přeji hezke počteni

02.Duben 2009

Můj pejsek

www.kanarska-doga-sara.webgarden.cz

12.Duben 2008

MAX CARS ŠKOLA SMYKU LETIŠTĚ DLOUHÁ LHOTA U PŘÍBRAMI

CHCETE JEZDIT S VĚTŠÍM POCITEM BEZPEČÍ ?
Chcete se naučit ovládat svůj vůz ve ztížených klimatických podmínkách a v krizových situacích, se kterými se můžete na silnicích kdykoliv setkat ?
Přihlašte se na Kurz bezpečné jízdy


MAX CARS s.r.o.NOVINKA !!! PEVNÝ POLYGON - Polygon MAX CARS
Vážení klienti, od 1.9.2007 je v provozu nový pevný Polygon MAX CARS v prostorách letiště Dlouhá Lhota. Kromě kluzné roviny 7 x 85 m a kluzné zatáčky 8 x 45 m zde naleznete také kružnici o poloměru 28 m a šířce 8 m, speciální povrch zvyšující brzdný účinek tzv.Rocbindu.
Plochy jsou dimenzovány i pro vozidla nad 3,5 t.


NABÍDKA PRACOVNÍCH MÍST
Hledáme schopné pracovníky ve věku 22 - 45 let na pozice hlavní instruktor, instruktor a technický pracovník.
Bližší informace na tel.č.: 777 674 622

Co Vás čeká

Společnost MAX CARS s.r.o. pořádá pro širokou veřejnost 1-8 denní Kurzy bezpečné jízdy (školu smyku), ve kterých se řidiči učí zvládat své vozy ve ztížených klimatických podmínkách a v krizových situacích, se kterými se mohou kdykoliv setkat.

konají se po celý rok, vždy o víkendech - soboty, dle kapacity a naplněnosti polygonu cca 2 x měsíčně

jsou vždy rozděleny na teoretickou a praktickou část výcviku


MÍSTO KONÁNÍ: pevný Polygon MAX CARS v prostorách letiště Dlouhá Lhota

KLUZNÉ PLOCHY:
kluzná rovina 7 x 85 m
kluzná zatáčka 8 x 45 m
kružnice o poloměru 28 m a šířce 8 m
tzv.Rocbinda - speciální povrch zvyšující brzdný účinek

výcvik má svůj přesný řád, vaši činnost na cvičišti, každý pohyb volantem, přidání plynu či brždění, reakční čas a správnost úkonů s vámi rozeberou profesionálně vyškolení instruktoři

vyzkoušíte si a porozumíte chování vašeho vozu v extrémních podmínkách, při různých rychlostech a v různých situacích, což výrazně ovlivní možnost předcházet nebo úplně zamezit vzniku nebezpečných a krizových situací

na základě statistik je prokázáno, že již po absolvování 1denního kurzu dochází ke zlepšení schopností řidiče v průměru o cca 15-20 %

dle názorů odborníků by měl řidič absolvovat minimálně 5-8 nácvikových lekcí, aby byl schopen v krizových situacích reagovat zcela automaticky a podvědomě, proto pořádáme také vícedenní kurzy, řidiči je čerpají průběžně, maximálně však v průběhu jednoho roku od data koupě

každý účastník získává osvědčení o absolvování Kurzu bezpečné jízdy

na závěr kurzu soutěž na přesnost a na čas o hodnotné ceny od nás a našich partnerů - porovnání získaných dovedností

VIP A PŘEDVÁDĚCÍ AKCE
Na základě vašich specifických požadavků uspořádáme předváděcí, či VIP akci s bohatým programem.

Možnosti:
ukázky z Kurzů bezpečné jízdy s možností nechat se svézt instruktorem

vystoupení kaskadérů s možností nechat se svézt za současného provádění kaskadérských kousků

MAXI BALL

vyhlídkové lety, tandemové seskoky

vznášedla

buggy, motokáry, čtyřkolky

předváděcí vozy různých značek

účast známých osobností

moderování celé akce

catering v průběhu akce

samostatný program pro děti:
formou her seznámení dětí s dopravními značkami, chováním na silnici, pravidla silnič. provozu

dětské dopravní hřiště (kolo, koloběžka, dětská buggy)

závody, soutěže dětí na kolech, koloběžkách, na dětských buggy o ceny

Vaše konkrétní představy, požadavky a možnosti s Vámi velmi rádi probereme osobně, Vašim specifickým požadavkům rádi vyhovíme, abychom společně vytvořili co nejoptimálnější akci pro vás, vaše kolegy, či VIP hosty.

