05.Červen 2007,16:07
První vozidla byla parní stroj poháněl, pak elektrická vozidla byla produkována malým množstvím výrobců. Pozdnější na benzínu (benzín) a dieselové motory byli realizováni.

Pára-hnaný self poháněl vozidla byl vymyšlen v pozdní 18. století. Nicolas-Joseph Cugnot úspěšně demonstroval takový vozidlo jak brzy jak 1769.

Cugnot vynález zpočátku viděl malou aplikaci v jeho domorodci Franciea centrum inovace přešli na Británii, kde Richard Trevithick byl běh pára-kočár v 1801. Taková vozidla si užila módy na nějaký čas, a přes příští desetiletí takové inovace jako ruční brzdy, multi-urychlit přenosy a zlepšenou rychlost a řízení bylo vyvinuto. Někteří byli komerčně úspěšní v poskytovat masovou přepravu, až do reakce proti těm velká rychlá vozidla vyústila v přijetí zákonů že samohybná vozidla na veřejných silnicích v Británii musí být pokračoval mužem pěšky mávat červenou vlajkou a troubit na roh (!). Toto účinně zabilo silniční automatický vývoj ve V. Británii pro většinu ze zbytku 19. století, zatímco vynálezcové a inženýři přesunuli jejich úsilí na zlepšení v železničních lokomotivách. Právo rudé vlajky nebylo zrušené until 1896.

To je obecně prohlašoval, že první automobily s benzínem poháněly vnitřní spalování motory byly dokončeny téměř současně v 1886 Německými vynálezci pracovat nezávisle, Gottlieb Daimler na 3 červenec 1886 v Mannheim a pozdnější Karl Benz a Wilhelm Maybach v Stuttgart. Hlavní průlom šel s historickou jízdou Berty Benzové v 1888. Pára, elektrický, a benzín poháněl auta soutěžil o dekády, s benzínem spalovací motory dosahovat dominence v 1910s.

První automobil jasný v Spojené státy byly poskytovány k Oliverovi Evansi v 1789; v 1804 Evens demonstroval jeho první úspěšné samohybné vozidlo, který ne jen byl první automobil v USA ale byl také první obojživelné vozidlojak jeho pára-hnané vozidlo bylo schopné cestovat na kolech na souši a přes vodní kolo ve vodě. Na 5. listopadu, 1895, George B. Selden byl udělen patent Spojených států pro dvoudobý automobilní motor. Tento patent dělal více překážet než povzbudit vývoj aut v USA až do toho byl převrácen na výzvě Henry brodem.

Velké měřítko, výroba-vyrábění linky dostupných automobilů bylo debutoval Oldsmobile v 1902, pak velmi rozšířený Henry brodem v 1910s. Brzy automobily byly často odkazoval se na jak ' horseless kočáry , který dává nějakou myšlenku na jejich design.

Cadillac představil elektřinu-self předkrm v 1911. Toto zařízení velmi pomáhalo snadnosti používání a popularitě interního hořeního motorového auta.

1934 viděl zavedení pohonu předního kola Citroën se startem jejich Tah Avant.

Alternativní paliva pro benzín (nebo benzín) motor byli kolem na mnoho let. Během 2. světové války, svítiplyn byl používán. Methanol a ethylalkohol (alkoholy) jsou používány jako rozšiřovače benzínu v některých zemích, pozoruhodně v Austrálii a Spojených státech. Methanol je často používán jako palivo pro závodní auta.

Automobily změnily svět s příchodem osobní rychlé přepravy. Automobil měl particulary silný dopad na Americe.

V mnohých zemích, bohatá zásoba zemního plynu viděla metanový plyn prodával jak stlačoval zemní plyn (CNG) a propane prodával jak liquified ropný plyn (LPG) podél benzínu a motorových naft od sedmdesátých lét. Zatímco standardní automobilový motor bude běžet na tyto paliva, tam jsou některé rozdíly výkonu, pozoruhodně ztráta moci, náležitý k pomalejšímu spalování alternativních paliv. Ztráta síly může často být se snížil nebo odstranil tím, že retuning zapálení motoru nebo kování elektronické dvojí palivo systém zapálení, který kompenzuje pomalejší hořící palivo. Potřeba vybavit benzinové pumpy a vozidla s tlakovými nádobami držet tyto plynná paliva a více přísná bezpečnostní vyšetření znamená, že oni jsou jen úsporní ve vysoké vzdálenosti vozidla nebo jestliže tam jsou instalační stimuly. Oni jsou nejvíce úsporní kde benzín má vysoké daně a alternativní paliva dělají ne.

