14.Březen 2008

Troy to asi myslí vážně ...

... bohužel.


Troy Bayllis
, jeden z největších motorkářů nejen současnosti, a také jeden z nejvíce oblíbenějších pilotů, asi opravdu po této sezóně skončí. 
Nutno dodat že k obrovskému zklamání zástupů svých fanoušků kteří stále doufají že si to pan Bayllistic rozmyslí.
Troy stále více totiž mluví o svém přání zapojit se do závodů cestovních vozů v domácí prestižní sérii V8 Supercar. 
Takže o něm asi ještě uslyšíme.

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
10.Březen 2008

Grand Prix Qataru – závod MotoGP


Jak skončila sezóna 2007, tak také začal nový ročník závodu Grand Prixv královské kubatuře. Casey Stoner si jede svou vlastní ligu a mladíčciuž nemají žádný respekt před velkými jmény.
První historická premiéra za umělého osvětlení královské kubatury mělajen jednoho režiséra, byl jím úřadující mistr světa Casey Stonera zAustrálie na marlboro Ducati, který nosí právem na svém motocyklu čísloJEDNA. 
Jediný, kdo mu byl schopen aspoň z dálkytrochu konkurovat v letošní premiéře, byl nováček této třídy, JorgeLorenzo na Fiat Yamaze ze Španělska. A na stupně vítězů se dálepostavil další mladík, rovněž bývalý mistr světa z dvěstěpadesátek,Daniel Pedrosa na Repsol Hondě. 

Fantastickou bitvu o 4. místo o "nejlepšího Itala" vyhrál další mladík,Andrea Dovizioso na JIR Scot Hondě, když ukázal Valentimu Rossimu vposledním kole vše, co umí. A umí toho opravdu hodně. Za nimi dojeljako pátý s Yamahou Tech3 další nováček, mistr světa sueprbiků BritJames Toseland před svým kolegou ze stáje Colinem Edwardsem. VeteránLoris Capirossi na Rizla Suzuki skončil osmý, sledován Randy dePuinetem na LCR - Hondě a ex-mistrem světa Nicky Haydenem na továrníRepsol Hondě. Bodovanou patnáctku doplnili Marco Melandri na dalšítovární Ducati, John Hopkins na nejlepší Kawasaki, Shinya Nakano na SanCarlo Hondě, a Toni Elias a Sylvain Guintoli na Alice Ducati.

Výsledek závodu třídy MotoGP:


1 1 Casey STONER AUS DUCATI 42'36.587
2 48 Jorge LORENZO SPA YAMAHA 42'41.910 5.323
3 2 Dani PEDROSA SPA HONDA 42'47.187 10.600
4 4 Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 42'49.875 13.288
5 46 Valentino ROSSI ITA YAMAHA 42'49.892 13.305
6 52 James TOSELAND GBR YAMAHA 42'50.627 14.040
7 5 Colin EDWARDS USA YAMAHA 42'51.737 15.150
8 65 Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 43'09.092 32.505
9 14 Randy DE PUNIET FRA HONDA 43'09.590 33.003
10 69 Nicky HAYDEN USA HONDA 43'14.941 38.354
11 33 Marco MELANDRI ITA DUCATI 43'20.871 44.284
12 21 John HOPKINS USA KAWASAKI 43'26.444 49.857
13 56 Shinya NAKANO JPN HONDA 43'26.458 49.871
14 24 Toni ELIAS SPA DUCATI 43'35.119 58.532
15 50 Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 43'35.517 58.930
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
05.Březen 2008

Letecký den na Phillip Islandu


Skončil další víkend Superbikového závodění. Místem konání byl nádherný okruh, počasí bylo v minisukních, a závody žádná selanka. A ten titulek? Na konci článku uvidíte.




Ducati Xerox - Vítěz bere všechno


Neuvěřitelný den pro Ducati. Troy Bayliss který jel před svým domácím publikem pravděpodobně poslední závod v tomto seriálu, se celý víkend staral o vzrušení. Nejprve dobrou kvalifikací a superpolem, pak ukázkovým high-sidem který skončil šitím na klinice, a nakonec profesorským výkonem v obou závodech.
Naprosto jinak to měl Fabrizio. Nezvládl start první rundy a zezadu to do něj napálil už hodně rozjetý Vittorio Iannuzzo. Ze srážky vyšel bez boty a se zraněným kotníkem. Přesto po restartu bojoval jako lev a udělal dobrý závod.
Za zmínku stojí i to, že oba týmy mechaniků, jak Troye tak Michela museli po destrukcích postavit z dílů vlastně dvě nové motorky. 

Troy Bayliss
„Double, to je něco o čem sníte! Jeho dosažení je o to cennější, že letos je v seriálu obrovská konkurence. Za mnou ale stojí fantastický tým lidí, kteří opravdu tvrdě pracovali. Přes noc mě museli postavit motorku protože jednu jsem zničil při havárce.
Při prvním závodě jsem měl veliký problém posledních šest kol kdy už byla guma skoro na hadry. Vlastně už před tím jsem čekal kdy se ke mně přižene Max (Biaggi) protože to už jsem opravdu nemohl jet rychleji. Ale nakonec to dopadlo dobře.
Do druhého závodu jsem použil trochu tvrdší a tím i pomalejší gumy se kterými jsem se na motorce cítil mnohem lépe. Po první rundě jsem toho totiž měl dost, ale po dojetí druhé jsem byl v pohodě.
Bylo ta tady neuvěřitelné, skvělé počasí a parádní závody.
Jasně že během sezóny přijdou další tvrdé boje a tak se tahle dvě vítězství budou hodit." 

Michel Fabrizio
„Konec konců to byl dobrý den. Moc se omlouvám za to co se stalo při startu prvního závodu. Nedokázal jsem odstartovat a zavinil tak nehodu.
Po restartu mě hodně bolela noha ale zatnul jsem zuby a dělal svou práci. Ve druhém závodě jsem ulil start a po trestu byli všichni pryč. Díky celému týmu, i oni museli postavit novou motorku. Měli na to čas jen mezi závody a přestože ji stavěli doslova do prázdného rámu tak to zvládli." 


Yamaha - Každá kačka má dvě strany

Co jiného říci k dění na trati z pohledu Troye Corsera. V prvním závodě po pěkných přestřelkách pro sebe vybojoval stříbro, ve druhém závodě odklouzal z trati v úseku Sibiř. 

Troy Corser
Závody tady, na domácí trati před rodinou a tolika kamarády a fanoušky jsou vždycky veliká věc. Je to fantastický okruh a závody na něm jsou vždycky skvělé. V tréninku jsme měli nějaké problémy a moje motorka nebyla úplně ideálně nastavená pro první závod ale o tak jsem mohl dávat docela dobré časy. Troy (Bayliss) mám všem brzo utekl a přestože jsem po něm šel hodně tvrdě myslím že na něj dnes neměl nikdo.
Start druhého závodu se nepovedl. Nechali nás čekal příliš dlouho a několik jezdců se pohnulo a já také. hned jsem si toho všiml tak jsem znovu zastavil. Pak jsem sice viděl na Pit Line ceduli, ale jedenáctka nevypadala jako jedenáctka, bylo to nějak našišato a číslice byly různě velké a tak jsem pokračoval.
Vedl jsem první tři kola ze čtyř a pak jsem to na Sibiři rozbil. Uviděl jsem nějaký olej na trati ale už s tím nešlo nic dělat. Takže opravdu mám smíšené pocity. Ale nejsem zraněný a spoustu věcí jsme se naučili a to je pro další závody to nedůležitější." 

Noriyuki Haga
„Zdravotně jsem už v pohodě díky lidem z Clinica Mobile. Celý víkend jsem se pral se špatnou přilnavostí, takže to vypadá že zatím jen trénujeme a závody začnou až v Evropě. 






Nitro-Nori „Samuraj smyků“ má ode dneška na zádech číslo 33, takže všechno nejlepší Haga-san!
"





Suzuki Racing


Pravděpodobně nejrychlejší stroje mistrovství opět nezklamaly a dovezly své jezdce pro čtvery body.
Fonsi Nieto
Určitě mám obrovskou radost. Jednak za pódium po tuhém boji a určitě i za druhé místo průběžně. Jen v prvním závodě jsem měl problém s převody. Na cílovce foukalo do zad, takže bych potřeboval delší kvalty. Takhle jsem to jezdil v omezovači. Proto páté místo není špatné."
Max Neukirchner
Ale jo, celkem jsem to zvládl. Dva docela dobré konce a žádný crash. Myslel jsem si že by to mohlo dát na pódium ale nakonec jsem zůstal ve skupince přes kterou jsem se nemohl dostat.
Až budeme ve Valencii musíme řešit problémy se stabilitou na výjezdech. Nemůžu tam dát full gas a proto ztrácím spoustu času. Musíme přijít na to čím to je. Možností je moc. Podvozek, celkové nastavení, pneumatiky … nebo kombinace toho všeho."
 



Sterilgarda Go Eleven


Dobře šlapající tým s neskrývanými ambicemi dojet na bednu, nejlépe vícekrát. Všechno bylo jinak.
Xaus a Biaggi. Dvě esa, dvě špatné kvalifikace, dva naprosto rozdílné výsledky. Ruben startoval z jedenácté pozice na startu a tentokrát bez velkých emocí, trpělivou a přesto agresivní jízdou bez chyb se dotáhl dvakrát na čtvrté místo. Tím pravděpodobně vytěžil z dané situace absolutní možné maximum bodů.
Zcela jinak situaci uchopil Max. Jeho startovní postavení bylo ještě horší, do závodů vyjížděl z šestnácté kolonky. To co ale předváděl potom bylo čisté šílenství, neředěná esence vrcholného závodění. Ještě teď když si na to vzpomenu tak mě mrazí, protože to bylo fakt něco. Naprosto všechno co mu stálo v cestě rozprášil jak svého času římská vojska. Se soupeři nebojoval, on je míjel. Ale protože mu tento víkend prostě nebyl souzen, chyběla jeho tažení vítězná tečka v podobě projetí cílem.
V prvním závodě upadl ze druhého místa v 16.-tém kole, když mu v pomalé vlásence podklouzlo přední kolo. To už mu v cestě stál jen Bayliss.
Ve druhém závodě to také rozjel ve velkém stylu ale ve velkém stylu také skončil. To když se postaral o docela strašidelnou podívanou, když vystoupil z motorky v první zatáčce. To je ta, do které řadí ze šesti na čtyři a brzdí ze třech kil na dvě a něco.
Věřil bych Maxovu vysvětlení, že šel na brzdy kvůli Nietovi před sebou. Odlehčené zadní kolo předvedlo trochu driblingu, hned vzápětí podklouzlo přebrzděné přední a dloouuuuhej výlet do kačírku začal. Na jeho konci lítala 1098 v povětří jako drak z papíru a k Maxovu štěstí přistála ne na něm ale o kousek vedle. Kromě jiného jsme viděli demontáž kyvky, i s přípravou, za tři vteřiny.
Později vyšla najevo ještě nepříjemnější skutečnost. Max má zlomené zápěstí a jeho účast ve Valencii na dalších testech je ohrožená.
Přejeme brzké uzdravení.

Ruben Xaus
„Dosáhl jsem dvou dobrých výsledků za hodně důležité body. Rozhodl jsem se jezdit hlavou, protože mě čekají závody na okruzích na kterých jsem vloni dosáhl nejlepších výsledků. Ale bojoval jsem až do konce.
Ve druhém závodě byla Suzuki přede mnou prostě rychlejší a tak jsem poslední tři kola před cílem nechal Fonziho jet."

Max Biaggi
„Špatný víkend. V prvním závodě jsem upadl na předek úplně nečekaně. Ve druhém jsem byl těsně za Nietem když začal docela brzo brzdil. A při podřazení jsem ztratil kontrolu nad motorkou a bylo po všem.
Problémy začaly v sobotu. Kvůli převodovce bylo ze Superpole jen šestnácté míst na roštu a to ovlivnilo oba dnešní závody.
"





Race 1
1. Troy Bayliss AUS Ducati 1098 F08 22 laps
2. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +04.22
3. Michel Fabrizio ITA Ducati 1098 F08 +04.73
4. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +05.17
5. Fonsi Nieto ESP Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +05.54
6. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +05.89
7 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +05.96
8. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 +14.82
9. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +18.89
10. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +20.63
11. Gregorio Lavilla ESP Ventaxia VK Honda CBR1000RR +21.60
12. Karl Muggeridge AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +29.28
13. Lorenzo Lanzi ITA RG Team Ducati 1098 RS 08 +29.50
14. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR +30.03
15. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +30.22
16. Sebastien Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +30.80
17. Russel Holland AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +50.10
18. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR+67.38

Race 2
1. Troy Bayliss AUS Ducati 1098 F08 22 laps
2. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +01.12
3. Fonsi Nieto ESP Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +04.39
4. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +06.62
5 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +11.55
6. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +11.62
7. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 +12.04
8. Gregorio Lavilla ESP Ventaxia VK Honda CBR1000RR +12.13
9. Russel Holland AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +13.46
10. Karl Muggeridge AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +15.51
11. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR +16.22
12. David Checa ESP Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +21.95
13. Sebastien Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +21.98
14. Makoto Tamada JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R +29.10
15. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +29.21
16. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +32.99
17. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +34.38
18. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 +42.53
19. Michel Fabrizio ITA Ducati 1098 F08 +46.62
20. Lorenzo Lanzi ITA RG Team Ducati 1098 RS 08 +47.03
21. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1 lap
Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)
10.Leden 2008

Bayliss si chválí práci v motocyklové kanceláři

Troy Bayliss

Obhájce titulu Troy Bayliss v brněnských boxech během závodu MS superbiků.

Brno -Australský závodník Troy Bayliss patří k legendám současného silničníhomotocyklového sportu. Má na svém kontě dva tituly mistra světasuperbiků a také vítězství v elitní třídě MotoGP.

Tovární jezdec Ducati poskytl Aktuálně.cz rozhovor v sobotu po kvalifikaci brněnského závodu světového šampionátu superbiků.

Monza - Superbike - Bayliss

Proč se motocyklům Ducati v Brně nedaří?
Upřímně řečeno, nevíme. Kdybychom to věděli, tak to hned spravíme (smích).

A co tedy máte za problém?
Na některých tratích se trápímev horku, zvlášť pokud na okruhu chybí přilnavost. Ale třeba v Misanunám to jezdilo dobře i při vysokých teplotách.

Před rozhovorem jste bedlivě sledoval záznam z kvalifikačního superpole. Věnujete větší pozornost soupeřům, nebo sám sobě?
Všichniděláme skoro ty samé věci a můžeme nasbírat tak dvě tři desetiny.Jezdím s těma klukama už hodně dlouho, takže asi tak vím, co od nichmohu čekat.

Troy Bayliss



Objevil jste nějaké mouchy na své vlastní jízdě?
Ani ne, jsem docela spokojený. Docela se mi povedla. Možná bych tam nějakou desetinku našel, ale Nori (Norijuki Haga, vítěz kvalifikace, pozn. red.) zajel výborné kolo a pole position si zasloužil.

Co si vlastně myslíte o systému superpole, kdy o postavení na startu rozhoduje jedno rychlé kolo?
Je to dobrá věc. Mně vyhovuje a nemyslím si, že by byla nespravedlivá.

Po tříletém intermezzu v MotoGP jste se vloni vrátil do superbiků. Pozoroval jste na motocyklech velký výkonnostní skok?
Myslím,že ani ne. Bylo to těžké v roce 2001, kdy jsem získal první titul, a jeto těžké i dnes. Jediné, čeho jsem se při návratu bál, byly jednotnépneumatiky Pirelli, protože jsem na nich nikdy nejezdil. Ale stačilo mijen pár testů a zvykl jsem si na ně. Je to velmi dobrý šampionát astejné gumy pomáhají dobrému závodění.

Vloni jste se na jediný závod vrátil do MotoGP a ve Valencii jste dokázal zvítězit. Čekal jste takový úspěch?
Přijeljsem tam s čistou hlavou. Věděl jsem, že se motorka posunula dopředu,ale rychle jsem si na ni zvykl. Pozval jsem si do depa některé kluky zesuperbikového týmu, takže jsem měl vše, co jsem potřeboval k dobrémuvýsledku. Přišel výborný den, kdy všechno šlapalo, a mohl jsem slavitvítězství. Je to ten nejlepší způsob, jak ukončit závodnickou kapitoluv MotoGP.

Vzhůru do lesů

Je vám 38 let. Jak dlouho ještě chcete závodit?
Smlouvumám do roku 2009. Příští sezonu nás čeká nový stroj. Přál bych si homít už teď, ale letos máme takový přechodný rok. Máme to hodně těžké,ale stále mám šanci být letos mistrem světa.

Na začátku této sezony jste se poměrně trápil, postupně jste se však vrátil do hry o titul. Kde byl bod zvratu?
Bylo jich hned několik. Tím špatným byla nehoda v Doningtonu, kde jsem ztratil 50 bodů a dva články prstu (smích).  Do Valencie jsem mířil stále zraněný a mohl jsem tam možná získat víc bodů. Ale to prostě patří k závodění.
Pakse nám podařilo velice rychle vrátit do hry, absolvoval jsem pár hodněpovedených jízd. Na motorce se opět cítím skvěle a mám pocit, že todobré je opět zde.

Závodil jste na superbiku v USA, v britském mistrovství i vesvětovém šampionátu. Kde jsou podle vás nejlepší fanoušci superbiků nasvětě?
Všude, kde jsem byl, to bylo výborné. Ať už v Americenebo v Anglii. Nejvíce času jsem strávil ve světovém šampionátu, takžese zde cítím jako doma. Měl jsem tolik štěstí, že jsem získal dvatituly mistra světa. Až jednou skončím, budu mít krásné vzpomínky.

Jste známý fanoušek cyklistiky, komu držíte palce v letošní Tour de France?
Momentálně je to můj krajan Cadel Evans, který jede druhý (po pondělku je na třetím místě, pozn. red.). Předvádíneuvěřitelnou sílu. Mezi cyklisty mám mnoho přátel a smekám před nimi.Mají tak těžkou práci a vůbec to pro ně není jednoduché.

Jezdíte po celém světě. Jak je těžké skloubit vaši kariéru s rolí otce tří dětí?
Toje jeden z důvodů, proč nehledám angažmá v MotoGP. Jsem už docelastarý, mám rodinu. V MotoGP pořád létáte po celém světě, v superbicíchmáte dva závody po sobě, kam musíte dlouho letět, a zbytek se jede vEvropě. Je to jako práce v kanceláři.
Naše rodina už sedm let žijev Monaku a někdy beru manželku a děti s sebou na závody. I když teď,jak děti začaly chodit do školy, je to složitější.

Měl jste už možnost ve vašem novém domově navštívit velkou cenu formule jedna?
Ano.Když jsem jezdil za tým sponzorovaným Marlborem, dostal jsem se i dozákulisí Grand Prix Monaka. A to rovnou k Ferrari, kde jsem se poznal is Michaelem Schumacherem. Byl to velký zážitek, formule jedna je světsám pro sebe.

Sníte o tom se někdy projet s monopostem F1, jak se to před lety poštěstilo vašemu soupeři Maxi Biaggimu?
Určitěbych si pár kol rád objel, ale závodění jako takové mě neláká. Mně selíbí spíš cestovní vozy nebo NASCAR. To je možná otázka dalekébudoucnosti, teď se soustředím na to, co dělám.

Naroz

Vložil: TroyBayliss ¤ Komentářů (0)