AUTOŠKOLA
Cílem naší autoškoly je připravit absolventa nejen pro zdárné zvládnutí zkoušek, ale především pro následnou bezpečnou jízdu v silničním provozu.

Skupina B
motorová vozidla do 3500 kg + přípojné vozidlo do 750 kg, jízdní soupravy a skupina T do 3500 kg - od 18 let
autoškola probíhá v těchto městech: Praha, Dobříš, Příbram
termín si domluvte přímo s instruktorem

CENA: 8 000,- Kč (včetně DPH), možnost i na splátky


Pražská 456
263 01 Dobříš
telefon: 777 674 622
777 646 698
kontakt@maxcars.cz
WWW.MAXCARS.CZ

25.Březen 2008

HISTORIE MĚSTA PŘÍBRAM | PŘÍBRAM

Příbrampatří ke známým historickým královským horním městům.

Rozkládá se na úpatí Brd 60 km jihozápadně od Prahy.
Nejstarší písemný doklad o Příbrami pochází z roku 1216,
kdy ji koupil pražský biskup Ondřej.


Vydejme se na dlouhou pouť staletými dějinami tohoto města.
Počátky takové cesty ovšem vedou šerými končinami středověku, kde teprve krok za krokem se před námi začnou vynořovat jasnější a určitější výhledy. Vysoko položená podhorská krajina s nepříliš úrodnou půdou a dosti drsným podnebím nepatří k místům, kde vznikala první významná sídliště a tvořily se nejstarší dějiny naší země. Zato zvláštní geologická stavba terénu od nepaměti lákala rudokopy hledající naleziště stříbra a železa.

A poloha tohoto místa poblíž starobylé obchodní stezky záhy upoutala i pozornost pražského biskupa. Zdejší statek, nesoucí české osobní jméno Příbram zřejmě památkou na svého někdejšího, jinak už zapomenutého zakladatele, patřil počátkem třináctého století urozenému velmoži Hroznatovi. Trvalý zájem Hroznatův směřoval však jinam: většina jeho statků byla daleko odtud, v severních a severozápadních Čechách; tam, v Teplé, také Hroznata již roku 1193 založil premonstrátský klášter a v předsevzetí oddat se životu duchovnímu sám se stal tepelským převorem. Novému klášteru Hroznata věnoval i všechna svoje zboží. Mezi nimi byla Příbram od centra nevýhodně vzdálená; výhodnou polohu měla naopak pro nejvyšší hlavu církve v Čechách, pražského biskupa. Ten si budoval jednotnou správní organizaci po celé zemi a pro osobní návštěvy všech končin své rozlehlé diecéze potřeboval v přiměřených vzdálenostech od Prahy bezpečná útočiště k přenocování; Příbram ležela právě na polovině cesty mezi českou metropolí a jihozápadním pohraničím. A tak v roce 1216 pražský biskup Ondřej koupil od kláštera v Teplé "statek řečený Příbram" a začal zde budovat jedno ze svých panství. Kolem biskupského sídla vyrůstalo městečko s právem tržním a s kostelem sv. Jakuba - centrum statku s několika vesnicemi. Když roku 1278 český král Přemysl Otakar II. padl a v zemi propukly mnohaleté vnitřní nepokoje, nepřátelé biskupovi začali útočit na církevní statky; v dubnu 1289 vtrhli i do Příbramě, vyplenili ji a obyvatele zčásti pobili nebo odvlekli; brzy nato, počátkem června, přišel nový vpád. Pohroma byla tak veliká, že po skončení nepokojů, někdy v letech 1290 nebo 1291, musel biskup do zpustošené Příbramě povolat nové osadníky v čele s lokátorem Přemyslem; a ten se pak v obnoveném městečku stal rychtářem - první jménem nám známý představitel příbramské samosprávy. Následovalo dlouhé období míru a prosperity. První pražský arcibiskup Arnošt z Pardubic (1343-1364) dal v Příbrami postavit nový hrádek z kamene a sám v něm často pobýval; na předměstí zřídil špitál s druhým kostelem sv. Jana. Arcibiskupský statek se rozrůstal o nové a nové vsi, městečko v podhradí nabývalo na významu a život v něm byl stále rušnější. Počet městských usedlostí se posléze blížil osmdesátce. Již ve 14. století tu byla i škola. Roku 1406 arcibiskup zvláštní listinou slavnostně potvrdil právní jistoty měšťanů. Obyvatelstvo zůstávalo naprostou většinou české. Bývalo tu ovšem i dost Němců, kteří v okolí těžili stříbrnou rudu. Ale úspěchy těžby se střídaly s neúspěchy, a tak i horníci přicházeli a odcházeli, tvoříce zvláštní komunitu, která nesplynula s usedlým měšťanstvem.