Mnoho palet automobilových závodů (také volal motoristické proběhnutí) všeobecně představovat jeden z nejpopulárnějších kategorií sportu na světě.


Bezpečí

Nehody se zdají jak starý jako vozidla automobilu sám. Joseph Cugnot rozbil jeho páru-poháněl “Fardier” proti zdi v 1770. První zaznamenaná automobilní osudovost byl Henry Bliss na 13. září, 1899 v New York, New York.

Každé roční tisíce lidí jsou zabity v provozu, jeden tím, že narazí do něčeho, nebo tím, že je rozbitý do. Hlavní faktory v nehodách zahrnují řízení pod vlivem alkoholu nebo ostatními drogami, nepozorný hnací, vyčerpané řízení, rizika silnice takový jako sníh, díry a zvířata, a bezohlednost za volantem. Zvláštní ochranné rysy byly zastavěné do aut po celá léta (někteří pro bezpečnost obyvatelů auta jediný, někteří pro bezpečnost jiných):


Absolutní, Anti-uzamknout systém brzdění, který předejde autu od klouzat
Airbags, který nahustit ve srážce ztlumit náraz hlavy na palubní desce
Elektronický stabilní program, ESP.
mačkat zóny, který chrání dopad, když auto udeří do něčeho
bezpečnostní pásy (nebo bezpečnostní pásy), který tajit osobu před bytím hozený útočník
stavba klece

Tam jsou standardní testy pro bezpečnost v nových automobilech, jako EuroNCAP. Přes tyto technologické pokroky, smrtelná oběť autonehod zůstane vysoká: asi 40,000 lidí zemře jako každý rok v USA, číslo který se zvětší každoročně v souladu s narůstajícím obyvatelstvem a zvýšeným cestováním (ačkoli míra na capita a na míle cestovala po poklesech pevně), a podobné číslo v Evropě. Mnohem vyšší množství výsledku nehod v trvalý handicap.
Viz též Nebezpečný při nějaké rychlosti Ralph Nader


Obnovitelná energie a budoucnost

S těžkými daněmi z paliva, zvláště v Evropě, se přitahovat environmentální práva v Spojených státech, zvláště v Kaliforniia možnosti dalších omezení skleníkotvorného plynu emise, práce na alternativních energetických soustavách pro vozidla pokračuje.

Nafta- hnaná auta mohou běžet s malý nebo žádná modifikace na 100 % čistý biodiesel, palivo vyrobené z rostlinných olejů. Mnoho aut, která nyní spotřebují benzín může běžet na ethylalkohol, palivo dělalo z cukrů rostliny. Většina aut, která jsou navržená k útoku na benzín je schopné běhu s 15 % ethylalkohol se mísil v, a s malým amout redesign, benzín-hnaná vozidla mohou běžet na koncentrace ethylalkoholu jak vysoce jak 85 %.

Pokusy o stavbu životaschopný baterie- hnaná elektrická vozidla pokračovala skrz devadesátá léta (pozoruhodně Motory generála s EV1), ale cena, rychlost a nižší hnací rozsah nutili je unviable.

Current bádá a vývoj je koncentrován na”hybridní” vozidla, která používají oba elektrický a spalování (znečišťovací) síla a dlouhodobá úsilí jsou umístění kolem elektrických vozidel poháněných palivovými články.

Jiné alternativy být prozkoumán zahrnovat metanový plyn a vodík-hořící vozidla, palivové články, a vyrovnat skrytou energii stlačeného vzduchu (viz Motor vzduchu).
 
vložil: h-amman
Permalink ¤


0 Komentáře: