povídka--gabriel

23.Červen 2008

Slyším…kostelní zvony. Jejich zvuk je tak krásný, a přitomaž mrazivě děsivý...Ohlašuje smrt. Slyším, jak srdce zvonu zoufalenaráží na kov, jako by se chtělo osvobodit. Marně. Do zvonění sepřidává temný chorál mnoha hrdel. Začínám mít strach. Všude je tma. Nicnecítím, nevidím…. Nevím. Prosím, ani nevím koho, jen abych věděl. Aještě víc prosím, aby konečně ustala ta pekelná kakofonie zvuků.Opravdu… vše na chvíli ustalo. To ticho mě kdovíproč uklidňovalo.

Moji šťastnou chvíli míru roztrhal úder. A další. Úderynepřestávají, naopak, nabírají na síle a rytmu. Jsou to snad kapkydeště? Spíš mi to připomíná zvuk bubnů, se kterými chodili verbíři… Aleproč? Kde to jsem? Žádná odpověď, jen další a další otázky. Z těchzvuků už pomalu šílím. Otevřel jsem oči. Všude kolem mě, pořád ta samá,neproniknutelná tma. Jako kdybych měl něco před očima. Pokusím sepohnout rukou. Povedlo se. Ale to co jsem ucítil, to mě skoro zabilo.Moje ruce nahmataly dřevo. To… snad ne! Není možné! Otevřel jsem ústa akřičeljsem. Zoufale jsem ječel… ale jediné, co mi přišlo v odpověď, bylvýsměšný chechot hromu…

Ani nevím kdy jsem přestal křičet. Už jsem jen sípal a třáslse děsem. Z očí mi tekly slzy. Jedna z nich mi dotekla až ke rtům.Nemohl jsem si pomoci a ochutnal jsem. Místo očekávané slanosti mě všakudeřila nasládlá chuť krve. Zvuky pořád nabývaly na intensitě, jakobyto snad ještě šlo… Byl jsem otupělý. Nedokázal jsem se soustředit, jenjsem pořád cítil tu krev a slyšel tu démonickou disharmonii zvuku. Snadcelou věčnost jsem trpěl, než se nade mnou slitovalo bezvědomí apřikrylo mě svojí nicotnou rouškou.

Gabrieli…

Zdá se mi to? Nebo mě někdo volá?

Gabrieli…

Otevřel jsem oči. A viděl jsem vše. Naprosto vše… co bylo, ito co je. Na zádech mě něco tlačilo. Všechno vypadalo… jinak nežpředtím.Pochopil jsem… jsem mrtvý.

Vstaň…

Poslechl jsem. Víko rakve samo odskočilo a já se začalhrabat ven, skrze hlínu, jako by to byla voda…Až jsem se dostal navzduch… cítil jsem svěží vítr, ještě voněl deštěm. Stál jsem nahřbitově, na vlastním hrobě… Nadechl jsem se… nechal jsem se unášettím, jak mi vánek cuchal vlasy… a peří na zádech. Peří? Co se…jak? Proč?

Neptej se… a leť.. neptej se kam, leť rychle…neptej se proč…

Poslechl jsem.

napsal/a: sladouckaholcina 14:20 Link komentáře (0)




Pověra

Byl krásný podzimní večer a zapadající slunce nádherně osvítilopestrobarevné listí na stromech i na zemi. Zpěv ptáků pomalu utichal av posledních odlescích paprsků se třpytily pavučiny. Seděla na molu ulesa a sledovala jak vítr čeří vodu. Nikdy před tím si nevšimla, jaknádherné obrazce může vytvářet jemně se vlnící hladina.
Sabina byla zvláštní dívka. Byla vždy jiná než ostatní děvčata. Nikdyji nezajímalo kdo, s kým a kde, ale spíše se stranila společnosti apříliš nemluvila. Mnohdy a zejména v pubertě ji za to okolí ošklivěodsuzovalo. Často se sama sebe ptala, co dělá vlastně špatně. Jednounakoukla do časopisu, který nesl titulek "jak být hvězda." Ale popřečtení prvního odstavce, kde se psalo, že kluci mají rádi takovéholky, které jsou sami sebou ho zlostně zaklapla a odhodila se slovy:"To jsou kecy. Jak to můžou všichni číst?" Z jejího přemýšlení ji náhlevytrhlo mohutné šplouchnutí. Kapr. A pak spatřila jak konečně přicházíon. Jeho dlouhé černé vlasy mu sahaly po ramena a šibalsky se na níusmíval. "Čekáš dlouho?" Zeptal se. Odpověděla že ne, ale lhala. A onto věděl, protože zase určitě stál dobu opodál a sledoval ji. Dělal točasto. Jen stál a pozoroval ji. Pak se přivítali krátkým polibkem.
Slunce už zapadlo, ale oni stále ještě seděli ruku v ruce u vody, stáleopojeni tou krásou západu slunce. Znali se jen krátce, ale Sabina něcotakového ještě nezažila. On byl úplně jiný, než ostatní. Nezajímalo ho,jestli se dívka obléká podle poslední mody, ani jestli má prsa většínež zadek. Měl ji rád jako nikdo před tím. Jednou prohlásila, že jestliji někdo bude mít radši, než její pes, tak pro něj udělá cokoliv. To seteď stalo a ona byla ochotna to splnit. Ještě ale netušila co všechnobude muset udělat. Nic z toho netušila. Protože kdyby to tušila, nikdyby této studené podzimní noci neseděla u opuštěného rybníka.
"Dnes je úplněk." Zašeptal. Neodpověděla, jen si povzdechla. "Víš,někdy mám při úplňku takový zvláštní pocit. Nemůžu spát a nejradějibych běhal někde venku." "Skoro z tebe jde strach." Pousmála se. "Ty minevěříš, viď? Myslíš si, že přeháním." "Nepřeháníš." Odpověděla a on sezlehka dotkl její tváře. Tenhle dotek a pocit z něj už znala. Bylo topoprvé v jeho pokoji, byl doma sám. Tehdy se jí také takhle dotkl.Pohlédla mu do očí. Milovala ty třpytící se tmavá sklíčka. Byly plnétouhy a ve světle svíčky zvláštně jiskřili. Milovala jeho jméno.Gabriel. Vyzařovala z něj zdrženlivost a elegance, ale také odvaha ajedinečnost. A on byl jedinečný, jako ona noc. Ten pokoj nebyl velký abyl v podkroví. Mnoho obrazů a obložení z tmavého dřeva. Napravo stálvelký stůl, na kterém zářilo mnoho plamínků. A naproti postel. Červenéprostěradlo a černé povlečení. Tenkrát zažila něco neopakovatelného.Jejich těla splynula v jedno a jí v té záplavě citů náhle přestalyfungovat smysly. Cítila jen obrovskou vášeň a pak výbuch. "Gabrieli."Vydechla. Venku zavyl pes.

"Znáš tu pověru?" Zeptala se Sabina. Zdálo se jí však, že ta slova setíživě nesla nocí i když je skoro zašeptala. Bylo to jako předzvěstněčeho zlého až jí přeběhl mráz po zádech. "Vyprávěj." Odpověděl, alepřitom nespustil oči z úplňku. "Říká se, že v těch lesích tady okoloběhá za úplňku odporná nestvůra. Jednou se tu ztratila mladá dívka a užji nikdo nikdy neviděl. No, záleží na tom, čemu věříš." Skoro sezasmála. Ale vážně jen skoro, protože pak uviděla jeho oči. Nebylyhnědé, ale bílé. Ano, opravdu bílé! Došlo ji, že je to odraz měsíce apodívala se na něj taky. Pravá hrůza ale přišla, když odvrátila pohledzpět do jeho očí. Už nebyly hnědé, ani bílé, ale byly červené astahovali se do odporného tvaru. Jeho čočky se zeleně rozsvítili avíčka se mu podlila krví.Sabině se ve tváři objevil výraz obrovskéhozoufalství. Vykřikla, ale byla celá ochromená. Nemohla se ani hnout,cítila, jak ji nohy vrůstají do země. Zaplnilo ji zoufalství. Nemůžepryč, sakra nemůže utéct! Neví co se to děle a nemůže utéct. Gabriel-jeho krásné řasy už nebyly. Místo nich se objevila odporná a mastnákůže. Jeho dlouhé vlasy už taky nebyly. Hlavu a krk mu porostly chlupy.Ta černá a hustá srst byla celá naježená. Naježená tou bolestí a hlavněhladem. Hladem po čerstvém mase a krvi. A tím měla být ona, Sabina."Gabrieli, co se to" Na odpověď však nečekala. Sevření v nohou poleviloa dala se na sběsilý úprk. Poslední co v té hrůze spatřila byly jehodlouhé ostré drápy, které se zlověstně leskly. Při představě že možnábudou od její krve se ji zmocnila nevýslovná hrůza. Pak už vnímala jenrychlost, kterou běžela. Pryč od něj, pryč od toho zvířete. Ale vědělaže daleko se nedostane. On ji ucítí, ach ano, on si ji najde. Po chvíliuž byla vyčerpaná. Cítila, že jestli nezastaví a neodpočine si, tak sezhroutí. Zastavila a ztěžka oddychovala. Stále tomu nemohla uvěřit-nebosi to nechtěla připustit. Byla sama v lese. Ne, ty nejsi sama! Ozval sechladný hlas v její hlavě. Je tu s tebou tvůj Gabriel a jde si protebe! Cítila, jak se jí zvedá žaludek. On tě najde. Začal ji znovunašeptávat. Vyčenichá si tě a ráno budou tvoje vnitřnosti viset všudekolem na těchto větvích. A víš co je nejlepší? Ty jsi se s nímobjímala, líbala a spala s ním. Ano, milovala ses s netvorem, holka!!Tohle už Sabina nezvládla. Ztěžka se opřela o strom a zvracela.
"Přemýšlej Sabino!" Říkala si sama pro sebe. Nevěděla co má dělat.Kolem byla tma a větve holých stromů se ve větru kroutily. Za chvíli setakhle budeš kroutit ty, ale v agonii! "Buď zticha" Okřikla ten vnitřníledový hlas. Náhle uslyšela zavití. Příšerné zaječení hladové nestvůry."On mě cítí." Napadlo ji. Ano, cítil ji a také byl stále blíž a blíž.Sabina nevěděla kam má utéct. Jen se rozběhni a možná mu vletíš rovnoupod ty jeho drápy, co tak dychtí tě rozsápat na kusy. Hrozná představa.Znovu se rozběhla. Větve se kolem ní stále pevněji obemykaly a celou jipoškrábaly. Nechávala za sebou stopy krve, stopy po kterých se vydal ion. Dostala se na zvláštní mýtinku porostlou mechem a náhle cítila, ženení sama. Někdo ji sleduje. Někdo nebo něco, ale na tom nezáleží,protože věděla že to je Gabriel. Byl naproti ní, on si s ní pohrával.Zastavila se. Chtělo se jí řvát, ale skoro nedýchala. To ticho bylodeprimující. A pak přišlo to hrozné funění. Hlasitý dech obludy, ježbyla ještě před chvílí člověkem. Obrovská tlapa ji porazila a přimáčklak zemi. Drápem ji přitom rozpáral už tak potrhaný kabát a zaryl se jído kůže. Z rány ji vystříkla krev a ona vykřikla. Potom Gabrielpromluvil lidským hlasem. Nebyl to ale jeho hlas. Byl hrubý a bezcitný."Znáš tu pověru?" Zeptal se. Neodpověděla, jen se jí zrychlilo dýchánía tekly ji slzy. Prameny strachu a beznaděje. "Jednoho večera za úplňkusežral vlkodlak dívku, která ho milovala. Od té doby spolu straší tadyv lesích." Nocí se nesl táhlý a bolestiplný výkřik. A pak už nicnebylo, jen tma. Černá a temná.
Otevřela oči. "Jen sen?" Zeptala se sama sebe. Měla zvláštní pocit,jako by jí její tělo vůbec nepatřilo. Vstala. Pak ale uviděla něco, coji málem zastavilo srdce. Pár metrů od ní se táhly žluté policejnípásky a pod jedním podrápaným stromem spatřila odporně zohavené tělodívky. Při pohledu do její tváře zjistila, že je to ona sama. Nechápalato. Slyšela a viděla ty lidi kolem, ale zdálo se že oni ji nevnímají.Ani nevědí že je tam také. "Nejspíš ji zabil jakýsi obrovský pes."Slyšela říct nějakého muže. Viděla své zdrcené rodiče a pak taky jeho.Gabriela. Vypadal, že ji jako jediný vidí a šel přímo k ní, proboha,šel k ní. "Ahoj miláčku" pronesl a najednou viděla, že ona už není vlidském těle, ani Gabriel ne. Dva vlci spolu odběhli hloub do lesů.

U vody zpívají ptáci a letní noc postupně halí vše do černé tmy. Zaoblaky se začíná objevovat měsíc. U vody plápolá oheň a kolem něj sedískupinka dětí. "Dnes je úplněk" řeklo jedno z nich. "Copak, bojíš sesnad?" "Ne, to teda nebojím." Náhle je přerušil jiný hlas. "Nechtetoho, kdo dojde pro dřevo?" "Ten co se ptá!" Dostalo se mu odpovědi.Následoval hlasitý smích. "Kluci, já tam sám nejdu!" "A pozor, mámetady poseru. Jak tě vůbec maminka mohla pustit s náma ty trubko?" Klukodpověděl: "Tak si tam jdi sám!" "Taky jdu, než to zhasne!" Řekl tendruhý a odešel do lesa.
"Copak vy neznáte tu pověst?" Ozval se znovu kluk. Skupinka se sesedlakolem ohně a on spustil: " Říká se, že v těchto lesích běhají za úplňkudvě nestvůry a shánějí potravu pro své malé děti." Ozvalo se však:"Taková pohádka, snad mu to nebudete věřit! Vždyť se bojí jít i dolesa." Jejich hádku však přerušil zvláštní zvuk. "Kluci, co to bylo?"Před oheň náhle dopadlo mrtvé tělo jejich kamaráda, celé potrhané,zkroucené a zohavené. Oči už neměl a z krku se valila jeho tmavě rudákrev.
Půlnocí se nesly výkřiky.
Kdesi zavyl pes.

napsal/a: sladouckaholcina 14:20 Link komentáře (0)




Vzbudilo mne ve tři hodiny ráno šeptání, které bylo čím dál hlasitějšía přidávalo se čím dál více hlasů... Když jsem strachy opatrně otevřelaoči, tak mne po celém těle drželo mnoho průhledných rukou.

Snažila jsem se vykřiknout, abych tím vzbudila o pár metrů dál spícíhobratra, ale najednou jsem pocítila strašně silný tlak na hrudi anemohla jsem se hýbat. Něco mě dusilo a přikovávalo k loži. Když užjsem se dusila tak, že jsem propadla panice, tlak najednou ustal ašeptání také...

Byla jsem vyděšená. Už je to dvanáct let, co se to stalo, ale pokaždé, když si vzpomenu, tak mi ještě dnes běhá mráz po zádech.

napsal/a: sladouckaholcina 14:18 Link komentáře (0)




1. Moje maminka mě naučila NÁBOŽENSTVÍ:
,, Modli se aby to z toho koberce šlo dolů ! "

2. Moje matka mě naučila LOGICE:
,, Proč ? Protože jsem to řekla ! "

3. Moje matka mě naučila OHEBNOSTI:
,, Podívej se, jak máš špinavá záda ! "

4. Moje matka mě naučila IRONII:
,, Ještě chvíli breč a já ti k tomu dám skutečný důvod. ! "

5. Moje matka maminka mě naučila VYTRVALOSTI:
,, Nevstaneš odsud, dokud nesníš všechen ten špenát ! "

6. Moje matka mě naučila znát POČASÍ:
,, Tvůj pokoj vypadá, jako kdyby tady před chvílí řádilo tornádo ! "

7. Moje maminka mě naučila ZÁVISTI:
,, Na světe jsou miliony nešťastných dětí, které nemají tak úžasné rodiče jako ty. "

8. Moje matka mě naučila MATEMATICE:
,, Kolik chceš knedlíků ? Tři ? Dostaneš pět. "

9. Moje matka mě naučila, že nic není nemožné
,,Zavři pusu a sněz tu polívku"

napsal/a: sladouckaholcina 14:18 Link komentáře (0)




Madarština:

* penzista - uštvánléty
* funkcionář - kuleváloš* hřbitov - tuhoškempink* včela - seremed* vosa - neseremed* čmelák - neseremedturbo* uklízečka - hádrošmátra* kamzík - terénkoza

Polština:

* rychlík - šalena mašina* prezervativ - galoša na kamoša* homosexuál - labužnik perdelovy* kamzík - koza turystycna* ježek - kaktus pochodowy

Japonština:

* prodavačka - šidilidi* atomová puma - samajama domyfuc* potápěč - cumizgumi* manželka - akaši takaši mojaši* ředitel - nemako* náměstek - jakomako* skretářka - omako* vrátný, hlídac - cumako* mistr - mako* dělník - makojakopako

Slovenština:

* veverka - drevokocúr* Limonádový Joe - Malinový Dežo

Vietnamština:

* mám tě rád - jemnemneho mni* mám tě ráda - jemnemne jimni

Italština:

* miluj mě - oprima primo tuto, vydrima festo* potrat - adio embryo

Finština:

* impotent - Naomak mekki

Španelština:

* policajt - Don debilo* tajný - Don debilo inkognito* pomocník - Don debilo inkognito amatero

napsal/a: sladouckaholcina 14:17 Link komentáře (0)




Adam - falešný, bázlivý, neuprímný
Adolf - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Alan - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Albert - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre
Aleš - vždy ochotný pomoci, odhodlaný, kamarádský
Alexandr - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
Alexej - neverný, nesnese odpor, nekamarádský
Alfons - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Alois - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Andrej - umelecký typ, veselý, rozverný
Antonín - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Arnošt - nejistý, namyšlený, staromódní
Artur - pracovitý, ohleduplný, pozorný

Bartolomej - smyslný, náruživý, proradný
Bedrich - vznešený, povýšený, nekamarádský
Benedikt - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Benjamín - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Bernard - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre
Blahoslav - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
Blažej - neverný, nesnese odpor, nekamarádský
Bohdan - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Bohumil - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Bohumír - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Bohuslav - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý
Boleslav - duverivý, nestálý, uprímný
Bonifác - namyšlený, vlídný, starostlivý
Boris - nekonfliktní, milující, usmevavý
Borek - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Borivoj - nejistý, namyšlený, staromódní
Bronislav - pracovitý, ohleduplný, pozorný
Bruno - tichý, nezkušený, vybíravý
Bretislav - výkvet spolecnosti, nesnáší neúspech

Ctibor - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Ctirad - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Cyril - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre

Cenek - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný
Cestmír - srandista, ochotný, fajn kluk

Dalibor - umelecký typ, veselý, rozverný
Dalimil - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Daniel - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
David - neverný, nesnese odpor, nekamarádský
Dobroslav - citlivý,pracovitý, parádivý
Dominik - neobvyklý, sporádaný, komický
Drahoslav - tichý, nezkušený, vybíravý
Dušan - nechápavý, netrpelivý, prihlouplý

Eduard - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Emanuel - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Emil - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Erik - nejistý, namyšlený, staromódní
Evžen - pracovitý, ohleduplný, pozorný

Felix - namyšlený, vlídný, starostlivý
Ferdinand - nekonfliktní, milující, usmevavý
Filip - trpelivý, inteligentní, príjemný
František - milovník vlasti, netolerantní, vzdelaný

Gabriel - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
Gustav - neverný, nesnese odpor, nekamarádský

Hanuš - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Havel - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý
Herbert - duverivý, nestálý, uprímný
Herman - umelecký typ, veselý, rozverný
Hubert - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Hugo - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný
Hynek - neobvyklý, sporádaný, komický

Ignác - namyšlený, vlídný, starostlivý
Igor - nekonfliktní, milující, usmevavý
Ivan - simulant, touží jen po sláve a penezích
Ivo - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech

Jáchym - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Jakub - nestálý, idol dívcích srdcí, tolerantní
Jan - neobvyklý vzhled, zajímavý, chápavý
Jarmil - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
Jaromír - neverný, nesnese odpor, nekamarádský
Jaroslav - vznešený, bohatý, vybíravý v dívkách
Jeroným - tichý, nezkušený, vybíravý
Jindrich - nadaný, srandista, nemá pochopení
Jirí - zádumcivý, dobrý kamarád, troškarský
Jonáš - citlivý,pracovitý, parádivý
Josef - kamarád dívek, nerozhodný, bázlivý
Julius - umelecký typ, veselý, rozverný

Kamil - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Karel - mírný, labilní povahy, oddaný
Kazimír - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Klement - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Kristián - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Kryštof - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý
Kvetoslav - duverivý, nestálý, uprímný
Kvido - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný

Ladislav - domýšlivý, falešný, nadrazený
Leopold - oddaný milovník, uprímný, nebojácný
Leoš - neverný, nesnese odpor, nekamarádský
Libor - hloupý, rozmazlený, poddajný
Lubomnír - umelecký typ, veselý, rozverný
Lubor - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Luboš - neobvyklý, sporádaný, komický
Ludek - nevšímavý, zásadový, nestálý
Ludek - tichý, nezkušený, vybíravý
Lukáš - delá dobrý dojem, brzy selže, nemluví pravdu
Lumír - namyšlený, vlídný, starostlivý

Marcel - nekonfliktní, milující, usmevavý
Marek - nevinný, ostýchavý, mekký
Marian - neobvyklý, sporádaný, komický
Martin - prudká povaha, neuprímný, nekompromisní
Matej - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Matouš - nejistý, namyšlený, staromódní
Maxmilián - pracovitý, ohleduplný, pozorný
Medard - citlivý,pracovitý, parádivý
Michal - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Milan - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Mikuláš - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný
Miloslav - idol devcat, neprátelský, paranoidní
Miloš - neobvyklý, sporádaný, komický
Miroslav - zvláštní, nevhodný objekt, klamající
Mojmír - oddaný milovník, uprímný, nebojácný

Norbert - neverný, nesnese odpor, nekamarádský

Oldrich - verný dívkám, srandista, pohodlný
Oleg - umelecký typ, veselý, rozverný
Oliver - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Ondrej - zamilovaný do sebe, egoista, otevrený svetu
Oskar - tichý, nezkušený, vybíravý
Ota - prísný, nemá smysl pro humor, omezený
Otakar - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Otmar - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý

Pankrác - duverivý, nestálý, uprímný
Patrik - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Pavel - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Petr - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre
Pravoslav - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Prokop - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Premysl - citlivý,pracovitý, parádivý

Radek - pritažlivý, uprímný, stojí si za svým
Radim - umelecký typ, veselý, rozverný
Radomír - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Radoslav - neobvyklý, sporádaný, komický
Radovan - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný
René - nelidský, má pochopení, nevtíravý
Richard - nevychovaný, pomstychtivý, proradný
Robert - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Robin - nejistý, namyšlený, staromódní
Roland - pracovitý, ohleduplný, pozorný
Roman - neprítel, dokonalý, citlivý
Rostislav - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Rudolf - konfliktní, marnivý, vše pochopí

Rehor - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre

Samuel - namyšlený, vlídný, starostlivý
Servác - nekonfliktní, milující, usmevavý
Silvesr - citlivý,pracovitý, parádivý
Slavoj - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Slavomír - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý
Sobeslav - duverivý, nestálý, uprímný
Stanislav - zákerný, touží po sláve, necitlivý
Svatopluk - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Svatoslav - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný

Šimon - umelecký typ, veselý, rozverný
Štefan - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Štepán - tichý, nezkušený, vybíravý

Tadeáš - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Teodor - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Tibor - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre
Tomáš - pravdomluvný, cestný, nepoddajný

Václav - detský, mírný, kamarádský
Valdemar - nudný, nenápadný, dobrosdrdecný
Valentýn - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech
Vavrinec - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Venceslav - citlivý, pracovitý, parádivý
Vendelín - namyšlený, vlídný, starostlivý
Veroslav - nekonfliktní, milující, usmevavý
Viktor - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Vilém - nejistý, namyšlený, staromódní
Vincenc - pracovitý, ohleduplný, pozorný
Vítek - umelecký typ, veselý, rozverný
Vítezslav - pokrytecký, hezký, nevšímavý
Vladan - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Vladimír - nevinný, pritom zlý, dvojí tváre
Vladislav - konfliktní, marnivý, vše pochopí
Vlastislav - marnivý, pravdomluvný, spolehlivý
Vlastimil - duverivý, nestálý, uprímný
Vojtech - vtipný, panovacný, nestálý
Vratislav - dobrý na hrišti, nesnáší neúspech

Zbynek - dobrý kamarád, ohleduplný, vzpurný
Zbyšek - tichý, nezkušený, vybíravý
Zdenek - roztržitý, palicatý, panovacný
Zikmund - citlivý,pracovitý, parádivý

napsal/a: sladouckaholcina 14:16 Link komentáře (0)




Adéla - veselá, milá, špatná kamarádka
Adriana - uštěpačná, zlomyslná, dobrá kámoška
Agáta - málomluvná, nejistá, uzavřená
Albína - bystrá, otevřená, vlídná
Alena - vychytralá, málomluvná, křehká
Alice - kamrádská, nezkazí radost, otevřená
Alžběta - dobrotivá, uzavřená, vtipná
Amálie - sebejistá, agresivní, kolektivní
Anděla - družná, smyslná, nejistá
Andrea - chytrá, zdrženlivá, využívaná
Aneta - uštěpačná, zlomyslná, dobrá kámoška
Anežka - ustaraná, vlídná, předvádivá
Anna - dobrotivá, hodná, hodně vnímavá
Antonie - nechá si vše líbit, nesobecká, bojácná
Apolena - jemná, laskavá, vnímavá

Barbora - sympatická, chytrá, vypočítavá
Beáta - jemná, laskavá, vnímavá
Běla - ustaraná, zvědavá, líná
Berta - rozvážná, panovačná, sexuchtivá
Blanka - ustaraná, vlídná, předvádivá
Blažena - bázlivá, rozmazlená, žárlivá
Bohdana - vyděračská, pomlouvá, věrná
Bohumila - smýšlivá, bláznivá, neupřímná
Bohuslava - váhavá, dětská, příjemná
Božena - zamlklá, nevšímavá, nesympatická
Brigita - zamyšlená, pořádná, sexy

Cecílie - pomlouvá, dráždivá, přemýšlivá

Dagmar - nechá si vše líbit, nesobecká, bojácná
Dana - jemná, laskavá, vnímavá
Daniela - tichá, ochotná, chápavá
Darina - pyšná, rozumná, nekamarádská
Darja - podivná, bojácná, upovídaná
Denisa - zamyšlená, pořádná, sexy
Diana - nadřazená, nekamarádská, parádivá
Dita - krásná, chladná, opomíjející okolní svět
Dobromila - nesmiřitelná, rozhodná, rázná
Dorota - rozvážná, pomlouvá, pubertální
Doubravka - má kuráž, smyslná, hrdá
Drahomíra - lehkomyslná, líná, dětinská
Drahoslava - povrchní, posměvačná, vášnivá

Edita - váhavá, dětská, příjemná
Elena - uštěpačná, drzá, zahořklá
Eliška - pyšná, rozumná, nekamarádská
Ema - podivná, bojácná, upovídaná
Emílie - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Erika - shovívavá, chytrá, má pochopení
Ester - nestálá, nevtíravá, spontání
Eva - chápavá, ochotná, bouřlivá
Evelína - tichá, posmutnělá, nerozhodná
Evženie - povrchní, posměvačná, vášnivá

Františka - milá, rozhodná, bojovná

Gabriela - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje
Galina - uštěpačná, drzá, zahořklá
Gita - vznešená, tajuplná, zvědavá
Gizela - nestálá, vnímavá, nevšední

Hana - bázlivá, rozmazlená, žárlivá
Hedvika - vyděračská, pomlouvá, věrná
Helena - smýšlivá, bláznivá, neupřímná
Hermína - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá

Ilona - panovačná, poroučivá, špatná kámoška
Ingrid - nestálá, nevtíravá, spontání
Irena - vznešená, chytrá, sympatická
Irma - milá, rozhodná, bojovná
Isabela - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje
Iva - dětská, toulavá, čestná
Ivana - pomlouvána, super kámoška, upovídaná
Iveta - marnivá, ochotná, samostatná
Ivona - uštěpačná, drzá, zahořklá

Jana - přemýšlivá, šikovná, upovídaná
Jarmila - drzá, povznesená, zasmušilá
Jaroslava - protivná, zdrženlivá, nesobecká
Jindřiška - milá, hrdá, osamělá, podivná
Jiřina - pravdomluvná, vypočítavá, rozhodná
Jitka - ostýchavá, toulavá, něžná
Johana - vznešená, tajuplná, zvědavá
Jolana - nestálá, vnímavá, nevšední
Judita - družná, smyslná, nejistá
Jůlie - smutná, nenahraditelná, družná
Justýna - nastálá, nevtíravá, spontání

Kamila - hrdá, podmanivá, žárlivá
Karina - oslnivá, starostlivá, pokorná
Karolína - výborná kámoška, pravdomluvná, starostlivá
Kateřina - marnotratná, plachá, odhodlaná
Klára - nesamostatná, přemýšlivá, pracovitá
Klaudie - oslnivá, starostlivá, pokorná
Kristýna - dvojí tváře, nespolehlivá, srandistka
Květa - uštěpačná, drzá, zahořklá

Lada - bojovná, učenlivá, spolehlivá
Laura - družná, smyslná, nejistá
Lenka - vychytralá, líná, váhavá
Leona - inteligentní, nespolehlivá, pracovitá
Liběna - nestálá, nevtíravá, spontání
Libuše - dobrosrdečná, nechá se unést, vášnivá
Liliana - surová, rozpustilá, roztržitá
Linda - rozmazlená, neupřímná, ráda vyhrává
Lucie - krutá, samostatná, zdatná lhářka
Ludmila - milá, rozhodná, bojovná
Lýdie - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje

Magda - typ kluka, rázná, drzá
Mahulena - nestálá, nevtíravá, spontání
Marcela - dychtivá, náročná, náruživá
Mariana - uštěpačná, drzá, zahořklá
Marie - náladová, frajerka, pomlouvá
Marika - vznešená, tajuplná, zvědavá
Marina - nestálá, vnímavá, nevšední
Markéta - nesmiřitelná, rozhodná, rázná
Marta - rozvážná, pomlouvá, pubertální
Martina - má kuráž, smyslná, hrdá
Matylda - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Michaela - tichá, nemá kuráž, pořádná
Milada - výbojná, hloupá, nesympatická
Milena - dobrácká, osamělá, spravedlivá
Miloslava - uštěpačná, drzá, zahořklá
Miluše - milá, rozhodná, bojovná
Miriam - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje
Miroslava - ustaraná, zvědavá, líná
Monika - rozvážná, panovačná, sexuchtivá

Naďežda - vychytralá, málomluvná, křehká
Natálie - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Nataša - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Nela - surová, rozpustilá, roztržitá
Nikola - rozmazlená, neupřímná, ráda vyhrává
Nina - vychytralá, málomluvná, křehká
Nora - kamarádka, nezkazí radost, otevřená

Oldřiška - tichá, posmutnělá, nerozhodná
Olga - povrchní, posměvačná, vášnivá
Olívie - vznešená, tajuplná, zvědavá
Otýlie - nestálá, vnímavá, nevšední

Patricie - oslnivá, starostlivá, pokorná
Paula - nadřazená, nekamarádská, parádivá
Pavla - nastálá, nevtíravá, spontání
Pavlína - předvádivá, obyčejná, kreativní
Petra - milá, šikovná, inteligentní

Radana - družná, smyslná, nejistá
Radka - zamlklá, vzdorná, pravdomluvná
Radmila - vychytralá, málomluvná, křehká
Rebeka - průbojná, dobrá partnerka, tolerantní
Regína - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Renata - vznešená, tajuplná, zvědavá
Romana - nestálá, vnímavá, nevšední

Sabina - vychytralá, málomluvná, křehká
Sandra - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Sára - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje
Saskie - nestálá, nevtíravá, spontání
Sáva - pravdomluvná, vtipná, sobecká
Simona - rozhodná, nekreativní, upřímná
Slavěna - oslnivá, starostlivá, pokorná
Soňa - vychytralá, málomluvná, křehká
Stanislava - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Stela - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Svatava - surová, rozpustilá, roztržitá
Světlana - rozmazlená, neupřímná, ráda vyhrává
Sylvie - povýšená, nekompromisní, zvědavá

Šárka - dětská, chápavá, zaostalá
Šarlota - oslnivá, starostlivá, pokorná
Štěpánka - milá, rozhodná, bojovná

Tamara - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje
Taťána - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Tereza - chce být nejlepší, nešikovná, něžná

Valérie - vychytralá, málomluvná, křehká
Vanda - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Vendula - družná, smyslná, nejistá
Věra - surová, rozpustilá, roztržitá
Veronika - rozmazlená, neupřímná, ráda vyhrává
Viktorie - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Vilma - vychytralá, málomluvná, křehká
Viola - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Vladěna - vznešená, tajuplná, zvědavá
Vlasta - nestálá, vnímavá, nevšední

Xenie - vychytralá, málomluvná, křehká

Zdeňka - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Zdislava - oslnivá, starostlivá, pokorná
Zina - družná, smyslná, nejistá
Zita - surová, rozpustilá, roztržitá
Zlata - rozmazlená, neupřímná, ráda vyhrává
Zora - ohnivá, velká osobnost, netrpělivá
Zuzana - vychytralá, málomluvná, křehká

Žaneta - kamarádka, nezkazí radost, otevřená
Žofie - mrzutá, nevlídná, lehce se zamiluje

napsal/a: sladouckaholcina 14:14 Link komentáře (0)




Pod pojmem magiese většinou rozumějí praktiky, jimiž mají být ovládány nadpřirozenésíly. Toto slovo je odvozeno od označení perských kněží, což ilustrujeskutečnost, že prostředky k tomuto ovládání byly součástí kněžské praxenejen perského, ale snad i všech ostatních náboženství. Tyto praktikybyly také kněžskou vrstvou uchovávány a pořádány do spekulativníchsystémů. Tím se magie stala disciplínou teoretického bádání a někteříjejí příznivci se proto od samotných magických praktik distancují apovažují magii spíše za způsob, jak chápat život a svět.

Tato distance je pochopitelná, protožepod vlivem monoteistických náboženství (judaismu, křesťanství a islámu)jsou magické praktiky chápány jako podřadné, ba dokonce heretické aslovo magie tak souzní s čarodějnictvím, vnímaným také jako tajná apodezřelá činnost. Monoteistická náboženství totiž radikálně vystupujíproti snaze člověka nadpřirozené síly ovládat. Naproti tomu veškerýzájem člověka soustřeďují na jediného Boha a prosazují pokoru a bázeňpřed ním. Je tedy přirozené, že v západní civilizaci byla magievytěsňována do ezoterní oblasti, která zůstává v skrytu a pod povrchemnáboženského dění.

Důsledkem tlaku většinové společnosti,ovlivněné monoteistickými náboženstvími, je tak i tradiční dělení naspolečensky ospravedlnitelnou bílou magii, která má sloužit k prospěchučlověka, a černou magii, která má škodit. Do oblasti bílé magie se řadírůzné ochranné magické úkony včetně přípravy talismanů, do oblastičerné magie pak uhranutí, přivolávání smrti, neštěstí nebo nemoci, aletaké např. sexuální magie. V současné době, kdy se magie stáváspolečensky přijatelnou, však toto dělení ztrácí smysl.

Magie (ať ve smyslu praktik, neboživotní filozofie) je součástí řady ezoterických směrů a škol a je odezoterismu prakticky neoddělitelná (např. celou oblast věštění je možnospatřovat také jako jeden z druhů magie, tzv. divinační magii). Podobněnejasná hranice vede i magií samotnou. Přestože je přechod z jednohotypu do druhého neznatelný, má smysl se pokusit magii dělit na "vyšší",badatelskou a experimentální, nazývanou hermetismus, a na "nižší",praktickou a lidovou, označovanou také jako čarodějnictví .

Jako lidovou magii nebo čarodějnictvíoznačujeme tajné provádění magických praktik za konkrétním účelem,např. za účelem uzdravení, nebo naopak přivolání nemoci, zabránění,nebo přivolání smrti, způsobení prospěchu, nebo škody lidem a domácímzvířatům, vzbuzení lásky, získání ochrany před neštěstím, ovlivněnípřírodních dějů (např. přivolání deště) apod. Nositelem síly, kteroumagie údajně vytváří, může být slovo (např. při uřknutí či prokletí),předmět (např. amulet), jídlo, nápoj, mast apod.
Ačkoli je vymezeníčarodějnictví proti jiným pojmům nejasné, pokoušíme se ho předchozímodstavcem odlišit od jiných jevů, s nimiž bývá zaměňováno: od lidovéholéčitelství, které nemusí být magické, od šamanismu, který předpokládášamanovu iniciační zkušenost ve změněném stavu vědomí, od satanismu,jehož základní charakteristikou je vzdor vůči společnosti, vyjádřenýsymbolikou satana, a konečně i od badatelské, "vyšší" magie, kterounazýváme hermetismus a která směřuje k odhalení zákonitostí a nemusí siklást žádný praktický cíl.

Postavení čarodějnictví v západníspolečnosti bylo vždy nejisté kvůli oficiálnímu zavrhování magie jakotakové. V dobách, kdy se společnost cítila oslabena či ohrožena, sečarodějnictví mohlo stát hromosvodem pro uvolnění kolektivního strachu,hněvu či napětí. Tak po kruté zimě a epidemii neštovic v roce 1692propukla hysterie proti čarodějnictví v Salemu v americkém státěMassachusetts, které padlo za oběť více než dvacet lidí včetně místníhofaráře.

Represe vůči čarodějnictví všakpoznamenaly Evropu ještě daleko citelněji než hysterií nesené procesy vMassachusetts, Connecticutu a na dalších místech USA. Není sice možnévystopovat, kdy začaly, ale rozhodujícím impulzem pro rozšíření represíse stalo vydání buly Summis desiderantes affectibus nemravného azkorumpovaného papeže Innocence VIII. v roce 1484. Na jejím základěsepsali dominikáni Jakob Sprenger († 1495) a Heinrich Krämer (†1505),zvaný Institoris, knihu Malleus Maleficarum (Kladivo na čarodějnice).Kniha vyšla poprvé roku 1486 a po tomto datu ještě mnohokrát. Sloužilajako návod pro vyhledávání, stíhání, vyšetřování a odsuzováníčarodějnictví, z něhož byly v tehdejší výrazně patriarchálníspolečnosti podezírány většinou ženy.

Represivním orgánem, jemuž tento návodsloužil, byla svatá inkvizice (odvozeno od "vyšetřování"), instituceřímskokatolické církve ustanovená ve 13. století k zápasu s heretickýmiskupinami uvnitř křesťanstva a později i s čarodějnictvím i sreformačním hnutím. Výkon inkvizice byl svěřen dominikánskému řádu.Pravidla inkvizice byla pro obviněného krajně nevýhodná a přímovybízela ke zneužívání: obsahovala povinnost udat podezřelého,umožňovala přijímání anonymních svědectví, neveřejné projednávání bezobhájců obviněného, užívání mučidel atd. Spojení exekutivní a soudnímoci způsobilo, že rozhodnutí inkvizitorů podléhala emocím a hysterii.Ačkoli inkviziční praktiky byly kritizovány i ze strany představitelůřímskokatolické církve - příkladem je německý jezuita Friedrich Speevon Langenfeld (1591-1635), - inkvizice se udržela až do začátku 19.století. Odhaduje se, že počet obětí čarodějnických procesů mohldosáhnout až 100 tisíc.

Čarodějnictví a snad i satanismusrozkvetly ve Francii ve druhé polovině 17. století. Nejznámější případybyly spjaty se dvorem francouzského krále Ludvíka XIV. (1643-1715). Vesnaze získat lásku tohoto krále využila Françoise Athénaisová(1641-1707), markýza de Montespan, služeb Catherine Deshayesové,proslavené věštkyně a čarodějnice. Kvůli udržení této lásky se oněkolik let později markýza obrátila na odpadlého kněze Guibourga,jehož praktiky magické mše a vzývání démonů lze označit zasatanistické. Je příznačné, že Catherine Deshayes byla upálena aGuibourg zemřel ve vězení.

Praktiky, které byly až do modernídoby s větším či menším opovržením považovány za čarodějnické, pomohl vzápadní společnosti uvést na světlo či alespoň do polostínu GeraldBrosseau Gardner (1884-1964), když v padesátých letech minulého stoletízpopularizoval dílo antropoložky Margarety Murrayové. Teze očarodějnictví jako pokračování pohanského náboženství, kterou Gardnerod Murrayové převzal, podnítila vznik novodobého zájmu o pohanství ajeho programového vyznávání v novopohanských skupinách Wicca.

U nás se v současnosti k čarodějnictvívýslovně hlásí manželská dvojice fotografů a publicistů Ariany a RavenaArgoni. Jméno Argoni se pro veřejnost v poslední době staloreprezentantem čarodějnictví, které je rozšířeno o rity pocházející znejrůznějších náboženství světa. Ezoterický pohled na svět této dvojicezdůrazňuje harmonii těla a duše a její význam pro zachování zdraví adlouhověkost. V této harmonii má nezastupitelné místo nahota, přijetívlastního těla a sex. Tato autorská dvojice proto často hovoří o"sexuální magii", ale "magii sexu" - zdá se - pojímá spíše symbolicky.Některé zveřejněné autoportréty jsou pornografické. Knihy této dvojiceprokazují jejich zájem o další obory ezoterismu (tarot, alchymii,energetickou manipulaci) a jejich schopnost tento zájem předatveřejnosti.

Za čarodějnické či magické označují zreklamních důvodů své triky proslavení iluzionisté Uri Geller (* 1946)nebo David Seth Kotkin (* 1956), který vystupuje pod uměleckým jménemDavid Copperfield. Módní zájem o magii využívá a zároveň i povzbuzujesérie knih o Harry Potterovi britské spisovatelky Joanne KathleenRowlingové (* 1965).

Jedním z témat lidového čarodějnictvíbyla ochrana před upíry, tajemnými bytostmi, které se mají živit sánímlidské krve. Do čarodějnictví tyto bytosti přešly pravděpodobně zpočetného zástupu přírodních démonů, jimiž se vyznačovalo slovanskénáboženství. Toto okrajové téma lidové magie, jehož obdoby jsou známy iz mimoevropských náboženských prostředí, se pro svou tajemnost dostalodo okruhu zájmu umělců epochy romantismu. V uměleckých i v poněkudpokleslých ztvárněních se upírům dostalo konstantních atributů, kteréumožnily zařadit je do ezoterické disciplíny, nazvané vampyrismus.

Víru ve vampýry ve 20. stoletízpopularizoval irský spisovatel Bram Stoker (1847-1912) románem Dracula(1897). Minulé století pak zaznamenalo několik kriminálních případů, vnichž hrálo hlavní úlohu sání krve (buď domnělé, anebo snad skutečnéjako projev psychické nemoci). U nás tématem vampyrismu pokusilzaujmout Petr Štěpán (* 1962), vedoucí hudební skupiny XIII. století aautor spisu Kniha Nosferatu Vampírská bible. Přijatelnost svých teoriízvyšuje tvrzením o možnosti vampýrského sání nejen krve, ale "pouze"životní (tzv. kosmické) energie. Tento hypotetický způsob nazývá"psychickým vampyrismem".

napsal/a: sladouckaholcina 14:14 Link komentáře (0)




Slovo Voodoojiskří záhadnou energií a navozuje tajuplné pocity. Řekne-li se Voodoo,vybaví se nám černá magie, zaklínání, uhrančivé čarodějnice a šamani,extatické tance a halucinogenní blouznění. Voodoo - to je síla a moc,jimiž můžeme ovládat naše přátele i nepřátele. Harper's Bazaar vámnabízí recept, jak na to.

Co všechno potřebujete
1. Loutky.Nejznámějšími rituály Voodoo jsou kouzelnické obřady s loutkami.Rituální loutku si musíte vytvořit sama. Můžete ji ušít, vymodelovat zhrnčířské hlíny nebo třeba uplácat z těsta a upéct. Podmínkou je, že najejí tělo umístíte rituální symbol, který nějak charakterizuje oběťvašeho čarodějnického snažení. Dobře poslouží tajně uzmutá část prádlanebo oděvu oběti, kravata, šátek, čepice, brýle nebo prsten.

2.Zvířecí oběť. Čarodějnický obřad Voodoo bude účinný jen za předpokladu,že během rituálu prolijete čerstvou krev zvířecí oběti. Méně náročné zvás vystačí s živým kuřetem nebo slepicí, daleko silnější emocionálnízážitek ale obřad přinese, pokud během něj vlastnoručně zaříznetestatného kohouta. Živou drůbež si můžete po předchozí telefonickédohodě koupit například v xaverovské drůbežárně. Pozor ale na ochráncezvířat! Nikdy před nimi neříkejte, jaké máte s kuřetem plány.Argumentem ve váš prospěch budiž skutečnost, že kuře zachráníte předmasovou vraždou v drůbežárně a zpestříte mu alespoň konec jeho zoufalestereotypního a až do nejmenšího zobnutí zorganizovaného životabrojlera. Při speciálních hromadných rituálech se mohou používat krvavéoběti i jiných zvířat - stylové jsou zejména ovce, krávy nebo kozy.

3.Tanec. Extatické tance jsou základem všech rituálů. Jsou prostředkem,jak se hříšně spojit a vzývat temné bytosti. Často se stává, žekombinace alkoholu, tance, rytmu bubnů a horka z potících se obnaženýchtěl dostává tanečníky do pološíleného stavu, při němž vidí přeludy ahalucinace.

4. Bubny. Při rituálu je třeba bubnovat na bubny.Nejrůznější bubny a bubínky z oslí nebo kozlí kůže můžete zakoupit vněkteré z prodejen s africkým nebo orientálním zbožím. Údery bubnůdoprovázejí tanečníky po celou dobu a jejich magický rytmus se stávábranou do jiných dimenzí. Obdobné rytmické extáze se staly inspiracípro dunivou techno- hudbu, jejíž účinky jsou zesíleny módnímisyntetickými drogami.

5. Svaté křídy a černé svíčky. Svaté křídyzískáte tak, že si necháte posvětit obyčejné bílé křídy v kostele. Nazem rituální místnosti jimi během obřadu budete kreslit magické znaky.Jednotlivé kulty mají různé znaky, pro všechny je základem kříž. Plamenčerných svíček dodá obřadu na tajuplnosti a zaručeně přiláká temné síly.

6.Alkohol a kuřivo. Při temném rituálu je nezbytné hodně pít a kouřit.Tento obyčej má svůj původ v uctívání boha Ghede, který je symbolempoživačnosti. Při obřadech voo doo je třeba pít bílý karibský rum.Kouřit je nejlépe doutníčky. Čím delší a tlustší zvládnete, tím lépepro vás - a tím hůře pro vaši oběť.

Co můžete vyzkoušet
ČAROVˇANÍ S PANENKOU
Položítepanenku na oltář, kde hoří svíčky a připravíte zvíře pro krvavou oběť.Nejprve vyvoláte temnou stránku ducha Legby. Učení Voodoo o něm hovoříjako o starém muži, který hlídá křižovatky. Je poslem boha aprostředníkem mezi ním a lidmi. Je tím, který plní všechna přání. Jehotemná stránka se nazývá Kalfu, je duchem noci, silou temnoty a jehosymbolem je měsíc. Jakmile se vám podaří vyvolat Kalfu, podříznete kuřenožem pod krkem a jeho krví polijete panenku. Zbytek nalijete do miskya ještě teplou krev vypijete na Legbovu počest. Do panenky opatrněvpíchnete špendlíky nebo bodce v místech, v nichž chcete vašehonepřítele zneškodnit.

VYVOLÁVÁNÍ MRTV'ÝCH
Jde o přísně tajnourituální techniku, s jejíž pomocí je možné vydat živého člověkanapospas jednomu nebo i více nebožtíkům. Toto riskantní a nebezpečnékouzlo působí zasažené osobě prudký úbytek hmotnosti, krevní výrony,později chrlení krve a smrt.
Pokud se rozhodnete tuto strašlivoukletbu na někoho uvalit, je bezpodmínečně nutné si nejprve zajistitpřízeň Barona-Semediho, který je pánem zemřelých. Můžete si jejnaklonit zpěvem rituální písně a divoce vášnivým tancem za zvuku bubnů.
Pokudpři jeho vzývání postupujete správně, záhy se dostaví extatický stav(záchvat posedlosti). Právě skrze stav změněného vědomí vám sámBaron-Semedi vysvětlí další průběh obřadu a poručí, co musíte vykonat.
Častoje součástí jeho příkazu tajuplná půlnoční výprava na hřbitov, kdemusíte docela sama položit pod zvláštní kříž (symbol Barona-Semediho)oběti, které si Baron vyžádá. Mějte se na pozoru, protože nemoci tímtokouzlem vyvolané jsou smrtelné a šance na jejich vyléčení je nepatrná!

OCHRANA PŘED SMRTÍ A NEMOCÍ
Provykonání tohoto obřadu musíte najít čaroděje se zkušenostmi s kultemWoo-doo. Pokud se Vám to nepodaří, může jeho funkci na zkoušku zastatten nebo ta z vašich přátel, kdo má k čarování nejlepší vlohy.
Rituálzačíná opět vyvoláváním boha Legby - tentokrát jako strážce brány, bezjehož pomoci nemůže žádný jiný duch překročit dimenze našeho světa.Čaroděj požádá Legbu o otevření brány. Vy, protože vás hodlá začarovat,abyste byly chráněny před zlými kouzly a smrtí, se postavíte do středumístnosti. Střed je nejsvatější rituální místo Legby. Proto kdyžúčastníci rituálu vstoupí do středu chrámové místnosti, musí čarodějdvakrát políbit toto místo. Po zemi okolo středu maluje magické znaky.
Předprvními údery do každého ze tří rituálních bubnů okolo sebe čarodějtřikrát pokropí zem čistou vodu, pomocí meče, mačety nebo nože pozdravíčtyři základní prvky - oheň, vodu, vzduch a zemi.
Zúčastnění pakpodle pokynů čaroděje buší do bubnů, tancují a zapalují černé svíčky.Čaroděj je polévá medovou vodou (v litru vody rozpustěte čtvrt litrumedu a přidejte pomerančovou kůru, hřebíček a kardamon, přiveďte dovaru, nechte zpěnit a odstavte). Čaroděj uchopí obětní zvíře -nejčastěji kohouta - a mává s ním nad vašimi hlavami. Pak živémuzvířeti vytrhne jazyk a vy ho musíte syrový před jeho očima sníst.Čaroděj kohouta podřízne, jeho krev lije na vaše hlavy a do misky.Čerstvou krev rozředí rumem a vy nápoj vypijete.
Všichni v extázidivoce tancují, rozmazávají si krev po vlasech, po tvářích a po těle,svíjejí se v křeči dosud nepoznané hříšné rozkoše a opěvují velikousílu boha Legby. Orgastická rozkoš umocněná účinky rumu smíšeného skrví plyne z hlubokého uvědomění, že nyní jste ochráněny nadpřirozenýmisilami před smrtí a nemocí.
Jak proměnit člověka v zombie? Žádnýčaroděj nikdy neprozradí, jak mění lidi v zombie. Podle přísně tajnýchpokynů nejdříve černou modlitbou zabije duši člověka, ale udrží v němjeho fyzický život ve stylu zombie. Vše se děje pomocí tance,halucinačních vizi a zpěvu. Podle všeho je zombifikace ve skutečnostijen složitý biochemický proces, kdy pomocí drog udržujete člověka vexistenci zombie.
1 Nejprve se osoba pomocí uklidňovacích drog uvede do stavu, který vypadá jako smrt.
2. Když člověka pohřbí, čaroděj vykope jeho tělo a pomocí stimulačních drog a uvede jeho tělo do životaschopného stavu.
3. Nakonec ho pomocí halucinogenních drog udržuje ve stavu zombie.

CO JE VLASTNĚ VOODOO
Voodoojako mocný kult, jehož přízračná a strašidelná pověst se rozšířila pocelém světě, vzniklo v důsledku prolínání rituálů dominikánské větvekřesťanství a prastarých "pohanských" obřadů domorodých obyvatelzápadního pobřeží Afriky. Kult se dělí na dvě základní části. Označujíse jako "loa rada" a "loa petro". "Loa rada" reprezentuje čistou,"bílou" část woodoo a je používána při kultovních náboženskýchobřadech, které se v zásadě neliší od rituálů ostatních známýchnáboženství. "Loa petro" je naopak příznačné pro provozovatelečarodejnictví a černé magie. Jistě jste si již domyslely, že prosplnění vašich přání je nutné věnovat se dál jen a pouze poznávání "LoaPetro

napsal/a: sladouckaholcina 14:12 Link komentáře (1)




Sexuální magie jejedna z nejmocnějších forem magie, které známe. K magickým účelům sepoužívá celý sexuální zážitek, protože jsou v tu dobu zvýšeny všechnyfaktory mimosmyslového vnímání. Mysl je citlivá a při orgasmu již mnoholidí zažilo pocit nekonečnosti i pocit, že jsou pohlcováni svýmpartnerem. Sexuální akt je jasně nejlepším a nejpřirozenějším způsobemk vytvoření síly. Ta je pro magii nezbytná. Vždy se začíná pomalýmipohyby, které se postupně zrychlují. V kruhu může sedět jak dvojice,tak samotná čarodějnice. Začíná se jako vždy s krátkou meditací o tom,čeho chceme dosáhnout. Tělo probádáváme se zavřenýma očima, hladíme anevyhýbáme se dotekům. Orgasmem je veškerý nervový systém zapojen doexploze ve vnitřním kosmu. Ten by se měl proto odkládat co nejdéle. Čímdelší doba uplyne, tím větší sílu bude kouzlo mít. Zvolit můžete itantrickou magii, při které se sleduje hlavně partnerův dech a pohybytěla jsou zredukovány na minimum. Nehybné spojení může trvat i několikhodin, skrze energická centra uvnitř těla cirkuluje energie. I vsexuální magii ale musí každý projít určitým vývojem a neustále sezdokonalovat. Sexuální magie je i velice užitečná jako doplněk ktakovým činnostem, jako je věštění a astrální projekce. Pokud ale mátepocit, že vám nevyhovuje, nenuťte se do ní. A co když se někdo dozví,že se sexuální magií zabýváte? Není nic jednoduššího, než zvolitzavazující kouzlo.

Zavazující kouzlo

Tímto kouzlem zabráníme, aby byloprozrazeno tajemství. Použijeme hliněnou, látkovou nebo voskovoufigurku. Při rituálu ji musíme pojmenovat po osobě, kterou představuje.Oslovíme ji jménem, vezmeme jehlu a 53 cm dlouhou nití z červenéhohedvábí zašijeme loutce ústa. Šití ukončíme ovinutím zbytku nitě okolotěla loutky. Soustředit se musíme na fakt, že osoba nesmí mluvit nazakázané téma. Po ukončení rituálu je loutka zahalena do kusu bíléhoplátna a uložena na bezpečné místo. Dokud bude nit na svém místě,představovaná osoba je zavázána mlčením o daném tématu.

napsal/a: sladouckaholcina 14:12 Link komentáře (0)




Je souhrnem poznatků, který má pomocinavodit a urychlit žádané změny v různých oblastech života. Pomáháuvolňovat tvořivou mysl a podvědomí. Aby jste se dobře spojili senergií, je vhodné používat co nejvíce symbolů. Aby jste co nejlípnapomohli své vizualizaci můžete využít například barvu, vůni,rostlinu, kameny, sošku, obrázek, přání napsané na pergamenovém papíru.Při rituální práci hraje důležitou roli opakování - 3x, 5x, 7x nebo 9xopakovat zaklínadlo, přání, kouzlo. Čísla 3,5,7,9, mají mystickou moc.Aby magie byla účinná, musíte věřit, že dokážete vyvolat změnu. A abyzměny mohly nastat, je tedy nutné uvěřit, že dokážete kouzlapraktikovat. Někdo tvrdí, že vykonávat magii sám pro sebe je špatné.Podle mne je to mylná představa. Protože pokud nedokážete využít magiipro sebe, je velmi malá pravděbodobnost, že toho dosáhnete pro ostatní.

napsal/a: sladouckaholcina 14:11 Link komentáře (0)




ŠEDÁ MAGIE

Je kombinací bílé a černé magie

Bývá označována za univerzální magii a přiklání se k názoru dělení magie pouze podle povahy kouzelníka.

Používána jsou kouzla jak pomocná, tak i škodlivá

Šedou magií je také označována běžná, kouzelnická magie

ZELENÁ MAGIE(PŘÍRODNÍ)

Je založena na pochopení síly země.

Využívá se k léčení pomocí přírodních prostředků, jako jsou bylinky.

Zelená magie může, ale nemusí být pouze prospěšná.

Tento druh magie je využíván například Elfy. Bývá ztotožňována se šamanismem

napsal/a: sladouckaholcina 14:11 Link komentáře (0)




Magie jakožto taková do sebe pojímáznačné množství nejrůznějších praktik a operací, utvářejíce tak jejípovahu a druh. Následkem tohoto pak magii můžeme tříditi a to z různýchhledisek do několika základních kategorií, kteréž se následně dále dělí.

1) pohled dle účelu: - magia alba (bílá magie)

- magia nigra (černá magie)

Toliko diskutovaná otázka dělby magiena "bílou" a "černou" není ve své podstatě odvislá od magie samé, neboťta vždy pracuje dle jedněch a týž zákonitostí, nýbrž jest problematikouosobnosti mága. Kritériem zde jest dosažený stupeň etiky a morálky(duchovní zralosti) hierofantovi. Obecně pravíme, že magie "bílá" jestvymezena altruistickými skutky dobra a magie "černá" egoistickými aegocentrickými počiny zla. Připustíme-li relativnost právě zmíněnýchpojmů "dobro" a "zlo", ježto jsou různými individualitami vnímányodlišně, neboť vystupují jakožto výslednice návyků společenských noremetiky a morálky, jest zřejmé, že tyto normy, jakož i samotné jejichchápání mohou a jsou odlišné od doby, místa i kultury a v důsledkutohoto více či méně proměnlivé. Na právě popsané nutno nahlížeti zuniverzálního pohledu jsoucna. Meditace nad tímto předmětem může adeptuotevříti i jinou dimenzi zkušenosti a chápání tohoto problému.

2) Hledisko předmětu:-magia naturalis (přírodní magie)

- magia innaturalis (magie nadpřirozená)

Toto dělení jest dělením základním,kteréž se dále větví, neboť obsahem hlediska předmětu jest celá škálanejrozmanitější magické praxe.

Magia naturalis - pracuje smagickými činiteli skrytými v přírodninách (astrální esence nebkvintesence rostlin, nerostů - zejména drahokamů a polodrahokamů,určitých živočišných substancí apod..). Vychází ze spagirické alchymie,jak původní tak více méně zprofanované, jejímž předmětem jest přípravatzv. arkán, filtrů, mumií atd..

Magia innaturalis - pracujese stávajícími, neb uměle vytvářenými astrálními útvary. (bytostmiživlů, elementály, elementáry, larvami apod..); jejím zvláštním druhemjest "nekromantie" někdy také nazývána "nigromantie" (vyvolávání "dušízemřelých lidí", v pravé podstatě se jedná o evokaci astrálního tělazemřelého, kteréžto má pouze dočasného trvání, leč vě většině případůjde pouze o různé formy astrálních larev, vytvořivších za životazemželým). Také tato magie vychází z alchymie avšak spirituální.Všeobecně jí dále dělíme na : psychurgii (magie nižší) a theurgii(magie vyšší, neb božská).