Husitská reformace se v české Příbrami setkala s živou odezvou. Náboženskou revolucí se uprázdnil arcibiskupský stolec a město zůstalo bez pána. Na straně husitů se Příbramští zúčastnili i válečných srážek, ale s nezdarem: již v letech 1421-1422 těžce dopláceli na opakované útoky katolického pána Hanuše z Kolovrat, který se na čas zmocnil i opevněného příbramského hradu. Příbram, zbavená církevní vrchnosti, stala se majetkem krále; ten však ji nespravoval přímo, ale dával ji do zástavy svým věřitelům, kteří se často střídali. Šlo jim vždy o rychlé vykořistění statku jen dočasně jimi spravovaného; o jeho dlouhodobou prosperitu zájem neměli. Důsledky byly katastrofální: měšťané se posléze už obávali, že jejich obec, zbavena starobylých práv, poklesne na pouhou ves. Tím více upínali svoje naděje k těžbě stříbra, která se tu od počátku 16. století rozvíjela rychle a v nebývalém rozsahu. Mnoho německých horníků z Krušných hor přicházelo do města, jiní si dokonce na blízké Březové hoře založili zvláštní osadu. Jindřich Pešík, zástavní pán Příbramě, r.1525 zavedl pro zdejší horníky jáchymovské právo a čekalo se, že tu brzy vznikne významné horní město. Smělá očekávání se nesplnila. Po polovině století začala těžba zase rychle upadat. Ale naděje na příznivý obrat ještě dlouho přetrvávaly a konečně přiměly panovníka,aby roku 1579 osvobodil statek od kořistné správy zástavních držitelů povýšením Příbramě na královské horní město, svěřené péči královského úředníka - mincmistra. Od té doby město Příbram prosperovalo, zato malá obec Březové Hory, zvolna se počešťující, ustrnula ve svém růstu a zůstávala nepatrnou osadou.

Hluboký přelom přinesla třicetiletá válka 1618-1648. Město, několikrát vydrancované armádami obou soupeřících stran, vyšlo z ní těžce postiženo: víc než polovina domů - 97 ze 168 - zpustlo, obyvatelé, pokud pohromu přežili, byli ožebračeni. Výsledek války odsoudil Čechy, dosud převážně utrakvistické, k násilné rekatolizaci. V Příbrami byl náboženský převrat ještě uspíšen tím, že zdejší mariánská kaple Svatá Hora nyní proslula v širokém okolí jako nejslavnější poutní místo v Čechách, hojně navštěvované zástupy lidu, ale i šlechtou a panovníky. Poutnický ruch se stal hlavním zdrojem obživy zchudlých měšťanů. Trvalo celé půlstoletí, než se Příbram plně zotavila z válečné zkázy. Napomohla tomu i úspěšná těžba železa, z níž na přelomu 17. a 18. století plynul městu značnější zdroj příjmů. Stříbrné doly zůstávaly v provozu, ale ten přinášel pouze skrovné výsledky; a tak se město během 18. století postupně vzdávalo ve prospěch státu účasti na nákladech i zisku, až si posléze ponechalo pouhé čtyři horní podíly. To se brzy mělo ukázat jako osudná chyba.

Právě tehdy totiž, na sklonku 18. století, začala být těžba nebývale úspěšná a dále se rozvíjela měrou zcela netušenou. Město se rychle zalidňovalo a rostlo. Ale ne do krásy: nová obytná stavení byly skoro vesměs chudobné hornické domky, jimiž se pavoukovitě protahovaly uličky vybíhající z náměstí všemi směry. Příbram, světově proslulá jako místo nejvýnosnější těžby stříbra v celé habsburské monarchii, stala se sídlem centrálních báňských institucí a v půli 19. století i báňské akademie; avšak zisky z nesmírného bohatství vyváženého tu z hlubin plynuly naprostou většinou do Vídně. Městu samému zbýval pouze onen nepatrný zlomek čtyř horních podílů. I ten ovšem v letech největší výnosnosti dolů postačil aspoň k tomu, aby si obec vybudovala důležité střední školy, roku 1874 učitelský ústav, roku 1884 gymnázium - dlouho jediné ústavy svého druhu v širokém okolí. Vrcholná prosperita zdejšího báňského podniku trvala sto let; od osmdesátých let 19. století těžba stagnovala a posléze začala klesat. Závod propouštěl svoje zaměstnance; od přelomu století, kdy počet obyvatel Příbramě překročil 14.000, začalo se vylidňovat i město. Ironie osudu tomu chtěla, že právě v této neradostné chvíli, roku 1897, sousední městečko Březové Hory konečně dosáhlo vytoužené mety svého dávného usilování - slavnostního povýšení na královské horní město, to jest titulu, který v moderní době už nemohl prospívat svému nositeli víc než jako formální ozdoba. Světlé perspektivy budoucího rozvoje, jimiž žila Příbram 19. století, zvolna se měnily v nostalgické vzpomínky na slavnou minulost, nenávratně se vzdalující. Přece však zůstávalo dost věcí, které toto místo činily neobyčejným i v době ekonomického a populačního poklesu. Světově proslulé doly nepřestávaly přitahovat množství návštěvníků, Svatá Hora zůstávala cílem četných procesí. A byla tu ještě jedna zvláštnost, odlišující Příbram od ostatních venkovských městeček: množství škol všech stupňů, až po Vysokou školu báňskou, a tím i čilý kulturní život města.

Polovina dvacátého století znamenala v dějinách Příbramě nový zvrat. Počínající uranový věk ve stínu studené války zahájil novou epochu zdejšího dolování - rychlý rozvoj těžby uranu a tím i opětný růst města. Ale jako by zvláštní kletba ležela nad příbramskými doly: jestliže v předešlém století báječné zisky z nich téměř beze zbytku odplývaly do metropole říše habsburské, nyní to byla despotická východní supervelmoc, která se jich zcela zmocnila. A její vláda nad Československem poznamenala i tvářnost opět se zalidňující Příbramě. Rozrůstala se neblaze proslulá "stalinistická" architektura a ponurými kasárenskými fasádami. Kolem šachet a stavenišť se tyčily hrozivé bariéry z ostnatých drátů, s hlídkovými věžemi, na nichž ozbrojení dozorci bděli nad otrockou prací trestanců. Svoje bdělé strážce dostal však i veřejný život vně ostnatých drátů. Kulturní úroveň města upadla. Ze Svaté Hory byli roku 1950 odvlečeni její řádoví správci redemptoristé; devět let nato bylo na protějším svahu slavnostně otevřeno divadlo, jehož novostavba prý měla vytvořit symbolickou dominantu proti svatohorskému chrámu. Nevytvořila ji. Divadlo se nestalo marxistickou konkurencí Svaté Hory, jak očekávali ideologičtí stratégové. Divadlo zůstalo divadlem, stejně jako chrám zůstal chrámem - protože člověk zůstal člověkem, s nepotlačitelnou touhou po svobodě a duchovních statcích. A tak vzdor nepřízni doby se z iniciativy jednotlivců časem ve městě přece začalo navazovat na staré kulturní tradice v hudbě, ve vědě, v regionální práci. Procitnutí Československa ke svobodě v listopadu 1989 zastihlo Příbram opět na prahu nové epochy. Velké báňské podniky, starobylé doly na stříbro a olovo i novodobé doly na uranovou rudu, zanikly.

Čtyřicetitisícové město již není městem hornickým. Zůstává však městem poutním a památníkem bohatých hornických tradic. Stává se střediskem vědeckého bádání o dějinách uranového průmyslu a o historii třetího, protikomunistického odboje. Začíná uvážlivě těžit ze své nevšední historie i přítomných možností, aby mohlo poskytovat bezpečný a kulturní domov svým obyvatelům a zajímavé i příjemné dojmy svým návštěvníkům.

DALŠÍ INFORMACE NALEZNETE NA www.pribram-city.cz

23.Březen 2008

Znáte deset nejpodivnějších zákonů o sexu??

Zákony v různých zemích se často výrazně liší a ty, které se týkají sexu, jsou pro příslušníky jiných národů či vyznání často nepochopitelné až směšné. V internetové anketě rozhodovali čtenáři ze všech kontinentů, které ze zvyklostí a zákonů jim připadá nejpodivnější. Zde je vítězná desítka v opačném pořadí, aby mohlo platit: Nejlepší nakonec!

10. Většina zemí Blízkého východu se řídí následujícím nařízením Islámu: "Poté, co má muž sex s ovcí, je smrtelným hřích, aby jedl její maso."

9. V Libanonu je mužům sice zákonem dovoleno užívat si se zvířaty, ale jen se zvířaty ženského pohlaví. Za sex se samcem mohou být potrestáni smrtí.

8. V Bahrainu sice smí muž gynekolog vyšetřit privátní části pacientky, nesmí se na ně ale dívat přímo. V praxi se tedy musí řídit podle odrazu v zrcátku.

7. Muslimům je zakázáno dívat se na privátní partie mrtvého člověka. To platí i pro pracovníky pohřebních ústavů. Genitálie jejich klientů musejí být zakryty kusem dřeva nebo cihlou (ano, čtete správně, cihlou).

6. V Indonésii je trestem za masturbaci useknutí hlavy. (Není však jasné, jestli vůbec někdo tenhle zákon dnes dodržuje.)

5. Na ostrově Guam existují muži, jejichž povoláním je cestovat po venkově a připravovat panny o věneček. Ty mu za to musejí platit. Je to proto, že zákon Guamu zakazuje manželství pannám. (Zatím se naštěstí nepodařilo zjistit, kde přijímají žádosti o toto místo.)

4. V Hong Kongu má podvedená žena právo zabít svého záletného manžela, ale smí k tomu použít jen holé ruce. (S milenkou se smí vypořádat podle svého vlastního uvážení.)

3. V anglickém Liverpoolu smějí nahoře bez prodávat jen prodavačky v obchodech s exotickými rybičkami.

2. V bolivijském Santa Cruz smí mít muž sex zároveň se ženou i s její dcerou. (Radnice zřejmě musela ustoupit nátlaku veřejnosti.)

A nakonec jeden opravdu hrozný zákon, který zvítězil na celé čáře:
1. V kolumbijském Cali smí mít žena sex jen se svým mužem a když se to má stát poprvé, její matka musí být v místnosti přítomna jako svědek.

Láska je možná čistá, ale ne na webu

Téměř polovina (40 %) svobodných dospělých Američanů dnes hledá partnery pomocí on-line seznamovacích služeb. V úhrnu jde asi o 40 milionů lidí. Není proto žádným překvapením, že Den sv. Valentýna má rozsáhlou publicitu také v on-line světě.

Romanticky založení lidé si mohou posílat virtuální kytice nebo básně, není už nutné stresovat se nákupy speciálních pohlednic v kamenných obchodech. Asociace sdružující výrobce a prodejce pohlednic uvádí, že každoročně dnes Američané
odešlou na 420 milionů elektronických blahopřání. Přínosy, které má posun svátku do virtuální podoby, mají ale i svou odvrácenou stranu. Pro hackery se objevuje například příležitost vydávat se za tajné ctitele a v případě nepozornosti své potenciální oběti mohou slavit úspěch. Před hledáním ideálního valentýnského dárku v on-line obchodě je proto vhodné přečíst si nejprve následující doporučení.

Tři mýty o zabezpečení vyhledávacích nástrojů a jak surfovat bezpečně:Umím bezpečně vyhledávat – vždyť vyhledávače používám už dlouho.
Opravdu? Průzkumy ukazují, že všechny používanější vyhledávací služby (například AOL, Ask, Google, MSN a Yahoo!) vrací mezi výsledky na oblíbené dotazy týkající se Dne sv. Valentýna (Valentine’s Day cards, love poems nebo i Valentine’s Day recipes) odkazy na potenciálně nebezpečné stránky. Společnost McAfee, jež je přední firmou v oblasti zabezpečení informací, odhaduje, že v USA kliknou uživatelé každý měsíc na 276 milionů odkazů na nebezpečné stránky, které jsou výsledkem odpovědi vyhledávače. Napadlo vás, že byste mohli být jednou z obětí?

Věřím tomu, že vyhledávače rozpoznají nedůvěryhodné nebo nebezpečné servery.
Ne, nerozeznají. Vyhledávače neprovádějí automatickou analýzu odkazů, a to ani inzertních, což by byla jediná metoda, jak vyhledávání udělat relativně bezpečným. Provozovatelé vyhledávačů nemohou a nebudou investovat lidský čas do ruční kontroly důvěryhodnosti inzerentů, protože takovým postupem by zcela ohrozili svůj obchodní model. Jako odpověď na svůj dotaz prostě získáte takové výsledky, jaké získáte.

Vím, kde se na internetu nacházím.
Ne, pouze si to myslíte. Používejte proto nástroje, které odhalí servery instalující agresivní reklamy (adware), servery pokoušejí se o podvody, zneužívající poskytnuté e-mailové adresy a dopouštějící se dalšího nepoctivého jednání. Jedním z nástrojů, které vás před těmito hrozbami ochrání, je McAfee SiteAdvisor, který si můžete zdarma stáhnout ze stránky www.siteadvisor.com.

25.Leden 2008

Honda CBR1000RR | motorky

Historie modelu Fireblade se datuje na začátek 90. let 20. století. Za projektem stál mladý inženýr a designér Tadao Baba, který měl ideu postavit motocykl s výkonem litrových motorů, ale ovladatelností sedmsetpadesátek. Svoji vizi přednesl vedení Hondy a dostal zelenou. Dnes už legendární motocykl Fireblade („Ohnivá čepel“ nebo „Plamenné ostří“) debutoval v roce 1992, tehdy jako Honda CBR900RR.

V roce 1995 dostal Fireblade nový agregát o objemu 918 cm3, ale přelomový rok vývoje motocyklu byl až o pět let později. V roce 2000 přijíždí Honda s novou generací sportovního motocyklu, který má pohonnou jednotku o objemu 929 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva. Výkon motoru byl 109 kW (148 k) v 11 000 ot./min a točivý moment dosahoval 101 Nm při 9 000 ot./min. Mezi další vylepšení patří přední nastavitelná vidlice upside-down, 17palcová kola a po dietě klesla suchá hmotnost na pouhých 170 kg.

Další nový model s názvem Fireblade přijel hned o dva roky později, tedy v roce 2002. Honda potřebovala držet krok s konkurencí a svůj supersportovní motocykl vybavila agregátem o objemu 954 cm3. Výkon motoru byl 111 kW (151 k) v 11 250 ot./min a točivý moment dosahoval 105 Nm při 9 500 ot./min.

Základ současného Firebladea byl položen v roce 2004, kdy motorka vyjela s nově vyvinutým řadovým čtyřválcem o objemu 998 cm3, který po lehkých modifikacích pracuje v supersportu až dodnes. Suchá hmotnost sice povyskočila na 179 kg, ale výkon pohonné jednotky vzrostl o 21 koní.

Tip: Současnou Hondu CBR1000RR Fireblade v barvách závodního týmu Repsol jsme testovali letos na začátku sezóny.

V pravidelných dvouletých obměnách bylo téměř jasné, že Honda bude mít novou generaci litrového supersportu v roce 2008. Je téměř tradicí, že bikeři se mohou na moto-novinky podívat na jedné z celosvětových podzimních výstav. Pojďme se podívat, jaké změny nás čekají příští sezónu u CBR1000RR.

Honda Fireblade 2008 má velmi čisté linie kapotáže. Na masce zůstává dvojice světlometů, ale změnil se jejich tvar: lichoběžníky mají na spodní hraně kruhové klenutí. Pod předními světly jsou otvory pro přísun vzduchu do motoru. Další změna je patrná na zpětných zrcátkách, kam se přesunuly směrová světla. Přesuneme se na pravý bok motocyklu, kde je za stupačkou krátká koncovka výfukového systému. S obdobným řešením přišla i nová generace Hondy CB600F Hornet.

Litrové CBRko má nový odlehčený páteřový rám z hliníkové slitiny, ve kterém je usazen řadový čtyřválec o objemu 999,8 cm3. Kapalinou chlazený, čtyřdobý agregát s 16 ventily má řadu technologických prvků ze závodního stroje šampionátu MotoGP a Superbike. Při podrobném zkoumání byste zjistili, že je např. o 15 mm užší, o 2,5 kg lehčí, hlavy válců mají přepracovaný tvar, výfukové kanály mají větší velikost nebo byl zvýšen kompresní poměr na 12,3:1.

Celkovému výkonu 131 kW (178 k) v 12 000 ot./min také přispěly nové duální kónické ventilové pružiny instalované na sacích ventilech nebo modifikovaná řídící jednotka. Maximálního točivého momentu 114 Nm dosahuje Fireblade už v 8 500 ot/min. Výkon se na asfalt přenáší pomocí šestistupňové převodovky, řetězu a zadního kola o rozměrech 190/50 ZR17, vpředu je pneumatika 120/70 ZR17.

Jezdec dále pocítí ostřejší a výkonnější přední brzdy od firmy Tokico, kde kotouče mají rozměry 320 x 4,5 mm a svírají je čtyřpístkové radiální třmeny. O odpružení se stará přední obrácená vidlice s trubkami o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumí, který nabízí 13 poloh nastavení předpětí.





suzuky gsx-r600a750 | motorky

Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000 s řadou špičkových technických vymožeností, které se v silničních motocyklech objevily poprvé, a na začátku léta přijel monstrózní naked-bike B-King a hypertourer Hayabusa. Pro jednu z největších podzimních výstav, která se koná v Paříži, připravilo Suzuki dva supersportovní stroje střední třídy, GSX-R600 a GSX-R750.

Začneme hned od toho nejdůležitějšího: agregátem. Suzuki GSX-R600 má pod kapotáží čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3. Pohonná jednotka má vrtání a zdvih 67 x 42,5 mm, čtveřici titanových ventilů na válec a rozvod DOHC. Dle zvýšení kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 se dá předpokládat, že došlo i k lehkému navýšení výkonu.

Suzuki GSX-R750 je na motocyklové scéně už 22 let a z trhu nezmizí ani příští sezónu. Inovovaný řadový čtyřválec "sedmpade" má vrtání a zdvih 70 x 48,7 mm, čtyři ventily na válec (DOHC) a kompresní poměr 12,5:1.

Obě pohonné jednotky má na povel nová 32-bitová řídící jednotka, která se stará o přímé vstřikování paliva do válců. Podobně, jako u větších a silnějších bratrů, GSX-R1000 a Hayabusa 1300, má motorkář i u dvojice supersportů střední třídy možnost volby vstřikovací mapy (systém SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) a přizpůsobit chování motocyklu aktuálním podmínkám.

Optické změny jsou patrné hned na masce, typický klín předního světlometu současné generace nahradí agresivní trojzubec, pod kterým jsou vstupy pro přísun vzduchu do agregátu. Modifikací prošly i boční pasty, nicméně velké ostré R, stojící na písmenech gsx, jako logo modelové řady zůstalo. Další viditelnou změnou prošel tlumič výfukového systému, především kvůli dodržení přísných emisních a hlukových limitů.

Drobnými úpravami prošlo i nastavení podvozku. Základem sportovních motocyklů je rám z hliníkového odlitku, který má vpředu obrácenou vidlici, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém od firmy Tokico má na přední ose dvojici kotoučů se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.





Slipknot | kapelky

Slipknot založili dva přátelé Shawn Crahan a Anders Colsefini už v roce 1993. Pak se ale nějak rozpadli, ale v r. 1995 se naštěstí zase dali dohromady. Shawn zavolal Petrovi Grayovi do LA a ten se k nim připojil a zároveň s Paulem do skupiny vstoupil jeho nejlepší kamarád Nathan Jonas Jordison (známý spíše jako Joey Jordison) Brzo se začali scházet další členové. Donnie Steele z Body Pit a Josh Brainard z Modifious (místní skupiny). Skupina začala zanedlouho vystupovat po celém městě (a hlavně v Hairy Mary's, klubu, který v té době Shawn vlastnil.) a na vlastní náklady vydali CD s názvem Mate, Feed, Kill, Repeat, produkované Seanem McMahonem. Bylo ho přesně 1000 kopií a za chvilku bylo pryč. Donnie Steel opustil skupinu a byl nahrazen Craigem Jonesem. Ten později nechal kytaru kytarou a začal s klávesami a samplery (říká, že v té době byl jediný ve skupině, kdo měl s něčím takovým zkušenosti tak do toho šel) - do songů sampluje hlavně hlášky z filmů. Místo kytaristy zaplnil Mick Thompson z kapely Body Pit

Skupina byla skoro připravena vstoupit k nějaké nahrávací společnosti, ale než to udělala, uskutečnilo se několik změn. Shawn získal Coreyho z místní kapely Stone Sour. Pár dní potom Corey vstoupil do Slipknot a měl zpívat vokály s Andresem. Ten ale věděl, že bude odsunut na perkuse a backing vokály a tak odešel ze skupiny a založil si vlastni - Painface.

