabina s předním kolem, aby kompenzovala odstředivou sílu. Není od věci podotknout, že otcem tohoto nevšedního stroje je Chris van den Brink, letecký inženýr...  
DN-01: moto-skútr v režii Hondy
Těžko říct, cona první pohled připomíná víc - spojuje výkonnost sportovní motorky apohodlné řízení velkého městského skútru. Na první pohled zaujme nízkoua elegantní siluetou a protáhlým agresivním, jakoby žraločím předkem.Upoutají i nebývale velká 17palcová kola. Navzdory svým 270 kilům váhys plnou nádrží a svému futuristickému vzhledu nabízí pouze průměrnoudynamiku. O pohon se stará dvouválcový motor Honda Deauville o objemu680cm3 a obdařený 60 koňskými silami.
Aby usnadnil její ovládaní, japonský výrobce ji vybavilnovátorskou technologií ukrývající se pod názvem Human FriendlyTransmission (HFT), což není nic jiného než automatická převodovka promotocykly vycházející z hydraulicko-mechanické převodovky s plynuleměnitelným převodem. Tento systém nabízí funkce Drive pro normálnízpůsob jízdy a Sport pro dynamičtější řízení s akčnějším řazenímrychlostí nebo manuální režim se šesti rychlostními stupni.
Jak motorkáři, tak milovníci skútrů určitě ocení agresivní ainovovaný vzhled DN-01, ABS a parkovací brzdy, motorkáři asi budoupostrádat více místa na zavazadla. Cena byla stanovena na 11 990 euro(275 tisíc Kč).
Ken Okuyama K.O7 a K.O8: superauta zredukovaná na minimum
Bývalý designový ředitel Pininfariny Ken Okuyama se proslavil svými návrhy slavného Ferrari Enzo a naprosto unikátní skvost P4/5.V současné době pod svým vlastním jménem uvádí na trh prvních dvacetmodelů těchto roadmasterů zredukovaných na nejvyšší možnou míru. Přivýběru materiálu sáhl po hliníku a uhlíkovém vláknu. Motor je japonsképrovenience, u K.07 je to dvoulitrový čtyřválec o síle 240 koní,zatímco verze kupé K.08 disponuje elektrickým 100kilowatovým motorem,napájeným bateriemi Lithium-Ion, který umožňuje dojezd 160 kilometrů.Jeho míry jsou přímo výstavní - K.07 je dlouhý 3,58 metru, široký 1,85metru a na výšku má 1,10 metru při hmotnosti 750 kg. Každý z modelů jevybaven mechanickým chronografem speciálně vytvořeným firmou TAG Heuer.
Lumeneo Smera: auto-skútr
Jeho míry - 2,40metru délky a 80 centimetrů šířky - dokazují, že se jedná o opravduvelmi skladné vozítko. Je určeno dvěma osobám, sedadla jsou za sebou vtandemu a na zadním je možné umístit dětskou sedačku. Při použitídruhého sedadla se objem kufru zmenší na 70 litrů, po sklopení lzevyužít prostor 150 litrů. Interiér je pokryt jemnou kůží a velkoryseřešená okna dovolují kochat se při jízdě panoramatickým výhledem.Řidiči pomáhá v ovládání vozu elektronický systém, který podledynamických parametrů vozu, oblouku zatáčky, způsobu řízení a stavuvozovky okamžitě vyhodnocuje optimální naklonění v zatáčce. Smera vesvých útrobách ukrývá dva elektrické motory 'brushless'', nabízejícízrychlení z 0 na 100 km za 8 sekund. Při svých miniaturních rozměrechpřekvapí rychlostí až 130 km/h a dojezdem 150 kilometrů. Rodinnáfrancouzská firma Lumeneo v roce 2009 počítá s výrobou 250 kusů. Cenabyla předběžně stanovena na 20 tisíc euro (460 tisíc Kč), ale nákladyby se měly rychle vrátit - ujetí 100 kilometrů vyjde na zanedbatelných0,70 eura.
Peraves MonoTracer: kříženec motorky a auta
Podvozekpřipomíná motorku, zatímco k autu odkazuje uzavřený kokpit, kterýdovoluje pohodlné řízení tohoto nadupaného stroje, zároveň sportovníhoa úsporného (3,62 l /100 km) a vynikajícího miniaturními rozměry. Nasilnici je schopen to rozjet rychlostí až 250 km/h a zatáčky klopí na52°. Pod kapotou tohohle 3,60 metru dlouhého čtyřválce bije srdcemotoru ze stáje BMW o síle 130 koní, se kterým je zrychlení z0 na 100 km/h za 4,8 sekundy hračkou. Poprvé byl veřejnosti představenna autosalonu v Ženevě a v příštím roce je naplánována výroba 100 kusův ceně 49 750 eur (1,15 milionu Kč).

Čtěte také

 



0 Komentáře: