Já vím, pouštím se do toho každou chvíli a stejně na to ve finále kašlu. Ale začnu dřít na tý latině, vždyť já si toho ze školy pamatuju tak málo. Zajedu na praxi, zakoupím nová skripta. Opráším knížky, zkompletuju znova herbáře a na jaře vyrazím do parků.
No a blog mi k tomu možná pomůže. Proč ne.
Teď se ale maximálně můžu našrotit konifery, neopadavé keře, ovocný stromy a listnaté opadavé keře bez listů.
Ano rozumíte dobře... BEZ LISTŮ. A jak že se to chci naučit? Z prváku mám takovou tabulku.Pro příklad uvádím 4 opadavé keře. Něco nám tenkrát diktovaly mistrové, něco jsme si popisovali sami
Latinský název | český název | barva kůry | postavení pupenů | poznávací znak | |
Berberis thnugb. 'Atropurpurea' | dřišťál thunberg. červenolistý | červenovínová | střídavé | plody-červené, připomínají rýži; u každého pupenu měkký, asi 1cm dlouhý trn | |
Berberis vulgaris |
| světle hnědá | střídavé | u každého pupenu 3-5 trnů | |
Buddleia davidii | komule davidova | hnědá | vstřícné | uschlé květenství - štětka | |
Cornus alba | svída bílá | červená | vstřícné | barva kůry |
Většinou jsme se jich na poznávačku učili tak 20. Asi ty keře byla jedna z nejhorších látek na učení... I když takový bromelie a palmy jsem se v životě nenaučila. No... já sice od třeťáku byla na malý poznávačky vždycky pořádně naučená, ale vážně, už se mi nechtělo před připouštěcí písemkou dřít něco novýho. Tak jsem spolíhala, že tam těch co neumím nebude moc. No nebylo, a k maturitě mě pustili.