Později se věci začaly obracet k lepšímu. Podivné kostýmy (Corey například vystupoval v outfitu kněze a Shawn v podivném hábitu s rudými stříkanci) byly nahrazeny kombinézami v odlišných barvách s čárovým kódem a s osobními čísly. Corey se upnul na jeden cíl :"Nakazit každého, kdo potřebuje nakazit!"

P.O.D. | kapelky

Vznik kapely
Píše se rok 1992, na předměstí San Diega se scházejí dva kámoši, Marcos (kytara) a Wuw (bicí), aby se zdokonalovali ve hře na své nástroje. Občas je navštíví Wuwův bratranec Sonny, který se k nim přidává jako zpěvák. O rok později se ke kapele přidává basista Traa a na světě se zrodila nová ″nu-metalová″ kapela s názvem P.O.D.

Název kapely
Přestože kapela hraje tvrdou hudbu, ve skutečnosti však v tom, co dělají, nenajdete žádné negativní emoce. Ve skutečnosti jsou její členové hluboce věřícími křesťany, kteří své duchovní hledání berou velmi vážně a distancují se od všech náboženských fanatiků. ″Když přišel čas dát dohromady kapelu,″ říká Wuw, ″nebylo pochyb, že by měla hrát hudbu inspirovanou Kristem.″ Již samotný název kapely o tom vypovídá, přišel od Wuwovy ženy. Pracovala v bance a řekla: ″Proč se nejmenujete Payeble on Death? Je to termín z bankovnictví a označuje dokument, který přisuzuje vše, co po někom zbylo, někomu jinému jako závěť.″ Řekli jsme: ″Jo, to je jako to, co Ježíš udělal s našimi hříchy. Usoudili jsme, že se nás lidi budou ptát, co znamená náš název, a to bude výborný začátek pro rozhovor o víře.″ Sonny k tomu dodává: ″Každý život je vlastně směnka na správná rozhodnutí a jeho hodnota se pozná až úplně na jeho konci.″

Cíl kapely
Nastupuje tvrdá dřina, která je zúročena, když jsou pozváni, aby jeden ze svých prvních koncertů odehráli jako předkapela Face to Face a následuje další s Green Day. Pak už mají dveře hudebního světa otevřené dokořán. Skupina ale nevidí svou budoucnost jen jako možnost dosažení osobních úspěchů, ale jako působení na životy mladých. Proto P.O.D. absolvuje někdy až 150 koncertů ročně. Hrají na fesťácích, ve skejt parcích, v mládežnických klubech, kavárnách, kolejích… Po koncertech většinou debatují se svými posluchači o jejich problémech, jako jsou rodiče, škola, vztahy. Prostě o čemkoli, co mladé trápí. Wuw říká: ″Tohle je to, o čem ta hudba je. Je pro nás čest být ve spojení s mladými lidmi. Můžeme hrát hudbu, která se nám líbí. Je to nejlepší způsob, jak si zařádit a zbavit se agrese. Ale když píšeme naše písničky, není to agrese, kterou chceme předat světu, ale láska, kterou chceme ukázat. Chceme lidem zpívat nové písničky. Agrese, kterou slyšíte v naší hudbě, je vášeň pro našeho Boha.″ A Sonny k tomu dodává: ″Nechceme, aby se lidé při poslechu našich písní cítili nějak sklesle nebo deprimovaně. Kolem nás je spousta kapel, které dělají skvělou muziku, ale po jejich poslechu propadnete depresi a uvědomíte si to svinstvo kolem. My naopak chceme, aby lidé z našich koncertů odcházeli a říkali: Cítím se skvěle!″

Nickleback | kapelky

Skupina NickelbackNickelback je kanadská rocková skupina, která vznikla v roce 1995 ve městě Hanna. Nejvíce je známá jejich písnička How You Remind Me z alba Silver Side Up, která se v roce 2001 dostala na první příčku americký hitparád. Není tedy divu, že většina jejich desek se prodala právě v Americe. Celosvětově se prodalo přes 25 milionů nosičů. Jejich posledním počinem je album nazvané All the Right Reasons, které vydali v roce 2005. Na přelomu roku 2007/2008 se kapela chystá vydat nové album.

Starší články >