Troy Bayliss
Povolání: Motocyklový závodník
Věk: 39
Datum narození: 30. 03. 1969
Místo narození: Taree, Austrálie
Znamení: Beran
Fotky 31
Videoklipy 4
Životopis
TroyBayliss se narodil 30. března 1969 jako jediný syn Warrena a LorraineBaylissových.Jeho dětství ztrávil na rodinné farmě v Taree, Nový Jižní Wales, Austrálie s jeho sestrou Jane.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let se Troyrozhodl závodit! Během následujících čtyř let cestoval po okruzích sjeho otcem,závodil v motokrosu.
Jeho láska k adrenalinovým sportům pak Troye vedly směrem k surfování atím strávil všechen jeho volný čas na pláži.Setkal se s jeho budoucímanželkou, Kim, ve věku 18 let a jeho bláznění po fyzickém fitnessvedlo jeho soutěživého ducha směrem k cyklistickému závodu. Jaký druhcyklistického závodu? Všechny druhy … horská kola, rychlostní zkoušky,triatlony.
1992:
V roce 1992 ho přitažlivost motocyklového závodění donutila se vrátit do závodu motocyklů,ale tentokrát v silničních závodech. Jeho první závody byly na jehoKawasaki ZXR750,ale nakonec se rozhodl pro 250ccm sportovní výrobnímotorku.Jezdil na Kawasaki KR1 ve třídě 250 sportovní produkci a brzovítězil.Koncem roku 1992 vstoupil do několika Australských NationalSports Production závodů a ty vyhrával také.Byla to veselá zábava!
1993:
Rok 1993 byl rušný rok pro Troye nejen protože se chtěl dostat do většía silnější třídy,ale také protože si vzal jeho přítelkyni, Kim.
Objevil vzrušení z závodění na okruzích, a byl horlivý k tomu, aby sestále posouval v žebříčku. Troy závodil na Kawasaki 600 a postupovalkonkurencí v několika Australských národních soutěží.
1994-1995:
V roce 1994 Troy jezdil stejnou motorku šestý v Australském národním600 mistrovstvích a zvítězila 600 závod v Bathurst.Celkově skončildruhý v šampionátu.
1996:
V roce 1996 Troy stále šel nahoru s podporou Team Kawasaki Australia avstoupil Australian Superbike Championship a celkově skončilneuvěřitelně třetí.
1997:
V roce 1997 svět viděl Troye soutěžit ve dvou ohromných světovýchšampionátech a rozpoznal jeho talent a potenciál,když jel v týmu AnsettAir Freight Suzuki na divokou kartu,ohromil světové třídní týmydokončením pátý v obou závodech na Phillip Island World Superbike round.
Jestli kdokoliv potřeboval další důkaz jeho schopností,tak jistě homohl mít,protože ve světovém Grand Prix ve Phillip Islandu ještě jednoumu Suzuki nabídla divokou kartu na jejich 250cc stroji. Suzuki bojovalacelý rok k tomu, aby měl dobré výsledky v této neuvěřitelně konkurenčnítřídě ale Troy ihned kvalifikovaný jako šestý v tabulce a dokoncebojoval o vedení.
Myslel si, že GP by mohl být jeho další krok,ale po volání od někoho dívajícího se na 250 GP závod z druhé strany světa.
Darrell Healey byl Angličan,který právě sledoval závod ve Philip Islandu 250 GP.
Jako majitel stáje GSE Team telefonal Troyovi přímo po GP a nabídlmu,aby se přesunul do Anglie a aby závodil v jeho týmu GSE Ducati vbritské Superbike Championship.
1998:
Na začátku roku 1998 se Troy se svou rodinou přestěhoval do Anglie,askončil osmý v pravděpodobně nejtěžším národním mistroství na světě:TheBritish Superbike Championship.
1999:
V roce 1999 si Troy už plné zvykl na jeho GSE Team a byl připraven na velmi dobré výkony.
Šesti Pole Position a pěti umístění v první řadě na startu dosáhl šestivýher a 14 podium a stal se tak vítězem britského šampionátu s 28 body!
2000:
Navzdory chybějícím šesti závodům v roce 2000 skončil 6. ves světovémSuperbike Championship. Troyův vzestup k vrcholu byl zřejmí,ale nynístál před jeho největším krokem v závodech motocyklů! Poslední kroky ktomu, aby se stal mistra světa Superbiků.
Slučovací talent, rozhodnutí a konzistence je to, co je potřebný kzískání titulu World Superbike Championship. A to bylo přesně to, coTroy dělal!
2001:
Rok 2001 je období pro nový start pro Troye. Už od začátku sezony bylna podium a zůstával tam co závod po závodu.Do konce sezony Troyzaznamenal působivých šest vítězství a devíti dalších pódiích.V roce2001 byl Troy korunovaný na výherce Světového Superbikového Šampiona!
Navzdory jeho dominantní jízdě, ať tak nebo onak, získání titulu nebylotak snadné,jak se Troyovi zdálo. V prvním závodu 11. kol vOschersleben, zažil jeho jediný technický problém roku a muselodstoupit ze závodu. Toto dovolilo jeho nejbližším soupeřům , abysbírali body a ohrozili tak naději,aby se Troy stal mistrem světa.Tatorušivá změna událostí možná nutila další jezdce, ale Australana tovůbec nezneklidňovalo. Místo toho, Troy dál postupoval ve druhém závodua vrátil se tak na podium.
Troy pomohl Ducati vrátit se zpět nahoru v roce 2001. Pro Ducati získalstou první pozici a pomohl jim tak vyhrát jejich desátý pohárkonstruktérů a jejich devátý titul jezdců.
2002:
Rok 2002 nebyl pro Troye jako mistra světa nijak rozmanitý. To byldalší rok vytvořený z jednotlivých závodů. To byl další rok ve kterémbyl odhodlaný uspět.
Panující mistr světa začal rok 2002 na neuvěřitelné poznámce se šesti prvními místy!
Troy ukázal jeho charakteristický kámen když spadl v Brands Hatch apoškodil si záda a žebra. Navzdory krutému výprasku,se vrátil a jezdili přes bolest3. a 2. místa. Dokonce srážka v Assenu, která dovolila jemu nejbližšímusoupeři vklouznout před něj v tabulce stojícím od něho jeden bod.TroyBayliss řekl"nyní musím jít a dohnat to všechno v Imole."
Imola bude navždy nezapomenutelná. Motocyklový fanoušci z celého světaviděli jeden z nejlepších závodů v historii "vítězi bere všechno". TroyBayliss a Colin Edwards bojovali dvě neuvěřitelné bitvy.Stále sestřídali ve vedení.Mohl být pouze jeden vítěz a toho dne to byl ColinEdwards.
Troy skončil v mistrovství celkově druhý.
2003:
Rok 2003 byl velký jak pro Troye tak pro Ducati,kteří se společněpřesunuli do MotoGP.Úsilí vložené v novém Ducati MotoGP Team bylo pevnéa před hlavní sezonou testypovzbuzovaly. Málokdo pochyboval o tom, že Troy by mohl dál nést jehopostoj, ale nehledě na to je první rok pro Desmosedici stroj, nejvíceuskutečnitelný,že málo jezdců ve skutečnosti se dokáže přemístit se zeSuperbike do Moto GP úspěšně. Dvě startovní pozice z první řady, třipódium umístění a celkově šesté místo byl neuvěřitelný začátek v MotoGP!
Jen dva body Troyovi ukradli pátou pozici v šampionátu .Troy Baylisszískal ocenění "nováček roku" a pokud svět Grand Prix nikdy neslyšeljméno Troy Bayliss,tak jemu právě teď
2004:
Ve druhém GP roku na okruhu, který on nikdy předtím neviděl,se Troyujal vedení v Jihoafrický GP ve Welkom z třetí řady a držel to.Bránilse zuby nehty s vládnutím mistra světa Valentina Rossiho polovinuzávodu,ale nakonec mu přinesla Ducati čtvrtou pozici.
Příštím závodem v Jerez, Troy Bayliss nebyl nejen na pódiu ale také nartech každého závodního fanouška kolem světa. Tento 34- letý mužstvořený pro rodinný život, kterému byla dána šance vznést se ve WorldSuperbike, teď dělal to stejný v MotoGP.
V roce 2004 se Troy seřadil s jeho stájovým kolegou Lorisem Capirossiještě jednou pro Ducati Moto GP tým. Konkurence v této úrovni nikdynebude snadná, a toto bylo tuhé období, zvláště pro ohromného nováčkaroku.Nepochybně Troy měl období pod očekáváními,ale on skončil vohromném stylu s konečným pódiem ve Valencii.
Na konci této sezony Troy opustí Ducati a četné úspěšné roky s italskou značkou. Troy skončil celkově čtrnáctý.
2005:
V sezoně 2005 uvidí bývalý World Superbike šampión Troy Bayliss spojení a přesun do satelitní Camel Honda Team, kde je jeho stájový kolega veteránský brazilský GP jezdec Alex Barros pro 2005 MotoGP World Championship.
"Pro mě je větší změna přejít z Ducati do Hondy ze Superbiků do MotoGP" říká Troy." Ale to je výzva kterou já jsem připravený vzít na sebe ato dává mi hodně motivace".
Po průměrném prvním poločasu sezony, si Troy zranil jeho zápěstí přitréninku na jeho motokrosové motorce v Austrálii. Troy pak zmeškáMotegi , jeho domácí závod Phillip Island a nakonec i zbytek sezonníchzávodů.
Troy skončil celkově na 12. pozici v mistrovství světa.
2006:
V sezoně 2006 se Troy opět vrací do světových superbiků a vrací se mu tak jeho agresivní a velkolepý jízdní styl.
Troy Bayliss je prostě legenda pro Ducati a 36- letý Troy z městečkaTaree v Austrálii se nyní vrací do mistrovství,kde si udělal jehojméno.Jde opět do týmu Ducati Xerox Team.
Mimochodem během šampionátu superbiků se ještě Troy zaskočil zpět doMoto GP do Ducati,kde zajel poslední závod sezony ve Valencii zazraněného Sete Gibernaua a Troy vyhrál jak kvalifikaci,tak závod!!
Troy v roce 2006 opět předvádí v superbicích to,co všichni čekali a získává svůj druhý titul mistra světa v superbicích!
2007:
V sezoně 2007 jejzdí Troy stále supebike a stále za Ducati Xerox Team,ale tahle sezona není tak úspěšná jako minulá sezona.Během této sezonyměl Troy pád a měl poraněný malíček.Později mu část malíčku museliamputovat.Ale i po této události zajížděl stále velmi dobré výkony.
Celkově obsadil 4 místo.1-Toseland,2-Haga,3-Biaggi a 4 tedy Troy.
2008:
Tahle sezona 2008 je pro Troye poslední,a parádně se mu vydařila. ZaDucati Xerox team vyhrál titul po 3 a opravdu vyšel v nejlepšímprotože,v posledním závodě v Portugalsku v Portimau vyhrál oba závody.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let se Troyrozhodl závodit! Během následujících čtyř let cestoval po okruzích sjeho otcem,závodil v motokrosu.
Jeho láska k adrenalinovým sportům pak Troye vedly směrem k surfování atím strávil všechen jeho volný čas na pláži.Setkal se s jeho budoucímanželkou, Kim, ve věku 18 let a jeho bláznění po fyzickém fitnessvedlo jeho soutěživého ducha směrem k cyklistickému závodu. Jaký druhcyklistického závodu? Všechny druhy … horská kola, rychlostní zkoušky,triatlony.
1992:
V roce 1992 ho přitažlivost motocyklového závodění donutila se vrátit do závodu motocyklů,ale tentokrát v silničních závodech. Jeho první závody byly na jehoKawasaki ZXR750,ale nakonec se rozhodl pro 250ccm sportovní výrobnímotorku.Jezdil na Kawasaki KR1 ve třídě 250 sportovní produkci a brzovítězil.Koncem roku 1992 vstoupil do několika Australských NationalSports Production závodů a ty vyhrával také.Byla to veselá zábava!
1993:
Rok 1993 byl rušný rok pro Troye nejen protože se chtěl dostat do většía silnější třídy,ale také protože si vzal jeho přítelkyni, Kim.
Objevil vzrušení z závodění na okruzích, a byl horlivý k tomu, aby sestále posouval v žebříčku. Troy závodil na Kawasaki 600 a postupovalkonkurencí v několika Australských národních soutěží.
1994-1995:
V roce 1994 Troy jezdil stejnou motorku šestý v Australském národním600 mistrovstvích a zvítězila 600 závod v Bathurst.Celkově skončildruhý v šampionátu.
1996:
V roce 1996 Troy stále šel nahoru s podporou Team Kawasaki Australia avstoupil Australian Superbike Championship a celkově skončilneuvěřitelně třetí.
1997:
V roce 1997 svět viděl Troye soutěžit ve dvou ohromných světovýchšampionátech a rozpoznal jeho talent a potenciál,když jel v týmu AnsettAir Freight Suzuki na divokou kartu,ohromil světové třídní týmydokončením pátý v obou závodech na Phillip Island World Superbike round.
Jestli kdokoliv potřeboval další důkaz jeho schopností,tak jistě homohl mít,protože ve světovém Grand Prix ve Phillip Islandu ještě jednoumu Suzuki nabídla divokou kartu na jejich 250cc stroji. Suzuki bojovalacelý rok k tomu, aby měl dobré výsledky v této neuvěřitelně konkurenčnítřídě ale Troy ihned kvalifikovaný jako šestý v tabulce a dokoncebojoval o vedení.
Myslel si, že GP by mohl být jeho další krok,ale po volání od někoho dívajícího se na 250 GP závod z druhé strany světa.
Darrell Healey byl Angličan,který právě sledoval závod ve Philip Islandu 250 GP.
Jako majitel stáje GSE Team telefonal Troyovi přímo po GP a nabídlmu,aby se přesunul do Anglie a aby závodil v jeho týmu GSE Ducati vbritské Superbike Championship.
1998:
Na začátku roku 1998 se Troy se svou rodinou přestěhoval do Anglie,askončil osmý v pravděpodobně nejtěžším národním mistroství na světě:TheBritish Superbike Championship.
1999:
V roce 1999 si Troy už plné zvykl na jeho GSE Team a byl připraven na velmi dobré výkony.
Šesti Pole Position a pěti umístění v první řadě na startu dosáhl šestivýher a 14 podium a stal se tak vítězem britského šampionátu s 28 body!
2000:
Navzdory chybějícím šesti závodům v roce 2000 skončil 6. ves světovémSuperbike Championship. Troyův vzestup k vrcholu byl zřejmí,ale nynístál před jeho největším krokem v závodech motocyklů! Poslední kroky ktomu, aby se stal mistra světa Superbiků.
Slučovací talent, rozhodnutí a konzistence je to, co je potřebný kzískání titulu World Superbike Championship. A to bylo přesně to, coTroy dělal!
2001:
Rok 2001 je období pro nový start pro Troye. Už od začátku sezony bylna podium a zůstával tam co závod po závodu.Do konce sezony Troyzaznamenal působivých šest vítězství a devíti dalších pódiích.V roce2001 byl Troy korunovaný na výherce Světového Superbikového Šampiona!
Navzdory jeho dominantní jízdě, ať tak nebo onak, získání titulu nebylotak snadné,jak se Troyovi zdálo. V prvním závodu 11. kol vOschersleben, zažil jeho jediný technický problém roku a muselodstoupit ze závodu. Toto dovolilo jeho nejbližším soupeřům , abysbírali body a ohrozili tak naději,aby se Troy stal mistrem světa.Tatorušivá změna událostí možná nutila další jezdce, ale Australana tovůbec nezneklidňovalo. Místo toho, Troy dál postupoval ve druhém závodua vrátil se tak na podium.
Troy pomohl Ducati vrátit se zpět nahoru v roce 2001. Pro Ducati získalstou první pozici a pomohl jim tak vyhrát jejich desátý pohárkonstruktérů a jejich devátý titul jezdců.
2002:
Rok 2002 nebyl pro Troye jako mistra světa nijak rozmanitý. To byldalší rok vytvořený z jednotlivých závodů. To byl další rok ve kterémbyl odhodlaný uspět.
Panující mistr světa začal rok 2002 na neuvěřitelné poznámce se šesti prvními místy!
Troy ukázal jeho charakteristický kámen když spadl v Brands Hatch apoškodil si záda a žebra. Navzdory krutému výprasku,se vrátil a jezdili přes bolest3. a 2. místa. Dokonce srážka v Assenu, která dovolila jemu nejbližšímusoupeři vklouznout před něj v tabulce stojícím od něho jeden bod.TroyBayliss řekl"nyní musím jít a dohnat to všechno v Imole."
Imola bude navždy nezapomenutelná. Motocyklový fanoušci z celého světaviděli jeden z nejlepších závodů v historii "vítězi bere všechno". TroyBayliss a Colin Edwards bojovali dvě neuvěřitelné bitvy.Stále sestřídali ve vedení.Mohl být pouze jeden vítěz a toho dne to byl ColinEdwards.
Troy skončil v mistrovství celkově druhý.
