NOVÝ PŘÍSPĚVEK | NASTAVENÍ |
-Littera=písmo
-Literae=písemné záznamy
-Literatura=souhrn veškerých písemných projevů, znejrůznějších oblastí lidské činnosti(návod, knihy..)
-Jazyka písmo=základní kameny literatury
-Literaturamá společenskou funkci:a)Předávávědomosti, obohacuje o nové poznatky (Dějiny psanéŘímem)
b)Estetickýdojem (Shaespear- sonety)
c)Citovépůsobení (Sofyina volba)
d)Výchovnáfunkce (Bible)
-Děleníliteratury:a)Podlepůvodu (česká, světová)
b)Podledoby vzniku (starověká, současná)
c)Podleoborů(lékařská, technická..)
d)Podlefunkce
-LiteraturaVěcná:Naučnáliteratura, literatura faktu, cizí slova, er-forma
-jednoduchá,prostá, věcná, výstižná; obsah snadnozjíštitelný
-LiteraturaUmělecká:Vzletná,básnická, ich-forma (osobnější)
-obsahbývá skrytý; Jazykové prostředky:rozvité, několikanásobné přívlastky,gradace,zvolání...
LITERÁRNÍDRUHY
-Epika:Dějovost; Vypráví o prožitcích, osudech lidí;Zpravidla má více postav, ale hlavní hrdina jenjeden (protagonista=hl.hrdina)
-Autorpromlouvá ke čtenáři prostřednictvím hrdiny,podává mu jeho názory; Autorův pohled je spíšeobjektivní.
-Nejběžnějšíje Er-forma; Snaží se zachytit skutečnost; Rozsah je velký;Epika může být prozaická i veršovaná.
Epickéžánry:a) ANEKDOTA:krátkývtipný text zakončený výraznou pointou
b)POVÍDKA: kratší příběh s jednoduššímdějem a s málo postavami
c)HUMORESKA: povídka s idylickým nádechem.
d)NOVELA: povídka s jednou dějovou línií avýraznou pintou.
e)ROMÁN: dlouhý děj, hodně postav, složitázápletka (Epopej: román na pokračování,historický námět)
f)EPOS: veršovaný žánr; historický námět,mnoho postav, složitý děj, rozsáhlé popisy(Illias a Odyssea)
g)LEGENDA: veršovaný žánr; vyprávění oživotě a skutcích svatých, může být pravdivá
h)BÁJE:prozaická i veršovaná
i)POHÁDKA,POVĚST, BAJKA...
-Lyrika:Dějnení důležitý, nebo chybí úplně; City,pocity, nálady a myšlenky.; Subjektivní autor( to cocítí sám)
-Nenírozsáhlá; Jazykové prostředky; Autor pracuje sezvukovou podobou jazyka(verše, rým, grafika)
-Druhy:Přírodní, politická, milostná, občanská,intimní...
Lyrickéžánry:BÁSĚŇ,SONET, EPIGRAM, EPITAF, ELEGIE (žalozpěv), ÓDA (oslava).
-Lyrickoepickéskladby: Máděj,alevyjadřuje i autorovy pocity (objektivní i subjektivní);Převažuje lyričnost.
Lyrickoepickéžánry: a)BALADA: ponurý obsah, tragický konec
b)ROMANCE:odlehčený děj, konec zpravidla dobrý
-Drama:Hra určená k předvádění na jevišti,dějovost, dialog
-Ich, nebo Du-forma. ; Scénické poznámky.
-Dramase dělí na určitá dějství- jednání,akty...; Na začátku= prolog, Na konci= epilog
-Pětčástí dramatu: 1)EXPOZICE(uvedení do děje)
2)KOLIZE(zápletka)
3)KRIZE(vyvrcholení)
4)PERIPETIE(náhlý zvrat děje)
5)KATASTROFA(rozzuzlení)
Dramatickéžánry: a)KOMEDIE:veselý děj
b)TRAGÉDIE:spletitý děj, špatný konec
c)COMMEDIADELL´ARTE: italská renesanční hra (Harlekýn,Pierot, Kolumbýna..)
d)ABSURDNÍDRAMA: nemá žádná děj (Václav Havel)
ROZBORDÍLA
1)Jméno autora 9) Autor(Ich-forma, Er-forma)
2)Literární druh 10) Jazykovéprostředky (poezie)
3)Námět a téma 11) Jazyk(spisovný, nespisovný, nářečí..)