Psychurgie: toto odvětvímagie jest zaměřeno na vlastní astrální dimenzi operatérovu,uskutečňující se jakož evokace a instrumentalizace objektivizovanýchsil jeho transcendentního subjektu, kteréžto jsou zasvěcenci označoványcoby síly démonické, reprezentujíce krom jiného, nejhlubší vrstvyfylogenetické zkušenosti člověka, sahajíce až k prožitkům atavismů,jejichž kořeny vedou k podstatě dračích kultů. Rozlišujeme psychurgiikonstruktivní. Do této oblasti magického snažení spadá zhotovovánípantakulí, talismanů, amuletů, sigílií, zrcadel, voltů a pod.;psychurgii evokativní. Fenoménem této velmi lákavé kategorie jestpasivní, především pak aktivní styk s astrálními entitami různýchkvalit.

Theurgie: jest zaměřena naúčelovou komunikaci s kosmogenními silami vyššího řádu. Jedná se ovýrazně ritualizovanou formu praxe, jejímž předpokladem jest dosaženívyšší úrovně duchovního vývoje operatéra. Pojímá do sebe oblastiinvokativní (andělé, géniové apod.), evokativní (duchové živlů,sféričtí pragéniové a pod.) a kreativní (práce s egregory).

Existuje ještě celá řada druhů magie ajejich praktického použití, kteréž se navzájem doplňují a prolínají.Zmíniti se o všech jest takřka nemožné a především neúčelné. Adept nasvé cestě teoretického a praktického poznávání bude moci sám poznati ijiných, mnou neuvedených, magických systémů a modelů, jakož např.:magie zvědná, sférická, kabalistická, enochiánská atd.. Nutno ještěpoznamenati, že zde předložené jest pouze jedním z mnoha existujícíchpohledů na rozdělení magie, a jest pouhým nástinem pro hledajícího,nikoli vyčerpávající látkou.

napsal/a: sladouckaholcina 14:10 Link komentáře (0)




Také se zve Magií Měsíce.

Všeobecně se o stříbrné magii mnohoneví. Zatím co bílá magie i černá magie mají přibližně jasně danéparametry, které je určují a identifikují, stříbrná magie se vporovnání s nimi chová neutrálně.

Stříbrná magie má údajně za vinu jevzvaný lykantropie (přeměnu jedné životní formy do jiné, z pravidla zlidské bytosti do zvířecí), která se dějě právě za úplňku, kdy stříbrnámagie měsíce má největší sílu a vyskytuje se v nejčistší formě.

Stříbrná magie má také vliv na magickéschopnosti jinak nemagických předmětů. Amulety se dají "dobíjet" vúplňkovém svitu, stejně tak některé rostliny a byliny, potřebné kmagickým obřadům je doporučeno, ne-li přímo nařízeno utrhnout zaúplňkové noci.

Celkově se má za to, že oproti dvěmaostatním druhům magie (více méně charakterním) je magie měsíceprapůvodní energetickou materií. Čistou, strohou a plně neutrální.Proto ji lze využít ke transformaci v bílou i černou magii, kdy jí mágrituálem vtiskne charakter a účel.

Bylo také zmiňováno spojení mezi vampíry a stříbrnou magií, leč tato doměnka není ničím podložena.

napsal/a: sladouckaholcina 14:09 Link komentáře (0)




Runa-Azyr, kometa moci

Nebeská magie je velmi lehká a snadnozmizí vysoko do vzduchu, kde tvoří mraky mezi oblohou a zemí. Mračnanebeské magie překrucují vzory hvězd a ostatních nebeských těles a jsouto tyto překroucené vzory, které se nebeští čarodějové učí znát aanalyzovat. Někteří nebeští čarodějové schopni předvídat budoucnost avidět znamení na obloze a jejich předpovědi jsou často velmi přesné.Vztah mezi vyššími vrstvami oblohy a nebeskou magií také dává čarodějůmschopnost vyvolat blesky a divoké větry, kteréžto schopnosti se dajídobře využít v boji

napsal/a: sladouckaholcina 14:08 Link komentáře (0)




Runa: Agshy, také známá jako Aqushy, klíč k tajemství

Ohnivámagie je jako horký, suchý vítr vanoucí z pouště. Proudí a vlní se jakoplamen a šíří se jako požár přes pouštní písky a sluncem vyprahlá pole.Je přitahována ohněm a horkem a víří v mohutným vírech nad vulkány Horkonce světa. Ohniví čarodějové mají pověst odborníků na oheň a jejichschopnosti sesílat ohnivé koule a požáry mají pro armády skvělévyužití. Mají sklon být náladoví s prudkou povahou a nestálými city.Rozzlobenému ohnivému čaroději je lépe se vyhnout.

napsal/a: sladouckaholcina 14:08 Link komentáře (0)




Runa: Channon, také známá jako Chamon, plachtící orel

Zlatá magie je těžká a hustá, vsává sedo země, kde je přitahována kovovými rudami, zejména drahými kovy jakoje zlato. Podle některých to vysvětluje přitažlivost zlata prointeligentní rasy a jejich touhu bojovat a zabíjet se proň. Zlatá magiemůže být použita k ovládání citů, zejména základních jako chtivost,žádostivost a závist. Ale zlatí čarodějové jsou především alchymisté.Jejich znalost metalurgie a schopnost nalézt (a někdo věří vyrobit)zlato učinila jejich fakultu velmi bohatou. Toto bohatství vyneslozlatým čarodějům ve Starém světě vysoké postavení a ti často sloužíjako rádci šlechticům a králům. Jsou také známí pro své umění vyrábětmagické předměty z drahých kovů.

napsal/a: sladouckaholcina 14:07 Link komentáře (0)




Runa: Ghur, šíp

Jantarová magie je syrová, téměřneschopná zkrocení. Je to síla, která seká jako drápy divoké kočky.Málokdo může úspěšně pracovat s jantarovou magií, jelikož je toprimitivní síla vyhánějící rozum u všech krom nejschopnějších.Jantarová magie se shromažďuje na divokých místech světa, v hlubokýchlesích daleko od lidských sídel, kde se divoká zvířata toulají v šerustromů. Jantaroví čarodějové sdílejí něco s divočinou a často žijí vdivočině, jsou divocí lovci s přirozenou spřízněností se světem zvířat.Jsou to obvykle samotáři, zřítka klidní v civilizované společnosti.Jantarová fakulta v Altdorfu je jen symbolickým místem k setkávání,většina učení fakulty se odehrává v jeskyních a na mítinách v hlubokýchlesích Říše.

napsal/a: sladouckaholcina 14:07 Link komentáře (0)




Runa: Shyish, kosa

Ametystová magie je nebezpečnou silou,neboť ze všech osmi proudů je nejblíž temné magii chaosu. Vane skrzminulost, přítomnost a budoucnost, prolíná časem a sleduje nepozorovanýproud osudu. Říká se, že je spřízněna se smrtí, je přitahována nahřbitovy, márnice a bojiště a visí jako purpurový stín kolemšibenic.Ametystoví čarodějové jsou zlověstné postavy a často bývajízaměňováni s nekromanty. Nemluví nahlas, ale hovoří skrz tajemnoumagii, která jim umožňuje mluvit a vrtat se v cizí mysli. To a jejichsklon v nošení fialových plášťů s kápí a kos jako znaků svého úřadu jimzáskává málo přízně, a když kráčejí davem, ten se před nimirozestupuje. Ametystová fakulta má nejmenší důvěru ze všech říšskýchfakult a přitahuje neobvyklou pozornost lovců čarodějnic a vymítačů.

napsal/a: sladouckaholcina 14:06 Link komentáře (0)




EVOKACE

Jedná se o práci s entitami,které se mohou vyskytovat přirozeně nebo být vytvořeny. Tyto entitymohou být nahlíženy jako nezávislí duchové, fragmenty mágova podvědomí,nebo egregory různých druhů životních forem - podle mágovy chuti astruktury použité víry. V praxi je Evokace využívána pro Očarování, kdyjsou evokované entity vytvořeny, aby působily efekt v mágově pověření.Evokované entity najdou jisté uplatnění i v Divinaci, kdy jsou užity kzískání informací pro mága.



DIVINACE

Zahrnuje všechny praktiky, kterými se mág snaží rozšířit své vnímání v magickém významu.



OČAROVÁNÍ

Zahrnuje všechny praktiky, kterými se mág pokouší vtisknout svou vůli realitě.



INVOKACE

Záměrné sladění vědomí anevědomí s některým archetypálním nebo jinak významným myšlenkovýmvzorem. Často jsou používány klasické koncepce pohanských božskýchforem, ale jiné principy mohou posloužit stejně dobře. Invokace vytvářístavy inspirace nebo "posedlosti" v jejichž průběhu může být prováděnoOčarování, Divinace nebo případně Evokace.



ILUMINACE

Je záměrná sebemodifikace zapomoci magie a může zahrnovat kouzla Očarování seslaná na sebesamotného za účelem napravení slabosti nebo zvětšení sil, a Divinaci aInvokaci použitou pro získání inspirace a směru.
komentáře

napsal/a: sladouckaholcina 14:06 Link komentáře (0)


Starší články >