06.Září 2007,18:04

John Lennon: ,,Já jsem ryba a ty jsi moře".

Bob Dylan: ,,Pojď ke mně před bouří se skrýt"

John Lennon: ,,Tvůj hlas mě uklidňuje, ale slovům prostě nerozuím"

Vladimir Vysockij: ,,Led nahoře i dole. Kudy ven?"

Roger Waters: ,,Už říkáme sbohem, a ještě jsme neřekli ahoj"

Neil Young: ,,Kdo hledá cestu zpátky, musí jet nocí na černém koni, sám a se svým strachem"

 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
17:54

Omlouvám se ale nezjistil jsem kdo to řekl, ale každopádně i tak jsou tyhle citáty dost dobré;) teda aspoň podle mě!

"Velká láska je jen malou náhradou za první lásku"

"Láska je jen tenkrát zábavná, je-li hrou citů, jež nespoutávají"

"Na cestě k opravdové lásce leží tři velké balvany, jimiž jsou sebeláska, ješitnost a žárlivost.Dokud je neodvalíš stranou, nedostaneš se kupředu"

"Láska nepřiměřená svému protějšku, se mění v nenávist a nebo nevěru"

"Byla to láska, protože mi bylo nevolno"

"Láska je to, čemu dovolujeme, aby nám ubližovalo"

"Není pět nebo šest divů světa, ale jeden: Láska"

"Velká láska je již téměř bezpohlavní"

"Láska - to je nadání pro pokoru a odpuštění"

"Ta pravá láska je vždy nešťastná"

"Sympatie budí sympatie.Na tomto zákonu se zakládá láska"

"Láska je příjemný stav moudré nepříčetnosti"

"Láska činí z chvíle kratochvíly"

"Láska má tu vlastnost, že co se v ní nepodaří napoprvé, to je v ní navždy ztraceno"

"Láska - odpouští všechno anebo nic"

"Láska dává všechno, ale jen milencům.Po svatbě potřebují více, než klenbu nebes a koberec louky"

"Láska je neustálý boj: zpočátku o ženu a nakonec se ženou"

"Láska ze soucitu je nenávist překonaná rozumem"

"Láska k někomu bývá často jen pomstou na někom"

"Láska je pohádka života - s tím rozdílem, že nemívá vždy šťastný konec"

"Muži trpí velkými myšlenkami více než velkými láskami"

"Láska se podobá dobré pověsti: je-li jednou ztracena, již se v té podobě nikdy nevrátí"

"Láska udržuje svět v pohybu"

"Opravdová láska bojuje, ale nežárlí"

"Láska je smysl našeho života a jeho jediný cíl"

"Láska je věc, kterou lze mít, nikoliv vlastnit"

"Pravá láska je to, co je nedostupné, nikoli to, co se samo nabízí"

"Láska znamená milovat, nikoli být milován"

"Láska způsobuje, že míjí čas.Čas způsobuje, že mizí láska"

"Protože líbal pomalu, jeho láska trvala déle"

"Láska je slepá, proto milujeme tmu"

"Netrhejte motýlům křídla, vždyť oni pak pláčou. Nešlapte po kytkách, vždyť kytky tak krásně voní. Nezabíjejte lásku, vždyť láska je křehká jako ty kytky, a hlavně nezabíjejte lidi, vždyť lidi se mají rádi"

"Láska je jako válka: snadno se začíná, ale těžce se končí"

"Ze všeho co je věčné, je láska nejkratší"

"Láska je životem ženy a epizodou v životě muže"

"Člověk se rodí s touhou být šťastný. Tato touha jej doprovází po celý život a obvykle se jí říká sebeláska"

"Smyslem života ženy je láska, smyslem života muže je práce"

"Každá veselá láska je smutná, neboť láska je jako celý svět: je sice hořká, ale sladce chutná"

"Kdo je přítel, miluje, ale kdo miluje, nemusí být přítelem"

"Není nic krásnějšího na světě než láska vdané ženy. Bohužel, ženatí muži ji nikdy nepoznají"

"Láska je líbezný květ, ale je třeba odvahy, abychom si jej šli utrhnout na kraj strašné propasti"

"Kde je láska je také bolest"