4)Postavy (hl. a vedlejší) 12) Zvukovéprostředky ( rým, verš)
5)Děj (jednoduchý, složitý) 13) Slovnízásoba (Archaismy, neolismy, nová slova...)
6)Kompozice děje 14) Vyprávěcístyl (tragický, komický)
7)Vnitřní výstavba děje 15) Přímáa nepřímá pojmenování (personifikace,přirovnání..)
8)Prostředí
TÉMATICKÝPLÁN
-Týká se všeho, o čem se v knize píše.
1)Námět:Výsek určité zkušenosti ( Harry Potter- život apříběhy kouzelníka)
Téma:Téma je to, jak autor v dané knize zpracoval námět( O klukovi, který hledá kámen mudrců )
a)HLAVNÍ:hledání kamene
b)VEDLEJŠÍ:jak se Harry učí hrát famfrpál, jak se učíčarovat...
Epizoda:Krátkýuzavřený příběh vložený do hlavníhoděje (Jak pěstovali Mandragory)
2)Postavy: a)HLAVNÍ:Harry Potter
b)VEDLEJŠÍ:Hermiona,Dudley
-Pokud se jedná o drama, jsou to osoby!!!
-Literární typ= výrazná postava, kterámá určité charakteristické vlastnosti (Oněgin)
3)Děj: a)Jednoduchý a Složitý
b)Hlavnía Vedlejší
4)Prostředí: a)Skutečné nebo Neskutečné
b)Konkrétnínebo Neoznačené
5)Autor: Vypravěč(Er-forma) nebo Hrdina (Ich-forma)
6)Pojetí díla: Tragika,Komika
KOMPOZIČNÍPLÁN
-Struktura,uspořádání díla
1)PARALELNÍ:Souběžně se rozvíjí několik dějů, které senakonec prolnou.
2)CHRONOLOGICKÝ:Časová posloupnost, jeden příběh navazuje na druhý(kronika)
3)RÁMCOVÝ:Rámec=jeden příběh a do něj jsou zasazeny dalšípříběhy (Delameios)
4)RETROSPEKTIVNÍ:Nejdřív je rozuzlení (závěr) a potom postupněvysvětluje jak k tomu došlo
5)ŘETĚZOVÝ:Příběhyna sebe navazují, jdou po sobě ( Švejk).
JAZYKOVÝPLÁN
1)Útvary jazyka:
-Spisovnýjazyk, Hovorový jazyk, Nespisovný jazyk (obecnáčeština, nářečí, slang=mluva určitéskupiny)
2)Zvukové prostředky
-RYTMUS:trochej (těžká lehká) ; jamb (lehká těžkátěžká) ; daktyl (těžká lehká lehká)
-RÝM:střídavý (abab) ; sdružený (aabb) ; obkročný (abba) ; přerývaný (abca; abcb)
-EUFONIE:libozvuk, vyvolávající příjemnýdojem
-ONOMATOPOIE:zvukomalba, vyvolávající dojem zvuku
-PARONOMÁZIE:opakování slov, základu...
-ZVUKOSLED:pravidelné opakování stejných hlásek
3)Stylové rozvrstvení slovní zásoby
a)NEUTRÁLNÍ
b)ZABARVENÁ: Eufemismus (zjemnění výrazu)
Archaismus(zastaralý výraz)
Historismus(historická slova, nepoužívají se, jen vhistorické literatuře)
Poetismus(básnické nové slovo)
4)Textové prostředky
-VYPRÁVĚCÍSTYL: Popisný
Charakterizační
Úvahový
Monolog
Dialog
Autorskářeč (autor sám za sebe náhle vstoupí do dějea nějak ho komentuje)
Řečpostav ( přímá, polopřímá, nevlastnípřímá)
5)Syntaktické prostředky
-Různédruhy vět
-Slovesnéa jmenné vyjadřování
-Slovosled
6)Pojmenování Přímá
-Básnickýpřívlastek (epiteton): a)Konstans(vlastnost, kterou opravdu má); bílý sníh
b)Ornans(vlastnost, kterou nemá); růžový večer
-Přirovnání:jako (Oči jako dva pecny)
-Paralelismus:chybí jako, srovnává dvě věci, staví jevedle sebe ( Uměl jsem jedním tahem tvoje ruce- holubici,zobající na psacím stole)
-Antiteze:přirovnání opakem, protiklad ( odněkud kůň vyjíždí,on nevyjíždí, on větrem letí)
7)Pojmenování Nepřímá
1)TROPY (měníse význam, přenesení významu)
-Metafora:přirovnání na základě podobnosti (bledátvář luny)
-Personifikace:zosobnění, neživým věcem se přiřazujílidské vlastnosti. ( O lásce šeptal tichý mech)
-Metonymie:Přirovnání na základě věcnésouvislosti (Poslouccháme Mozarta)
-Synekdocha:Záměna části za celek (A v létě tyčíse tu kukuřičná zrna=klasy)
-Perifráze:Přirovnání na základě podobných znaků(Až bude růst nademnou tráva)
-Eufemismus:zjemnění výrazu ( zemřel x zesnul, odešel navěčnost)
-Hyperbola:zveličení, nadsázka (stokrát děkuji, tisíckrátvás líbám)
-Oxymorón:vyvolání iluze protikladem
-Ironie:výsměch, opačný význam
-Sarkasmus:zlá ironie (zesílená)
-Alegorie:Skutečnost je zaobalená do jiného kontexu
2)FIGURY(různé zvláštnosti jedné stavby)
-Epizeuxis:jedno slovo se opakuje v jedné větě ( utichly továrny,utichly ulice)
-Anafora:Opakování stejných slov na začátku veršů( Na břehu Svratky kvete rozrazil, Na břehu Svratky roste nízkátráva)
-Epifora:Opakování stejných slov na konci veršů (Co tomáš na té tkaničce, na krku na té tkaničce?)
-Epanastrofa:Opakování stejných slov uprostřed veršů(Střela se zaryla v bílá ňadra v bíláňadra Tatařina)
-Gradace:Stupňování (Kde je voda modravá, nebe modravéa hory modravější?)
-Apostrofa:Oslovení neživých věcí (Čechy krásné,Čechy mé, obraze rámu prastarého)
-Řečnickáotázka:Nečeká se na ni odpověď (Kdo na moje místo, kdozvedne můj štít?)
-Inverze:Změněný slovosled (Kachna s peřím zelenavým)
LITERÁRNÍVĚDA
-Zabýváse uměleckou literaturou, dělí se:
a)LITERÁRNÍTEORIE:zkoumá zákonitosti a zvláštnosti uměleckéliteratury. Stanovuje obecné zásady literárnítvorby(J.Hrabal)
b)LITERÁRNÍHISTORIE: zkoumá historii vzniku literárníhodíla (Arné Novák)
c)LITERÁRNÍKRITIKA: na základě znalosti teorie a historie hodnotíliterární dílo. Kritika se týkáautora i čtenáře. (F.X.Šalda)
PÍSMO
-Počátekpísma je ve Starší době kamenné
1)Výjevové obrazy: (22000let př.n.l.) Altamira, Lascaur, Šipka.
2)Piktogramy: (4000př.n.l.) používají Eskymáci, i my( značky natoaletách atd...)
3)Ideogramy:jeden znak= jeden pojem
4)Klínové písmo: (Sumerové),Rozluštil Bedřich Hrozný
5)Hieroglyfy: (Egypt),Hieratické(složitější, používali kněžía vzdělanci) a Démotické (používal lid)
6)Fonetické písmo: jedenznak= jeden zvuk
7)Hláskové písmo: původnějen souhlásky, 22 znaků. Převzali Řekové a přidalisamohlásky=prapůvod písma všech moderníchnárodů.
8)Latinka
9)Hlaholice
10)Cyrilice (Azbuka)
« Domů | Přidej komentář
Ou :) 24.01.2012 17:09:57
Děkujiiii, měla jsem z čeho opisovat při testu, bomba! :-D :-)
DIk 18.04.2011 17:06:30
Hezký, ale holka co máš z češtiny???????
cimi 08.11.2010 19:52:34
pekny diky :)
kriskron 23.11.2008 10:23:46
Zdravím .zachránila si mi život .je to fakt super a moc mi to pomohlo díkyyyyyyyyyy
m-executioner 01.11.2008 14:15:03
Nenávidím blogy. skutečně nenávidím... ale tohle? opravdu si mi pomohla, posílám eines groBes THX.
tucnak 12.10.2008 18:30:51
díky moc si mi pomohla s literkou :-)
v 09:50
Kategorie: Referátky, Slohovky
Autor: sonulkaa
komentáře (6)
-Littera=písmo
-Literae=písemné záznamy
-Literatura=souhrn veškerých písemných projevů, znejrůznějších oblastí lidské činnosti(návod, knihy..)
-Jazyka písmo=základní kameny literatury
-Literaturamá společenskou funkci:a)Předávávědomosti, obohacuje o nové poznatky (Dějiny psanéŘímem)
b)Estetickýdojem (Shaespear- sonety)
c)Citovépůsobení (Sofyina volba)
d)Výchovnáfunkce (Bible)
-Děleníliteratury:a)Podlepůvodu (česká, světová)
b)Podledoby vzniku (starověká, současná)
c)Podleoborů(lékařská, technická..)
d)Podlefunkce
-LiteraturaVěcná:Naučnáliteratura, literatura faktu, cizí slova, er-forma
-jednoduchá,prostá, věcná, výstižná; obsah snadnozjíštitelný
-LiteraturaUmělecká:Vzletná,básnická, ich-forma (osobnější)
-obsahbývá skrytý; Jazykové prostředky:rozvité, několikanásobné přívlastky,gradace,zvolání...
LITERÁRNÍDRUHY
-Epika:Dějovost; Vypráví o prožitcích, osudech lidí;Zpravidla má více postav, ale hlavní hrdina jenjeden (protagonista=hl.hrdina)
-Autorpromlouvá ke čtenáři prostřednictvím hrdiny,podává mu jeho názory; Autorův pohled je spíšeobjektivní.
-Nejběžnějšíje Er-forma; Snaží se zachytit skutečnost; Rozsah je velký;Epika může být prozaická i veršovaná.
Epickéžánry:a) ANEKDOTA:krátkývtipný text zakončený výraznou pointou
b)POVÍDKA: kratší příběh s jednoduššímdějem a s málo postavami
c)HUMORESKA: povídka s idylickým nádechem.
d)NOVELA: povídka s jednou dějovou línií avýraznou pintou.
e)ROMÁN: dlouhý děj, hodně postav, složitázápletka (Epopej: román na pokračování,historický námět)
f)EPOS: veršovaný žánr; historický námět,mnoho postav, složitý děj, rozsáhlé popisy(Illias a Odyssea)
g)LEGENDA: veršovaný žánr; vyprávění oživotě a skutcích svatých, může být pravdivá
h)BÁJE:prozaická i veršovaná
i)POHÁDKA,POVĚST, BAJKA...
-Lyrika:Dějnení důležitý, nebo chybí úplně; City,pocity, nálady a myšlenky.; Subjektivní autor( to cocítí sám)
-Nenírozsáhlá; Jazykové prostředky; Autor pracuje sezvukovou podobou jazyka(verše, rým, grafika)
-Druhy:Přírodní, politická, milostná, občanská,intimní...
Lyrickéžánry:BÁSĚŇ,SONET, EPIGRAM, EPITAF, ELEGIE (žalozpěv), ÓDA (oslava).
-Lyrickoepickéskladby: Máděj,alevyjadřuje i autorovy pocity (objektivní i subjektivní);Převažuje lyričnost.
Lyrickoepickéžánry: a)BALADA: ponurý obsah, tragický konec
b)ROMANCE:odlehčený děj, konec zpravidla dobrý
-Drama:Hra určená k předvádění na jevišti,dějovost, dialog
-Ich, nebo Du-forma. ; Scénické poznámky.
-Dramase dělí na určitá dějství- jednání,akty...; Na začátku= prolog, Na konci= epilog
-Pětčástí dramatu: 1)EXPOZICE(uvedení do děje)
2)KOLIZE(zápletka)
3)KRIZE(vyvrcholení)
4)PERIPETIE(náhlý zvrat děje)
5)KATASTROFA(rozzuzlení)
Dramatickéžánry: a)KOMEDIE:veselý děj
b)TRAGÉDIE:spletitý děj, špatný konec
c)COMMEDIADELL´ARTE: italská renesanční hra (Harlekýn,Pierot, Kolumbýna..)
d)ABSURDNÍDRAMA: nemá žádná děj (Václav Havel)
ROZBORDÍLA
1)Jméno autora 9) Autor(Ich-forma, Er-forma)
2)Literární druh 10) Jazykovéprostředky (poezie)
3)Námět a téma 11) Jazyk(spisovný, nespisovný, nářečí..)
4)Postavy (hl. a vedlejší) 12) Zvukovéprostředky ( rým, verš)
5)Děj (jednoduchý, složitý) 13) Slovnízásoba (Archaismy, neolismy, nová slova...)
6)Kompozice děje 14) Vyprávěcístyl (tragický, komický)
7)Vnitřní výstavba děje 15) Přímáa nepřímá pojmenování (personifikace,přirovnání..)
8)Prostředí
TÉMATICKÝPLÁN
-Týká se všeho, o čem se v knize píše.
1)Námět:Výsek určité zkušenosti ( Harry Potter- život apříběhy kouzelníka)
Téma:Téma je to, jak autor v dané knize zpracoval námět( O klukovi, který hledá kámen mudrců )
a)HLAVNÍ:hledání kamene
b)VEDLEJŠÍ:jak se Harry učí hrát famfrpál, jak se učíčarovat...
Epizoda:Krátkýuzavřený příběh vložený do hlavníhoděje (Jak pěstovali Mandragory)
2)Postavy: a)HLAVNÍ:Harry Potter
b)VEDLEJŠÍ:Hermiona,Dudley
-Pokud se jedná o drama, jsou to osoby!!!
-Literární typ= výrazná postava, kterámá určité charakteristické vlastnosti (Oněgin)
3)Děj: a)Jednoduchý a Složitý
b)Hlavnía Vedlejší
4)Prostředí: a)Skutečné nebo Neskutečné
b)Konkrétnínebo Neoznačené
5)Autor: Vypravěč(Er-forma) nebo Hrdina (Ich-forma)
6)Pojetí díla: Tragika,Komika
KOMPOZIČNÍPLÁN
-Struktura,uspořádání díla
1)PARALELNÍ:Souběžně se rozvíjí několik dějů, které senakonec prolnou.
2)CHRONOLOGICKÝ:Časová posloupnost, jeden příběh navazuje na druhý(kronika)
3)RÁMCOVÝ:Rámec=jeden příběh a do něj jsou zasazeny dalšípříběhy (Delameios)
4)RETROSPEKTIVNÍ:Nejdřív je rozuzlení (závěr) a potom postupněvysvětluje jak k tomu došlo
5)ŘETĚZOVÝ:Příběhyna sebe navazují, jdou po sobě ( Švejk).
JAZYKOVÝPLÁN
1)Útvary jazyka:
-Spisovnýjazyk, Hovorový jazyk, Nespisovný jazyk (obecnáčeština, nářečí, slang=mluva určitéskupiny)
2)Zvukové prostředky
-RYTMUS:trochej (těžká lehká) ; jamb (lehká těžkátěžká) ; daktyl (těžká lehká lehká)
-RÝM:střídavý (abab) ; sdružený (aabb) ; obkročný (abba) ; přerývaný (abca; abcb)
-EUFONIE:libozvuk, vyvolávající příjemnýdojem
-ONOMATOPOIE:zvukomalba, vyvolávající dojem zvuku
-PARONOMÁZIE:opakování slov, základu...
-ZVUKOSLED:pravidelné opakování stejných hlásek
3)Stylové rozvrstvení slovní zásoby
a)NEUTRÁLNÍ
b)ZABARVENÁ: Eufemismus (zjemnění výrazu)
Archaismus(zastaralý výraz)
Historismus(historická slova, nepoužívají se, jen vhistorické literatuře)
Poetismus(básnické nové slovo)
4)Textové prostředky
-VYPRÁVĚCÍSTYL: Popisný
Charakterizační
Úvahový
Monolog
Dialog
Autorskářeč (autor sám za sebe náhle vstoupí do dějea nějak ho komentuje)
Řečpostav ( přímá, polopřímá, nevlastnípřímá)
5)Syntaktické prostředky
-Různédruhy vět
-Slovesnéa jmenné vyjadřování
-Slovosled
6)Pojmenování Přímá
-Básnickýpřívlastek (epiteton): a)Konstans(vlastnost, kterou opravdu má); bílý sníh
b)Ornans(vlastnost, kterou nemá); růžový večer
-Přirovnání:jako (Oči jako dva pecny)
-Paralelismus:chybí jako, srovnává dvě věci, staví jevedle sebe ( Uměl jsem jedním tahem tvoje ruce- holubici,zobající na psacím stole)
-Antiteze:přirovnání opakem, protiklad ( odněkud kůň vyjíždí,on nevyjíždí, on větrem letí)
7)Pojmenování Nepřímá
1)TROPY (měníse význam, přenesení významu)
-Metafora:přirovnání na základě podobnosti (bledátvář luny)
-Personifikace:zosobnění, neživým věcem se přiřazujílidské vlastnosti. ( O lásce šeptal tichý mech)
-Metonymie:Přirovnání na základě věcnésouvislosti (Poslouccháme Mozarta)
-Synekdocha:Záměna části za celek (A v létě tyčíse tu kukuřičná zrna=klasy)
-Perifráze:Přirovnání na základě podobných znaků(Až bude růst nademnou tráva)
-Eufemismus:zjemnění výrazu ( zemřel x zesnul, odešel navěčnost)
-Hyperbola:zveličení, nadsázka (stokrát děkuji, tisíckrátvás líbám)
-Oxymorón:vyvolání iluze protikladem
-Ironie:výsměch, opačný význam
-Sarkasmus:zlá ironie (zesílená)
-Alegorie:Skutečnost je zaobalená do jiného kontexu
2)FIGURY(různé zvláštnosti jedné stavby)
-Epizeuxis:jedno slovo se opakuje v jedné větě ( utichly továrny,utichly ulice)
-Anafora:Opakování stejných slov na začátku veršů( Na břehu Svratky kvete rozrazil, Na břehu Svratky roste nízkátráva)
-Epifora:Opakování stejných slov na konci veršů (Co tomáš na té tkaničce, na krku na té tkaničce?)
-Epanastrofa:Opakování stejných slov uprostřed veršů(Střela se zaryla v bílá ňadra v bíláňadra Tatařina)
-Gradace:Stupňování (Kde je voda modravá, nebe modravéa hory modravější?)
-Apostrofa:Oslovení neživých věcí (Čechy krásné,Čechy mé, obraze rámu prastarého)
-Řečnickáotázka:Nečeká se na ni odpověď (Kdo na moje místo, kdozvedne můj štít?)
-Inverze:Změněný slovosled (Kachna s peřím zelenavým)
LITERÁRNÍVĚDA
-Zabýváse uměleckou literaturou, dělí se:
a)LITERÁRNÍTEORIE:zkoumá zákonitosti a zvláštnosti uměleckéliteratury. Stanovuje obecné zásady literárnítvorby(J.Hrabal)
b)LITERÁRNÍHISTORIE: zkoumá historii vzniku literárníhodíla (Arné Novák)
c)LITERÁRNÍKRITIKA: na základě znalosti teorie a historie hodnotíliterární dílo. Kritika se týkáautora i čtenáře. (F.X.Šalda)
PÍSMO
-Počátekpísma je ve Starší době kamenné
1)Výjevové obrazy: (22000let př.n.l.) Altamira, Lascaur, Šipka.
2)Piktogramy: (4000př.n.l.) používají Eskymáci, i my( značky natoaletách atd...)
3)Ideogramy:jeden znak= jeden pojem
4)Klínové písmo: (Sumerové),Rozluštil Bedřich Hrozný
5)Hieroglyfy: (Egypt),Hieratické(složitější, používali kněžía vzdělanci) a Démotické (používal lid)
6)Fonetické písmo: jedenznak= jeden zvuk
7)Hláskové písmo: původnějen souhlásky, 22 znaků. Převzali Řekové a přidalisamohlásky=prapůvod písma všech moderníchnárodů.
8)Latinka
9)Hlaholice
10)Cyrilice (Azbuka)
Komentáře
« Domů | Přidej komentář
Ou :) 24.01.2012 17:09:57
Děkujiiii, měla jsem z čeho opisovat při testu, bomba! :-D :-)
DIk 18.04.2011 17:06:30
Hezký, ale holka co máš z češtiny???????
cimi 08.11.2010 19:52:34
pekny diky :)
kriskron 23.11.2008 10:23:46
Zdravím .zachránila si mi život .je to fakt super a moc mi to pomohlo díkyyyyyyyyyy
m-executioner 01.11.2008 14:15:03
Nenávidím blogy. skutečně nenávidím... ale tohle? opravdu si mi pomohla, posílám eines groBes THX.
tucnak 12.10.2008 18:30:51
díky moc si mi pomohla s literkou :-)