07.Listopad 2008,18:36

Tento report vznikl přibližně týden po akci, zatím nebyl bohužel nikde zveřejněn...

Underworld 2008 je za námi a spolu s milými vzpomínkami se opět narazilo na několik zádrhelů, které se však vyřešily za pochodu, a celkový dojem z akce je tedy dle našeho názoru více než uspokojivý.

Underworld je každým rokem realističtější, letos se navíc do hry zapojil poněkud brutální prvek spodobněný lidskou military armádou, která měla povoleno používat elektrické zbraně. Zásahy byly tvrdé, ale na jednu stranu prohloubily ponurou atmosféru hry, v níž si každý dobře rozmyslel, jaký taktický postup zvolí. Armáda samotná měla na fantasy akci z drtivé většiny premiéru, ale přesto se perfektně vžila do své role. Mušku měli přesnou a i když jim byl zadán úkol týkající se živého odchytu vlkodlaka beze zbraní, zhostili se ho vpravdě rázně a samozřejmě ho splnili stoprocentně úspěšně.

Vlkodlaci byli stejně zběsilí a akční jako vždy. Kostýmovou povinnost dostáli na výbornou a okamžiky, kdy jste se rozhlédli a ze tmy okolo Vás se začaly vynořovat ohromné shrbené postavy s pařáty až na zem, se Vám nezapomenutelně vryly do paměti. Hrdinně se vrhali proti salvám kuliček a počet jejich obětí byl ohromující.

Nejvíce vysilující byl zřejmě Underworld pro upírskou rasu. Je pravda, že záporná CP byla opravdu „tuhá,“ ale to neznamená že by se jich upíři zalekli. Utvořilo se několik zásahových jednotek, které spojily své síly a za pomocí silných kouzel (zejména šílenství bylo velmi oblíbené) dokázali ve dvou vybít celou vlkodlačí základnu, takřka heroický výkon. Navíc byly u upírů zastoupeny snad všechny věkové kategorie, a i přesto k sobě a k městu samotnému našly velmi uspokojivé cesty k naplnění svých cílů.

Z pohledu organizace nebyla akce zrovna z těch nejjednodušších. I přes četné potvrzení účasti byla armáda ve značné převaze a některým méně otrlým hráčům se opravdu nechtělo nabíhat do první linie, ale naštěstí našli uplatnění i jinde. Ve hře vzniklo několik komunikačních šumů, které organizátorům občas pořádně zamotaly hlavu, ale naštěstí se daly poměrně snadno zredukovat. Snad největší smůlu měli vojáci, kterým se v jednu chvíli změnil velitel a tak zažili i „hluchá místa,“ kdy museli vysedávat v základně bez zadaného úkolu, ale naštěstí nalezli uspokojení v herní hospodě, kde se scházeli všichni hráči, CP i oba organizátoři. Vyskytlo se zkrátka několik problémů, které občas brzdily tok hry. I když jsme měli štěstí na počasí, noční chlad byl vlezlý a tak zahřátí se nad pivem nebo hrnkem čaje určitě prospělo.

Všichni hráči dorazili v úžasných kostýmech, čímž značně přispěli k celkové atmosféře. Bylo až s podivem, jak benevolentně se zachovala policie, ostatně jako každý rok, i když museli mít na strážnici plno stížností na to, že ve městě po sobě někdo střílí. I přes to nebyly žádné civilní osoby ohroženy, konflikt s policií žádný (mimo každoročního vzájemného představení zbraní a popsání letošního děje) a i atmosféra v hospodě byla poklidná.

Jaký je tedy závěr? Chyby, které se projevily, do příštího roku bez výjimky odstraníme. Velký počet hráčů vyžadoval ještě větší spád hry, o který se přinejmenším vynasnažíme, navíc na našem fóru má každý možnost přispět svým názorem či nápadem do mlýna.

Říká se, že končit se má v nejlepším, a protože letošní Underworld neproběhl bez chybičky, minimálně ještě jeden ročník máme před sebou. Oproti tradičnímu podzimu se bude odehrávat koncem léta, bolestivost způsobená letošní střelbou bude omezena, děj přizpůsoben potřebám a touhám hráčů na základě letošních zkušeností.

Společně s Walorem Vám všem děkujeme za účast a těšíme se na příští ročník středoevropského konfliktu v nezapomenutelně ponuré městské atmosféře Kralup nad Vltavou!

Takže zase za rok na stejném místě!

<-- Galerie zde -->