26.Leden 2008
Honda CBR 600F
Honda CBR 600 F

Znám spoustu těch kteří, když se načne téma motorky, vyhrknou „jedině CéBéRku“. Je jedno jestli to je kluk, co má ve stodole zatím jen fichtla a nad postelí plakát Hondy nebo střelec z mnoha zkušenostmi. Zvláštní, všichni tihle lidé jsou si velmi podobní. Řekl bych maník s klidnou hlavou, nerespektující zákony, který umí ocenit kvalitní práci. Ano, i nerespektující zákony. Pořád je to stroj, na kterém se jen velmi těžce jezdí pomalu.
Na první pohled moc neoslní. Taková šedá myška. Nikde nenacházím záchytný bod, nějaký high-tech výstřelek. Barva je ale výborná, všechny plasty perfektně sedí. Za mohutnou kapotáž nemá většina lidí problém se poskládat. Řídítka nejsou tak nízko, pod sedačkou je menší kufr a má hlavní stojan. Vzadu objevuji dokonce madlo pro spolujezdce. Přístrojový panel je také strohý. Obsahuje ale neobvyklý palivoměr, který se aktivuje až při dosažení úrovně rezervy. Po-té se jednotlivé dílky rozsvítí, postupně blikají a samozřejmě mizí. Celá motorka je jako německá auta. Na prvním místě především výborná užitková hodnota. Zkrátka, kdo honí image, ať se raději poohlédne někde jinde. Jasně, že mi to nedalo a tak trochu jsem celý ty dni srovnával s novinkou CBR 600 RR. Ta se totiž moc povedla a nemohli mě od ní odtrhnout. eFko je taky lepidlo, ale jde na to jinak.
Sedám na ni a automaticky lovím řídítka někde u kolen. No, nakonec se rozjíždím a zírám jak moc jsou oba stroje odlišné. Mohutnější kapotáž a vyšší řídítka jsou paráda na delší výlety, ale když se chceš dostat rychle z města, (o závodění ani nemluvě) tak si míň věříš. Než mít takto vysoko řídítka, tak si radši koupím naháče s polokapotou. Připadám si neohrabaně a může za to i špatná viditelnost v zrcátkách. Na eReRku jsem viděl perfektně. Naopak oceňuji výborné pohodlí. Sedlo je příjemně tuhé, po delší projížďce se neprosedí a nenutí poposedávat. Nohy nejsou tak zohýbané, záda, zápěstí ani na chvíli neprotestují. Pro spolujezdce je zde také dostatek místa. Dosáhne krásně na nádrž, při tom na vás neleží a nezatěžuje vaše zápěstí. Při nižších i středních otáčkách ale cítí vibrace ve stupačkách. To já mám v předu pogumované špalky, které jsou ještě ze starý školy. Při rozjíždění o ně občas zavadím. Ale když už se na ně trefím, tak na pořád, bez vibrací a mají i patrony.
Není nejrychlejší ani nejhezčí, přesto jich jezdí mraky. Je to divný svět. Ovšem, jak se to vezme. Po vypnutí motoru si v garáži, jen ty a stroj. Čas stojí a pravda se pomalu dere na povrchu. Dýchá se dobře nebo si ten, který cítí ten nepříjemný tlak v žaludku? Asi jako že, mašinu mám nej a jsem in, přesto tomu něco chybí. Mě je fajn. Stroj s křídlem ve znaku snad ani jiný pocit vyvolat nemůže.
Na stránkách výrobce je pod její fotkou tato větička: Bezkonkurenčně nejúspěšnější a nejoblíbenější stroj motocyklové historie. Honda s legendou CBR 600 F letos končí… Udělejte místo, sportovní šestistovka kterou konkurence už nikdy nechytí je na konci své cesty.


Na první pohled moc neoslní. Taková šedá myška. Nikde nenacházím záchytný bod, nějaký high-tech výstřelek. Barva je ale výborná, všechny plasty perfektně sedí. Za mohutnou kapotáž nemá většina lidí problém se poskládat. Řídítka nejsou tak nízko, pod sedačkou je menší kufr a má hlavní stojan. Vzadu objevuji dokonce madlo pro spolujezdce. Přístrojový panel je také strohý. Obsahuje ale neobvyklý palivoměr, který se aktivuje až při dosažení úrovně rezervy. Po-té se jednotlivé dílky rozsvítí, postupně blikají a samozřejmě mizí. Celá motorka je jako německá auta. Na prvním místě především výborná užitková hodnota. Zkrátka, kdo honí image, ať se raději poohlédne někde jinde. Jasně, že mi to nedalo a tak trochu jsem celý ty dni srovnával s novinkou CBR 600 RR. Ta se totiž moc povedla a nemohli mě od ní odtrhnout. eFko je taky lepidlo, ale jde na to jinak.
Sedám na ni a automaticky lovím řídítka někde u kolen. No, nakonec se rozjíždím a zírám jak moc jsou oba stroje odlišné. Mohutnější kapotáž a vyšší řídítka jsou paráda na delší výlety, ale když se chceš dostat rychle z města, (o závodění ani nemluvě) tak si míň věříš. Než mít takto vysoko řídítka, tak si radši koupím naháče s polokapotou. Připadám si neohrabaně a může za to i špatná viditelnost v zrcátkách. Na eReRku jsem viděl perfektně. Naopak oceňuji výborné pohodlí. Sedlo je příjemně tuhé, po delší projížďce se neprosedí a nenutí poposedávat. Nohy nejsou tak zohýbané, záda, zápěstí ani na chvíli neprotestují. Pro spolujezdce je zde také dostatek místa. Dosáhne krásně na nádrž, při tom na vás neleží a nezatěžuje vaše zápěstí. Při nižších i středních otáčkách ale cítí vibrace ve stupačkách. To já mám v předu pogumované špalky, které jsou ještě ze starý školy. Při rozjíždění o ně občas zavadím. Ale když už se na ně trefím, tak na pořád, bez vibrací a mají i patrony.
Není nejrychlejší ani nejhezčí, přesto jich jezdí mraky. Je to divný svět. Ovšem, jak se to vezme. Po vypnutí motoru si v garáži, jen ty a stroj. Čas stojí a pravda se pomalu dere na povrchu. Dýchá se dobře nebo si ten, který cítí ten nepříjemný tlak v žaludku? Asi jako že, mašinu mám nej a jsem in, přesto tomu něco chybí. Mě je fajn. Stroj s křídlem ve znaku snad ani jiný pocit vyvolat nemůže.
Na stránkách výrobce je pod její fotkou tato větička: Bezkonkurenčně nejúspěšnější a nejoblíbenější stroj motocyklové historie. Honda s legendou CBR 600 F letos končí… Udělejte místo, sportovní šestistovka kterou konkurence už nikdy nechytí je na konci své cesty.