10.Leden 2008

Bayliss si chválí práci v motocyklové kanceláři

Troy Bayliss

Obhájce titulu Troy Bayliss v brněnských boxech během závodu MS superbiků.

Brno -Australský závodník Troy Bayliss patří k legendám současného silničníhomotocyklového sportu. Má na svém kontě dva tituly mistra světasuperbiků a také vítězství v elitní třídě MotoGP.

Tovární jezdec Ducati poskytl Aktuálně.cz rozhovor v sobotu po kvalifikaci brněnského závodu světového šampionátu superbiků.

Monza - Superbike - Bayliss

Proč se motocyklům Ducati v Brně nedaří?
Upřímně řečeno, nevíme. Kdybychom to věděli, tak to hned spravíme (smích).

A co tedy máte za problém?
Na některých tratích se trápímev horku, zvlášť pokud na okruhu chybí přilnavost. Ale třeba v Misanunám to jezdilo dobře i při vysokých teplotách.

Před rozhovorem jste bedlivě sledoval záznam z kvalifikačního superpole. Věnujete větší pozornost soupeřům, nebo sám sobě?
Všichniděláme skoro ty samé věci a můžeme nasbírat tak dvě tři desetiny.Jezdím s těma klukama už hodně dlouho, takže asi tak vím, co od nichmohu čekat.

Troy Bayliss



Objevil jste nějaké mouchy na své vlastní jízdě?
Ani ne, jsem docela spokojený. Docela se mi povedla. Možná bych tam nějakou desetinku našel, ale Nori (Norijuki Haga, vítěz kvalifikace, pozn. red.) zajel výborné kolo a pole position si zasloužil.

Co si vlastně myslíte o systému superpole, kdy o postavení na startu rozhoduje jedno rychlé kolo?
Je to dobrá věc. Mně vyhovuje a nemyslím si, že by byla nespravedlivá.

Po tříletém intermezzu v MotoGP jste se vloni vrátil do superbiků. Pozoroval jste na motocyklech velký výkonnostní skok?
Myslím,že ani ne. Bylo to těžké v roce 2001, kdy jsem získal první titul, a jeto těžké i dnes. Jediné, čeho jsem se při návratu bál, byly jednotnépneumatiky Pirelli, protože jsem na nich nikdy nejezdil. Ale stačilo mijen pár testů a zvykl jsem si na ně. Je to velmi dobrý šampionát astejné gumy pomáhají dobrému závodění.

Vloni jste se na jediný závod vrátil do MotoGP a ve Valencii jste dokázal zvítězit. Čekal jste takový úspěch?
Přijeljsem tam s čistou hlavou. Věděl jsem, že se motorka posunula dopředu,ale rychle jsem si na ni zvykl. Pozval jsem si do depa některé kluky zesuperbikového týmu, takže jsem měl vše, co jsem potřeboval k dobrémuvýsledku. Přišel výborný den, kdy všechno šlapalo, a mohl jsem slavitvítězství. Je to ten nejlepší způsob, jak ukončit závodnickou kapitoluv MotoGP.

Vzhůru do lesů

Je vám 38 let. Jak dlouho ještě chcete závodit?
Smlouvumám do roku 2009. Příští sezonu nás čeká nový stroj. Přál bych si homít už teď, ale letos máme takový přechodný rok. Máme to hodně těžké,ale stále mám šanci být letos mistrem světa.

Na začátku této sezony jste se poměrně trápil, postupně jste se však vrátil do hry o titul. Kde byl bod zvratu?
Bylo jich hned několik. Tím špatným byla nehoda v Doningtonu, kde jsem ztratil 50 bodů a dva články prstu (smích).  Do Valencie jsem mířil stále zraněný a mohl jsem tam možná získat víc bodů. Ale to prostě patří k závodění.
Pakse nám podařilo velice rychle vrátit do hry, absolvoval jsem pár hodněpovedených jízd. Na motorce se opět cítím skvěle a mám pocit, že todobré je opět zde.

Závodil jste na superbiku v USA, v britském mistrovství i vesvětovém šampionátu. Kde jsou podle vás nejlepší fanoušci superbiků nasvětě?
Všude, kde jsem byl, to bylo výborné. Ať už v Americenebo v Anglii. Nejvíce času jsem strávil ve světovém šampionátu, takžese zde cítím jako doma. Měl jsem tolik štěstí, že jsem získal dvatituly mistra světa. Až jednou skončím, budu mít krásné vzpomínky.

Jste známý fanoušek cyklistiky, komu držíte palce v letošní Tour de France?
Momentálně je to můj krajan Cadel Evans, který jede druhý (po pondělku je na třetím místě, pozn. red.). Předvádíneuvěřitelnou sílu. Mezi cyklisty mám mnoho přátel a smekám před nimi.Mají tak těžkou práci a vůbec to pro ně není jednoduché.

Jezdíte po celém světě. Jak je těžké skloubit vaši kariéru s rolí otce tří dětí?
Toje jeden z důvodů, proč nehledám angažmá v MotoGP. Jsem už docelastarý, mám rodinu. V MotoGP pořád létáte po celém světě, v superbicíchmáte dva závody po sobě, kam musíte dlouho letět, a zbytek se jede vEvropě. Je to jako práce v kanceláři.
Naše rodina už sedm let žijev Monaku a někdy beru manželku a děti s sebou na závody. I když teď,jak děti začaly chodit do školy, je to složitější.

Měl jste už možnost ve vašem novém domově navštívit velkou cenu formule jedna?
Ano.Když jsem jezdil za tým sponzorovaným Marlborem, dostal jsem se i dozákulisí Grand Prix Monaka. A to rovnou k Ferrari, kde jsem se poznal is Michaelem Schumacherem. Byl to velký zážitek, formule jedna je světsám pro sebe.

Sníte o tom se někdy projet s monopostem F1, jak se to před lety poštěstilo vašemu soupeři Maxi Biaggimu?
Určitěbych si pár kol rád objel, ale závodění jako takové mě neláká. Mně selíbí spíš cestovní vozy nebo NASCAR. To je možná otázka dalekébudoucnosti, teď se soustředím na to, co dělám.

Naroz

Vložil: TroyBayliss ¤