"Láska je nejsilnější ze všech vášní, neboť útočí zároveň na hlavu, srdce i tělo"

"Jediná pravá láska je na první pohled, druhý pohled rozptyluje"

"Láska hory přenáší, ale s blbostí ani nehne"

"Láska může zemřít na pravdu, přátelství na lež"

"Přátelství může končit láskou, ale láska nemůže nikdy končit přátelstvím"

"Příčinou každé sebevraždy je nešťastná láska, někdy k ženě a vždy k životu"

 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
17:33

Od té chvíle, co miluje, nevidí ani nejmoudřejší žádnou věc tak, jak opravdu vypadá. Stendhal

Neobyčejně krásné ženy udivují druhý den méně. Stendhal

Láska začíná tím, že se člověk cítí být osamocený, a končí tím, že člověk po tom touží. A. N. Tolstoj

Srdce dobudeš, jen když hlavu objetuješ. Turecké

Láska je to, čemu se po svatbě říká omyl. M. Twain

Vše zmůže láska. Vergilius

Velká láska se rodí z velkého poznání toho, co milujeme. Co neznáš, to nemůžeš milovat - leda chudě. L. da Vinci

Kdo miluje, ten se neptá, co dělat. Walther

Platonická láska - sex od uší výše. T. Winslowová

Je třeba být si trochu podobni, abychom si rozuměli, ale trochu rozdílní, abychom se milovali.

Hluboký vztah nemůže existovat bez velké důvěry a svobody být sám sebou. Nemuset si na nic hrát, jen být. Nechtít, aby ten druhý byl takový či onaký, nýbrž aby taky byl jen sám sebou.
-Streisandová-

Duše některých lidí jsou tak silně, že jsou schopni obětí, jejichž odměnou je vědomí, že milované osobě zajistí štěstí.
-Balzac-

Když nejsi s tím, koho miluješ, miluj toho, s kým jsi. Dokud ten, koho miluješ, nepřijde na to, s kým jsi. S láskou ubíhá čas. S časem ubývá láska.
-Monnier-

Bát se lásky znamená bát se života a ti, kdo se života bojí, jsou již ze tříčtvrtin mrtví.

Stačí minuta, abyste si všimli člověka, hodina, aby se vám stal sympatický, den, abyste se zamilovali, ale nestačí celý život, abyste na něj dokázali zapomenout.

Není opravdové lásky v srdci toho, kdo není schopen obětovat svůj život k záchraně toho, koho miluje.
-André Maurois-

Lásku si nelze vynutit ani vyloudit lichotkami, přichází sama, nehledaná, nečekaná, nežádaná.
-Pearl Bucková-

Milovat znamená radovat se z cizího štěstí.

Srdce má důvody, které rozum nezná.

Hluboký vztah nemůže existovat bez velké důvěry a svobody být sám sebou. Nemuset si na nic hrát, jen být. Nechtít, aby ten druhý byl takový či onaký, nýbrž aby taky byl jen sám sebou.
-Streisandová-

Duše některých lidí jsou tak silně, že jsou schopni obětí, jejichž odměnou je vědomí, že milované osobě zajistí štěstí.
-Balzac-

Když nejsi s tím, koho miluješ, miluj toho, s kým jsi. Dokud ten, koho miluješ, nepřijde na to, s kým jsi. S láskou ubíhá čas. S časem ubývá láska.
-Monnier-

Bát se lásky znamená bát se života a ti, kdo se života bojí, jsou již ze tříčtvrtin mrtví.

Stačí minuta, abyste si všimli člověka, hodina, aby se vám stal sympatický, den, abyste se zamilovali, ale nestačí celý život, abyste na něj dokázali zapomenout.

Není opravdové lásky v srdci toho, kdo není schopen obětovat svůj život k záchraně toho, koho miluje.
-André Maurois-

Lásku si nelze vynutit ani vyloudit lichotkami, přichází sama, nehledaná, nečekaná, nežádaná.
-Pearl Bucková-

Milovat znamená radovat se z cizího štěstí.

Srdce má důvody, které rozum nezná.
Každý žil tolik, kolik miloval.
-Lev Nikolajevič Tolstoj-

Láska je to, čemu dovolujeme, aby nám ubližovalo.

Nic nemá na světě takovou cenu, abychom se kvůli tomu mohli odvrátit od toho, co milujeme.
-Albert Camus-

I velká láska je jen malou náhradou za první lásku.
-Joseph Addison

 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
04.Září 2007,12:10

                

 

Tak tuhle holku silene miluju a zblaznil bych se neboli bych umrel kdybych o ni prisel.Mocinky te miluju Lenčo

 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
01.Září 2007,14:24
Ziju jen pro Tebe....
....jen pro Tebe lasko moje.Jsem snad blazen ze si nedokazu uvedomit co vsechno v tobe mam,,miluju  kazdy vychod slunce bez tebe protoze vim ze zase jeden hrozny den je za mnou a vim ze brzy budu zase s tebou a kdyz jsem s tebou nenavidim vychody slunce protoz se blizi cim dal vice muj odjezd nebo tvuj...jses to jedine pro co chci zit,chci s tebou travit vsechen svuj cas co budu nazivu....stala ses pro me zavilosti kterou nehodlam lecit
 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
24.Červenec 2007,20:44
Procházely jsme zasněženým městem kolem namrzlé silnice. Kolem nás prošla dívka,byla celá zmrzlá, rty měla fialové zimou. Velké slzy ji stékaly po tvářích.... Chvíli jsempřemýšlel, co strašného se mohlo té hezké dívce stát, mohlo jí být tak šestnáct nanejvýš.Z mého zamyšlení mě ale vytrhlo náhlé zaskřípění brzd. Rychle jsem se otočil a spatřiljsem jen stojící auto, kaluž krve a tělo té dívky, která kolem mě ještě před chvíli procházela. Všichni kolem věděli, že sanitka už je zbytečná, ale zavolat ji někdo musel. Podle řečí lidí,kteří to viděli, mi hned došlo, že z ničeho nic skočila pod kola toho auta. Nebyla to ničí vina,cesta byla zamrzlá, řidič neměl žádnou šanci auto zabrzdit včas. Jediný, kdo to mohlzastavit, byla samotná dívka, ale ta chtěla, aby to takhle dopadlo.Najednou jsem uslyšela tichý hlásek: "Mami, proč tamskočila? Proč se chtěla zabít?" To mě vrátilo do reality..... nevěděl jsem skutečnýdůvod dívčina chováni, tak jsem jen odpověděl: "Víš, asi byla moc smutná," a vzaljsem ji za ruku a chtěl ji co nejrychleji odvést z tohoto místa, aby se nemusela dívat."Ale mami, co když je někdo, komu je líto, že umřela, i když byla moc smutná, možná jeněkdo, kdo by ji dokázal zase rozesmát. Že je smutná, to není důvod, aby kvůli ní bylismutní i ostatní. Tak proč, mami, proč to udělala. Ona nevěděla, nevěděla, že někdobude smutný? Třeba její maminka. To jí to nenapadlo?" nevěděla jsem, co jina to mám odpovědět. Nevěděla jsem, jestli ji mám dát za pravdu, nebo obhajovat tudívku. Chvíli jsem mlčel, ale nakonec jsem se zastavil a dřepl si k ní."Víš, možná neměla nikoho, kdo by mohl být smutný. Třeba už neměla maminkuani tatínka. Ale pravý důvod, proč to udělala, už asi nikdy nezjistíme." Postaviljsem se a pokračovaly jsme v cestě."Já bych si to nikdy neudělal. Nechtěl bych, aby si byla smutná ani nikdo jiný,"řekl najednou a podíval se na mě svýma krásnýma upřímnýma modrýma očima."Já vím a jsem za to moc ráda."
 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
20:41
Jen tak stál a díval se na ní. Mlčky ji hleděl do očí. A ona cítila to teplo, které ji hladilona každé části jejího těla. Cítila ty motýlky v břiše, co se jí vznášeli až k srdci. Byla šťastná,když ho měla na blízku a viděla jeho úsměv, co patřil jenom jí. Milovala jeho objetí, jehosilné paže, co jí vždycky chránily před okolním světem. V jeho pohledu se topila anechtěla záchraný kruh. Byl její nejlepší přítel a ona jeho. Nedovedli si léto představitjeden bez druhého a vždy vše plánovali spolu a těšili se na další prožitý čas, kdy semohli jeden druhému dívat do dušičky. Byl její jediná hvězda na nebi a ona jehojediným slunečním paprskem. Ale nikdy si tato slova neřekli do očí. Byli stále nejlepšímipřáteli. Nikdo nevěděl, jak moc se mají rádi a ani oni sami si neuvědomovali hloubkusvého vztahu. Pohladil ji nezištně po vlasech a ona mu byla vděčná za tento nepatrnýdotek, po kterém se celá chvěla. Rozloučili se a jejich osudy se měly znovu na celý rokrozejít. Když jí naposledy obejmul, sotva udržela slzičky. Dal ji pusu a ona odjela domů.Mysleli na sebe každý den, ale ani jeden si nepřipouštěl, jak mu ten druhý schází.Plynuly dny a týdny. On se zrovna vracel z basketballového tréninku, ale nevšiml siauta, co přijíždělo ze zrádné zatáčky. Zrovna jí psal zprávu. Zprávu, která ji mělaoznámit, jak moc mu schází. Jak moc se zamiloval do své nejlepší přítelkyně. Nikdyji nedostala. Teď stála u hrobu a dívala se, jak jeho rakev pomalu klesá do té nekonečnétmavé díry. Už nikdy se jí nevrátí. Už nikdy neuvidí jeho nakažlivý úsměv, už nikdyjí nepohladí po vlasech, už nikdy jí nepolíbí..... Jak moc litovala toho, že mu nikdyneřekla, jak moc ho miluje. Jak moc litovala toho promarněného času. Jak moc jí scházel.Zůstala stát jako poslední u jeho hrobu. Byl parní letní den. V tuto chvíli měli být spoluna výletě. V tuto chvíli se měli spolu smát. Ale čas nejde vrátit. Nejde udělat to, cojsi měl udělat už dávno. Zavřela pláčem zčervenalá víčka a zdvihla hlavu k nebi:,,Proč?'' tiše zašeptala, sotva ji bylo rozumět. ,,Proč tak brzy? Chtěla jsem ti tohoještě tolik říct. Chtěla jsem toho ještě s tebou tolik prožít!'' To už ale nevydržela az pod zavřených víček se jí začaly valit slzy. ,,Proč?" To už ale nešeptala, ale křičela.,,Já tě milovala! Já tě miluji a ty jsi odešel! Slyšíš?!" Slyšel, ale to ona nemohla vědět.,,Miluji tě a navždy budeš v mém srdci. Nikdy nezapomenu!'' A plakala. Plakala,jako by měla utopit celý svět ve svém smutku. Když vtom jí spadla na tvář kapka.Otevřela oči, ale nebe bylo blankytně modré. A další a další. To on plakal, tamnahoře a přál si ji obejmout a utěšit. A říct jí, že tu na ni čeká. Ona věděla, že jetam s ní. Věděla, že ji nikdy neopustí, že ji bude vždy chránit. Stal se jejím anděl strážným.Vždy, když uronila slzu, nebe plakalo s ní. A ona věděla, že se nesmí trápit. Jinak se onbude trápit taky a to nechtěla dopustit. A těšila se z každého nového dnu. Protože kdyžbyla šťastná ona, byl i šťastný on...
 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
20:39

Tajemství štěstí

Jeden mladík prosil nejmoudřejšího člověka na světě, aby mu prozradil tajemství štěstí.
Mudrc mu navrhl, aby se zatím prošel po jeho paláci a vrátil se za dvě hodiny.

"Jen o jedno tě chci požádat," řekl nakonec mudrc a podal mu lžičku,
na kterou kápl dvě kapky oleje. "Abys s sebou celou cestu nesl tuhle lžičku,
ale dej pozor, abys nevylil olej."

Po dvou hodinách se mladík vrátil. Mudrc se zeptal: "Všiml sis v jídelně těch krásných tapiserií?
Viděl jsi, jaký mám kolem domu nádherný park?
Viděl jsi, jaké mám v knihovně cenné pergameny?"

Mladík zahanbeně přiznal, že nic z toho neviděl. Celou dobu se staral jen o to,
aby se mu nevylil olej. "Tak se vrať a prohlédni si krásy mého světa," odpověděl mu mudrc.

Mladík si znovu vzal lžičku s olejem a procházel celým domem, ale tentokrát si všímal všech uměleckých děl. Viděl zahrady, hory, květiny.
Vrátil se k mudrci a dopodrobna mu vylíčil,
co všechno spatřil.

"Ale kde máš ty dvě kapky oleje?" zeptal se mudrc.
Mladík se podíval na lžičku a zjistil, že olej cestou rozlil.

"Tak, a to je jediná rada, kterou ti mohu dát," poznamenal mudrc.
"Tajemství štěstí spočívá v tom, že vnímáš všechny krásy světa,
ale nikdy přitom nezapomeneš na ty dvě kapky oleje na lžičce."

Přemýšlejte o všem co je pravdivé,čestné,spravedlivé,čisté,cokoli je hodne lásky,co má dobrou pověst,co se považuje za ctnost a co zklízí pochvalu.A NIKDY PŘI TOM NEZAPOMÍNEJTE NA TO CO JE ,,PODSTATNÉ,,!

 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
21.Červenec 2007,14:24
První prototyp pod názvem Spartak vyjel z bran AZNP 19.12.1953. Požadavkem vývoje nového automobilu bylo převzít některé díly ze starších vozů Š-1102 a Š-1200. Jako motor byl použit čtyřválec známý již z prvních Popularů. Prototyp se lišil na první pohled od seriových automobilů víkem zavazadlového prostoru, které sahalo až k nárazníku, dále pak přední i zadní světlomety byly jiné a na víku motoru místo nápisu ŠKODA byl nápis SPARTAK.

Výroba Škody 440 probíhala v letech 1954 - 1959. Za tuto dobu se vyrobilo 75 417 vozů. Vůz tehdy stál 27 450 Kčs. Souběžně byl vyráběn vůz Škoda 445 s objemem motoru 1221 cm3 a kabriolet Škoda 450 s motorem o objemu 1089 cm3 se dvěma karburátory, jinou vačkovou hřídelí a vyšší kompresí. Na tyto typy navazovala řada Octavia - Octavia, Octavia super a kabriolet Felicia, později pak Octavia touring sport s motorem z Felicie a Octavia touring sport 1200 s objemem motoru 1221 cm3 a dvěma karburátory. Automobilka od původního názvu Spartak upustila údajně kvůli možné záměně s chráněným názvem Sparta holandských motocyklů. Vyráběn byl pod názvem Škoda 440, čímž se automobilka vrátila k předválečnému značení - 4 znamená počet válců, 40 zaokrouhlený výkon v koňských silách. Avšak toto značení se mezi motoristy příliš neujalo a proto se pozdější typy již neznačily číselně, ale slovně.

Po zkušenostech získaných s prototypem Spartak zahájili v Mladé Boleslavi výrobu nového automobilu Škoda 440. Ten se stal předchůdcem významných typů 445, 450, Octavia, Felicia a jejich variant včetně oblíbených kombíků. Od něj odvozovaly svůj původ všechny mladoboleslavské typy osobních automobilů až do nástupu nové řady s motorem uloženým za zadní nápravou. Vůz Škoda 440 představoval ve své době zdařilý rodinný automobil, který vzbudil zájem i v zahraničí, mimo jiné i účelnou a líbivou karoserií, žádnou převratnou konstrukční novinku však nepřinesl. Představoval totiž pokračování řady zahájené kdysi Popularem a postupně vyvíjené podle požadavků doby. Základ jeho šasi tvořila opět centrální trouba nesoucí vpředu rozvidlení pro motor a převodovku, vzadu pak skříň rozvodovky. Výkyvné polonápravy odpérovala i nadále příčná půleliptická listová pera, vzadu uložená nad polonápravami, vpředu pod kyvnými rameny. Výkyvy tlumily vzadu teleskopické tlumiče, vpředu pákové, jejichž páku tvořilo vlastně rameno polonápravy. Také motor odpovídal konstrukcí svým předchůdcům. Byl to řadový čtyřválec s rozvodem OHV a blokem válců odlitým vcelku s vrchní částí klikové skříně. Klikový hřídel se otáčel ve třech hlavních ložiskách, stejně jako vačkový, poháněný řetězovými koly a řetězem Triplex. Motor měl tlakové oběžné mazaní se zubovým čerpadlem a odtokovým čističem oleje s plstěnou válcovou vložkou. Pokles tlaku signalizovala zelená kontrolka (u starších vozidel, u novějších červená) umístěná v rychloměru s bílým číselníkem. Další kontrolky sledovaly činnost směrových světel (oranžová), dálkových světel (fialová) a dobíjení akumulátoru (tmavě červená). Chlazení podporovaly čerpadlo, ventilátor, termostat a clona chladiče obsluhovaná z místa řidiče.

Z nádrže o objemu 30 l, uložené v prostoru pravého zadního blatníku a opatřené nalévacím hrdlem s uzamykatelným uzávěrem, vyvedeným nad úroveň blatníku, dodávalo palivo membránové čerpadlo, umístěné v přední části motoru za chladičem a poháněné vačkovým hřídelem. Čištění paliva zajišťovalo jedno síto v palivové nádrži a druhé v dopravním čerpadle, přípravu směsi spádový karburátor Jikov 32 SOP s akcelerační pumpičkou a mechanicky ovládaným sytičem. Zapalování bylo dynamoakumulátorové, s rozdělovačem poháněným od středu vačkového hřídele, vybaveným podtlakovou i odstředivou regulací bodu zážehu. Jednokotoučovou suchou spojku ovládal řidič pomocí mechanického převodu od pedálu. Převodová skříň měla ozubená kola se šikmými zuby a synchronizaci 3. a 4. převodového stupně u starších vozů a 2. - 4. stupně u vozů novějších. Řadicí páka se u standardního provedení pro domácí trh nacházela na víku převodovky, u exportních vozů pod volantem. Toto řešení si však vynutilo poměrně komplikovaný převod mezi pákou a skříní, spojený s rekonstrukcí horního víka převodovky. Motor vážil bez náplní asi 103 kg, převodová skříň 18,6 kg, kompletní zadní náprava asi 95 kg.

Od převodové skříně přenášel výkon na zadní nápravu spojovací hřídel vyrobený z bezešvé ocelové trubky, dynamicky vyvážený a opatřený dvěma klouby. Oba byly křížové, později došlo k náhradě předního z nich kloubem pryžovým. Hřídel procházel centrálním trubkovým nosníkem, který mu poskytoval ochranu před nárazem při provozu v nerovném terénu. Rozvodovka, přišroubovaná na zadním konci nosné trouby, měla převod kuželovým soukolím Gleason a kuželový diferenciál. Přední náprava se ve srovnání se staršími typy posunula poněkud vzad, pod motor. S tím souvisela odlišná konstrukce řízení, jehož převodka a řídící tyče se tak ocitly před nápravou. Řízení mělo dvouramenný volant o průměru 420 mm a nejmenší průměr otáčení činil 10,6 m. Převod byl proveden dvouchodým šroubem s maticí vylitou ložiskovým kovem a kulisou. Šroub se otáčel ve dvou kuličkových ložiskách, kulisa spočívala v bronzových pouzdrech. Převodku upevňovaly tři šrouby k levému podélníku rámu, u vozů s pravým řízením samozřejmě k pravému. Ve středu volantu bylo tlačítko elektrické houkačky. Kapalinová provozní brzda působila na všechna čtyři kola, mechanická parkovací, ovládaná deštníkovou rukojetí umístěnou pod přístrojovou deskou, pouze na kola zadní nápravy. Brzdové bubny o průměru 230 mm byly ze speciální šedé litiny, šířka obložení činila 35 mm. Elektrická instalace byla dvanáctivoltová, dynamo Pal Magneton dávalo výkon 200 W, spouštěč stejné značky 0,58 kW (0,8 k), pastorek se zasouval mechanicky. Akumulátor vystačil s kapacitou 40 Ah. Vůz jezdil na pneumatikách rozměru 5,50 X 15" a ráfcích 3,50 X 15". Plechové spodní víko klikové skříně pojalo 3 l oleje, převodovka 0,7 l, rozvodovka 1,5 l a chladící soustava asi 6 l kapaliny. Podvozky automobilů do čísla 261 600 měly ústřední mazaní olejem, od čísla 261 601 pak samostatné - tukem, plněným tlakovou maznicí. Celokovová uzavřená karoserie pontonového tvaru byla čtyřmístná, dvoudveřová, skořepinové konstrukce, svařená z výlisků ocelových karosářských plechů síly 0,8 - 1 mm. Prostorový rám se vyráběl z uzavřených profilů síly 1,5 - 3 mm. Dveře skříňové konstrukce zavěsil výrobce vpředu na krytých závěsech. Okna dostala bezpečnostní kalená křemičitá skla. Přední, tvarově shodné se zadním, bylo zrcadlové, skla dveřních oken spouštěcí, trojúhelníková větrací okénka vyklápěcí a ostatní okna pevná. Vůz měl bezprůvanové větrání a teplovodní vytápění s přívodem čerstvého vzduchu a ofukováním předního skla. Přítok kapaliny do tělesa topení ovládal kohout, uložený na tělese termostatu. Ochranu proti hluku a teplu zajišťovala izolace tlumicí hmotou a vylepení vnitřních ploch plstí nebo kalmukem. Přední posuvná sedadla měla sklopná opěradla se samostatně stavitelným sklonem. Karoserie se stříkaly syntetickým vypalovaným lakem. Nárazníky tvořily chromované ocelové výlisky. Chromovaný povrch dostaly i rámečky světlometů, kliky dveří, součásti masky a jiné díly.


Technická specifikace vozu
ŠKODA 440 (typ 970) ŠKODA 445 (typ 983)



Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou
Zdvihový objem 1089 ccm (440) 1221 ccm (445)
Výkon 29,4 kW (40 k) při 4200 ot/min (440) 33 kW (45 k) při 4200 ot/min (445)
Maximální točivý moment 68,6 Nm při 2800 ot/min (440) 84,3 Nm při 2500 ot/min (445)
Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou páteřového rámu
Podvozek rám páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální ocelovou rourou
Celkové rozměry 4065 x 1600 x 1430 mm
Hmotnost pohotovostní 900 kg celková 1280 kg
Max. rychlost 110 km/h (440) 115 km/h (445)
Spotřeba 7,7 litru na 100 km (440) 8 litrů na 100 km (445)
Karoserie podvozková, celokovová, uzavřená, čtyřmístná, dvoudveřová (tudor)
Vyrobeno kusů 84792
 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
14:17
Původní model Škoda 450 (čtyřka v označení udává počet válců a padesátka výkon motoru) přišel na trh v roce 1957 jako sportovní alternativa k rodinnému modelu Škoda Octavia. Se zavěšením na kyvných polonápravách montovaných na separátní podvozek a padesátikoňovým čtyřválcem se sice nejednalo o žádný vyloženě sportovní model, ale vůz se především příjemně řídil a navíc byl velmi pohledný.
V nabídce byla Škoda 450 k dispozici s odnímatelnou laminátovou nebo plátěnou střechou a obě střechy byly zaměnitelné.
V roce 1959 nahradil ve výrobě Škodu 450 nový model Felicia typ 994 s mírně pozměněnou karosérií a typickými ploutvičkami na zadních blatnících.
O další dva roky poději se ve výrobě objevil i model Felicia Super typ 996 s větším motorem o obsahu 1221 ccm a s výkonem zvýšeným na 55k.
Tyto sportovní Škodovky byly vyráběny v závodě v Kvasinách a celkem bylo vyrobeno 1010 kusů modelu 450 a 14 863 kusů modelu Felicia.



Motor
4dobý, zážehový

Počet válců
4

Objem
1089, 1221 cm3

Maximální rychlost
130 km/h

Převodovka
4. stupňová, 2., 3. a 4. stupeň synchronizovaný

Spojka
Suchá, jednokotoučová

Karoserie
2 dveřová, 4 místný kabriolet

Chlazení
vodní, náporové

Vrtání
72 mm

Zdvih
75 mm

Výkon
50 kW při 5600 ot/min

Délka x šířka x výška
4065x1600x1380mm

Rozvor
2390 mm

Spotřeba paliva
9l/100km při rychlosti 100km/h
 
vložil: h-amman
Permalink ¤ 0 komentářů
< Novější články | Starší články >