2003:
Rok 2003 byl velký jak pro Troye tak pro Ducati,kteří se společněpřesunuli do MotoGP.Úsilí vložené v novém Ducati MotoGP Team bylo pevnéa před hlavní sezonou testypovzbuzovaly. Málokdo pochyboval o tom, že Troy by mohl dál nést jehopostoj, ale nehledě na to je první rok pro Desmosedici stroj, nejvíceuskutečnitelný,že málo jezdců ve skutečnosti se dokáže přemístit se zeSuperbike do Moto GP úspěšně. Dvě startovní pozice z první řady, třipódium umístění a celkově šesté místo byl neuvěřitelný začátek v MotoGP!
Jen dva body Troyovi ukradli pátou pozici v šampionátu .Troy Baylisszískal ocenění "nováček roku" a pokud svět Grand Prix nikdy neslyšeljméno Troy Bayliss,tak jemu právě teď
2004:
Ve druhém GP roku na okruhu, který on nikdy předtím neviděl,se Troyujal vedení v Jihoafrický GP ve Welkom z třetí řady a držel to.Bránilse zuby nehty s vládnutím mistra světa Valentina Rossiho polovinuzávodu,ale nakonec mu přinesla Ducati čtvrtou pozici.
Příštím závodem v Jerez, Troy Bayliss nebyl nejen na pódiu ale také nartech každého závodního fanouška kolem světa. Tento 34- letý mužstvořený pro rodinný život, kterému byla dána šance vznést se ve WorldSuperbike, teď dělal to stejný v MotoGP.
V roce 2004 se Troy seřadil s jeho stájovým kolegou Lorisem Capirossiještě jednou pro Ducati Moto GP tým. Konkurence v této úrovni nikdynebude snadná, a toto bylo tuhé období, zvláště pro ohromného nováčkaroku.Nepochybně Troy měl období pod očekáváními,ale on skončil vohromném stylu s konečným pódiem ve Valencii.
Na konci této sezony Troy opustí Ducati a četné úspěšné roky s italskou značkou. Troy skončil celkově čtrnáctý.
2005:
V sezoně 2005 uvidí bývalý World Superbike šampión Troy Bayliss spojení a přesun do satelitní Camel Honda Team, kde je jeho stájový kolega veteránský brazilský GP jezdec Alex Barros pro 2005 MotoGP World Championship.
"Pro mě je větší změna přejít z Ducati do Hondy ze Superbiků do MotoGP" říká Troy." Ale to je výzva kterou já jsem připravený vzít na sebe ato dává mi hodně motivace".
Po průměrném prvním poločasu sezony, si Troy zranil jeho zápěstí přitréninku na jeho motokrosové motorce v Austrálii. Troy pak zmeškáMotegi , jeho domácí závod Phillip Island a nakonec i zbytek sezonníchzávodů.
Troy skončil celkově na 12. pozici v mistrovství světa.
2006:
V sezoně 2006 se Troy opět vrací do světových superbiků a vrací se mu tak jeho agresivní a velkolepý jízdní styl.
Troy Bayliss je prostě legenda pro Ducati a 36- letý Troy z městečkaTaree v Austrálii se nyní vrací do mistrovství,kde si udělal jehojméno.Jde opět do týmu Ducati Xerox Team.
Mimochodem během šampionátu superbiků se ještě Troy zaskočil zpět doMoto GP do Ducati,kde zajel poslední závod sezony ve Valencii zazraněného Sete Gibernaua a Troy vyhrál jak kvalifikaci,tak závod!!
Troy v roce 2006 opět předvádí v superbicích to,co všichni čekali a získává svůj druhý titul mistra světa v superbicích!
2007:
V sezoně 2007 jejzdí Troy stále supebike a stále za Ducati Xerox Team,ale tahle sezona není tak úspěšná jako minulá sezona.Během této sezonyměl Troy pád a měl poraněný malíček.Později mu část malíčku museliamputovat.Ale i po této události zajížděl stále velmi dobré výkony.
Celkově obsadil 4 místo.1-Toseland,2-Haga,3-Biaggi a 4 tedy Troy.
2008:
Tahle sezona 2008 je pro Troye poslední,a parádně se mu vydařila. ZaDucati Xerox team vyhrál titul po 3 a opravdu vyšel v nejlepšímprotože,v posledním závodě v Portugalsku v Portimau vyhrál oba závody.