26.Leden 2008
Honda CBF 1000: Holka do nepohody
Honda CBF 1000: Holka do nepohody
![](http://www.idragons.cz/image/ph.gif)
Dlouho hledáš ideální partnerku a stále nevíš, jaká že by měla být tvoje vyvolená? Jednu ti dnes chci představit – na první pohled je velmi pohledná a její perfektní křivky většinu času halí pouze lehký sportovní oděv. Ale jen o kráse to přece vždy není – povahou je velmi přátelská a většinou klidná, stačí jí však trochu vytočit a pak s tebou dokáže pěkně zamávat. A půjde s tebou kamkoli. Na dalekou cestu i krátké večerní rande. Nikdy neremcá. Seznam se - Honda CBF 1000.
Litrové CBFko je od prvního pohledu stroj povedený. Zejména z té "lepší" - pravé – strany je design nadčasový, levá strana, chudší o dekl spojky a bohatší o hadice a hadičky je zas něco pro techniky. Ostré rysy polokapotky s integrovanými blinkry přesně odpovídají "sportovně-cestovní" kategorii. Nejdokonalejším je ovšem samotný lak. Metalická oranžová na testovacím exempláři prostě nemá chybu.
Celek působí, řečeno z pohledu okem prostého laika, vyváženě a harmonicky. Nijak nevyčnívá z tradičního pojetí motocyklu, ale každý nechce vykukovat z davu. Snad až na výrazná madla pro spolujezdce. Na mém stroji by šly dolů jako první. Pochvalu, nejen co se týče vzhledu, zaslouží dvojice chromovaných koncovek výfuků, navozující ten správný "silácký" dojem.
V pořádný vracečce už je cítit, že motorka není nejkratší a budeš jí tam muset trošku nanutit. Trošičku práce chce i přehození z jednoho do druhého oblouku. Máš pořád na paměti, že je to spíš cesťák? OK, protože od ní i na rozbité silnici dostaneš parádní stabilitu a pocit jistoty. Nemůžeš chtít všechno, to prostě nejde. A tenhle podvozek je zase prostě přesně ten "sportovně cestovní".
I když jemná blondýnka bude pravděpodobně spíš v roli "ledviňačky". Reportáž ze zadního sedla opět pouze zprostředokvaně, jelikož sám mám z tohoto postu na jakémkoli stroji značnou fóbií :-) Pochválena byla madla, pohodlné sedlo i rozumně umístěné stupačky a nezaznamenal jsem žádných výčitek. Čili tak.
Říkal jsem ti to hned na začátku. Honda CBF 1000 toho s tebou ráda spoustu zažije. Ať už se budeš chtít blejsknout dokonalym lakem na sexy kapotáži při courání se po městě, relaxovat při výletu z Prahy na Lipno, nebo se pořádně odreagovat na přehledný hadovitý silničce mezi polema. A to si za to všechno řekne jenom přes šest litrů pětadevadesáti oktanového. Líbí? Vybral sis dobře, tak ať vám to vydrží...
Názor dalšího redaktora...
Text: Ivanos
V podstatě jsem nenašel žádný mínus. Hned jak jsem na ní poprvé sednul, všechno šlo opravdu lehce. Prostě sedneš a jedeš. Na nic si nemusíš zvykat, člověk má pocit, že na ní už jezdí dlouho. Nejvíc mě dostal motor. Když chceš je to beránek, který všechno snese. A když se mu zavelí, naplno ukáže svůj potenciál a začíná legrace. Velmi mě potěšila kapotáž, která nejen, že svěle vypadá, ale hlavně skvěle funguje. Při jízdě v dešti poskytuje ochranu, o větru snad ani není potřeba mluvit. Dobře se mi s ní jezdilo, i zacpanou Prahou, neměl jsem problém vodit jí mezírkami mezi auty, i v malých rychlostech velmi stabiliní a dobře ovladatelná, což u velkých objemů nebývá asi úplně zvykem. Přístroje poskytují dostatek informací a člověk přitom nemusí nikde nic luštit.
Hondí inženýři věděli co dělají. Chtěli oslovit co nejširší spektrum zákazníků a myslím, že se jim to velice povedlo. CBF 1000 nabízí , jak je dnes moderní říkat - široké porfolio služeb aneb - od všeho něco (kromě endura :-) ) a to v nemalé míře. Dá se s ní jezdit denně do práce, stejně jako na kraj světa, sám a nebo ve dvou. Rozdíl v podstatě nepoznáte. A protože je to velmi hodná krasavice, odpustí i menší jezdecké chybičky, velkoryse nad nimi mávne rukou. A kromě přitažlivého zvuku si můžete být jistí, že se za vámi navíc budou lidi otáčet i kvůli pohledu na ní. Pokud jí budete mít v oranžové metalíze, kterou jsme měli i my v testu, není o nejen letmé pohledy nouze. Nerad jsem se s ní loučil, velmi rychle jsem si na ní totiž zvyknul.
![](http://www.idragons.cz/image/ph.gif)
![](http://www.idragons.cz/motocykly/2007041001/obr1.jpg)
Litrové CBFko je od prvního pohledu stroj povedený. Zejména z té "lepší" - pravé – strany je design nadčasový, levá strana, chudší o dekl spojky a bohatší o hadice a hadičky je zas něco pro techniky. Ostré rysy polokapotky s integrovanými blinkry přesně odpovídají "sportovně-cestovní" kategorii. Nejdokonalejším je ovšem samotný lak. Metalická oranžová na testovacím exempláři prostě nemá chybu.
Celek působí, řečeno z pohledu okem prostého laika, vyváženě a harmonicky. Nijak nevyčnívá z tradičního pojetí motocyklu, ale každý nechce vykukovat z davu. Snad až na výrazná madla pro spolujezdce. Na mém stroji by šly dolů jako první. Pochvalu, nejen co se týče vzhledu, zaslouží dvojice chromovaných koncovek výfuků, navozující ten správný "silácký" dojem.
V pořádný vracečce už je cítit, že motorka není nejkratší a budeš jí tam muset trošku nanutit. Trošičku práce chce i přehození z jednoho do druhého oblouku. Máš pořád na paměti, že je to spíš cesťák? OK, protože od ní i na rozbité silnici dostaneš parádní stabilitu a pocit jistoty. Nemůžeš chtít všechno, to prostě nejde. A tenhle podvozek je zase prostě přesně ten "sportovně cestovní".
I když jemná blondýnka bude pravděpodobně spíš v roli "ledviňačky". Reportáž ze zadního sedla opět pouze zprostředokvaně, jelikož sám mám z tohoto postu na jakémkoli stroji značnou fóbií :-) Pochválena byla madla, pohodlné sedlo i rozumně umístěné stupačky a nezaznamenal jsem žádných výčitek. Čili tak.
Říkal jsem ti to hned na začátku. Honda CBF 1000 toho s tebou ráda spoustu zažije. Ať už se budeš chtít blejsknout dokonalym lakem na sexy kapotáži při courání se po městě, relaxovat při výletu z Prahy na Lipno, nebo se pořádně odreagovat na přehledný hadovitý silničce mezi polema. A to si za to všechno řekne jenom přes šest litrů pětadevadesáti oktanového. Líbí? Vybral sis dobře, tak ať vám to vydrží...
Názor dalšího redaktora...
Text: Ivanos
V podstatě jsem nenašel žádný mínus. Hned jak jsem na ní poprvé sednul, všechno šlo opravdu lehce. Prostě sedneš a jedeš. Na nic si nemusíš zvykat, člověk má pocit, že na ní už jezdí dlouho. Nejvíc mě dostal motor. Když chceš je to beránek, který všechno snese. A když se mu zavelí, naplno ukáže svůj potenciál a začíná legrace. Velmi mě potěšila kapotáž, která nejen, že svěle vypadá, ale hlavně skvěle funguje. Při jízdě v dešti poskytuje ochranu, o větru snad ani není potřeba mluvit. Dobře se mi s ní jezdilo, i zacpanou Prahou, neměl jsem problém vodit jí mezírkami mezi auty, i v malých rychlostech velmi stabiliní a dobře ovladatelná, což u velkých objemů nebývá asi úplně zvykem. Přístroje poskytují dostatek informací a člověk přitom nemusí nikde nic luštit.
Hondí inženýři věděli co dělají. Chtěli oslovit co nejširší spektrum zákazníků a myslím, že se jim to velice povedlo. CBF 1000 nabízí , jak je dnes moderní říkat - široké porfolio služeb aneb - od všeho něco (kromě endura :-) ) a to v nemalé míře. Dá se s ní jezdit denně do práce, stejně jako na kraj světa, sám a nebo ve dvou. Rozdíl v podstatě nepoznáte. A protože je to velmi hodná krasavice, odpustí i menší jezdecké chybičky, velkoryse nad nimi mávne rukou. A kromě přitažlivého zvuku si můžete být jistí, že se za vámi navíc budou lidi otáčet i kvůli pohledu na ní. Pokud jí budete mít v oranžové metalíze, kterou jsme měli i my v testu, není o nejen letmé pohledy nouze. Nerad jsem se s ní loučil, velmi rychle jsem si na ní totiž zvyknul.